Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2005, 10:35   #1
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard Gaat de mensheid eindigen bij uitbarsting super volcano?

Geachte mensen,

Wie van jullie super volcano heeft gezien verleden zondag op canvas weet waarschijnlijk over wat ik het heb.
Voor de andere zal ik het even toelichten.
Iedereen kent wel het nationaal park yellowstone in de VS hoop ik.
Nu is dit ganse park eigenlijk 1 grote super vulkaan van ongeveer 40 op 80 km.
Deze vulkaan heeft ongeveer om de 600.000 jaar een uitbarsting en het is nu ongeveer 640.000 jaar geleden( geografisch gezien zijn afwijkingen van een paar 100.000 jaar normaal, dus het kan evengoed morgen zijn maar ook pas over nog eens 100.000 jaar)
Het probleem bij de vulkaan uitbarsting is dat het wereldwijde gevolgen zal hebben en het klimaat en dergelijke zal beïvloeden en het grootste deel van de VS onder een dikke laag as leggen en dus zullen enorm veel landbouwgronden vernietigd worden,kunnen vliegtuigen niet vliegen door het vele as in de lucht.
Ditzelfde as zou miljoenen mensenlevens eisen maar zoals ik al eerder zij zou de temperatuur op aarde met 15 graden ineens zakken doordat as het zonlicht voor een groot deel zal tegenhouden.
15 graden minder wil zeggen dat in heel europa het hele jaar door winter zal zijn en dat bijvoorbeeld de moessons uitblijven in azië waardoor enorm veel landbouw oogsten zullen mislukken en hongersnood als gevolg.

Nu dit is misschien niet echt een topic voor op dit forum maar ik denk toch dat dit belangrijk is omdat het toch met onze toekomst te maken heeft want het is niet een vraag of het gebeurt maar enkel WANNEER?

Dus mijn vragen zijn als volgt:

Gaat de mensheid eindigen bij zo'n uitbarsting?

Moeten we niet alles op de ruimtevaart gaan zetten en de kolonisatie van planeten, gezien onze planeet dergelijke lot staat te wachten?

Zijn we door het kapitalisme niet in een soort wetenschappelijk impasse verzeild?
Vele technologiën worden wel verbeterd en uitgebreid maar echte grote veranderingen en evoluties blijven uit en dit vooral inzake nieuwe energie bronnen en de ruimtevaart.Komt dit niet doordat we door het kapitalisme enkel nog winst willen hebben en als je dan weet dat wetenschappelijke onderzoek erg duur en zijn en lang kunnen duren zonder enige garantie voor succes dat we hier niet veel meer in investeren omdat het niet genoeg opbrengt en waardoor eventuele belangrijke vooruitgang uitblijft.

Wie vind dat er een revolutie tegen het kapitalisme moet komen?

Wie van jullie vind dat wetenschappelijk onderzoek prioriteit moeten hebben op alle andere zaken en vooral die van de ruimtevaart en nieuwe energie bron?

Niet alleen die super vulkaan kan ons bedreigen maar ook een grote meteoriet inslag kunnen we nog altijd niet verhelpen en heeft ook wereldwijde gevolgen maar ook wijzelf zijn ons eigen graf aan het delven.onze olieverslaving en het kapitalisme waar enkel winst telt maakt de natuur kapot.
ook onze overbevolking levert tal van problemen op.Dus met andere woorden is het noodzakelijk voor het voort bestaan van de mens dat we de ruimte moeten koloniseren want enkel in de ruimte ligt onze toekomst! juist of niet juist?

Graag jullie mening hierover als dit jullie interesseren natuurlijk.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 11:12   #2
Tavek
Banneling

Standaard

We moeten sowieso MEER zetten op ruimtevaart en aanverwante technologien, enkel en alleen omdat het in de aard van de mens is om te ontdekken en verder te gaan. Het is het doelvan de mensheid in het algemeen.

Persoonlijk denk ik niet dat op korte termijn kolonisatie van bijvoorbeeld mars mogelijk is, of je moet het hele bruto nationaal product van de VS als kapitaal ter beschikking hebben....Het zal dus eerder een lange termijn project worden.

En inderdaad, we zijn iig goed bezig om deze planeet naar de zak te helpen (ik denk dat we sneller zullen zijn dan die vulkaan hoor) dus verhuizen zullen we vroeger of later wel moeten doen. Nuja, niet dat het veel kortzichtigen boeit, zij denken toch maar in blokjes van 50 jaar (ach dan ben ik toch dood...)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 11:15   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Nuja, niet dat het veel kortzichtigen boeit, zij denken toch maar in blokjes van 50 jaar (ach dan ben ik toch dood...)
idd, en dat gaat onze ondergang worden...
Oud 30 april 2005, 11:32   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
idd, en dat gaat onze ondergang worden...
Het is de reden waarom ik de democratie zo wansmakelijk vind. Het is een manier om de bevolking op dat moment content te stellen, maar een lange termijn beleid dat tot een equilibruim leidt in de toekomst is onmogelijk.
Oud 30 april 2005, 11:49   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Zelfs al is men ondertussen bezig met het zoeken naar bewoonbare planeten in en buiten ons zonnestelsel, dan zie ik nog niet zitten dat men zes of zeven miljard mensen eventjes via de shuttle naar planeet X-235 gaat kunnen vervoeren.

De mensheid z�*l sowieso vergaan, ik ben daar fatalistisch in. En bovendien gaat iedereen toch dood. Geen kat in het heelal dat daarom zal malen.
Ik denk dat je best wat minder megalomaan moet denken!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 april 2005 om 11:50.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 11:51   #6
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Europa ligt ver genoeg van Yellowstone. We zullen er amper iets van merken.
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 11:54   #7
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het is de reden waarom ik de democratie zo wansmakelijk vind. Het is een manier om de bevolking op dat moment content te stellen, maar een lange termijn beleid dat tot een equilibruim leidt in de toekomst is onmogelijk.
Daar heb je wel een punt in men beste.
Daarbij komt nog eens sowieso de egoistische aard van de mens en dan krijg je echt een samenleving van als het voor mijn leven goed is dan interesseert het mij niet welke problemen ik veroorzaak voor toekomstige generaties.
Het testen van atoomwapens in de vs en elders zijn mooie voorbeelden hiervan om maar iets te noemen.
maar zoals ik al zie is ook het kapitalisme een zware dreiging voor onze toekomst en het klinkt misschien raar maar ik zou toch graag hebben dat er nog mensen over 1000 jaar zijn die kunnen genieten van bijvoorbeeld een mooie wandelingen lang een beekje in de ardense bossen of zoiets of is dit zo raar als een mens dit denkt?

en zoals al gezegd geweest is zorg een democratie ervoor dat er altijd maar korte termijn oplossingen worden gemaakt zonder dat men ook maar nadenkt op lange termijn met als gevolg dat vele problemen worden verschoven naar later en hiermee groter en problematischer worden.
en de grootste fout blijft de ontkenning in de wereld van de grote poblemenen zoals overbevolking, klimaatverandering, natuur verval,uitsterving van vele diersoorten, kapitalisme en de sociale problemen hierdoor.
Als je die politiekers hoort is er niets aan de hand en de media speelt het mooi mee.
is deze samenleving het beste wat de mens kan bedenken?

Soms denk ik misschien is het beter dat de mensheid verdwijnt dan hebben andere diersoorten tenminste een eerlijke kans om in harmonie te leven met de natuur.Dit is misschien een barbaarse gedachten maar ja als je ziet wat er allemaal gebeurt in deze wereld.
Gelukkig is er nog hoop en ik heb het gevoel dat steeds meer mensen tegen het kapitalisme aan het worden zijn en meer op lange termijn zijn aan het denken maar ik denk toch dat we te laat zullen komen want de macht zit stevig in handen van mensen die dit zo willen houden.

en ja we zullen misschien wel sneller zijn dan de vulkaan en anders zal die het werk wel afmaken als we dan nog niet van deze planeet af zijn.

En het enige wat de kolonisatie van mars tegen houd is het kapitalisme omdat onderzoek geld kost en veel tijd nodig heeft en dit zonder garantie van succes en of winst.
kapitalisme remt dus zeker onze technologische evolutie af vinden jullie niet?

het enige waar men geld voor heeft is om er voor te zorgen dat snotapen met hun gsm allerei beelden en geluid kunnen versturen en dat we overal onze favoriete internet site kunnen bekijken.op zich niet slecht alleen heeft het geen nut in de technologische evolutie inzake de ruimtevaart.
ook het stopzetten van de hubble zegt al genoeg van de kortzichtigheid van de VS.

Gelukkig zijn er toch ook mensen zoals tavek en duvelke die toch enigzins mijn mening hierover delen.

dus bedankt voor jullie reactie.
Oud 30 april 2005, 12:05   #8
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Europa ligt ver genoeg van Yellowstone. We zullen er amper iets van merken.
je kent blijkbaar niet veel van vulkanen?
ook heb je zeker niet gekeken naar de wetenschappelijk documentaire op canvas

hier een site om je even op te frissen ivm de super volcano

http://www.solcomhouse.com/yellowstone.htm

Zoals men ziet is het ongeloof en de ontkenning zoals beste flandriar de oorzaak van wereldwijde problemen en het feit dat men er niks wil of kan doen.

ook is het vrij egoistisch om te zeggen och europa ligt ver van yellowstone en dat terwijl in ee nstraal van 100 km bij yellowstone alles dood zou gaan en dus ongeveer een 100.000 mensen in 1 klap het leven zouden laten.
de grootste graanschuur van amerika zou onder een dikke as van 15 cm vallen en dus hongersnood als gevolg hebben in de VS waardoor miljoenen mensen kunnen sterven en dan heb ik het nog niet gehad over de dodelijke assen van de vulkaan die tot in londen zullen reiken.
dit is niet het as zoals bij ozne barbeque maar as zo fijn dat het in je longen dringt en samen met je longvocht zich als het ware tot een soort vloeibaar cement zal vormen.dus dit as zullen miljoenen amerikanen het leven storten.bij 15 cm as vallen daken van huizen in.
as dat zich met met het water zullen een soort grote modder as stromen als gevolg hebben en alles vernietigen op hun weg.
vliegtuigen kunnen niet vliegen met dergelijke as i nde lucht.
Bepaalde stoffen en as zullen het zonlicht blokkeren en de temperatuur zal ongeveer dalen met 15 graden wereldwijd.

in europa zal dan het ganse jaar door winter zijn dus mijn beste flandriar je zult wel degelijk gevolgen kennen van deze uitbarsting en het is niet meer de vraag of dit gebeurt maar enkel wanneer?
ik hoop voor ons da we hetn iet meer meemaken maar eigenlijk zou het eens gebeuren zodat mensen zoals jij eens zouden gaan beseffen dat we de natuur niet beheersen en zien hoe kwetsbaar we zijn en hoe kostbaar onze natuur wel eigenlijk is.
Oud 30 april 2005, 12:06   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Democratie is de leiding geven aan de beste leugenaars.

Wat betreft natuurrampen. Ik vermoed dat momenteel de mensheid zo groot is geworden dat alleen biologische rampen ons kunnen uitroeien. We spreken hier over een bevolkingsaantal dat waanzinnig groot is. Normaal spreken we over miljarden individuen in kleinere soorten. We zijn tot nu toe de meest succesvolle zoogdiersoort.

Maar de beschaving zoals we ze nu kennen, die gaat instorten.

En daar gaat ruimtevaart geen drol aan veranderen.
Wat wel kan is de hersteltijd verkorten. Als je dezelfde beschaving op 2 plaatsen hebt, dan kunnen ze elkaar terug op gang helpen, of de kop inslaan-wat meer waarschijnlijk is.
Oud 30 april 2005, 12:20   #10
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Zelfs al is men ondertussen bezig met het zoeken naar bewoonbare planeten in en buiten ons zonnestelsel, dan zie ik nog niet zitten dat men zes of zeven miljard mensen eventjes via de shuttle naar planeet X-235 gaat kunnen vervoeren.

De mensheid z�*l sowieso vergaan, ik ben daar fatalistisch in. En bovendien gaat iedereen toch dood. Geen kat in het heelal dat daarom zal malen.
Ik denk dat je best wat minder megalomaan moet denken!
De aarde was ooit plat volgens de mensheid, de maan leek onbereikbaar, vliegen was onmogelijk, de pest was het werk van de duivel,iemand bereiken die duizenden kilometers verder woont leek een utopie en toch zijn we erin geslaagd dit te bereiken en hoe hebben we dit gedaan door te geloven in ons zelf en in de wetenschap en met een tikkeltje geluk.
6 of 7 miljard mensen ineens verhuizen met een shuttle naar een andere planeet is ook nie de bedoeling.
Mars koloniseren is voorlopig ook al een hele prestatie en theoretisch al mogelijk want water is er op mars in de vorm van ijs.en ik den kdus dat binnen een aantal decennia er mensen zullen wonen op mars.
als we genoeg investeren in de wetenschap kunnen we nog veel bereiken en je moet weten dat we nog maar heel weinig weten het heelal en lichtsnelheid lijkt misschien onhaalbaar maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden.

Zoals stephen hawkings zegt is het misschien mogelijk de ruimte-tijd te doorbreken en te plooien zodat een afstand van miljoenen lichtjaren in een paar seconden kunnen worden bereikt.of een soort van wormgaten die we kunnen gebruiken.
Deze wetenschap dit bij manier van spreken nog maar net bij de bevruchting wie weet wat we allemaal weten bij de geboorte?
ik wil maar zeggen da we veel nog niet weten en misschien zullen we het nooit weten dat is neit zeker maar wat is beter? iets doen of niets doen en wachten op het einde?

ik heb hoop dat de mensheid ooit de ruimte in zal gaan en dan nog iets wie zegt dat er niet al intelligente wezens op andere planeten zijn die net zoals ons proberen de ruimte in te gaan.
het staat vast dat er miljoenen planeten zijn waar leven mogelijk is en zelfs miljoenen waar intelligent leven mogelijk kan zijn en honderdzuidenden waar zelfs mensen kunnen overleven en we zijn nog maar pas bezig om ze te vinden maar ze zijn er.
Want als ons zonnestelsel een druppel water zou voorstellen dan is het heelal zo groot als alle oceanen samen.
dus kans genoeg op nog andere leefbare planeten die een vergelijkbare zon en positie hebben ten opzicht van deze zon;

dus zeg nooit nooit.alleen van de dood zijn we zeker dat die ons allemaal treft maar dat wil neit zeggen dat we als soort zullen dood gaan
Oud 30 april 2005, 12:26   #11
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Democratie is de leiding geven aan de beste leugenaars.

Wat betreft natuurrampen. Ik vermoed dat momenteel de mensheid zo groot is geworden dat alleen biologische rampen ons kunnen uitroeien. We spreken hier over een bevolkingsaantal dat waanzinnig groot is. Normaal spreken we over miljarden individuen in kleinere soorten. We zijn tot nu toe de meest succesvolle zoogdiersoort.

Maar de beschaving zoals we ze nu kennen, die gaat instorten.

En daar gaat ruimtevaart geen drol aan veranderen.
Wat wel kan is de hersteltijd verkorten. Als je dezelfde beschaving op 2 plaatsen hebt, dan kunnen ze elkaar terug op gang helpen, of de kop inslaan-wat meer waarschijnlijk is.
maar misschien zullen er dan ook beschavingen ontstaan die bijna de perfectie halen?maar de kans is natuurlijk groot dat we dan gewoon het oorlogs terrein verleggen naar de ruimte dat is een feit dat zal ik niet ontkennen maar hier blijven op deze planeet betekent het einde van onze soort.

En die super vulkaan zal misschien niet de volledige mensheid uitroeien maar het zal ons aantal toch drastisch terugschroeven en onze technologische evolutie terug draaien vrees ik.en als we ook op een andere planeet zouden leven blijft deze vooruitgang intact en dat is essentieël voor onze toekomst en dus bijgenaamd onze eigen levensverzekering.
Oud 30 april 2005, 12:48   #12
Tavek
Banneling

Standaard

De bedoeling is niet 7-8 miljard mensen over te zetten naar mars, maar om de mensheid verder te laten bestaan (waarschijnlijk in veel kleinere getalen) na de ondergang van onze planeet aan overconsumptie en vervuiling.

De enigste oplossing is om evenveel afval te produceren als het systeem terug kan verwerken. Nu produceren we veeeeeeeel meer als wat het ecosysteem aankan. "Sustainable Development" is het modewoord hier voor.

Jammer genoeg zou dit inderdaad inhouden om mensen te verbieden nog rond te rijden met oude, zware en vervuilende autos. Vliegtickets zouden kapitalen kosten en een hele omwenteling van de economie is noodzakelijk. Dit zal sociaal enorm veel voeten in de aarde hebben, en het is maar de vraag of de mensen dit zullen aanvaarden/begrijpen. Is de toekomst van deze planeet zoveel waard ?

Ik vind van wel, waarschijnlijk omdat ik nog jong ben......ik moet er nog mee leven, de meeste oude knarren niet meer....
Oud 30 april 2005, 13:20   #13
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Geachte mensen,

Wie van jullie super volcano heeft gezien verleden zondag op canvas weet waarschijnlijk over wat ik het heb.
Voor de andere zal ik het even toelichten.
Iedereen kent wel het nationaal park yellowstone in de VS hoop ik.
Nu is dit ganse park eigenlijk 1 grote super vulkaan van ongeveer 40 op 80 km.
Deze vulkaan heeft ongeveer om de 600.000 jaar een uitbarsting en het is nu ongeveer 640.000 jaar geleden( geografisch gezien zijn afwijkingen van een paar 100.000 jaar normaal, dus het kan evengoed morgen zijn maar ook pas over nog eens 100.000 jaar)
Het probleem bij de vulkaan uitbarsting is dat het wereldwijde gevolgen zal hebben en het klimaat en dergelijke zal beïvloeden en het grootste deel van de VS onder een dikke laag as leggen en dus zullen enorm veel landbouwgronden vernietigd worden,kunnen vliegtuigen niet vliegen door het vele as in de lucht.
Ditzelfde as zou miljoenen mensenlevens eisen maar zoals ik al eerder zij zou de temperatuur op aarde met 15 graden ineens zakken doordat as het zonlicht voor een groot deel zal tegenhouden.
15 graden minder wil zeggen dat in heel europa het hele jaar door winter zal zijn en dat bijvoorbeeld de moessons uitblijven in azië waardoor enorm veel landbouw oogsten zullen mislukken en hongersnood als gevolg.

Nu dit is misschien niet echt een topic voor op dit forum maar ik denk toch dat dit belangrijk is omdat het toch met onze toekomst te maken heeft want het is niet een vraag of het gebeurt maar enkel WANNEER?

Dus mijn vragen zijn als volgt:

Gaat de mensheid eindigen bij zo'n uitbarsting?

Niet alleen die super vulkaan kan ons bedreigen maar ook een grote meteoriet inslag kunnen we nog altijd niet verhelpen en heeft ook wereldwijde gevolgen.
ook onze overbevolking levert tal van problemen op.
Een dergelijke uitbarsting (of een grote meteorietinslag, of het uitbreken van een ijstijd, enz) zou niet het einde van de mensheid betekenen, maar zou wel tot gevolg hebben dat de aarde het huidige aantal mensen niet langer zou kunnen dragen. Door de plotse daling van de temperatuur zou weliswaar het huidige probleem van de opwarming van de aarde opgelost zijn, doch zou op heel wat minder plaatsen landbouw mogelijk zijn, waardoor er massale hongersnood zou uitbreken, wat tot gevolg zou hebben dat het aantal mensen mogelijkerwijze drastisch zou worden gereduceerd, zeker indien op het moment van een dergelijke uitbarsting de wereldbevolking nog een stuk hoger zou liggen dan heden reeds het geval is.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 13:26   #14
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Verhuizen naar andere planeten is nog veel te ver van ons verwijderd.
Wat ik wel zie te komen is verhuizen naar onder het water in soort speciale koepels of zoiets.
Dat geeft maximale bescherming en is haalbaar.
Die planeten zal voor een andere keer zijn.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 15:46   #15
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Een dergelijke uitbarsting (of een grote meteorietinslag, of het uitbreken van een ijstijd, enz) zou niet het einde van de mensheid betekenen, maar zou wel tot gevolg hebben dat de aarde het huidige aantal mensen niet langer zou kunnen dragen. Door de plotse daling van de temperatuur zou weliswaar het huidige probleem van de opwarming van de aarde opgelost zijn, doch zou op heel wat minder plaatsen landbouw mogelijk zijn, waardoor er massale hongersnood zou uitbreken, wat tot gevolg zou hebben dat het aantal mensen mogelijkerwijze drastisch zou worden gereduceerd, zeker indien op het moment van een dergelijke uitbarsting de wereldbevolking nog een stuk hoger zou liggen dan heden reeds het geval is.
hier ben ik het volledig mee eens.
De mensheiud als soort zal zo snel nog niet uitsterven, we hebben in het verleden al genoeg bewezen in alle klimaattypes te gedijen, letterlijk van pool tot evenaar ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 15:49   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
hier ben ik het volledig mee eens.
De mensheiud als soort zal zo snel nog niet uitsterven, we hebben in het verleden al genoeg bewezen in alle klimaattypes te gedijen, letterlijk van pool tot evenaar ...
KAN de hedendaagse mens nog overleven zonder de geneugten van het netwerk van technologie rond ons voor een lange periode ?

Dat is de vraag....sommige individuen wel, de meeste niet.
Oud 30 april 2005, 16:02   #17
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
ook volledig mee eens, een gedeelte zal waarschijnlijk overleven maar de vraag is hoe zullen zij overleven en in wat voor een samenleving.
Zal bijvoorbeeld de democratie overleven?
Daarom is het toch belangrijk dat we een andere planeet kunnen koloniseren zodat we toch bepaalde vrijheden en rechten kunnen behouden ook al word onze planeet voor een groot deel verwoest.
niet dat we in een soort middeleeuwen opnieuw moeten gaan beginnen en alle verworven vrijheden en gelijkheden op nieuw voor moeten gaan vechten.
Oud 30 april 2005, 18:59   #18
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Toba goed in de gaten houden. Op Sumatra waar het recent aardig gebeefd heeft en waar het rommelt, harmonisch rommelt...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 19:01   #19
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dergelijke uitbarsting (of een grote meteorietinslag, of het uitbreken van een ijstijd, enz) zou niet het einde van de mensheid betekenen, maar zou wel tot gevolg hebben dat de aarde het huidige aantal mensen niet langer zou kunnen dragen.
Ongeveer 80.000 jr. geleden barstte Toba uit. 90 % van alle leven op de aarde werd toen uitgeroeid.
Bedenk daarbij dat de mens een heel zwakke soort is geworden, meer dan 90 % is niet selfsustaining. Pret verzekerd.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2005, 19:04   #20
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ongeveer 80.000 jr. geleden barstte Toba uit. 90 % van alle leven op de aarde werd toen uitgeroeid.
Bedenk daarbij dat de mens een heel zwakke soort is geworden, meer dan 90 % is niet selfsustaining. Pret verzekerd.
Hollywoodmateriaal !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be