![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Er zijn redelijk wat mensen die vragen hebben over het programma van het VB. Ik wil ze trachten te beantwoorden. Trachten, want er zullen waarschijnlijk wel wat rariteiten in staan zoals in elke partijprogramma.
Stel de vragen dus hier, houw er wel rekeing mee dat ik nie altijd tijd zal hebben, ik heb binnekort examens, vandaar ... . En hou het hier AUB een beetje proper he, geen mensen uitschijten en ook niet te veel quoten, op den duur hebt ge alles 100 keer gelezen en worden de berichten te lang en te onoverzichtelijk. |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Tis eigenlijk gewoon de bedoeling dat er hier kan gediscusierd worden over de standpunten.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Allez dan,
Mag ik jongens? Waarmee beginnen we? Adoptie door homofielen of homohuwelijk? Btw; in een andere topic heb ik al wat vragen gesteld. Zie 'vragen over het VB programma' |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom spreken VB adepten altijd in slogans of halen ze oude geschriften aan?
|
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe komt het dat Vb adepten iedereen als links beschouwen en beschimpend 'intellectueel' noemen?
|
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat is het nut van een republiek België als je hoofpunt van je programma een onafhankelijk Vlaanderen is?
Zijn dit geen zotte kosten en tijdverspillingen (als men dan toch aan de macht is!)? |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Er wordt constant gerefereerd naar een miljardenstroom die naar Wallonië vloeit.
Wat zijn de preciese cijfers en waar gaat het geld concreet heen? |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Het VB pleit ervoor de vrijwillige terugkeer van migranten financieel te belonen. degenen die hier blijven moeten zich assimileren.
Wat met mensen die toch hier blijven en zich niet assimileren? |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom is het 70-puntenplan overboord gegooid?
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() VB adepten op deze site beweren dat alle financiële tegemoetkomingen gaan ingedekt worden door het wegvallen van de miljardenstroom naar Wallonië.
Hoe kunnen ze dit weten als er geen cijfers vermeld worden? |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Indien er vrouwen gestimuleerd worden thuis te blijven om hun kinderen op te voeden, en hiervoor een opvoedersloon tot 120% van het huidige leefloon ontvangen, wie gaat hun plaatsen in het bedrijfsleven innemen (meestal plaatsen die mannen niet aannemen zoals inpaksters etc.. ) en hoe gaat dit betaald worden (in combinatie met de meeruitgave aan kindergeld) gezien uit deze categorie geen belastingsinkomsten meer komen?
gaat het VB er ook voor zorgen dat huizen voor mensen met meerdere kinderen betaalbaar blijven en dat de banken het opvoedersloon + het eventueel inkomen van de man voldoende vinden als waarborg voor een huis dat 5 personen kan huisvesten? |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat gebeurt er met een vrouw van 50 jaar wiens kinderen 'het huis uit zijn' en die reeds 25 uit het bedrijfsleven verdwenen is?
Heeft zij nog recht op een opvoedersloon? |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Waarom worden cannabisgebruikers door VB 'ers steevast omschreven als drugsverslaafden, criminelen enz.., terwijl ik Annemans hoor zeggen in "Polspoel en Desmet" dat zij NIET de individuele jointroker willen viseren?
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#16 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat me wel ergert is dat de tegenstanders van het VB het altijd hebben over het slogan - gebruik van de partijleden van het blok, nu ik moet zeggen dat ze het niet (veel) meer gebruiken als andere partijen. Waarom dat ze oude geschriften aanhalen? Waar doen ze dat, dat het zo duidelijk naar voren komt? Politiek berust op oude geschriften op oude fouten en oude overwinningen. Haal gerust dit onderwerp aan als het niet voldoet, ik ode mijn best. Citaat:
![]() Citaat:
bron : http://www.vlaamsblok.be/programma.php Uw laatste vraag/zin snap ik niet. wordt vervolgd ... |
|||
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'En om de jaarlijkse transfer van méér dan 11 miljard euro van Vlaanderen naar Wallonië veilig te stellen. ' Dat zou het bedrag dus zijn, kan waar zijn, kan ook van niet. Het wordt toch nergens tegengesproken zover dat ik weet. En niemand anders zegt er meer over. Waar het heen gaat? Weet ik niet, maar het helpt de walen precies niet vooruit. Ik zou het wel willen weten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vindt het wel onterecht dat je daar alleen het VB in twijfel stelt, alle partijen moet je in twijfel stellen. Ze konden dus wel die cijfers voorleggen (af dat die juist zijn laat ik achterwege) wordt vervolgd... |
||||
![]() |
![]() |
#18 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Nee, de oplossing is niet ok, maar wel een goede stap, er moet daar nog aan gewerkt worden. Citaat:
Het VB spreekt daar niet over(wat je vraag betreft), je zou een mail kunnen sturen met de vraag of vragen aan iemand van het VB zelf. Ik vindt dan dat ze in dat geval een soort pensioen moeten krijgen. Maar ik zeg het nog eens, er zitten vele gaten in het systeem. Citaat:
wordt vervolgd ... |
|||
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() oh, het is al gedaan. Wel, ik heb mijn best gedaan. Als er iets niet klopt, zeg het maar ze, ik ben altijd bereid om mijn mening bij te schaven. Het is trouwens nu het moment, na de verkiezingen heb ik mijn mening al overgebracht.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En dit terwijl iedereen weet dat er niets zo subjectief is als een ideologie. Dat slogans en zegswijzen gebruikt worden in reclamecampagnes tot daar aan toe. Dat ze gebruikt worden om vragen te omzeilen irriteert mij (en anderen) mateloos en laat een indruk van onwetendheid of de onbereidwilligheid mee te werken na. Citaat:
Het VB is de laatste jaren druk bezig geweest z'n blazoen op te poetsen en zich te distancieëren van al te extremistische figuren (ik herinner mij in dit verband de uitstoting van een negationist een tijdje geleden). Gezien het VB ook nog geen of bitter weinig daadwerkelijke ervaring heeft in het besturen van een land/provincie/stad/ worden vele van hun oplossingen als simplistisch ervaren. Citaat:
2. DEMOCRATIE b. Het parlement: spil van de democratie Het parlement is de drager van de democratie. Of tenminste dat zou zo moeten zijn. Maar in België ligt de échte macht al lang niet meer bij de verkozen vertegenwoordigers van het volk. De echte beslissingen worden ergens anders genomen, in kastelen of achterkamertjes, in regering of ‘kernkabinet’, op hoofdkwartieren van partijen. Vaak onder invloed van drukkingsgroepen zoals vakbonden, ziekenfondsen, kerk of loge, het paleis. Het Vlaams Blok vindt dat het parlement zijn rol ten volle, vrij en ongebonden, moet kunnen spelen en wil het parlement dan ook herwaarderen. In het verleden hebben parlementaire onderzoekscommissies in ons land nuttig werk geleverd, denk maar aan de Commissie-Dutroux, de Dioxine-Commissie en de Ruanda-Commissie. Toch stellen wij vast dat de regeringspartijen de conclusies en aanbevelingen van dergelijke commissies vaak gewoon naast zich neerleggen of dat deze commissies netelige kwesties (zoals bvb. de rol van het Hof) niet mogen onderzoeken. Wat ons betreft is dat vanuit democratisch oogpunt onaanvaardbaar. Het Vlaams Blok is ook voorstander van een ethische code voor parlementsleden. Na elke verkiezing dienen zij een verklaring te onderschrijven waarbij zij er zich toe verbinden een aantal afspraken te respecteren in verband met het cumulverbod, politiek dienstbetoon, het afleggen van een vermogensverklaring. Het gaat hier duidelijk om het federale parlement. 2. DEMOCRATIE e. De monarchie Moet de koning boven de politiek staan? Kiezen wij voor een protocolaire functie naar Scandinavisch model? Of hebben wij überhaupt nog wel een koning nodig? De rol van het koningshuis is lang een taboe geweest in dit land. Maar de jongste tijd komt het debat schoorvoetend op gang. De inmenging van het paleis in (nog niet opgehelderde) politieke dossiers zoals de moord op Lumumba, de volkerenmoord in Ruanda en meer recent de overname van de Generale Bank en het faillissement van Sabena, is daaraan zeker niet vreemd. Ook de gebrekkige kennis van het Nederlands en de klaarblijkelijke onwil om het te leren, stuiten in Vlaanderen steeds meer op protest. Een prinselijk huwelijk of de blijde geboorte van een troonopvolgster leveren zonder twijfel nog wel mooie plaatjes op. Maar hoe kan je, los van de zeemzoete Sisi-romantiek, als democraat verantwoorden dat het hoogste gezag van een land wordt toegewezen aan iemand, niet omdat hij daartoe bekwaam is of door het volk uitverkoren, maar omdat hij toevallig in de juiste wieg lag? Het Vlaams Blok kiest principieel voor een verkozen staatshoofd en de republiek. Het gaat hier duidelijk om de koning te vervangen door een verkozen staatshoofd. dus over BELGIE. Waarom zou het VB deze stappen nog willen ondernemen (en dat kunnen ze pas als ze aan de macht zijn met een gelijkgezinde meerderheid) en niet direkt Vlaanderen onafhankelijk maken????????????????????? |
||||||
![]() |