![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Raadslid met dood bedreigd na breuk met Vlaams Belang - opvolging van Louis De Groen door Johannes Van de Wiel gaat niet door
Sint-Katelijne-Waver OCMW-raadslid Johannes Van de Wiel heeft doodsbedreigingen gekregen nadat hij het Vlaams Belang (VB) de rug toekeerde. Van de Wiel zou normaal gezien Louis De Groen opvolgen in de Katelijnse gemeenteraad. Nadat hij echter te kennen had gegeven dat hij na zijn eedaflegging in de gemeenteraad als onafhankelijke wilde gaan zetelen, kreeg hij een aantal anonieme telefoontjes met de niet mis te verstane boodschap 'Blijf bij het Vlaams Belang of uw kop gaat eraf'. Louis De Groen heeft inmiddels zijn ontslag ingetrokken, en blijft dus VB-gemeenteraadslid. Johannes Van de Wiel zou gisteravond de eed afleggen als nieuw gemeenteraadslid in de Katelijnse gemeenteraad. Louis De Groen (Vlaams Belang) had immers zijn ontslag gegeven als gemeenteraadslid en Van de Wiel was volgens de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 eerste opvolger. De wissel vond echter niet plaats omdat De Groen zijn ontslag uiteindelijk weer introk. «Ik was van plan de eed af te leggen en vervolgens als onafhankelijk raadslid te gaan zetelen», zegt Van de Wiel. «Eind vorig jaar heb ik namelijk gebroken met het Belang. In de Katelijnse afdeling heerst er alleen maar onenigheid en op verscheidene punten verschillen we flagrant van mening. Ook in de OCMW-raad zetel ik sindsdien als onafhankelijk raadslid.» Nadat Van de Wiel duidelijk maakte wat hij van plan was, werd hij tot drie keer toe bestookt met doodsbedreigingen. 'Blijf bij het Vlaams Belang of uw kop gaat eraf', klonk het via anonieme telefoontjes. «De politie is op de hoogte», zegt Van de Wiel. «Ik laat me hierdoor niet afschrikken. In de OCMW-raad werk ik goed samen met de andere raadsleden van verschillende partijen. Van iedereen kreeg ik de afgelopen dagen steun. Ik blijf bij mijn beslissing om niet voor het Vlaams Belang te zetelen.» Volgens het VB besliste Louis De Groen vorige maand ontslag te nemen omwille van persoonlijke redenen. «Toen hij vaststelde dat zijn opvolger het mandaat zou invullen op een wijze die volledig strijdig is met al wat Louis beoogde, besloot hij in nauw overleg zijn ontslag in te trekken. Volgens de nieuwe gemeentewet is dat perfect mogelijk», zegt Luc Vercammen, afdelingsvoorzitter van het VB. De partij heeft zich tegenover Van de Wiel uitdrukkelijk gedistantieerd van de dreigtelefoontjes. Johannes Van de Wiel: «ik blijf bij mijn beslissing om niet voor het Vlaams Belang te zetelen». Foto Marc Aerts Het Laatste Nieuws |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verdorie! Albert II gaat nu weer op bezoek moeten gaan, een petitie moet worden opgezet voor steun aan deze bedreigde persoon en ik vind dat hij minstens ten paleize moet worden ontvangen en als steunbetuiging petere van de derde spruit van Philippe De Taye moet worden!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Verstandige mensen zouden zo' n zaken betreuren... Verwacht ik dus niet van Blokkers. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Owee, owee echter de leden die het VB de rug toekeren, hen wacht blijkbaar een extreem-rechtse fundamentalistische terreurgroep! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() VB = Nieuw Vrij Vlaanderen.
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, Clemens!
Leuk dat je ook nog eens onder je echte nick opduikt inplaats van onder je valse.
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat: