![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Stel dat BHV morgen gesplitst wordt. Dan mogen Waalse partijen eindelijk niet meer in Vlaams gebied opkomen. Wat gaat de bub dan doen; het is namelijk de enige unitaire partij. Of wél meedoen in de rand en dan is de BUB een Vlaamse partij of niet meedoen en dan bestempeld worden als een franskiljonne Waalse partij.
Wel jongens wat is het? En kom niet af met het argument 'Wij zijn een unitaire partij' |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Wij profileren ons Belgisch en Europees. Niks Vlaams of Waals.
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ja, en dan? Als u morgen tegen een staatshervorming bent (zoals het VB altijd is), bent u dus vóór België?
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar vergist u zich dan toch schromelijk in.
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enzovoort. Neen, we vergissen ons schromelijk... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Jan, sta mij toe u te zeggen dat uw (flauwe) moppen ondertussen meer dan afgezaagd zijn. Ze zijn namelijk zeer voorspelbaar geworden.
Tweetaligheid is nodig, niet alleen in Vlaanderen maar ook in Wallonië. Ik zie niet in wat daar überhaupt mis mee zou kunnen zijn. BUB is inderdaad voor de hereniging van Vlaams en Waals Brabant. Is daar iets mis mee? Ik dacht het ook niet. U vergeet één essentieel ding: FDF ziet enkel een verfransing in gans België, de BUB is voor een sterk, vernieuwd België met respect voor beide taalgroepen. Maar goed, vlaams-nationalisten steigeren maar al te graag wanneer mensen een Belgisch kader zien en geen Vlaams.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 6 mei 2005 om 13:59. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zet gewoon de standpunten van jullie doorluchtige Voorzitter-voor-het-leven (waren er trouwens dit jaar geen voorzittersverkiezingen gepland) uiteen. Ik stel trouwens vast dat u niet ontkent dat Hans I le Grand dit allemaal heeft geuit op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er mis mee? Alles. Frans is niet de taal van de meerderheid in Vlaanderen: Nederlands is daar de taal. Bijgevolg is het totaal zinloos een bijkomende taal nog als ambtelijke taal in te voeren? Waarom trouwens? Volgens jullie moet iedere burger "individueel tweetalig" zijn. Dus zal de Franstalige wel Nederlands begrijpen in Vlaanderen... Of trekken jullie nu plotseling jullie staart van de "individuele tweetaligheid" in misschien? Jullie discours rammelt echt aan alle kanten. |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoiets? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet aan mij om te zeggen wat Hans hier wel of niet zegt op dit forum. Vrije meningsuiting, ziet u.
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U weet maar al te goed wat ik bedoel met "Belgisch kader".
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben van mening dat het voor je eigen bestwil is om de taal te leren van het landsgedeelte waar je woont. Als ik in Wallonië ga wonen, zal ik Frans spreken. Aan de andere kant ken ik genoeg Franstaligen die op 3 maanden tijd perfect Nederlands spreken. Maar ja, dat wil Jan natuurlijk niet onder ogen zien.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen nut in tweetaligheid. Of het zou misschien Nederlands / Esperanto moeten zijn ![]()
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 6 mei 2005 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Knuppel, dit is er weer eentje die je moet inkaderen! |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst beweer je immers dat er tweetaligheid zou moeten zijn over heel het land (Duits wordt natuurlijk weer vergeten door de bubbels: die vuile moffentaal, nietwaar). Die institutionele tweetaligheid botst echter op jullie ander programmapunt, nl. de individuele tweetaligheid. Als iedereen "individueel tweetalig" is, waarom moet er dan nog institutionele tweetaligheid zijn??? Daarop reageert u niet, maar begint over iets anders. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heerlijk toch dat u zo regelrecht in de val loopt die ik voor u span! |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En als er institutionele tweetaligheid is, hoeft de individuele tweetaligheid niet te bestaan. Zo ver hebben ze nog niet nagedacht.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 6 mei 2005 om 14:35. |
|
![]() |