![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Keek vanavond naar het amusante quiz-programma "De tabel van Mendeljev", gepresenteerd door Ben Crabbé, en kon mijn oren niet geloven toen ik uit de mond van de quiz-master volgende sympathiebetuiging vernam: "Gelukkig is de man (waarmee Pierre Carette werd bedoeld) allang terug vrij!" Het antwoord Pierre Carette (als kopstuk van de communistische cel die in vervlogen jaren verschillende bommen liet ontploffen in België waarbij verschillende brandweermannen het leven lieten) maakte deel uit van een quiz-vraag.
Ik vind het totaal ongeoorloofd dat een tv-presentator dergelijke uitschuiver maakt: zich gelukkig prijzen met de vrijlating van een communistische terrorist die jarenlang paniek en terreur zaaide in dit land en onnoemelijk leed toebracht aan de families van de gevallen slachtoffers, ware helden die onverschrokken hun land dienden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Och ja we zijn het al gewoon dat op die kremlinzender rode moordenaars worden vergoeilijkt en vlamingen worden afgebroken en men zelfs dooswensen uit aan het adres van rechtse politici. Het kan allemaal. Bourgeois zet geen bal uit. Van nul en gener waarde die kerel. Ik denk zelfs dat hij akkoord gaat met de VRT. De toekomst is aan het internet en de digitale TV zeker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben Crabbé is dan ook een fervent PvDa aanhanger
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() In het verleden heb ik hem ook al dikwijls (in "Blokken") spottend horen uitlaten over "moffen" en Duitsers in het algemeen, notabene terwijl België een drietalig land is (N-F- én Duits) met een gedeeltelijk Duitstalige bevolking. En aangezien de VRT een staatszender is moeten die verplicht meebetalen voor de financiering van dergelijke kut-programma's, waarvan de humor trouwens beneden alle peil is... Dat dit mogelijk is in een "Verenigd Europa" kan ik me niet voorstellen. Ik voorspel: als de VRT ooit opgaat in een "Europese televisie" dan wordt die Crabbé meteen aan de deur gezet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik heb het stuk ook daarstraks gezien, en de bijhorende lach doet mij met 99% zekerheid stellen dat het ironisch bedoeld was
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als de rechter in een Assisenzaak aan de beklaagde moordenaar vraagt of het hem spijt en de moordenaar antwoordt "al lachende" nee dan zal uiteraard die "nee" worden meegewogen in de bepaling van de strafmaat en niet de afweging of de uitspraak al dan niet gemeend was... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Slechte humor hoort thuis in een slechte-humor programma, niet in een quiz. als "kwinkslag" vind ik de opmerking hoedanook ongepast. Het communisme was er verantwoordelijk voor dat tientallen miljoenen mensen het recht werd ontzegd hun geloof te belijden, met vervolgingen, deportaties en massamoorden op katholieken vandien; de moordaanslag op de betreurde Paus Wojtyla kwam eveneens uit de "hoge hoed" der communisten en de brandweerlui die het leven lieten bij de bommencampagne van de CCC in België mogen niet worden vergeten! Ik duld niet dat dergelijke zaken tegenwoordig kunnen worden geminimaliseerd met dergelijke flauwe opmerkingen op TV ten overstaan van een miljoenenpubliek. Wat moeten opgroeiende kinderen daaruit opmaken? Dat het goed is dat dergelijke terroristen weer vrij zijn?
Ik vind dat Crabbé de (Reyers)laan moet worden uitgestuurd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ik vind dat jullie moeten stoppen met naar ben crabbé-programma's kijken. niet moeilijk dat je zo zuur bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() Je hebt gewoon een oogje op hem hé Wolfgang
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kijk gewoonweg niet meer naar die type. Voor TV tellen alleen maar kijkcijfers, dus voor de rode VRT hoe minder hoe liever. Er zijn andere en betere zenders genoeg, spijtig wel geen Vlaamse (alhoewel Actua TV is de moeite soms). En bovenal, als je informatie zoekt Internet is daar, gelukkiglijk!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De VRT is nu eenmaal een rode zender. De vrienden dienen bejubeld te worden. Zelfs bij massale moordpartijen in Irak kunnen ze nauwelijks hun sympathie onderdrukken voor deze "romantische heldendaden".
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Da gijle zich zo druk maakt over een grap van Ben Crabbé versta ik niet.
Laatst gewijzigd door Piet Hein : 4 mei 2005 om 07:58. |
![]() |
![]() |