![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het gaat hier weer eens over de hoofddoek.
Vandaag was ik aan het winkelen. Het zijn nog solden dus er was veel volk dus ik stond al een tijdje aan te schuiven. Naast mij stonden er 2 vrouwen. 1 Met een gewone hoofddoek en een andere vrouw met een soort van Burka. Ik zeg een soort want het was het niet, maar het was een soort van hoofddoek en voor haar mond droeg ze ook nog een bril. Beetje verder in de winkel was er een kerel met zo een doek, die vaak wel krakers dragen. Je kent het wel, zo beetje geruit en de israelis dragen het veel. Nu, achter mij stond er een man te zeggen :"nu gaan ze te ver die moslims,zie ze daar staan. Als ze hem niet rap afneemt, trek ik hem af." En zo stond hij daar 10 minuten te zagen over die dame. Ik kreeg het dan ook op mijn zenuwen van zijn gezaag en ik vroeg hem: leg mij is het verschil uit tussen die dame haar hoofddoek en die ene kerel dat er bij loopt als een kraker. Hij zuchtte eens en deed dan verder alsof hij mij niet hoorde. (maar hij zweeg wel nadien) Nu is mijn vraag hier: leg mij het gewoon is uit. Iemand dat bijna identiek hetzelfde rondloopt als een ander, die krijgt een vooroordeel naar hem gezwierd omdat zij haar geloof uit. De andere, die gewoon kou had, of stoer wou doen, dat is niks. Daar zegt men niks over. Ik wil nu eens gewoon een deftig antwoord op mijn probleem want toen ik die kerel hoorde, dan dacht ik toch wel van hoe bekrompen en zielig mensen kunnen zijn.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() *zucht*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een soort van Burka, leg uit? Was het met gezichtsbedekking of niet?
Zo ja, dan was die Burka dragend persoon in fout, in overtreding met de wet. Zo nee, heeft die zeurkous niks te protocollen.Dan kan die op verschillende manieren in de knoop komen met de wet. Zonder de dooddoener en joker racisme in te roepen. Smaad bijvoorbeeld, beroving van godsdienstvrijheid ook. Er zijn nu eenmaal zeikers overal, alloch- of autochtoon. Het grote verschil dat het autochtoon tot nu toe gezeik blijft ,en het specifiek moslim allochtoon gedrag regelmatig de noemer gezeik te boven gaat.
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De ogen waren gewoon niet bedekt, de rest wel. Een burka, zonder net ervoor dan. Want ze droeg zelfs een bril.
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen" Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden". Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
willen we eens vergelijken met Madrid,New-york,Kenia,Beslan,Irak,Saoedi-Arabie enz.. Ik keur dat af langs beide kanten ,maar het lijkt net of u doet dat het niet gebeurd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doornroosje, je opmerkingen zijn nu net het ideale tegengewicht.
Om nog niet te spreken. Nu ze in Irak de kans hebben om rustig een democratische leiding te kiezen in plaats van de gifgas gebruikende dictator Sadam, blazen de extremistjes vanalles op, zodanig de coalitie er niet weg kan zonder de schijn op te houden, of een grotere broeihaard van miserie achter te laten. Oftewel, de coalitie kan er niet weg , omdat er geen democratie kan gestart worden, en de extremistjes blazen vanalles op, omdat er dan geen democratie komt. Maar we spreken hier niet over Irak, Saoudi Arabië, Darfur, Atjeh,Sri Lanka,Pakistan, India. Maar over het gedrag van bepaalde zichzelf moslim noemende idioten die hier rondlopen. Driewerf, hoe noem je de huidige trend van eremoorden dan hier? Die dan voornamelijk nog gepleegd worden door Turken, normaal gezien de meest gematigde Moslims die we geimporteerd hebben.
![]() |
#8 |
|
![]() ten eerste: mijn posting was eenr eactie op volgende zin:
" Het grote verschil dat het autochtoon tot nu toe gezeik blijft ", mijn voorbeelden tonen aan dat dit niet het geval is. Ten tweede: ik praat die aanslagen, midsdaden absoluut niet goed Ten derde: het enen is geen excuus voor het andere (en vice versa) ten vierde; de aanvallen in Rostock en Hoyerswerda waren er een decennium voor 9/11, Madrid, etc, dus gebruik het enen niet als excuus voor het andere.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, dan blijft mijn standpunt nog steeds hetzelfde. Al loopt iemand gekleed in een papieren of jutte zak, zolang het gezicht niet bedekt is, of de genitaliën onbedekt moet er niemand over zeiken. Ook bepaald gedrag in bepaalde kledij hoort niet tot onze lokale samenleving, maar daar zijn we even niet over aan het leuteren.
Helaas komt het gezeik langs alle hoeken, en bepaald gezeik overtreed de wetten. Eneuh, de aanslagen in de desbetreffende asielcentra zijn misdaden.En worden dusdanig behandeld. Er is geen excuus voor. Net zomin er een excuus is voor het beledigen of bedreigen van mensen die tot een andere geloofsgemeenschap behoren.
![]() |
#10 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Duitse neonazis steken huis van Turk in brand heel de familie (hehhalve een man komen om) Vader van Miss Deutschland (Turkse afkomst) is voor de ogen van haar neergeschoten, door de buurman die trouwens neonazi bleek, ze heeft later rechten gestudeerd. En zo nog veel meer.... Aanlsagen van terrotisten met (normale) moslims te associëren is het zelfde als neonazis met Duitsers te associëren. En ook voor mij posten geldt ook: het enen is geen excuus voor het andere Citaat:
Deze dingen gebeuren het vaakst in Z-O Turkije (Koerdistan, wordt het ook wel genoemd). Het is steeds aan het minderen, ook vaak zegt de leider van de Turkse religieuze organisatie dat eerwraak in de Islam verboden is en dat het niet van deze tijd is. Het zijn vaak de ouders (vaak analfabeten) die die jongeren hier tot dwingen. Laatst kwam er op het Turkse nieuws iemand die door zijn familie onder druk werd gezet om zijn ex-vrouw te vermoorden hij zei: Ik wil geen moordenaar worden. Veel TUrken bidden niet, drinken alcohol, hebben sex voor het huwelijk, maar als ze iemand vermoorden moet het wel iets met de Islam te maken hebben, ik begrijp je niet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nie moeilijk dus om uit te leggen. ![]() Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 30 januari 2005 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() Mensen worden niet graag op fouten gewezen door vreemden. Ze klappen toe en negeren je. Ik had dezelfde reactie voor toen ik iemand erop wees dat er geen enkele reden was waarom ze op het fietspad moest parkeren en dat zoiets levensgevaarlijk was voor mij ( lag aan het verkeer). Ik denk dat we voor een iets minder voor het hoofd stotende aanpak moeten kiezen als we een discussie willen uitlokken. Misschien de volgende keer meer geluk, alhoewel het natuurlijk leuker zou zijn als er nooit een volgende keer komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Zie jij ergens het woordje "moet"? Zullen we hetzelfde scenario eens opstellen voor een moslimah?
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu zijn we er. Moeten is dwang en schreeuwen is kinderzang.
Helaas zijn de aantallen Moslima's die nu die klederdracht moeten dragen aan het aangroeien. En de straffen op het niet dragen, in bepaalde gebieden al rigoreus, ook hier aan het verstrengen.
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat wil je maar al te graag veralgemenen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Wat een pretentie trouwens.
Zogenaamd spreken in belang van de moslimas, maar ze wel zelf zwartmaken zoals in het voorbeeld van bakkebaard. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 30 januari 2005 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bof ik spreek niet voor alle moslima's en bijhorende dwingelanden. Ik ben vooral geagiteerd door de misbruiken in naam van religie.Het lezen van de Koran is niet goed voor mijn geestelijke ingesteldheid en neutraliteit.
In deze streken zijn we net vanonder het juk van meneer pastoor uitgekropen, en de volgende serie idioten staat al klaar om in naam van een opperwezen de meest idiote regels te willen opdringen. Ik wil niet terug naar de dagen van weleer. En helaas zijn de vrouwen met de verplichte zandbakkiestaanse klederdracht het meest opvallende. En ook een symbool voor de niet integratie. Steeds meer en meer allochtone vrouwen met moslim achtergrond tooien zich terug in deze wijde gewaden, of bijna([size=1]de bijna is wettelijk geregeld[/size]) alles verbergende kledij. Waarom. Mode?Comfort?
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 30 januari 2005 om 18:07. |
![]() |
![]() |