![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() 1. Zeg: "O gij ongelovigen,
2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt, 3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. 4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt, 5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. 6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ziedaar,TfE,het grote dilemma van de Koran (en tevens ook van het Oud Testament).
Je vindt er voorbeelden van verdraagzame teksten in,om dan enige verzen verder weer het bloed uit de bladzijden te zien druipen... Wat vindt je bijvoorbeeld van deze ![]() Waarlijk,gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden.En Gij zult diegenen die zeggen "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen.Dit is,wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn... Zie je,slaan en zalven tegelijk......blijkbaar waren er rond de tijd dat dit vers opgesteld werd serieuze strubbelingen met de Joden........ Dus,daarom mag je een "Heilig Boek" niet "tot op de letter" toepassen in onze tijd;precies omdat verhoudingen tussen mensen veranderen....!!!!!! Moesten NU nieuwe verzen aan de Koran toegevoegd worden,zouden de "Christenen" er waarschijnlijk bekaaid afkomen..... Gelukkig voor de Moslims is de redaktie van de Bijbel gestopt lang voor de Islam ontstond. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar de roep om een "Europese Islam",iets waar mensen als "Bin Laden",en vermoedelijk ook een ganse resem Diktators en oer-konservatieve clerici als de dood voor zijn natuurlijk..........
Stel je voor,miljoenen "renaissance-moslims",die kijken naar hun landen van afkomst met een geheel andere bril,die serieus LASTIGE vragen beginnen stellen aan de regeerders van hun vaderland,die demonstreren dat het anders ook werkt....... Daarom mag Europa niet "in naam van de vrijheid" een pleisterplaats worden van Oer-conservatieven en regelrechte misdadigers die zelfs in hun landen van afkomst geen 20 minuten vrij op straat zouden kunnen lopen..... Zoals feitelijk de Amerikanen,getransplanteerde Europeanen veelal, aan "het oude land" getoond hebben dat een maatschappij-model zonder Bischoppen en Baronnen en zo ook werkt,zonder je "Christen zijn" te verliezen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Burgemeester
|
![]() het grote probleem met heel de islam is het dogmatische denken
een maatje van mij is een "echte" gelovige en ik probeer regelmatig met hem een gesprek aan te gaan over de maatschappij waar we inleven en hoe ze naar de belgen kijken alle niet moslims begaan elke dag de grootste oerzonde die ze zich maar kunnen voorstellen, wij geloven niet in HUN god, dus wij gaan allemaal naar de hel fijn zulks te horen, maar het probleem zit hem erin dat hij zich niets anders kan bedenken dan dat, ik vraag hem dan ook dat dit gegeven geen sociale problemen geeft naar mezelf toe, ik als heiden en hij als gelovige het gesprek loopt meestal vast omdat hij niet buiten de dogma's KAN en MAG denken, hele spijtige zaak
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() idd, ik had minder de nadruk moeten leggen op het woord heel
wou zeker niet veralgemenen, er zijn zeker mensen die verder kunnen denken dan dat de koran dik is, maar die zijn in de grote minderheid ik denk dat er veel ten goede zou kunnen veranderen als er meer echt gematigde moslims zouden zijn, waarmee je een gesprek kan aangaan zonder dat je moet opletten dat je niets verkeerds zegt
In a time of universal deceit, telling the truth is a revolutionary act. (George Orwell) "Others are engaging even in an eco type of terrorism, whereby they can alter the climate, set off earthquakes or volcanos remotely, through the use of electromagnetic waves." American Secretary of Defense William S. Cohen, April 1997. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Mephisto : 6 mei 2005 om 20:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joden,Christenen,Moslims....bij uitbreiding zelfs de volgelingen van Zoroaster aanbidden hetzelfde Opperwezen. We verschillen gewoon in het gewicht die wij toekennen aan welke profeten... Dus,wegens "Aardse" oorzaken zijn de volgelingen van het Monotheisme uit elkaar geraakt...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik bedoelde te zeggen is,vanuit Amerika is,vooral tijdens en na WO1 gedemonstreerd,hier in het diepgelovige Vlaanderen, hoe "onbenullig" de clerus en de adel wel waren.(ze konden ons niet eens tegen "den Duits" beschermen,dat moest "Georges Gewonesoldaat" zelf doen,tesamen met collega-gewone mensen uit Canada en de VS,duizenden van die kerels verstonden nog een mondje Frans,Duits,zelfs Vlaams(!!!!). De invloed van die paar jaren kan moeilijk overschat worden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In welke context zijn deze koran citaten: wie zijn de 'ongelovigen'? welke uitleg geven moslims aan 'u uw godsdienst' versus 'mij mijn godsdients', over welke godsdiensten gaat het hier? Ik ken de koran te weinig om hier enige interpretatie aan te geven. Deze scheidende uitspraken lijken mij wel interessant. Laatst gewijzigd door piazzolla : 6 mei 2005 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Koran beschouwd "de mensen van het Boek",zijnde de Joden en de Christenen ook als "gelovigen",echter ietwat dwalend omdat ze nooit de Koran aangenomen hebben als hun voornaamste lei-draad...
De rest is ongelovig..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door piazzolla : 6 mei 2005 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |