![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Een aantal Somaliërs, waaronder een aantal hoger opgeleiden, zijn vanuit Nederland naar England vertrokken. Netwerk had hier enkele dagen geleden een reportage over. Maar hier staat één en ander netjes uitgelegd:
http://www.integratie.net/binaries/k.../11/167776.pdf De tewerkstelling ligt nu bijvoorbeeld veel hoger. Is dat nu geen nuttige tekst, de investering waard? Het document gaat in op verschillende aspecten/problemen inzake migratie in een cocreet geval. Zou dat nu niet nuttig zijn om mee te kunnen praten over vreemdelingenbeleid? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik betwfijel of iemand op dit forum dat volledig gaat lezen. Ik excuseer mij alvast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn gok: Ze wilden al van bij het begin naar Engeland maar geraakten er niet binnen. Dus blijven ze hier wat rondhangen tot ze een onderdaan van een Europees land zijn en ze naar Engeland kunnen verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Samenvattingen: http://www.uvt.nl/diensten/dsz/wewi/...aties/229reek/
en http://www.kiemnet.nl/dossiers/Wonen...3492_1013.html Voor de mensen die wel iets beters te doen hebben. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() gezien op tv in de week ik snap die best hoe het nu in nederland aan toe is ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() Ik geloof dan weer niet dat het daarover ging. Nog een gok?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() De hoger opgeleiden Turken remigreren naar Turkije, nu de Somaliërs, .. Ik vind het goed, want dat zijn juist de mensen die ze konden gebruiken. Als die - degene die niet de crimineelste of de domste zijn - vertrekken. Dan zegt het veel over het beleid van dat land.
Laatst gewijzigd door JusticeLover : 1 februari 2006 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Burgemeester
|
![]() Is het zo erg met het lezen?
Gaat het lukken als het in links/rechts is ingedeeld? Een argument voor zogenaamd rechts (beter een meer op conflict gericht argument): De mensen verlieten Nederland onder meer omdat ze daar hun levenswijze en hun godsdienst niet konden behouden, dikwijls tegen de wil van hun kinderen die zich meer Nederlander voelden. Een argument voor zogenaamd links (eigenlijk gewoon diegenen die een oplossing zoeken): In Nederland was er bij hen hoge werkloosheid en als ik andere berichten goed begrijp, behoorden Somaliers tot de top van de criminaliteitcijfers. De mensen functioneren in England nu veel beter. Ondersteuning van de Englese overheid gebeurt via eigen organisaties. Nu is er bv. een hoge tewerkstelling, een goede sociale structuur. Hoog opgeleiden zien ook hun diploma's beter erkend. Men laat daar kennelijk de mensen leven zoals ze willen. Geen zenuwachtige Ministers van Binnenlandse Zaken met kledingadvies. Minder kranten die af en toe stoer moeten doen. Ik denk dat England veel meer ervaring heeft inzake immigratie en met andere culturen, ondermeer door de uitwijzing uit Oeganda zoveel jaren geleden. En omdat het voorbeeld uit de US, waar men al eeuwen ervaring heeft met immigratie, beter bekend is. En ik denk niet dat er een US politiek is om de eigenheid van de verschillende groepen te breken. Wat is de beste methode? Maar waarschijnlijk heb ik het verkeerd gelezen. Maar ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergat ik te vermelden dat ik het niet gelezen had, of hebt gij moeite met lezen.
Citaat:
Citaat:
Eens het Europese staatsburgers zijn kunnen ze die niet meer weigeren. Mijn gok blijft dus overeind. De betere ondersteuning achteraf heeft daar niets mee te maken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() [SIZE=1]
Citaat:
Indroctinatie kun je moeilijk "wijsheid" noemen.
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de Somaliers doortrokken naar Engeland, niet dat ze teruggaan naar Somalie ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat voor de Somaliërs opgaat, gaat ook voor andere groepen migranten in andere landen op. Heel die studie bewijst vooral dat men het probleem van de "asielmigratie" best op EU niveau kan aanpakken om aberraties te voorkomen nl. doordat "men" gaat shoppen en daar asiel aanvragen waar men het succesvolst blijkt te kunnen zijn. Opmerkelijk is ook dat men bij de &ste generatie beducht moet zijn voor gettovorming, terwijl de "jeugd" zich toch gemakkelijker integreert in de nieuwe heimat.. resp. bij een verhuis naar een ander land eigenlijk liever terug zou keren naar het 1ste. Verder zijn er natuurlijk aanzienlijke individuele verschillen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik dacht de crisis in Somalië, die tot het op een grote schaal aanvaarden van vluchttlingen leidde, al een tijd plaats vond, en dat de asielaanvragen van die reemigranten al lang afgehandeld waren, de mensen al lang opgeleid waren door de Nederlandse overheid, enz. |
|
![]() |
![]() |