Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2005, 20:05   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard Blote konten in brugge

Uit de kleren voor Tunick

BRUGGE - Zo'n 2.000 mensen zijn zaterdagmorgen vroeg in Brugge uit de kleren gegaan voor kunstfotograaf Spencer Tunick. Met deze bijzondere fotosessie start meteen het kunstenfestival Corpus 05.

Tunick is een 38-jarige New Yorker van joodse afkomst die bekend en berucht werd met zijn foto's van naakte mensenmassa's op ongewone locaties. Hoewel naaktfotografie buiten is toegestaan in de staat New York, werd Tunick er toch al vijf keer gearresteerd. In een eindeloze reeks hogere beroepen kreeg hij steeds weer gelijk van de rechtbank.

De eerste foto werd genomen in de onlangs gerestaureerde Stadsschouwburg waar Spencer Tunick 770 mensen, evenveel vrouwen als mannen, in alle zetels en op alle balkons van de zaal liet plaatsnemen. Op de Markt, met het Belfort als achtergrond, liet de fotograaf alle aanwezigen, 1.249 mannen en 701 vrouwen, in een lange sliert rechtstaan, knielen en liggen op de natte kasseien. Voor de derde locatie nam de fotograaf de Brugse reien als decor en liet hij 270 vrouwen in bootjes plaatsnemen. Tijdens het poseren was geen enkel kledingstuk toegelaten: geen hoeden, petjes, juwelen, sokken of zonnebrillen, enkel een gewone bril was toegelaten.

Volgens Spencer Tunick was het de eerste keer dat hij bij regen en bijwijlen zelfs stormweer foto’s nam. Om die reden was hij verplicht om op het laatste ogenblik enkele wijzigingen in het vooropgezette plan aan te brengen. Toch was hij best tevreden over het resultaat. Hij had een speciaal woordje van dank voor de deelnemers, onder wie vooral Bruggelingen en slechts een handvol buitenlanders, die ondanks de barre weersomstandigheden toch massaal voor zijn project waren komen opdagen.

Kunstenfestival Met de fotosessie van Spencer Tunick werd in Brugge het startschot gegeven van het kunstenfestival Corpus 05. De eerste editie van het festival staat in het teken van het menselijk lichaam. Tot eind september zijn er meer dan 200 evenementen.

---------------------------------

zoveel dappere mensen in de regen in hun blootje staan, de vlaming is gelukkig niet zo preuts, de katholieke kerk heeft niks meer te zeggen.
goed voorbeeld, je moet je niet schamen, laat lucht en regen van tijd je naakte huid strelen.
één met de elementen.

volgende keer op sint-pietersplein in rome?

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 20:42   #2
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Je moet het idd maar doen, met zo'n weer. Daarvoor alleen al mijn grote bewondering. Ook al zal het "zo koud" geweest zijn . 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 20:46   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

mooi
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 20:49   #4
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

niks artistiek aan.
Oud 7 mei 2005, 20:55   #6
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Wat een mens al doet om op te vallen...

Volgende week is de helft daarvan weeral in de ziekenkas en die valt niet op maar af
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:01   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Wat een mens al doet om op te vallen...

Volgende week is de helft daarvan weeral in de ziekenkas en die valt niet op maar af
nou maar, chipie heeft seffens alweer berekend wat dat allemaal gaat kosten aan de belastingbetaler hoor.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:03   #8
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Beschaamd over het menselijk lichaam ???????
Toch niet over het mijne.
Dus jij vindt pro-white kunst mooi?
Oud 7 mei 2005, 21:07   #9
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Toch niet over het mijne.
Dus jij vindt pro-white kunst mooi?
White, Black, Yellow,Red, Brown..........maakt mij niet uit. Maar het menselijk lichaam in het algemeen is wel de moeite waard.
Oud 7 mei 2005, 21:10   #10
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

zoveel dappere mensen in de regen in hun blootje staan, de vlaming is gelukkig niet zo preuts, de katholieke kerk heeft niks meer te zeggen.
goed voorbeeld, je moet je niet schamen, laat lucht en regen van tijd je naakte huid strelen.
één met de elementen.

volgende keer op sint-pietersplein in rome?

Dat is inderdaad zeer dapper van deze mensen, and yes next time in Rome.
Oud 7 mei 2005, 21:11   #11
khaled
Schepen

Standaard

Openbare zedenschennis voor de kunst. En in zo'n atmosfeer moet ik mijn kinderen groot brengen en voorzien van de nodige normen en waarden...

Ik heb hoegenaamd geen enkel respect voor deze ziekelijke individuen, ik hoop dat ze allemaal een ferme kou te pakken hebben, naast een paar infecties op hun "edele delen".

Trouwens, ik denk dat de Arabische LIga maar eens klacht moet neerleggen bij het COKVB (Centrum voor Ongelijke Kansen en Vlaams Belang bestrijding - vroeger het CGKR). Hoofddoeken niet toegelaten : duidelijk discriminatie. Of staat "kunst" boven de wet ?

Deze "alles kan alles mag" mentaliteit begint mij ferm de strot uit te komen. Doe eindelijk eens (terug) normaal, mensen. Als ge kickt op een blote reet of blote tetten, huur dan een x-rated filmke en laat de normale mensen gerust.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:14   #12
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Openbare zedenschennis voor de kunst. En in zo'n atmosfeer moet ik mijn kinderen groot brengen en voorzien van de nodige normen en waarden...

Ik heb hoegenaamd geen enkel respect voor deze ziekelijke individuen, ik hoop dat ze allemaal een ferme kou te pakken hebben, naast een paar infecties op hun "edele delen".

Trouwens, ik denk dat de Arabische LIga maar eens klacht moet neerleggen bij het COKVB (Centrum voor Ongelijke Kansen en Vlaams Belang bestrijding - vroeger het CGKR). Hoofddoeken niet toegelaten : duidelijk discriminatie. Of staat "kunst" boven de wet ?

Deze "alles kan alles mag" mentaliteit begint mij ferm de strot uit te komen. Doe eindelijk eens (terug) normaal, mensen. Als ge kickt op een blote reet of blote tetten, huur dan een x-rated filmke en laat de normale mensen gerust.
Wat ben jij toch saai..... en seksueel gefrustreerd ben je ook al, waarom denken mensen zoals jij toch altijd meteen aan seks als je een naakt lichaam ziet????

Laatst gewijzigd door Andro : 7 mei 2005 om 21:22.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:17   #13
ingenious

Standaard

Citaat:

wat heeft dit met seks te maken? als jij elk naakt lichaam met seks associeert zou ik maar niet te hard van de toren blazen, want dan scheelt er me dunkt iets met jouw normen en waarden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:18   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Openbare zedenschennis voor de kunst. .....
Vertel eens waar juist de goede zeden geschonden werden. Wat is er zo schokkend aan een menselijk lichaam ???
Oud 7 mei 2005, 21:21   #15
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Wat ben jij toch saai.....
Net zoals die ongeveer 6.000.000 andere Vlamingen.
Ik ben niet beter of interessanter dan de rest.

Jij ook niet.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
Oud 7 mei 2005, 21:21   #16
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat heeft dit met seks te maken? als jij elk naakt lichaam met seks associeert zou ik maar niet te hard van de toren blazen, want dan scheelt er me dunkt iets met jouw normen en waarden.
Ik heb nergens over sex gesproken. Jij daarentegen.
Oud 7 mei 2005, 21:23   #17
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens over sex gesproken. Jij daarentegen.
en over wat voor x-rated filmkes had ge het dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:26   #18
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Vertel eens waar juist de goede zeden geschonden werden. Wat is er zo schokkend aan een menselijk lichaam ???
In Brugge ? Probeer eens door uw straat te lopen in uw blootje. De politie zal niet lang twijfelen...

Vraag dat eens aan uw kinderen. Je zou beter eens wat vaker aan anderen (in dit geval minderjarigen) denken. Maar ja, wie bekommert zich vandaag de dag nog om de zwakkeren in de maatschappij....
Oud 7 mei 2005, 21:27   #19
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Zwart-Afrika zou nogal overbesekst zijn
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 21:27   #20
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Dat is bij mj kunst...

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 mei 2005 om 21:28.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be