Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 19:07   #1
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard Stemarmoede

Op wie moet ik nu in de toekomst gaan stemmen,de VLD die de Vlamingen voorliegen en bedriegen en hun woord breken.
De SPA/spirit die draaien met de wind,en de schuld steeds bij anderen leggen.
De CD&V/Nva die opportunisten blijken te zijn zonder macht.
Groen,die eens aan de macht controle verliezen en de mensen geld kosten.
Of moet ik stemmen op het V.Belang die van regeren uitgesloten zullen worden.

Mss moet ik maar verhuizen naar BHV dan kan ik daar nog op een Waal stemmen.
Oud 13 mei 2005, 19:24   #2
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Op wie moet ik nu in de toekomst gaan stemmen,de VLD die de Vlamingen voorliegen en bedriegen en hun woord breken.

Mss moet ik maar verhuizen naar BHV dan kan ik daar nog op een Waal stemmen.
Bwa, bwa, bwa...Vl. Belang die nooit aan de macht zal komen..?
Zou je nog van verschieten hoor.
Het is zoals je zegt, VLD = begriegers
SPA = gratis, gratis, gratis, wie betaald? ... én idd het is nooit hun fout..
CD&V waar ik nog licht zal mee zijn want we moeten hun reactie nog afwachten op hun concrete attitude in de Vl. regering maar ze zullen wss zo goed als zeker door blijven regeren met de paarse clownen! dus mja idd opportunisme
Groen! daar spreken we niet meer over, die kleine groene partij kan nuttig zijn voor de locatie te vinden voor het planten van 6 bomen ...maar een regering leiden? ... stérke twijfels

...en dan blijft het Vlaams Belang over, die uiteindelijk hoe je het ook draait of keert steeds wordt uitgesloten door de paars-roomse partijen waardoor ze over de uitslag van het Vlaams Belang nog gaan van verschieten in 2006, 2007 én nog later. Waardoor het Vlaams Belang een zéér goed alternatief vormt voor de traditionele, klassieke en zééér "democratische" partijen!

Laatst gewijzigd door William : 13 mei 2005 om 19:26.
William is offline  
Oud 13 mei 2005, 20:19   #3
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Ik voorspel een academische braindrain wanneer het VB aan de macht komt en een zeer gepolariseerd Vlaanderen.
Oud 13 mei 2005, 20:36   #4
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Ik voorspel een academische braindrain wanneer het VB aan de macht komt en een zeer gepolariseerd Vlaanderen.
Mss,maar wat hebben we aan tirannieke opgepoetste leugenachtige partijpolitiek waar we nu mee zitten?
Oud 13 mei 2005, 20:40   #5
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Mss,maar wat hebben we aan tirannieke opgepoetste leugenachtige partijpolitiek waar we nu mee zitten?
Ik denk niet dat je het VB kan vrijspreken: zij trachten zich te profileren als een arbeiderspartij, en tegelijk zitten ze het economisch establishment op te vrijen. Wanneer we kijken naar hun economisch programma, is het een mengelmoes van oude solidaristische ideeën met neocorporatisme, terwijl anderen stapsgewijs nog het neoliberaal gedachtegoed invoeren. Lijkt mij niet bepaald een goede vervanging.
Oud 13 mei 2005, 20:48   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je het VB kan vrijspreken: zij trachten zich te profileren als een arbeiderspartij, en tegelijk zitten ze het economisch establishment op te vrijen. Wanneer we kijken naar hun economisch programma, is het een mengelmoes van oude solidaristische ideeën met neocorporatisme, terwijl anderen stapsgewijs nog het neoliberaal gedachtegoed invoeren. Lijkt mij niet bepaald een goede vervanging.
T'is duidelijk dat Dewinter liever tafelt met hotshots uit het zakenleven en andere "captains of industry", dan met simpele arbeiders.
Pietje is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:18   #7
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Maar het grappige is wel dat die arbeiders hem wel zien zitten Nood aan een sterke figuur die hun frustraties kan sublimeren?

Dat is net het droevige. Je kunt aan een Vlaams Belanger niet uitleggen dat zijn politieke peetvader een vuil spel speelt. Hij GELOOFT in zijn Führer.
Oud 13 mei 2005, 22:37   #8
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Er zijn best academici genoeg die bestuur met het VB wel zien zitten, alleen kunnen ze er nu meestal niet openlijk voor uitkomen.
Beagle is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:45   #9
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Tja, zo heb je altijd gelijk hé

Trouwens, academici hebben ook soms ongelijk hoor. Net zoals loodgieters of badmeesters.
Oud 13 mei 2005, 22:47   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Er zijn best academici genoeg die bestuur met het VB wel zien zitten, alleen kunnen ze er nu meestal niet openlijk voor uitkomen.
Ik denk nochtans niet, dat academici er voor in de rij zullen staan.
Pietje is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:47   #11
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zit bijna met hetzelfde probleem. Voorlopig kan ik mij nog 100% achter BDW scharen, ik vind dat hij alles perfect inschat, en spijtig genoeg moet ik neits van FDW hebben (als Annemans daar nu maar eens had gezeten hé )
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:49   #12
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is een franse overheersing dan voor u beter?? en bedriegerlijke vlaamse partijen??
slegie is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:56   #13
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Trouwens, academici hebben ook soms ongelijk hoor.
Volledig mee eens.

Citaat:
Ik denk nochtans niet, dat academici er voor in de rij zullen staan.
Je laat je misleiden omdat het momenteel voor academici te gevaarlijk is om voor hun mening uit te komen.
Herinner u de woorden van Matthias Storme na het VB cassatie-arrest: (nadat hij door zijn werkgever gesanctioneerd werd voor eerdere commentaren)

,,Ik ga daar niks meer over zeggen. Ik heb een vrouw en vier kinderen.''

,,De repressie in dit land is dermate groot dat ik er het zwijgen toe doe. In dit land is de vrijheid van spreken onvoldoende gewaarborgd. Dan moet je niet verbaasd opkijken dat ook intellectuelen zich laf gaan gedragen''

Wees er zeker van dat hij geen alleenstaand geval is.
Beagle is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:58   #14
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Volledig mee eens.

Je laat je misleiden omdat het momenteel voor academici te gevaarlijk is om voor hun mening uit te komen.
Herinner u de woorden van Matthias Storme na het VB cassatie-arrest: (nadat hij door zijn werkgever gesanctioneerd werd voor eerdere commentaren)

,,Ik ga daar niks meer over zeggen. Ik heb een vrouw en vier kinderen.''

,,De repressie in dit land is dermate groot dat ik er het zwijgen toe doe. In dit land is de vrijheid van spreken onvoldoende gewaarborgd. Dan moet je niet verbaasd opkijken dat ook intellectuelen zich laf gaan gedragen''

Wees er zeker van dat hij geen alleenstaand geval is.
Ik maak graag een uitzondering voor Storme. Is trouwens een goeie maat van Annemans. Zodus..............8)
Pietje is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:58   #15
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
T'is duidelijk dat Dewinter liever tafelt met hotshots uit het zakenleven en andere "captains of industry", dan met simpele arbeiders.
welke politieke partij in deze kapitalistische wereld geeft of heeft ooit iets gegeven om arbeiders???
Als het slecht gaat in de bedrijven zijn het altijd de schuld van de te dure arbeiders maar dat managers en bediende en ingenieurs op kosten van het bedrijf in de luxe restaurants gaan eten, allerlei aankopen via het bedrijf aftrekken van de belastingen en dan nog eens een netto loon hebben dat pas begint van 2000 euro dat is geen geldverspilling zeker?
Het VB doet net zoals alle andere partijen of heeft u verhofstad al ooit eens zien eten met arbeiders???
Dus u reactie is gewoon onlogisch!
slegie is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:59   #16
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik voorspel een academische braindrain wanneer het VB aan de macht komt
misschien enkele linkse sociologen, maar dan kan je al moeilijk van een braindrain spreken vind ik. Verder zie ik geen enkele reden waarom dit scenario zou plaatsvinden

Citaat:
en een zeer gepolariseerd Vlaanderen.
dat vrees ik evenwel wel, het VB heeft véél vijanden, en zeker wanneer je beseft dat het VB aan de macht komt bij monde van FDW
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:00   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
welke politieke partij in deze kapitalistische wereld geeft of heeft ooit iets gegeven om arbeiders???
Als het slecht gaat in de bedrijven zijn het altijd de schuld van de te dure arbeiders maar dat managers en bediende en ingenieurs op kosten van het bedrijf in de luxe restaurants gaan eten, allerlei aankopen via het bedrijf aftrekken van de belastingen en dan nog eens een netto loon hebben dat pas begint van 2000 euro dat is geen geldverspilling zeker?
Het VB doet net zoals alle andere partijen of heeft u verhofstad al ooit eens zien eten met arbeiders???
Dus u reactie is gewoon onlogisch!
Dat "ze" (vb) dan eens stoppen met te orakelen dat ze "anders" zijn dan de andere partijen.........(niet dat ik daar ooit iets van geloofd heb)
Pietje is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:03   #18
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat "ze" (vb) dan eens stoppen met te orakelen dat ze "anders" zijn dan de andere partijen.........(niet dat ik daar ooit iets van geloofd heb)
dat zijn de inderdaad niet volgens mij (uitgezonderd Annemans wss). Alleen laat uw geliefkoosde partij en de andere "democratische" partijen het niet toe om dit te bewijzen: door die houding moet het VB juist niets anders doen dan maar wat te schreeuwen langs de zijlijn. Dat u hen dat dan gaat verwijten is dus bewezen hypocriet...
Seba is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:10   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
dat zijn de inderdaad niet volgens mij (uitgezonderd Annemans wss). Alleen laat uw geliefkoosde partij en de andere "democratische" partijen het niet toe om dit te bewijzen: door die houding moet het VB juist niets anders doen dan maar wat te schreeuwen langs de zijlijn. Dat u hen dat dan gaat verwijten is dus bewezen hypocriet...

Ik heb geen geliefkoosde partij (meer). Ik zie ook wel het falen vh cordon in, maar hoe kan je een coalitie gaan sluiten met een partij, waarvan je op voorhand weet dat het er binnen de maand al "bovenarms" op gaat zitten ??
[size=1](btw,je hebt mijn vraag betreffende die Jeppesen-kaartjes nog niet beantwoord)[/size]
8)
Pietje is offline  
Oud 13 mei 2005, 23:14   #20
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb geen geliefkoosde partij (meer). Ik zie ook wel het falen vh cordon in, maar hoe kan je een coalitie gaan sluiten met een partij, waarvan je op voorhand weet dat het er binnen de maand al "bovenarms" op gaat zitten ??
dat is inderdaad het grote probleem, en het vraagt niet veel inzicht om in te zien dat dit compelet te herleiden valt tot het probleem van de particratie, waar men in partijtermen redeneert en niet in individuele termen. Hoog tijd voor directe democratie dus, maar de enigen die daarover kunnen beslissen zijn diegenen die er alles aan zullen doen om dat te verhinderen aangezien ze hun macht willen behouden.

Citaat:
[size=1](btw,je hebt mijn vraag betreffende die Jeppesen-kaartjes nog niet beantwoord)[/size]

nope heb ik neit, je vind véél online. had gewoon gegoogled op images naar "river approach 19" geloof ik
8)
Seba is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be