Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 12 mei 2005, 22:58   #1
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard B-H-V: Opgeruimd staat netjes!

Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...

Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?

Ik alleszins wel!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:03   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Vindt U allen het ook geen hoog tijd dat de federale regering zich bezig houdt met de problemen van alle Belgische burgers en niet enkel met die van een aantal rabiate Flaminganten?
Aha. Het hoogste rechtscollege van dit land bestaat volgens u dus uit "een aantal rabiate Flaminganten" (sic)... De leden ervan zullen het graag horen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:08   #3
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Aha. Het hoogste rechtscollege van dit land bestaat volgens u dus uit "een aantal rabiate Flaminganten" (sic)... De leden ervan zullen het graag horen.
Oh, dat is dus het argument? De Rechterlijke macht eiste een splitsing (weliswaar tegen de volgende nationale verkiezingen van 2007) dus nu (12 mei 2005) moet alles daarvoor wijken?

Lijkt U dat zelf niet een beetje (al was het maar een klein beetje) belachelijk?

Oud 12 mei 2005, 23:18   #4
gewoon
Vreemdeling

gewoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij die het kunnen - of aandurven - moeten mij het gewichtige belang van deze non-issue echt eens proberen uitleggen. Vooral dan als we dit vergelijken met het debat rond de eindeloopbaan of rond het betaalbaar houden van onze sociale zekerheid...
Waarom denk je dat de sociale zekerheid in Vlaamse handen moet komen? Om het betaalbaar te houden en efficient te beheren.
gewoon is offline  
Oud 12 mei 2005, 23:33   #5
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon
Waarom denk je dat de sociale zekerheid in Vlaamse handen moet komen? Om het betaalbaar te houden en efficient te beheren.
Ik dacht dat dit los stond van de kwestie B-H-V, of heeft de N-VA en de CD&V een verborgen agenda?

Oud 12 mei 2005, 23:38   #6
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon
Als 'Vlaamse handen' nog niet eens een kieskringske van halfdrieduister kunnen splitsen, dan lijken ze me al evenmin bekwaam om onze poen deftig te beheren.
Handen af van onze SZ!
Eén extra dieverij met die dwaze zorgverzekering is al crapuleus genoeg.
Oud 12 mei 2005, 23:53   #7
gewoon
Vreemdeling

gewoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Eén extra dieverij met die dwaze zorgverzekering is al crapuleus genoeg.
Bedoel je hoe Wallonië met de SZ om gaat? Dan heb je zeker gelijk. Wij kunnen inderdaad al dat gefoefel niet langer aanvaarden.
gewoon is offline  
Oud 13 mei 2005, 07:34   #8
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Niet dat ik enige sympathie heb voor de opeising van de 'overwinning' door de franstaligen: dat is immers even belachelijk als deze hele discussie rond B-H-V! Hoewel natuurlijk 'Boontje steeds om zijn loontje komt'...
Op korte termijn is dit misschien waar, maar op lange termijn doen de franstaligen een slechte zaak. Veel mensen in mijn omgeving die helemaal niet geïntresseerd waren in het BHV dossier gaan zich door de arrogantie van de franstaligen behoorlijk Vlaams opstellen. Wat dat electoraal betekent zal bij de volgende verkiezingen wel duidelijk worden. En dan zullen de franstaligen weer zagen over extreem rechts in Vlaanderen, maar ja dan zal DiPipo er wel voor zorgen dat ze het VB verbieden in naam van de (franstalige) democratie.
Beagle is offline  
Oud 13 mei 2005, 08:32   #9
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Het is inderdaad wel spijtig dat dergelijke idioterieën als B-H-V steeds leiden tot een verdere polarisering tussen Belgen...

Anderzijds moeten de traditionele politici daar natuurlijk niet over mekkeren, want het zijn zij die telkens weer zich aan dwaze avontuurtjes wagen, om te vermijden dat ze zich met échte problemen zouden moeten bezig houden.

Zo creëren ze telkens weer de ideale voedingsbodem voor de zogenaamde 'zwarte zondagen'...

Spijtig dat die onnozelaars dat zelf blijkbaar niet beseffen!

Oud 13 mei 2005, 09:50   #10
Beagle
Schepen

Standaard

Rudy, ik kan het niet helpen maar je doet me altijd aan Nerofen denken.
Beagle is offline  
Oud 13 mei 2005, 09:53   #11
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat de kwestie Brussel-Halle-Vilvoorde eindelijk van de politieke agenda gewist wordt is misschien een, voor de flaminganten, spijtige zaak...
Maar het is een overwinning van het gezond verstand boven de irrationaliteit, dewelke de laatste drie weken onze politiek kenmerkte!

We staan voor een aantal belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen boven een non-issue als B-H-V!

De Nationale Unie kan echt niet anders dan dansen van vreugde omdat het gezonde politieke verstand het eindelijk gewonnen heeft van het irrationele belachelijke gedoe van bv. N-VA of CD&V rond het door het strot rammen van mede-landgenoten van hun eigen politieke eisen!

Ik alleszins wel!
Het is duidelijk tijd dat ze eens politiek in België maken. BHV-spelletjes hebben al te lang geduurd.
Everytime is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:20   #12
de flandrien
Banneling

de flandrien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
Rudy, ik kan het niet helpen maar je doet me altijd aan Nerofen denken.
de flandrien is offline  
Oud 13 mei 2005, 10:53   #13
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, dat is dus het argument? De Rechterlijke macht eiste een splitsing (weliswaar tegen de volgende nationale verkiezingen van 2007) dus nu (12 mei 2005) moet alles daarvoor wijken?

Lijkt U dat zelf niet een beetje (al was het maar een klein beetje) belachelijk?
feit is dat de kieskring moet gesplitst worden, of dat nu in 2005 of in 2007 gebeurde is niet de grond van de zaak. of denkt u dat de franstaligen in 2007 niet moeilijk gaan doen? of dat er in 2007 geen sociaal economische problemen zullen zijn?

bovendien weegt het niet splitsen van de kieskring onmiskenbaar op de federale regering, wat zij ook moge beweren. de franstaligen weten alweer dat ook deze regering steeds door de knieen zal gaan als het op socio economische problemen zal aankomen, het zal dus weer de PS zijn die het land zal besturen en niet de paarse coalitie. verhofstadt weet zeer goed dat hij de franstaligen niet meer op de schenen mag schoppen of dat het gedaan is met zijn premierschap, en een premier die zich laat gijzelen door bepaalde partijen kan nooit goed zijn voor het land
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:26   #14
elliot
Vreemdeling

Standaard

Bhv is op een sisser afgelopen. Bhv is dan wel ongrondwettelijk, dit slechts sinds 2 jaar. Verhofstadt zelf is dus mede een catalysator geweest voor dit probleem. Cd&v samen met nva reageerden terecht tegen deze situatie en drongen aan op een onverwijlde splitsing. Mits ze niet in de federale regering zaten was hun enige middel dit te forceren via de vlaamse regering. En zo ging het ook, na de verkiezingen van 2004 tekende alle laamse meerderheidspartijen het regeerakkoord waar de onverwijlde splitsing zonder compensaties in opgetekend stond. In de ogen van de vlamingen een terechte eis, wat volgens mij ook zo is. Alleen werd over het hoofd gezien dat men om het probleem op te lossen met 2 moet zijn. De walen van hun kant hebben in hun ogen ook terecht om compensaties gevraagd voor de splitsing. Hoe zou je zelf zijn, bhv is een onderdeel van het evenwicht waar onze federale staat is opgebouwd. Als dit evenwicht verstoord wordt in vlaams voordeel, is het logisch dat er terug een evenwicht moet gevonden worden waar ook de walen mee kunnen leven. Alleen was er geen gepast wisselgeld om terug een evenwicht te bereiken. Daarom had de regering moeten vallen zodat er een aantal artikels in de grondwet konden aangepast worden in een volgende constituante.( als je 1003 munten hebt is dat makkelijker evenwichtig tussen 2 mensen te verdelen dan dat je over 3 munten beschikt).
Hoe dat de situatie nu “opgelost” is, is beneden alle peil. Men beslist om niks op te lossen.
Na sabena, dhl, de 200000 banen, …, en nu bhl is de vld nog altijd niet bereidt om conclusies te trekken. Er zijn weinige dingen die deze regering tot een goed einde te brengen. Andere fregeringen hadden al veel eerder de eer aan zichzelf gehouden. Niet paars en in het bijzonder de vld. ’t Is beschamend hoe krampachtig deze excelenties zich aan hun postjes vasthouden. Ik durf beweren dat Verhofstadt en in uitbreiding zijn regering n van de slechtste is die we ooit hebben gehad.

Aan de andere kant draait het al lang ni meer om bhl alleen. Bhl heeft weer duidelijk aangetoont dat er in feite geen belgen meer zijn. Het is onmogelijk om een goed globaal beleid uit te stippelen dat werkt voor vlaanderen en wallonie. Daarom pleit ik om zo snel mogelijk het belgisch niveau te laten verdampen en tot een confederale staat te komen in belgie, misschien op lange termijn in europa. Da wil niet zeggen dat we de banden helemaal moeten doorknippen. De geldkraan helemaal moeten dichtdraaien. Ik ben zeker nog voor een zekere solidariteit met wallonie maar dan een doorzichtige solidariteit. Vlaanderen moet ook het recht krijgen dat hun geld goed wordt gebruikt en niet in de zoveelste bodemloze put wordt gekieperd.

De splitsing zou er moeten komen, maar daar moeten we met 2 voor zijn. Laat het op een constructieve manier gebeuren en laat elkaar in zijn waarde….

En verhofstadt, arrogante volksverlakker, trek toch uw conclusies man….
elliot is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:29   #15
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:

Ik alleszins wel!
Vreemde en lachwekkende reactie voor iemand die de Belgische grondwet toch wil bewaren ...

Zijn we weer tot vroeg in't café blijven hangen, Rudy?
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:39   #16
Skrambo
Vreemdeling

Skrambo's schermafbeelding

Standaard

Man...man...man....

Het gaat hier gewoon over 'rechtvaardigheid, eerlijkheid en het houden van een gegeven woord....'

Hoe durf ik nog dergelijk 'vieze' woorden gebruiken? (idem voor trouwheid, principe, eer....)
Bestaan deze woorden nog wel, laat staan de idee die deze verwoorden???
Skrambo is offline  
Oud 13 mei 2005, 11:43   #17
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik alleszins wel!

Hear hear, hoor de staatsnationalist/fascist eens roepen...

Dat de ondemocratische wantoestanden in dit land blijven voortduren, is voor Adolf van Nespen geen probleem.
Oud 13 mei 2005, 11:50   #18
Horace
Vreemdeling

Standaard

Rudy "Nerofen" (vind het echt wel grappig), hoe denk je dat de federale die
Citaat:
belangrijke politiek-sociale-economische kwesties die zeker prioriteit verdienen
gaan oplossen als ze deze issue al niet kunnen oplossen? Elke kwestie die er aankomt is communautair geladen juist omdat Vlaanderen en Wallonië er zo een verschillende visie op hebben. Daarnaast stellen we vast dat de federale nog geen enkele kwestie correct heeft uitgevoerd of opgelost tot op heden, waarom denk je dat ze nu ineens wel tot oplossingen gaan komen?
Horace is offline  
Oud 13 mei 2005, 12:11   #19
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eventjes recapituleren:

1) Paars I keurt de hervorming van de kieswet goed, waardoor we overstappen op provinciale kieskringen. Enigste uitzondering hierop: het oude kiesarrondissement BHV.

2) Logischerwijze, en geheel volgens de regels van "het gezond verstand" waar u zo graag naar verwijst, vernietigt het Grondwettelijk hof deze uitzonderingssituatie en merkt zij terecht op dat deze situatie een ernstige discriminatie inhoudt.

3) Omdat de Franstaligen dermate geobsedeerd zijn van het gedacht dat de Vlamingen Brussel terug eentalig gaan maken (????), weigeren zij de splitsing van BHV (zodat de kieshervorming voldoet aan de Belgische grondwet !) en sturen zij het probleem tot over de verkiezingen van 2007, wat betekent dat ook deze verkiezingen een inherente discriminatie in zich dragen, en strijdig zijn met de grondwet.

Kunt u mij nog eens uitleggen in welke mate de bevriezing van het dossier "rationeel" en "volgens het gezond verstand" is gebeurd, want naar mijn bescheiden mening zijn de gronwettelijke regels van de democratie en de verkiezingen die ermee gepaard gaan toch "redelijk" belangrijk voor een land.
Oud 13 mei 2005, 18:17   #20
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Eventjes recapituleren:

1) Paars I keurt de hervorming van de kieswet goed, waardoor we overstappen op provinciale kieskringen. Enigste uitzondering hierop: het oude kiesarrondissement BHV.

2) Logischerwijze, en geheel volgens de regels van "het gezond verstand" waar u zo graag naar verwijst, vernietigt het Grondwettelijk hof deze uitzonderingssituatie en merkt zij terecht op dat deze situatie een ernstige discriminatie inhoudt.

3) Omdat de Franstaligen dermate geobsedeerd zijn van het gedacht dat de Vlamingen Brussel terug eentalig gaan maken (????), weigeren zij de splitsing van BHV (zodat de kieshervorming voldoet aan de Belgische grondwet !) en sturen zij het probleem tot over de verkiezingen van 2007, wat betekent dat ook deze verkiezingen een inherente discriminatie in zich dragen, en strijdig zijn met de grondwet.

Kunt u mij nog eens uitleggen in welke mate de bevriezing van het dossier "rationeel" en "volgens het gezond verstand" is gebeurd, want naar mijn bescheiden mening zijn de gronwettelijke regels van de democratie en de verkiezingen die ermee gepaard gaan toch "redelijk" belangrijk voor een land.
de nagel op de kop!
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be