![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [size=2]De B.U.B. is zeer tevreden met de tijdelijke oplossing voor het non-probleem BHV. We hopen dat onze regering zich vanaf heden met de échte problemen van het land gaat bezighouden: economie, ecologie, sociale zaken, veiligheid,... Alleen de Vlaams-nationalisten willen dat verhinderen. Hun aanhang bij de bevolking slinkt dan ook zienderogen.[/size] [size=2]Toch wil de B.U.B. haar eerdere voorstel nog maar eens herhalen voor het moment dat de kwestie BHV terug op tafel komt.[/size] [size=2]Aangezien BHV de enige democratische kieskring in België is, waar de inwoners op alle Belgische partijen kunnen stemmen, wenst de B.U.B. dit model te verspreiden over het hele land. Het zou mooi zijn mocht iedere Belg kunnen kiezen voor iedere partij in ons land. Daar kan enkel een nationale kieskring toe bijdragen voor de Senaat en Europa en een provinciale Brabantse kieskring voor de Kamer.[/size] [size=2]Deze kieskringen zullen tevens bijdragen tot een betere verstandhouding tussen Nederlandstalige en Franstalige politici. Wie dit wil verhinderen, is van slechte wil. Tenslotte wil de B.U.B. ook de partij Spirit bedanken voor haar onverzettelijke houding. Daarmee heeft ze veel bereikt: de niet-splitsing van BHV, het einde van de crisis en misschien weldra ook het einde van het Belgische apartheidsregime. Belgie had geen betere oplossing kunnen dromen.[/size] [size=2]Hans VAN DE CAUTER[/size] [size=2]Nationaal voorzitter B.U.B.[/size] ------------------------- Klare analyse over de belachelijke heisa die we afgelopen dagen hebben moeten meemaken. Hier hebben de Vlamingen niet om gevraagd. De Belgen wensen stabiliteit! De flaminganten hebben alle Vlamingen verraden! ![]()
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 13 mei 2005 om 08:17. |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit onderwerp werd door de flaminganten naar onderen gespamd. Tijd om het terug boven te halen.
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, hoe durven ze!!! België boven alles! Stem BUB!!
|
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Gelukkig is er de BUB nog om ons in deze klotetijden wat te doen lachen.
Bedankt BUB!
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() De oplossing van de B.U.B. is in zover goed dat inderdaad de burger de mogelijkheid moet hebben om voor iedere politieke partij in België te stemmen,
maar B.H.V. moet dan wel gesplitst worden en die burgers die graag op een andere partij stemmen moeten zich dan maar in Brussel registreren en aldaar hun stem uitbrengen... Persoonlijk denk ik dat in dit geval alleen de echte extremisten er een reisje naar Brussel voor over zullen hebben en het hele "probleem" vlug een einde zal nemen. Mochten de franstalige "randbruxellois" nog problemen hebben kan er nog overwogen worden de oudere Rhode St. Genèsois die de schrik van hun leven zouden hebben bij het zien van zulke korte kieslijst met slechts Vlaamse Lijsten een uitdovend recht toe te kennen om met de post te stemmen... ----- Een andere oplossing voor het BHV probleem is ons kiessysteem te verangelsaksichen ... 1 gekozene per kiesdistrict & dus kleine districten ( tusse, de 25000 en 50000 kiezers). Om het probleem van de niet-evenredigheid van dit systeem te ondervangen kan men een systeem van 2 stemmen overwegen nl. 1 voor de lokale kandidaat en 1 voor een "nationale" lijst.. Ook zulk systeem zou normaal geen probleem met de franstaligen mogen kennen. Leve de Europese eenheid ! Leve de Belgische eenheid ! Leve de Vlaamse eenheid ! Leve de Limburgse Regio ! Voor een vrij Friesland als deel van een federaal Nederland ! Voor de verdediging van de Luxemburgse taal in België ! Vive L'unité Wallonne ! (zoals je ziet kan je met mij alle kanten uit)
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er is nog wel een arrest van het Arbitragehof dat gerespecteerd moet worden. Een oplossing wordt dus op de lange baan geschoven. Er is nu een crisis in de Vlaamse regering, terwijl er eigenlijk één in de federale behoort te zijn. Ik zie niet in hoe de Vlaamse en Waalse regeringspartijen over al de dossiers die je noemt tot een overeenkomst gaan komen als ze nog geen antwoord kunnen bieden aan een arrest van het Arbitragehof. Ik denk niet dat de aanhang van de Vlaams-nationalisten slinkt. Integendeel. [size=2] Citaat:
Ben benieuwd... [size=2] Citaat:
Waarom geen nationale kieskring voor de Kamer? Maar eerlijk gezegd: ik geloof er niet meer in. Er is geen politieke wil meer om een écht federalisme, laat staan een unitair België uit haar asse te laten herrijzen. En ook de bevolking gelooft er steeds minder in. Niet eens uit Vlaams-nationalistische driften, maar uit praktische overwegingen. En wat maakt het ook uit of ik nu in België of in Vlaanderen leef? Zolang de 'goei' maar aan de macht zijn (wie dat voor iedereen ook mogen zijn)! [size=2] Citaat:
Het is al lang geen kwestie meer van goede of slechte wil. Het werkt gewoon niet (meer). En wat is er trouwens mis met een onafhankelijk Wallonië? Het is niet omdat een regio onder een ander bestuur valt, dat er apartheid heerst, hé. De grenzen zijn louter administratief. We zijn vrij om ze over te steken. Citaat:
Maar de klucht van de voorbije dagen was inderdaad niet om aan te zien. Niet voor Belgisch- en niet voor Vlaams-nationalisten. Jullie hebben meer gemeen dan jullie denken. ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
#9 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[/size] Dus de BUB permiteert het zich om én de grondwet niet te respecteren én een arrest van het hoogste rechtscollege in dit land naast zich neer te leggen? In het eerste geval miskennen jullie de grondwet en dus ook de staat België die er uitvoerig in beschreven staat. Citaat:
Deze farce heeft er alleen maar voor gezorgd dat de Vlaamse regering de toepassing van de faciliteiten en de controles in de rand alleen maar gaat verscherpen. België had geen betere oplossing kunnen bedenken? Inderdaad, het begin van het einde, dit zal uiteindelijk alleen nog maar voor meer spanningen leiden in de toekomst. De VLD zal een meerderheidsparticipatie in de volgende regering op haar buik kunnen schrijven (tenzij men weer trucs uit de kast moet halen om het VB te blokken) en dit heeft als consequentie dat de CD&V haar opwachting maakt in de federale regering en, hoogst waarschijnlijk, de rol van formateur toebedicht krijgt. In dat geval kan de CD&V, door haar houding in deze zaak, het zich niet permiteren om B-H-V onder de mat te borstelen en zal er dus naar een oplossing gestreeft moeten worden en dat zet de deur open voor nog meer communautair gebakelei. Jullie hebben nu 2 jaar uitstel van executie gewonnen, maar de volgende verkiezingen worden een waar slagveld en kan het echte begin van het einde in luiden. De Vlamingen moeten er nu voor zorgen dat het grondgebied ongeschonden blijft en alles in de tegenwoordige staat blijft behouden. Brussel noch Wallonië mogen hoegenaamd geen vierkante meter grond meer inpikken van Vlaanderen en dan zullen we binnen twee jaar zien dat wie het laatst lacht, best lacht! Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 15 mei 2005 om 09:06. |
||
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel omdat het de Franstaligen uitkomt. Het zijn slippendragers van het fransdolle FDF en van een Vlaamshatend koningshuis. |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=33891
![]() |
![]() |
#12 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Seba : 15 mei 2005 om 13:00. |
||
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Beste Bubbers,
dit is toch nog steeds een politiek forum? Uw grapjes horen hier niet thuis. Neem uw broer, moeder, vader en dienen ezel terug mee "BUBsa"-land.... Ge verspilt gewoon webspace met jullie middeleeuwse moppekes... ![]() Laatst gewijzigd door VlomsBelang : 15 mei 2005 om 12:59. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verzet de BuB zich hiermee tegen de grondwet van hun geliefde belgië ?? Is de grondwet maar een vodje papier ?
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bub zegt het idd. goed. ![]() Ik heb voor een solidaristische België gestemd. Waarom? Niet omdat ik fascist ben, maar ik zie mezelf al als de nieuwe Ché Guevara van de democratie ![]() Zich verschuilend in de Ardense bossen in een geheim revolutionair kamp, af en toe wat uitvallen doen, en uiteindelijk het land heroveren en er een gezonde Unitaire Staat van maken. Daarna zal mijn kop op miljoenen posters, t-shirts en vlaggen prijken ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#19 |
Burgemeester
|
![]() ![]() Als ge het al zelf moet zeggen, Blubbers! |
![]() |
![]() |
#20 |
Staatssecretaris
|
![]() De meeste en belangrijkste problemen van dit land moet je oplossen samen met de franstalige en laat dit nu net het onderwerp van de discussie zijn inzake BHV.
Een paar vlaamse partijen kiezen voor het geld en de macht ipv voor hun principes en beloftes tegenover hun kiezers En het feit dat diezelfde partijen enkel luisteren naar Elio di pipo van de PS en dus feitelijk overheerst worden door de franstaligen omdat ze anders hun macht kwijt zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over de arrogantie van al de voornoemde partijen. België is terminaal ziek dankzij deze partijen en of personen en de oplossing is dan ook heel simpel. Of te wel verbannen we de rotte appels in al die partijen met elio di pipo en verhofstank op kop en zorgen die partijen voor een nieuw vertouwen naar de burger toe of te wel splitsen we belgië en kan de PS doen wat ze willen met hun stukje grond en wij met het onze en moge de beste dan winnen hé |
![]() |