![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Met welk deel-welke delen van het Waals Gewest hebt u het meest last? | |||
Luxemburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,34% |
Henegouwen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 37,93% |
Luik |
![]() ![]() ![]() |
8 | 27,59% |
Waals-Brabant |
![]() ![]() ![]() |
7 | 24,14% |
Namen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,79% |
De Duitstalige Gemeenschap |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Geen last met het Zuiden |
![]() ![]() ![]() |
12 | 41,38% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Wallonië (het Waals Gewest) wordt vaak voorgesteld als een onbreekbaar geheel, dat op de Vlaamse welvaart "parasiteert". Valt deze situatie te nuanceren? Met andere woorden: met welke delen van het Zuiden van België hebt u last (om in één staatsverband te leven)?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door stanislaus : 31 mei 2005 om 01:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Burgemeester
|
![]() Het probleem zit niet zozeer bij de waalse bevolking maar wel bij de vastgeroetse politieke klasse met de PS als klapstuk. Natuurlijk indirect de bevolking omdat ze die tierlantijners ook verkozen hebben. Natuurlijk elkaars taaleigenheid respecteren.
Dus als ik vlaming naar Wallonie ga, is de voertaal Frans. Als een Waalse inwoner naar Vlaanderen emigreert dan is de voertaal Nederlands. Taaleilanden met faciliteiten zie ik niet zitten en de expansiedrift van Brussel evenmin dus. Nog net tegegekomen aan loket van belastingen te mechelen. Ene stond erop om in't Frans te spreken enne t'was nen Belg hoor. En dan nog het ergste : dan gaf die idioot van een ambtenaar nog toe ook. jaja, goed gedaan ..geef ze je hand en voor je het weet ben je alles kwijt. Eh..figuurlijk gezien natuurlijk. Hoezo staat het Duitstalig gewest erbij? Die sukellaars zien meer af dan de vlamingen hoor en ben maar zeker als Vlaanderen meer autonomie zou krijgen dat ze ginder ook die toer op gaan. Vlaanderen is voor hun een voorbeeld en dat kan niet anders gezien het bewonersaantal in vlaanderen wel ietsiepietsie groter is he ![]() Op hun eigen houtje iets starten zit er dus niet zo direkt in. Nou ja, in Vlaanderen slagen we daar ook niet in.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sergei : 31 mei 2005 om 01:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kort en bondig: ik heb geen last met het Zuiden.
![]()
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb niet direct problemen met dit of dat Waalse gewest, maar wel met de Waalse politici.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de politici die geen lid zijn van de BUB, uiteraard. ![]() Maak een nationale kieskring en geef de Vlamingen de mogelijkheid ze af te straffen. PS: Hoe kan u Patriot zijn zonder 'Patria'? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mea patria est Flandria.
Voor God en Vlaanderland... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Om de Franstalige minderheid te beschermen in een (hoofdzakelijk) Nederlandstalig land? En waarom hebben ze er dan alles aan gedaan om het Nederlands in Vlaanderen uit te roeien.
![]() |
![]() |
#11 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moest het over de Franstalige gemeenschap gaan en Brussel er bij zou staan zou ik misschien kunnen stemmen. Met buurland Wallonië heb ik weinig of niks te maken en dus kan ik er mij moeilijk genuanceerd over uitspreken.[edit]
Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 31 mei 2005 om 17:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard, de BUB trekt immers steeds partij voor de francofonen in dit onzalige land, en die bevinden zich (voorlopig althans) hoofdzakelijk in het "Zuiden".[edit] [size=1]Edit:[/size]
Hoe oorverdovend zou het gejammer zijn, als dom zijn pijn deed... Laatst gewijzigd door despeRRado : 1 juni 2005 om 00:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ons laatste persbericht ivm de Brusselse ziekenhuizen nog niet gelezen misschien?
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() geen probleem met de Waalse bevolking, wel met de politici.
Voorts liggen de problemen ook deels bij ONZE politici, die weigeren de grondwet toe te passen, die te mak, te lam, en te laf zijn om te éisen dat in Vlaanderen Vlaams gesproken wordt. Maar geen probleem, de problemen zullen zichzelf ooit moeten oplossen. In de BHV gemeentes zal er weinig reden tot feesten zijn dit jubileum jaar, de situatie daar is om te snijden. Faciliteiten? weg ermee! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Rare peiling, moet ik zeggen. Dat is hetzelfde als vragen: 'met wie hebt u het meeste last: de duitser of de luxemburgers?'. Ik heb problemen met de frasntaligen in de Rand, en in Brussel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |