![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wat zijn de mogelijke straffen bij vluchtmisdrijf als het slachtoffer overlijdt ?
Wat zijn de mogelijke straffen bij vluchtmisdrijf als het slachtoffer overleeft ? Wat zijn de mogelijke straffen bij vluchtmisdrijf als er geen slachtoffers zijn ? Kan men iemand vervolgen als men de dader kent ? Wat wordt er zoal gedaan ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() google eens e...
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ontken niet dat vluchten soms werkelijk een misdrijf is. Toch denk ik, dat het in de meeste gevallen om een menselijke reflex gaat. In mijn ogen houdt misdrijf voorbedachte rade in of een ongelooflijke lage zin voor verantwoordelijkheid en menselijkheid. De verantwoordelijkheid voor "het voorval" dat "vlucht" veroorzaakt, ligt zeker ook niet altijd bij diegene die "vlucht". Heel de zaak heeft natuurlijk als grondslag dat het een misdrijf is na te laten mensen in nood bij te staan. Alleen, in onze goede moderne democratie is het zo dat naast het feit dat de automobilist de melkkoe van de staatskas is, hij ook het zwarte schaap van het gerecht is. Wat ik mezelf in de wagen altijd voorhoud, is: de auto is het comfortabelste en snelste vervoermiddel op aarde. Of ik 40 rijd op 120 maakt niets uit. Het openbaar vervoer kan daar, en zal daar nooit of te nimmer tegenop kunnen. Het openbaar vervoer is een anomalie en een mensonterend slachtveevervoer. Wat ik op uw vragen zou antwoorden, is: raadpleeg een goede advocaat die nagaat wat er "echt" gebeurd is, waarom het gebeurde en onder welke omstandigheden het gebeurde. Een "vlucht" mag m.i. niet zwaarder wegen dan onverantwoord gedrag van een andere weggebruiker. Uiteindelijk is een mens een individu met een vermogen tot zelfstandig denken en zelfstandig de gevaren op de weg te beoordelen en z'n gedrag aan die omstandigheden aan te passen. Niet elk slachtoffer van een verkeersongeval is vrij van schuld. Toch niet in mijn ogen. |
|
![]() |
![]() |