![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Als een parket 2 jaar mag treuzelen om een relatief simpele zaak uit
de doeken te doen, dan schort er toch iets aan ons rechtssysteem... Hoelang durut het om een aantal visa-afrekeningen af te punten en te bekkijken ?, Allez laat er 2 man nog 6 maanden over doen om ze niiet te stressen :-) Dan gaat men men dat dossier naar de ki en dan blijkdt dat dossier zo flinterdun dt het voor de meesten mensen afgewezen wordt... Dat zou dan de stelling kunnen bevestigen dat de zaakl is opgeblazen om moeke deiege van het toneel af te voeren :-) gr |
![]() |
#2 |
|
![]() nieuwslezer schreef op 19-5-2005 1:26:
> Als een parket 2 jaar mag treuzelen om een relatief simpele zaak uit > de doeken te doen, dan schort er toch iets aan ons rechtssysteem... Natuurlijk, voornamelijk doordat er van die mensen zijn die voor alles en nog wat andere mensen willen veroordelen. Zelf met alle mogelijke misdaad bezig maar dan maar willen vervolgen en repressie uitoefenen. 2 jaar is nog niets, een moordzaak gepleegd door leden van datzelfde politiekorps loopt nu al 6 jaar en zal nog wel even voortduren. En hierbij is nog niet eens sprake van schorsingen of parket dat iets beslist. > Hoelang durut het om een aantal visa-afrekeningen af te punten en te > bekkijken ?, Allez laat er 2 man nog 6 maanden over doen om ze niiet > te stressen :-) Dat kan wel even duren. Het is niet enkel afpunten, je moet voor elke rekening wel een andere document of zelfs meerdere er naast leggen. Een boekhouder doet er ook maanden over om een bedrijf door te lichten. En dan is er nog volop medewerking en vriendschap. Maar ook belangrijker is dat er een hele gerechtelijke administratieve molen is. Verklaringen van Jan en alleman, briefwisseling van advokaten en rechters enz. Allemaal mensen die veel andere dingen te doen hebben en hun tijd nemen om te reageren (of het al eens 'vergeten' en dan moet men maanden wachten) > Dan gaat men men dat dossier naar de ki en dan blijkdt dat dossier zo > flinterdun dt het voor de meesten mensen afgewezen wordt... > > Dat zou dan de stelling kunnen bevestigen dat de zaakl is opgeblazen > om moeke deiege van het toneel af te voeren :-) Dat was toch duidelijk, de partij van het politiebelang had een betere medestander nodig. Dat opblazen van niets is trouwens de algemene werking van politie en recht in Antwerpen, en maakt Antwerpen tot de duurste stad van Vlaanderen. En verbergt en veroorzaakt steeds meer onrecht. Politiegeweld incl doodslag is bvb de grootste misdaad in ANtwerpen aan het worden. Verdrinkt natuurlijk door de massa dossiers over verkeerd de straat oversteken, zwemmen in verboden waters, en soortgelijke zware misdaden. groetjes, Emmanuel |
![]() |
#3 |
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Als een parket 2 jaar mag treuzelen om een relatief simpele zaak uit > de doeken te doen, dan schort er toch iets aan ons rechtssysteem... > > Hoelang durut het om een aantal visa-afrekeningen af te punten en te > bekkijken ?, Allez laat er 2 man nog 6 maanden over doen om ze niiet > te stressen :-) > > Dan gaat men men dat dossier naar de ki en dan blijkdt dat dossier zo > flinterdun dt het voor de meesten mensen afgewezen wordt... > > Dat zou dan de stelling kunnen bevestigen dat de zaakl is opgeblazen > om moeke deiege van het toneel af te voeren :-) > Als er geen onderzoekers meer vrij zijn, geen onderzoeken meer. Opgeblazen ? Mag men 10 euro stelen maar geen 100 ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#4 |
|
![]() On Thu, 19 May 2005 08:16:57 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: >Opgeblazen ? Mag men 10 euro stelen maar geen 100 ? ik vind dat toch wel een verschil hoor.. Als we iedereen gaan aanpakken die al eens een paar euro achterover heeft gedrukt zit iedefreen in den bak inclusief cipiers (en gij ook) mensen hun carriere vernietigen met zaken die nu bagatellen lijken te zijn is een ontoelaatbare praktijk. Geef nu zelf toe.. Als ik naar de triomfantelike beelden van dewinter kijk in de gemeenteraad... Enige omzichtigheid is op zijn plaats... Voor de stad wordt dit politieke toneelstuk een duire komedie !!! (voor de belastingbetaler dus) |
![]() |
#5 |
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 19 May 2005 08:16:57 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > > >>Opgeblazen ? Mag men 10 euro stelen maar geen 100 ? > > ik vind dat toch wel een verschil hoor.. > Als we iedereen gaan aanpakken die al eens een paar euro achterover > heeft gedrukt zit iedefreen in den bak inclusief cipiers (en gij ook) Het gaat hem over pricipes hé > mensen hun carriere vernietigen met zaken die nu bagatellen lijken te > zijn is een ontoelaatbare praktijk. Niet vernietigen, een waarschuwing dat het niet kan. > Geef nu zelf toe.. Als ik naar de triomfantelike beelden van dewinter > kijk in de gemeenteraad... > > Enige omzichtigheid is op zijn plaats... > > Voor de stad wordt dit politieke toneelstuk een duire komedie !!! > (voor de belastingbetaler dus) Principes gaan niet in de solden. Ik mag geen 51kmph rijden waar maar 50 voorzien is of ik betaal een boete, politiekers ook. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#6 |
|
![]() nieuwslezer wrote:
> On Thu, 19 May 2005 08:16:57 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > > > >>Opgeblazen ? Mag men 10 euro stelen maar geen 100 ? > > > ik vind dat toch wel een verschil hoor.. > Als we iedereen gaan aanpakken die al eens een paar euro achterover > heeft gedrukt zit iedefreen in den bak inclusief cipiers (en gij ook) > > mensen hun carriere vernietigen met zaken die nu bagatellen lijken te > zijn is een ontoelaatbare praktijk. > > Geef nu zelf toe.. Als ik naar de triomfantelike beelden van dewinter > kijk in de gemeenteraad... > > Enige omzichtigheid is op zijn plaats... > > Voor de stad wordt dit politieke toneelstuk een duire komedie !!! > (voor de belastingbetaler dus) Sheesh. Ik geloof echt dat gij zelf niet beseft wat voor waanzinnige kolder ge uit uw botten aan het slaan zijt. -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#7 |
|
![]() On Thu, 19 May 2005 11:47:04 +0200, nieuwslezer
<[email protected]> wrote: >On Thu, 19 May 2005 11:10:31 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" ><[email protected]> wrote: > > >>Sheesh. Ik geloof echt dat gij zelf niet beseft wat voor waanzinnige >>kolder ge uit uw botten aan het slaan zijt. en dan praten we nog niet over de menselijke schade die men aangereicht heeft op basis van wellicht niks...of bagatellen... er moet ists veanderen aan de wet.. Het kan niet dat het parket iemand 2 of 5 jaar in de ijskast zet zonder een bal uit te steken...dat is onverantworod ! |
![]() |
#8 |
|
![]() On Thu, 19 May 2005 11:10:31 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens"
<[email protected]> wrote: >Sheesh. Ik geloof echt dat gij zelf niet beseft wat voor waanzinnige >kolder ge uit uw botten aan het slaan zijt. dat kan volgens u wel zijn maar maak de rekening dan maar eens wat die flauwekul al heeft gekost End at alles voor princiepes waar geen enkele partij zich aan houdt ? laat me niet lachen :-) dat is pas kolder |
![]() |
#9 |
|
![]() nieuwslezer wrote:
> On Thu, 19 May 2005 11:10:31 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" > <[email protected]> wrote: > > > >>Sheesh. Ik geloof echt dat gij zelf niet beseft wat voor waanzinnige >>kolder ge uit uw botten aan het slaan zijt. > > > > dat kan volgens u wel zijn maar maak de rekening dan maar eens wat > die flauwekul al heeft gekost > End at alles voor princiepes waar geen enkele partij zich aan houdt ? > laat me niet lachen :-) > dat is pas kolder Wanneer rechtvaardigheid wordt opgeofferd aan utilitarisme, is fascisme geen dreiging meer... -- Karel "de Jazz" Jansens "Ceterum censeo Belgicam delendam." (Cato, 'Pro Gerolphe') |
![]() |
#10 |
|
![]() On Thu, 19 May 2005 07:58:41 +0200, Emmanuel Paulus
<[email protected]> wrote: >nieuwslezer schreef op 19-5-2005 1:26: >> Als een parket 2 jaar mag treuzelen om een relatief simpele zaak uit > >Dat kan wel even duren. Het is niet enkel afpunten, je moet voor elke >rekening wel een andere document of zelfs meerdere er naast leggen. Een >boekhouder doet er ook maanden over om een bedrijf door te lichten. >En dan is er nog volop medewerking en vriendschap. in het geval van de korpschef zou het gaan om welgeteld 1 uitgavebon over dat zogezegd rokske dat nu toch iets anders blijkt te zijn... Ik weet niet hoor...maar ik vrees dat we met zijn allen uit de bocht zijn gegaan de pers op kop.... gr |
![]() |
#11 |
|
![]() nieuwslezer wrote:
> On Thu, 19 May 2005 08:16:57 GMT, "Ghingis Khan" > <[email protected]> wrote: > > >> Opgeblazen ? Mag men 10 euro stelen maar geen 100 ? > > ik vind dat toch wel een verschil hoor.. > Als we iedereen gaan aanpakken die al eens een paar euro achterover > heeft gedrukt zit iedefreen in den bak inclusief cipiers (en gij ook) > > mensen hun carriere vernietigen met zaken die nu bagatellen lijken te > zijn is een ontoelaatbare praktijk. > Voor de stad wordt dit politieke toneelstuk een duire komedie !!! > (voor de belastingbetaler dus) Het is met dit soort redeneringen dat de VLD zal doodgaan Al eens van "principes" en "waarden" gehoord ? en "rechtlijnigheid" ? |
![]() |
#12 |
|
![]() "nieuwslezer" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Thu, 19 May 2005 11:47:04 +0200, nieuwslezer > <[email protected]> wrote: > >>On Thu, 19 May 2005 11:10:31 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" >><[email protected]> wrote: >> >> >>>Sheesh. Ik geloof echt dat gij zelf niet beseft wat voor waanzinnige >>>kolder ge uit uw botten aan het slaan zijt. > > en dan praten we nog niet over de menselijke schade die men > aangereicht heeft op basis van wellicht niks...of bagatellen... > > er moet ists veanderen aan de wet.. > Het kan niet dat het parket iemand 2 of 5 jaar in de ijskast zet > zonder een bal uit te steken...dat is onverantworod ! > > Geen enkele *diefstal* is een bagatel. Zeker niet als het gaat om *belastingsgelden* -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#13 |
|
![]() In article <[email protected]>, "Dirk Vermeer"
<trace veeg af @ time.com> says... > > > mensen hun carriere vernietigen met zaken die nu bagatellen lijken te > > zijn is een ontoelaatbare praktijk. > > Voor de stad wordt dit politieke toneelstuk een duire komedie !!! > > (voor de belastingbetaler dus) > > > Het is met dit soort redeneringen dat de VLD zal doodgaan > > Al eens van "principes" en "waarden" gehoord ? > en "rechtlijnigheid" ? > > Yep: als iemand over waarden en principes begint, trek ik mijn vellen stekelvarken-frak aan. Als hij dan over de waarden en principes mbt andere mensen begint, gaan de stekels recht. 1000 jaar terug is mij gezegd: "Je mag iedereen bedriegen maar bedrieg jezelf niet." Rechtlijnigheid? Fun is not a straight line! Tom - corner-specific Yokohama A022! - De Moor |
![]() |
#14 |
|
![]() nieuwslezer formuleerde op donderdag :
> On Thu, 19 May 2005 11:47:04 +0200, nieuwslezer > <[email protected]> wrote: > >> On Thu, 19 May 2005 11:10:31 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" >> <[email protected]> wrote: >> >> >>> Sheesh. Ik geloof echt dat gij zelf niet beseft wat voor waanzinnige >>> kolder ge uit uw botten aan het slaan zijt. > > en dan praten we nog niet over de menselijke schade die men > aangereicht heeft op basis van wellicht niks...of bagatellen... > > er moet ists veanderen aan de wet.. > Het kan niet dat het parket iemand 2 of 5 jaar in de ijskast zet > zonder een bal uit te steken...dat is onverantworod ! het gebeurt nogal dikwijls dat er uit de ijskast bagatellen komen vantevoren waren het dikwijls geen bagatellen -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |