![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry
Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem mijden: http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip Dewinter. Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie nooit gevoerd? Ejo |
![]() |
#2 |
|
![]() "ejo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry > Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de > web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem > mijden: > > http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 > > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar > een kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. > > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor > een nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip Dewinter. > > Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in > een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter > plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen > dat er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in > Belgie nooit gevoerd? > > Ejo Pas maar op of FDW wordt nog burgemeester van DEN BRIEL WN. |
![]() |
#3 |
|
![]() "ejo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry > Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de > web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem > mijden: > > http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 > > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een > kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. > > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een > nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip > Dewinter. > > Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in > een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter > plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat > er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie > nooit gevoerd? > Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. Zo was het eens. Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#4 |
|
![]() "Ghingis Khan" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "ejo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] t.nl... > > Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry > > Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de > > web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem > > mijden: > > > > http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 > > > > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij > > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat > > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een > > kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. > > > > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een > > nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze > > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond > > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de > > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het > > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel > > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip > > Dewinter. > > > > Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in > > een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter > > plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat > > er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie > > nooit gevoerd? > > > > Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? > > Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? > > Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. > > Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. > Het Diets, Dietsland en de Dietsers ! (zonder de Friezen en de Liemburghers) > Zo was het eens. > In sommigen hun koppeke ! > Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? > Die Ansluss ? > Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. > Zo is't.. WN. |
![]() |
#5 |
|
![]() "ejo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry > Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de > web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem > mijden: > > http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 > > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een > kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. > > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een > nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip > Dewinter. > > Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in > een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter > plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat > er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie > nooit gevoerd? > > Ejo Neen, spijtig genoeg hebben wij hier niet meer de ruimte om dat soort discussies te voeren. Elke vorm van discussie word door de behangers de grond ingeboord. Anti politiek is hun beste potgrond in hun jacht de kiezer te voeden. Jef van Stappentoren |
![]() |
#6 |
|
![]() Jef van Stappentoren formuleerde de vraag :
> "ejo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] t.nl... >> Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry >> Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de >> web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem >> mijden: >> >> http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 >> >> Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij >> wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat >> Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een >> kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. >> >> Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een >> nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze >> herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond van >> iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de buren >> beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het voordeel van >> je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel hard gaan >> twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip Dewinter. >> >> Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in >> een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter >> plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat >> er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie >> nooit gevoerd? >> >> Ejo > > Neen, spijtig genoeg hebben wij hier niet meer de ruimte om dat soort > discussies te voeren. Elke vorm van discussie word door de behangers de grond > ingeboord. > Anti politiek is hun beste potgrond in hun jacht de kiezer te voeden. > > Jef van Stappentoren hey torre nada ge staat elke keer met uwe mond vol tanden als ge een discussie zijt begonnen ... ma ik snap het nie goed : " Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in >> een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter >> plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat >> er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie >> nooit gevoerd?" hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
![]() |
#7 |
|
![]() "ejo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, Wist je dat niet ? Doet "de stomme van Portici" je een belletje rinkelen ? > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Nooit gehoord van de splitsing van de Nederlanden in een noordelijk en zuidelijk deel ten tijde van de Spaanse bezetting, en van het Verenigd Koninkrijk de Nederlanden in 1815. > Belgie was maar een kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. Inderdaad. België werd kunstmatig opgericht door toedoen van Engeland als tampon tussen Frankrijk en Duitsland. > > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor > een nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip Dewinter. Het gaat hem over "samenwerking". Het VB opteert niet voor een annexatie aan Nederland, wel voor een onafhankelijk Vlaanderen. Best een paar geschiedenisboeken uit de bibliotheek halen, het programma van VB lezen en ook eens de uitzending herbekijken . Je kan de link vinden op http://deekodiver.skynetblogs.be/ deekodiver |
![]() |
#8 |
|
![]() Ghingis Khan <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > "ejo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] t.nl... > > Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry > > Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de > > web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem > > mijden: > > > > http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 > > > > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij > > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat > > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een > > kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. > > > > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een > > nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze > > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond > > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de > > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het > > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel > > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip > > Dewinter. > > > > Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in > > een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter > > plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat > > er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie > > nooit gevoerd? > > > > Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? > > Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? > > Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. > > Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. > > Zo was het eens. > > Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? > > Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. > > -- > Ghingis Khan > http://chinggiskhanfoundation.com/ > http://www.khadag.org/ > http://www.snowleopard.org/ > > > hier moet ik je toch tegenspreken, wij Vlamingen spreken niet een "soort Nederlands" wij spreken Nederlands, wij hebben een gezamelijke woordenboek, alleen het gebruik van sommige woorden ligt anders, denk je dat men in Nederland geen dialect spreekt ? er zijn meer gebruikte dialecten in Nederland dan in Vlaanderen daar moeten wij ons niet over schamen. WT |
![]() |
#9 |
|
![]() Ghingis Khan wrote:
> "ejo" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected] t.nl... > >>Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry >>Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de >>web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem >>mijden: >> >>http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 >> >>Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij >>wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat >>Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een >>kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. >> >>Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een >>nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze >>herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond >>van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de >>buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het >>voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel >>hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip >>Dewinter. >> >>Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in >>een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter >>plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat >>er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie >>nooit gevoerd? >> > > > Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? > > Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? > > Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. > > Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. > > Zo was het eens. > > Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? > > Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. > Toch misschien eens wat beter lezen wat ik schreef. Je hoeft niet te twijfelen aan mijn historische kennis, daar is niets mis mee, dacht ik. Waar het eerder om gaat is dat Filip Dewinter, nadat hij blijkbaar geweerd wordt in de Belgische media, de Nederlandse media opzoekt en iets komt zeggen over een soort samenwerkingsverband tussen Nederland en Belgie en dat het volgens hem eigenlijk zo is we na een historisch ongelukkig moment gescheiden zijn en dat Belgie eigenlijk een kunstmatig land is. (Dit zijn niet mijn woorden, maar, ik citeer hoogstens een aantal opvallende uitspraken die hij gedaan heeft bij Harry Mens). Wat ik zo opvallend vind is dat een nationalist dit soort nieuws komt melden op de Nederlandse televisie. Ik verwacht andere uitspraken van een nationalist, meer getroubadoer over hoe mooi en schoon Vlaanderen is en hoe venijnig de klauwen en tanden van de Vlaamse leeuw zijn. Toch geen half zacht gebazel op een soort compromis met Nederland of allerlei vage samenwerkingsvoorstellen die kant nog wal slaan? Wat denkt onze flippo hier mee te berijken? Nog meer hoongelach? Op deze manier lijkt Filip Dewinter niet echt voor een Vlaams belang op te komen. In tegendeel, hij maakt zichzelf volslagen belachelijk. Voor welk belang komt hij dan wel op? Zijn eigen belang? Moeten we kaartjes gaan kopen voor de cabarettier Filip Dewinter op bezoek in Nederland? Vertel het me maar. Ejo |
![]() |
#10 |
|
![]() Lesj wrote:
> hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? Ik zou het niet weten, ik dacht dat het ook niet direct gebeurde tenzij de betrokken Nederlandse partijvoorzitter eropuit is om een stevige politieke rel hier in Nederland te veroorzaken. Maar, omgekeerd gebeurt het blijkbaar wel. Filip Dewinter komt hier in ieder geval langs omdat er in Belgie een cordon sanitair rond zijn persoon actief is. |
![]() |
#11 |
|
![]() ejo wrote:
> Ghingis Khan wrote: >> "ejo" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] t.nl... >> >>> Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij >>> Harry Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de >>> aankondiging op de web site van Dewinter himself waar hij klaagt >>> dat de Belgische media hem mijden: >>> >>> http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 >>> >>> Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en >>> Vlaanderen bij wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, >>> verder noemde hij dat Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar >>> hoorden. Belgie was maar een kunstmatig land meende ik vervolgens >>> ook nog van hem te horen. Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik >>> vind de uitspraak >>> voor een nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze >>> herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de >>> mond van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat >>> je met de buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk >>> niet in het voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze >>> uitspraak zou ik heel hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid >>> van iemand als Filip Dewinter. >>> >>> Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten >>> zeggen in een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij >>> thuiskomst ter plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de >>> krant zouden lezen dat er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden >>> dit soort discussies in Belgie nooit gevoerd? >>> >> >> >> Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? >> >> Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? >> >> Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. >> >> Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. >> >> Zo was het eens. >> >> Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? >> >> Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. >> > > Toch misschien eens wat beter lezen wat ik schreef. Je hoeft niet te > twijfelen aan mijn historische kennis, daar is niets mis mee, dacht > ik. Waar het eerder om gaat is dat Filip Dewinter, nadat hij blijkbaar > geweerd wordt in de Belgische media, de Nederlandse media opzoekt en > iets komt zeggen over een soort samenwerkingsverband tussen Nederland > en Belgie en dat het volgens hem eigenlijk zo is we na een historisch > ongelukkig moment gescheiden zijn en dat Belgie eigenlijk een > kunstmatig land is. (Dit zijn niet mijn woorden, maar, ik citeer > hoogstens een aantal opvallende uitspraken die hij gedaan heeft bij > Harry Mens). Wat ik zo opvallend vind is dat een nationalist dit > soort nieuws komt melden op de Nederlandse televisie. Ik verwacht > andere uitspraken van een nationalist, meer getroubadoer over hoe > mooi en schoon Vlaanderen is en hoe venijnig de klauwen en tanden van > de Vlaamse leeuw zijn. Toch geen half zacht gebazel op een soort > compromis met Nederland of allerlei vage samenwerkingsvoorstellen die > kant nog wal slaan? Wat denkt onze flippo hier mee te berijken? Nog > meer hoongelach? Op deze manier lijkt Filip Dewinter niet echt voor > een Vlaams belang op te komen. In tegendeel, hij maakt zichzelf > volslagen belachelijk. Voor welk belang komt hij dan wel op? Zijn > eigen belang? Moeten we kaartjes gaan kopen voor de cabarettier Filip > Dewinter op bezoek in Nederland? Vertel het me maar. > Ejo Jouw visie op nationalisme is een beetje smal. Nationalisme is geen leeuwengebrul of wapengekletter. En het Vlaams Belang doet wat zijn kiezers hun heeft opgedragen: het belang van Vlaanderen verdedigen. Als dat kan dmv een samenwerkingsverband met Nederland, mooi toch ? Wat had jij dan ij gedachten ? Wat Dewinter daar zei klinkt hier in Vlaanderen als bijzonder normaal en logisch Waar zie jij een probleem ? |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kleine opmerking het is PHILIPPE Dewinter en NIET Filip. De afkorting is dus PDW, niet FDW zoals sommigen beweren. Het schijnt dat PDW zelf aan de basis is van dit misverstand. Misschien betreurt hij de Franse spelling van zijn naam, of misschien heeft hij uit homofobie moeite met de afkorting PDW. "PD" is immers "homo" in het Frans. |
|
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() jjohanvdb <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > ejo Wrote: > > Lesj wrote: > > > > > hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? > > > > Ik zou het niet weten, ik dacht dat het ook niet direct gebeurde tenzij > > de betrokken Nederlandse partijvoorzitter eropuit is om een stevige > > politieke rel hier in Nederland te veroorzaken. Maar, omgekeerd gebeurt > > het blijkbaar wel. Filip Dewinter komt hier in ieder geval langs omdat > > er in Belgie een cordon sanitair rond zijn persoon actief is. > > Van dat cordon heb ik alleszins nog niet veel gemerkt. Op de Vlaamse TV > zie je ze constant, PDW en zijn partijgenoten! > > Kleine opmerking het is PHILIPPE Dewinter en NIET Filip. De afkorting is > dus PDW, niet FDW zoals sommigen beweren. > > Het schijnt dat PDW zelf aan de basis is van dit misverstand. Misschien > betreurt hij de Franse spelling van zijn naam, of misschien heeft hij > uit homofobie moeite met de afkorting PDW. "PD" is immers "homo" in het > Frans. > > > -- > jjohanvdb > http://forum.politics.be/ - http://www.politics.be/ > of het nu Filip of Philippe doet niets terzake, het is niet hijzelf die deze naam gekozen heeft maar zijn ouders en of het nu een Vlaams klinkende of Frans klinkende naam betreft, wat maakt dat uit. Feit is dat hij Vlaanderen en de Vlaamse mensen in verdediging neemt, ik denk niet dat jij daarvoor in aanmerking komt, integendeel. WT |
![]() |
#14 |
|
![]() "Jef van Stappentoren" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Neen, spijtig genoeg hebben wij hier niet meer de ruimte om dat soort > discussies te voeren. Elke vorm van discussie word door de behangers de > grond ingeboord. > Anti politiek is hun beste potgrond in hun jacht de kiezer te voeden. Van anti politiek gesproken....heb jij de franstalige de laatste dagen en weken al bezig gehoord???? Als dat geen vorm van anti politiek is. En dat ook om stemmen binnen te kunnen halen. Maar dat mag dan weer wel van u, zeker, zolang de Bozen maar niet van hetzelfde systeem gebruik maken. Ik hou trouwens mijn hart vast welk konijn (al dan niet met kapotte oren en poten) onze Grote Leider uit zijn mouw gaat schudden, om zijn vel te redden. -- De groeten Jan http://westhinder.navy.be > > Jef van Stappentoren > > |
![]() |
#15 |
|
![]() "WT" <[email protected]> schreef in bericht news:p6wfe.85730$e%[email protected]... > > Ghingis Khan <[email protected]> schreef in berichtnieuws > [email protected]... >> >> "ejo" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] t.nl... >> > Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry >> > Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op >> > de >> > web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media >> > hem >> > mijden: >> > >> > http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 >> > >> > Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen >> > bij >> > wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij >> > dat >> > Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar > een >> > kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. >> > >> > Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor > een >> > nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze >> > herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond >> > van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de >> > buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het >> > voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel >> > hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip >> > Dewinter. >> > >> > Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen >> > in >> > een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter >> > plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen > dat >> > er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in > Belgie >> > nooit gevoerd? >> > >> >> Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? >> >> Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? >> >> Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. >> >> Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. >> >> Zo was het eens. >> >> Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? >> >> Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. >> >> -- >> Ghingis Khan >> http://chinggiskhanfoundation.com/ >> http://www.khadag.org/ >> http://www.snowleopard.org/ >> >> >> > hier moet ik je toch tegenspreken, wij Vlamingen spreken niet een "soort > Nederlands" wij spreken > Nederlands, wij hebben een gezamelijke woordenboek, alleen het gebruik van > sommige woorden ligt > anders, denk je dat men in Nederland geen dialect spreekt ? er zijn meer > gebruikte dialecten in > Nederland dan in Vlaanderen daar moeten wij ons niet over schamen. Is Vlaams dan niet één soort Nederlands ? Ik heb het niet over talibans welke jaarlijks spellingen veranderen of aanpassen volgens de wind zit, maar over de gesproken taal. Vlaams in West Vlaanderen is niet het Vlaams uit Limburg, toch zijn beiden Vlaams. (gesproken taal) Zo zie ik het. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#16 |
|
![]() "jjohanvdb" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > ejo Wrote: >> Lesj wrote: >> >> > hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? >> >> Ik zou het niet weten, ik dacht dat het ook niet direct gebeurde tenzij >> de betrokken Nederlandse partijvoorzitter eropuit is om een stevige >> politieke rel hier in Nederland te veroorzaken. Maar, omgekeerd gebeurt >> het blijkbaar wel. Filip Dewinter komt hier in ieder geval langs omdat >> er in Belgie een cordon sanitair rond zijn persoon actief is. > > Van dat cordon heb ik alleszins nog niet veel gemerkt. Op de Vlaamse TV > zie je ze constant, PDW en zijn partijgenoten! Ah ja, waar dan bij wie dan. Er is zelfs aangeraden door politiek correct om nooit "Vlaams Belang" uit te spreken of te schrijven, met moet "VB" zijn, over monddood maken gesproken. > Kleine opmerking het is PHILIPPE Dewinter en NIET Filip. De afkorting is > dus PDW, niet FDW zoals sommigen beweren. > > Het schijnt dat PDW zelf aan de basis is van dit misverstand. Misschien > betreurt hij de Franse spelling van zijn naam, of misschien heeft hij > uit homofobie moeite met de afkorting PDW. "PD" is immers "homo" in het > Frans. > Zwijgen we dan maar over Robert Stevaert of SS uit H ? -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#17 |
|
![]() "ejo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > Ghingis Khan wrote: >> "ejo" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected] t.nl... >> >>>Vlaams Belang leider Filip Dewinter was zondagochtend te zien bij Harry >>>Mens in het RTL5 programma Business Class. Zie ook de aankondiging op de >>>web site van Dewinter himself waar hij klaagt dat de Belgische media hem >>>mijden: >>> >>>http://www.filipdewinter.be/page.php?linkID=147 >>> >>>Een van zijn opmerkelijke uitspraken was dat Nederland en Vlaanderen bij >>>wijze van een historisch ongeluk gescheiden waren, verder noemde hij dat >>>Nederland en Vlaanderen eigenlijk bij elkaar hoorden. Belgie was maar een >>>kunstmatig land meende ik vervolgens ook nog van hem te horen. >>> >>>Nu ben ik geen voorstander van het VB, maar ik vind de uitspraak voor een >>>nationalist als Filip Dewinter erg opvallend. Waarom deze >>>herzoeningsdiscussie? Het klink zo ontzettend tegenstrijdig uit de mond >>>van iemand die opkomt voor een Vlaams belang om te zeggen dat je met de >>>buren beter verder kunt gaan? Meestal werkt dat namelijk niet in het >>>voordeel van je eigen belang. Alleen al door deze uitspraak zou ik heel >>>hard gaan twijfelen aan de geloofwaardigheid van iemand als Filip >>>Dewinter. >>> >>>Dit zou een van de partijvoorzitters uit Nederland eens moeten zeggen in >>>een Belgisch praatprogramma, ik vrees dat hij hier bij thuiskomst ter >>>plekke vergruisd zou worden en dat we morgen in de krant zouden lezen dat >>>er een nieuwe partijvoorzitter was. Worden dit soort discussies in Belgie >>>nooit gevoerd? >>> >> >> >> Geen vaderlandse geschiedenis gehad op school ? >> >> Waarom spreken de Vlamingen een soort van Nederlands en geen Frans ? >> >> Omdat Vlaams en Nederlands ooit één en dezelfde taal waren. >> >> Eén en dezelfde taal, één en hetzelfde volk. >> >> Zo was het eens. >> >> Heeft FDW gezegt dat Vlaanderen moet aansluiten bij Nederland ? >> >> Je hebt blijkbaar gehoord wat je wilde horen. >> > > Toch misschien eens wat beter lezen wat ik schreef. Je hoeft niet te > twijfelen aan mijn historische kennis, daar is niets mis mee, dacht ik. > Waar het eerder om gaat is dat Filip Dewinter, nadat hij blijkbaar geweerd > wordt in de Belgische media, de Nederlandse media opzoekt en iets komt > zeggen over een soort samenwerkingsverband tussen Nederland en Belgie en > dat het volgens hem eigenlijk zo is we na een historisch ongelukkig moment > gescheiden zijn en dat Belgie eigenlijk een kunstmatig land is. (Dit zijn > niet mijn woorden, maar, ik citeer hoogstens een aantal opvallende > uitspraken die hij gedaan heeft bij Harry Mens). Wat ik zo opvallend vind > is dat een nationalist dit soort nieuws komt melden op de Nederlandse > televisie. Ik verwacht andere uitspraken van een nationalist, meer > getroubadoer over hoe mooi en schoon Vlaanderen is en hoe venijnig de > klauwen en tanden van de Vlaamse leeuw zijn. Toch geen half zacht gebazel > op een soort compromis met Nederland of allerlei vage > samenwerkingsvoorstellen die kant nog wal slaan? Wat denkt onze flippo > hier mee te berijken? Nog meer hoongelach? Op deze manier lijkt Filip > Dewinter niet echt voor een Vlaams belang op te komen. In tegendeel, hij > maakt zichzelf volslagen belachelijk. Voor welk belang komt hij dan wel > op? Zijn eigen belang? Moeten we kaartjes gaan kopen voor de cabarettier > Filip Dewinter op bezoek in Nederland? Vertel het me maar. > Als de belgische media hem monddoodmaakt, wat moet hij doen ? Inderdaad, dan ga je naar het buitenland waar nog Freedom of Speech bestaat en waar de Nationale en andere zenders geen regeringzenders zijn. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#18 |
|
![]() "ejo" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] t.nl... > Lesj wrote: > >> hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? > > Ik zou het niet weten, ik dacht dat het ook niet direct gebeurde tenzij de > betrokken Nederlandse partijvoorzitter eropuit is om een stevige politieke > rel hier in Nederland te veroorzaken. Maar, omgekeerd gebeurt het > blijkbaar wel. Filip Dewinter komt hier in ieder geval langs omdat er in > Belgie een cordon sanitair rond zijn persoon actief is. Juist, je hebt het, proficiat, en dit op zo korte tijd. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#19 |
|
![]() "WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > jjohanvdb <[email protected]> schreef in > berichtnieuws [email protected]... >> >> ejo Wrote: >> > Lesj wrote: >> > >> > > hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? >> > >> > Ik zou het niet weten, ik dacht dat het ook niet direct gebeurde tenzij >> > de betrokken Nederlandse partijvoorzitter eropuit is om een stevige >> > politieke rel hier in Nederland te veroorzaken. Maar, omgekeerd gebeurt >> > het blijkbaar wel. Filip Dewinter komt hier in ieder geval langs omdat >> > er in Belgie een cordon sanitair rond zijn persoon actief is. >> >> Van dat cordon heb ik alleszins nog niet veel gemerkt. Op de Vlaamse TV >> zie je ze constant, PDW en zijn partijgenoten! >> >> Kleine opmerking het is PHILIPPE Dewinter en NIET Filip. De afkorting is >> dus PDW, niet FDW zoals sommigen beweren. >> >> Het schijnt dat PDW zelf aan de basis is van dit misverstand. Misschien >> betreurt hij de Franse spelling van zijn naam, of misschien heeft hij >> uit homofobie moeite met de afkorting PDW. "PD" is immers "homo" in het >> Frans. >> >> >> -- >> jjohanvdb >> http://forum.politics.be/ - http://www.politics.be/ >> > > of het nu Filip of Philippe doet niets terzake, het is niet hijzelf die > deze > naam gekozen heeft maar zijn ouders en of het nu een Vlaams klinkende of > Frans klinkende naam betreft, wat maakt dat uit. Feit is dat hij > Vlaanderen > en de Vlaamse mensen in verdediging neemt, ik denk niet dat jij daarvoor > in > aanmerking komt, integendeel. En Leterme, nog zo een franse naam. Wat heeft die in Vlaanderen verloren, naar de walen ermee. -- Ghingis Khan http://chinggiskhanfoundation.com/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#20 |
|
![]() jjohanvdb plaatste dit op zijn scherm :
> ejo Wrote: >> Lesj wrote: >> >>> hoe kan een nederlands partijvoorzitter hier thuiskomen? >> >> Ik zou het niet weten, ik dacht dat het ook niet direct gebeurde tenzij >> de betrokken Nederlandse partijvoorzitter eropuit is om een stevige >> politieke rel hier in Nederland te veroorzaken. Maar, omgekeerd gebeurt >> het blijkbaar wel. Filip Dewinter komt hier in ieder geval langs omdat >> er in Belgie een cordon sanitair rond zijn persoon actief is. > > Van dat cordon heb ik alleszins nog niet veel gemerkt. Op de Vlaamse TV > zie je ze constant, PDW en zijn partijgenoten! > > Kleine opmerking het is PHILIPPE Dewinter en NIET Filip. De afkorting is > dus PDW, niet FDW zoals sommigen beweren. > > Het schijnt dat PDW zelf aan de basis is van dit misverstand. Misschien > betreurt hij de Franse spelling van zijn naam, of misschien heeft hij > uit homofobie moeite met de afkorting PDW. "PD" is immers "homo" in het > Frans. heb je nog niet veel gemerkt van een cordon? Dan ben je heel partijdig -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |