Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Bekijk resultaten enquête: Denkt u dat B. Somers het zou aandurven Jean-Marie De Decker uit de VLD te stoten ?
ja 11 40,74%
neen 16 59,26%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 27 mei 2005, 22:36   #1
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard Durft Bart Somers, Jean-Marie De Decker buitensmijten ?

Denkt u dat Bart Somers het zou aandurven Jean-Marie De Decker uit de VLD te zetten indien Jean-Marie De Decker weer eens publiekelijk een 'aangebrande' uitspraak zou doen ?
Cynicus is offline  
Oud 27 mei 2005, 23:21   #2
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Neen. Té populair wegens zijn platvloersheid en z'n simplisme.
Guderian is offline  
Oud 28 mei 2005, 15:46   #3
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik denk het wel als J.M. Dedecker de VLD blijft bekritiseren.
Kim is offline  
Oud 28 mei 2005, 15:47   #4
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop het van harte!
Oud 28 mei 2005, 16:17   #5
woffer
Lokaal Raadslid

woffer's schermafbeelding

Standaard

Kzal der alleszins ni van wakker liggen.
Maar toch even dit: Proficiat VLD, goe bezig !
woffer is offline  
Oud 28 mei 2005, 16:29   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Neen. Té populair wegens zijn platvloersheid en z'n simplisme.
En gij peinst dat? JMDD vliegt als hij zijn smoel opentrekt...
Oud 28 mei 2005, 16:30   #7
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En gij peinst dat? JMDD vliegt als hij zijn smoel opentrekt...
hopelijk doet hij het ook. Dan is het direct afgelopen met de vld
vrijevlaming is offline  
Oud 28 mei 2005, 16:41   #8
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
hopelijk doet hij het ook. Dan is het direct afgelopen met de vld
Zou ie naar N-VA komen?
Oud 28 mei 2005, 18:03   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Tja persoonlijk denk ik ook dat Somers (of moet ik zeggen Verhofstadt, Dewael, De Gucht) het niet zullen laten De Decker buiten te bonjouren. Dan gooien ze ook meteen 40% vanhunleden buiten want die lachen ze dan eigenlijk vierkant uit en houden totaal geen rekening mee met hem.
Of hij naar de N-Va zou komen, durf ik niet zeggen, nogal watmensen hebben het nog moeilijk met de kartelformule tussen CD&V en N-VA.
Want als ik eerlijk mag zijn hé, ik denk dat de N-VA nu wel zelfstandig de 5 % zou halen zu!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 28 mei 2005, 19:33   #10
Filip Van Looy
Burger

Standaard

De huidige VLD voorzitter zit dan wel echt met een probleem. Wil hij beoordeeld worden als een man van zijn woord, dan kan hij dus niet anders.
Hoewel hij voor deze beslissing wel eerst het fiat van Guy,Karel en Patrick zal nodig hebben.
Mocht het zover komen, wed ik dat ze terug de Willy bovenhalen om, zeer emotioneel, op te roepen om de VLD samen te houden.
Onze vriend Bart dient volgens mij dan wel plaats te ruimen voor een door en
door blauwe, en dit zal hij niet graag doen.
Doet hij het niet, dan wordt hij door het triumviraat als een afvallige beschouwd
Doet hij het wel, beseft hij maar al te goed dat dit het einde van de VLD zou kunnen betekenen
En dat met de verkiezingen in Mechelen in het vooruitzicht in 2006
Het worden voor Bartje nog moeilijke momenten
't is zo stil rond Coveliers vinden jullie niet ........????
Oud 28 mei 2005, 19:42   #11
bartje
Minister-President

Standaard

Vorige week heb ik op tv nog een blik opgevangen van Coveliers op het congres van de VLD, niet binnen uiteraard hé; buiten stond hij met die andere mensen die aan het betogen waren (wie was dat nu weer?)

En het is anders indd stil rond hem, ishet misschien stilte voor de storm? Of zit hij indd in de herfst van zijn politieke carrière.

bartje is offline  
Oud 28 mei 2005, 19:44   #12
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Vorige week heb ik op tv nog een blik opgevangen van Coveliers op het congres van de VLD, niet binnen uiteraard hé; buiten stond hij met die andere mensen die aan het betogen waren (wie was dat nu weer?)

En het is anders indd stil rond hem, ishet misschien stilte voor de storm? Of zit hij indd in de herfst van zijn politieke carrière.
Bwah, het is niet slecht dat Coveliers uitdooft. Het zal hem leren, met zijn overloperij...
Oud 28 mei 2005, 19:47   #13
Tantist

Standaard

Citaat:
Tja persoonlijk denk ik ook dat Somers (of moet ik zeggen Verhofstadt, Dewael, De Gucht) het niet zullen laten De Decker buiten te bonjouren. Dan gooien ze ook meteen 40% vanhunleden buiten want die lachen ze dan eigenlijk vierkant uit en houden totaal geen rekening mee met hem.
Dat denk ik niet. Wedden dat die 40% (of toch het merendeel van hen) zich rustig op de kop zal laten schijten?

Citaat:
Of hij naar de N-Va zou komen, durf ik niet zeggen, nogal watmensen hebben het nog moeilijk met de kartelformule tussen CD&V en N-VA.
Want als ik eerlijk mag zijn hé, ik denk dat de N-VA nu wel zelfstandig de 5 % zou halen zu!
Hmmmm... Ik zie niet in waarom.
Oud 28 mei 2005, 19:47   #14
bartje
Minister-President

Standaard

Tja Tantist wat vind je dan van de oproep van Bart De Wever dat hij de mensen die uit de VLD gesmeten worden welkom zijn bij de NV-A?

bartje is offline  
Oud 28 mei 2005, 19:50   #15
bartje
Minister-President

Standaard

Tja Tantist ok, maar zomaar % de mond snoeren daar krijg ik het dus van hé,ok je eigen partij voortdurend in een slecht daglicht plaatsen kan uiteraard ook niet maar m'n moet leren aanvaarden dat er nog een andere stroming is binnen de partij! En er is maar een mogelijkheid om naar die stroming te luisteren: een totaal nieuwe top!!! Maar ...ja, die hebben zich vastgenesteld hé, nog tot 2007...

bartje is offline  
Oud 28 mei 2005, 19:56   #16
Tantist

Standaard

Citaat:
Tja Tantist wat vind je dan van de oproep van Bart De Wever dat hij de mensen die uit de VLD gesmeten worden welkom zijn bij de NV-A?
Zeer goed. De N-VA is een van de meest liberale partijen van Vlaanderen, maar heeft toch nooit daarmee uitgepakt. Een duidelijke keuze voor het liberalisme, waar ook mee uitgepakt wordt, kan N-VA enkel maar goed doen, enkele liberale kopstukken kunnen dat beeld enkel maar versterken.

Maar zo ver zal het waarschijnlijk niet komen. Misschien kunnen ze JMDD buitensmijten en dan zal de kermis wel gedaan zijn. Het zou wel leuk zijn moest het anders evolueren, want ik draag de VLD, die niet meer is dan een applausmachine voor de ambities van Verhofstadt, geen warm hart toe.

Een andere mogelijkheid is dat men de hele rechts-liberale meute doet afscheuren. Het zou leuk zijn moest die bij N-VA komen en N-VA zich profileren als een liberale partij. Ik denk dan dat je naar het Nederlandse model gaat met een D66-VLD en NVA-VVD, althans wat betreft karakter, niet de verkiezingsuitslag. Nu, deze piste lijkt me heel onwaarschijnlijk, ik gok er op dat ze JMDD gewoon buitensmijten en dat de VLD'ers zich op de kop laten schijten opdat Verhofstadt premier zou kunnen blijven...
Oud 28 mei 2005, 19:57   #17
Tantist

Standaard

Citaat:
Tja Tantist ok, maar zomaar % de mond snoeren daar krijg ik het dus van hé,ok je eigen partij voortdurend in een slecht daglicht plaatsen kan uiteraard ook niet maar m'n moet leren aanvaarden dat er nog een andere stroming is binnen de partij! En er is maar een mogelijkheid om naar die stroming te luisteren: een totaal nieuwe top!!! Maar ...ja, die hebben zich vastgenesteld hé, nog tot 2007...
Verhofstadt premier, al de rest moet wijken. Nu bartje, ge zult het moeten slikken zenne...
Oud 28 mei 2005, 20:10   #18
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Van Looy
Mocht het zover komen, wed ik dat ze terug de Willy bovenhalen om, zeer emotioneel, op te roepen om de VLD samen te houden.
Dat kunnen ze toch niet tot in het oneindige blijven doen. Het doen van dergelijke emotionele oproepen, kan niet goed zijn voor het (zwakke) hart van een oude man.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 28-05-2005 at 21:12
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Dat kunnen ze toch niet tot in het oneindige blijven doen. Het doen van dergelijke emotionele oproepen, kan niet goed zijn voor het (zwakke) hart van een oude man.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Cynicus on 28-05-2005 at 21:11
Reason:

Citaat:
Dat kunnen ze toch niet tot in het oneindige blijven doen. Het doen van dergelijke emotionele oproepen, kan niet goed zijn voor het (zwakke) hart een oude man.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat kunnen ze toch niet tot in het oneindige blijven doen. Het doen van dergelijke emotionele oproepen, kunnen niet goed zijn voor het (zwakke) hart een oude man.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Cynicus : 28 mei 2005 om 20:12.
Cynicus is offline  
Oud 28 mei 2005, 20:26   #19
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Verhofstadt premier, al de rest moet wijken. Nu bartje, ge zult het moeten slikken zenne...
Ik ben dat slikken beu, KOTSBEU; en ik blijf hen het mislukken van het migrantenstemrecht enorm kwalijk nemen, dan MOESTEN ze uit de regering gestapt zijn! Ook Verhofstadt die De Gucht dan aan de kant geschoven heeft kan totaal niet door de beugel.

bartje is offline  
Oud 28 mei 2005, 20:30   #20
ilfalco
Minister-President

Standaard

Toch zijn er de laatste tijd enkel mandatarissen van de VLD naar het Vb overgestapt ... bvb Anke vandermeersch , claudine de schepper , steve herman , guido fonteyn etc. en nog vele andere plaatselijke mandatarissen. En ik geloof trouwens niet dat de n-va zelfstandig boven de drempel zou kunnen komen. indien wel zal dat enkel ten koste van de cdenv zijn. maar zoals de n-va nu bezig is maakt ze nergens het verschil en is ze een grijze mus die max 4 haalt.
ilfalco is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be