![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een interview met het weekblad Humo stelt de minister dat ,,de Franstaligen België aan het opblazen zijn''.
Volgens de SP.A-voorman hebben de Franstalige partijen gekozen voor de rijke Franstalige bourgeois in de Brusselse rand. ,,Wij waren bereid de tweetaligheidsverplichting in Brussel te herzien om zo een aantal gewone mensen vooruit te helpen, die anders door de taalverplichting niet aan werk geraken. Maar de Franstalige bourgeois die in de rand de gewone Vlaming verdringen, waren belangrijker dan de sukkelaars in Brussel'', aldus het verwijt van Vande Lanotte. Vande Lanotte heeft blijkbaar vastgesteld dat de mensen er wèl wakker van liggen en vreest stemmenverlies. Enkele weken geleden nog verklaarde hij dat de Vlamingen zich gedroegen als Vikings op strooptocht. Maar goed, hij herpakt zich: de vrees voor verkiezingen is het begin der wijsheid. De kromme uitleg voor het slikken van de verdere uitholling van de taalwet is echter grotesk. Hij helpt gewone ééntalige mensen aan werk, waardoor andere gewone (Vlaamse) mensen in hun taal niet meer geholpen worden zelfs niet in hospitalen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 24 mei 2005 om 13:05. |
||
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Proficiat, u bent de derde die hetzelfde onderwerp opent...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=34720 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=34711
#3 |
|
![]() mogelijk liggen de mensen er wel van wakker!
|
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een SP-a minister de bourgeois en de "gewone mensen" bovenhaalt als argumentatie dan weet je wel hoe laat het is.
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 mei 2005 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() naaaah, ijdele hoop, ijdele hoop.... Tzou nochtans plezant kunnen worden met den ambras in de vld |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: