Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 24 mei 2005, 12:58   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Vande Lanotte over BHV in Humo

In een interview met het weekblad Humo stelt de minister dat ,,de Franstaligen België aan het opblazen zijn''.

Volgens de SP.A-voorman hebben de Franstalige partijen gekozen voor de rijke Franstalige bourgeois in de Brusselse rand. ,,Wij waren bereid de tweetaligheidsverplichting in Brussel te herzien om zo een aantal gewone mensen vooruit te helpen, die anders door de taalverplichting niet aan werk geraken. Maar de Franstalige bourgeois die in de rand de gewone Vlaming verdringen, waren belangrijker dan de sukkelaars in Brussel'', aldus het verwijt van Vande Lanotte.

Vande Lanotte heeft blijkbaar vastgesteld dat de mensen er wèl wakker van liggen en vreest stemmenverlies. Enkele weken geleden nog verklaarde hij dat de Vlamingen zich gedroegen als Vikings op strooptocht.
Maar goed, hij herpakt zich: de vrees voor verkiezingen is het begin der wijsheid.
De kromme uitleg voor het slikken van de verdere uitholling van de taalwet is echter grotesk. Hij helpt gewone ééntalige mensen aan werk, waardoor andere gewone (Vlaamse) mensen in hun taal niet meer geholpen worden zelfs niet in hospitalen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by luc broes on 24-05-2005 at 14:05
Reason:
--------------------------------

In een interview met het weekblad Humo stelt de minister dat ,,de Franstaligen België aan het opblazen zijn''.

Volgens de SP.A-voorman hebben de Franstalige partijen gekozen voor de rijke Franstalige bourgeois in de Brusselse rand. ,,Wij waren bereid de tweetaligheidsverplichting in Brussel te herzien om zo een aantal gewone mensen vooruit te helpen, die anders door de taalverplichting niet aan werk geraken. Maar de Franstalige bourgeois die in de rand de gewone Vlaming verdringen, waren belangrijker dan de sukkelaars in Brussel'', aldus het verwijt van Vande Lanotte.

Vande Lanotte heeft blijkbaar vastgesteld dat de mensen er wèl wakker van liggen en vreest stemmenverlies. Enkele weken geleden nog verklaarde hij dat de Vlamingen zich gedroegen als Vikings op strooptocht.
Maar goed, hij herpakt zich: de vrees voor verkiezingen is het begin der wijsheid.
De kromme uitleg voor het slikken van de verdere uitholling van de taalwet is echter grotesk. Hij helpt gewone ééntalige mensen aan werk, waardoor andere gewone (Vlaamse) mensen in hun taal niet meer geholpen worden zelfs niet in hospitalen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Maar goed, hij herpakt zich: de vrees voor verkiezingen is het begin der wijsheid.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 24 mei 2005 om 13:05.
luc broes is offline  
Oud 24 mei 2005, 13:02   #2
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Proficiat, u bent de derde die hetzelfde onderwerp opent...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=34720
en
http://forum.politics.be/showthread.php?t=34711
Oud 24 mei 2005, 13:06   #3
luc broes

Standaard

mogelijk liggen de mensen er wel van wakker!
luc broes is offline  
Oud 24 mei 2005, 13:30   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Als een SP-a minister de bourgeois en de "gewone mensen" bovenhaalt als argumentatie dan weet je wel hoe laat het is. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 24-05-2005 at 14:31
Reason:

Als een SP-a minister de bourgeois en de "gewone mensen" bovenhaalt als argumentatie dan weet je wel hoe laat het is. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Als een SP-a minister de bourgeois en de "gewone mensen" bovenhaalt als argumentatie dan weet je wel hoe laat het is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 24 mei 2005 om 13:31.
solidarnosc is offline  
Oud 24 mei 2005, 13:52   #5
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Als een SP-a minister de bourgeois en de "gewone mensen" bovenhaalt als argumentatie dan weet je wel hoe laat het is.
verkiezingen?

naaaah, ijdele hoop, ijdele hoop.... Tzou nochtans plezant kunnen worden met den ambras in de vld
vrijevlaming is offline  
Oud 24 mei 2005, 13:54   #6
Tantist

Standaard

Citaat:
Als een SP-a minister de bourgeois en de "gewone mensen" bovenhaalt als argumentatie dan weet je wel hoe laat het is.
En hoe laat is het dan?
Oud 24 mei 2005, 14:19   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
En hoe laat is het dan?
15u19 omdat gij het zijt.
solidarnosc is offline  
Oud 24 mei 2005, 14:21   #8
Tantist

Standaard

Citaat:
15u19 omdat gij het zijt.
You suck...
Oud 24 mei 2005, 14:26   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
You suck...
Als dit een compliment is dan neem ik die graag aan.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be