![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Op het vlak van die stijgende energiekosten hoeft de overheid helemaal [size=3]niets[/size] te doen. De individuele consumenten moeten zelf maar uitmaken of ze meer willen betalen, dan wel of ze de nodige stappen willen ondernemen om zelf energie te besparen. Door de verwarming niet hoger te zetten dan 15 graden, door in de winter wat vroeger te gaan slapen en de verwarming dan uit te draaien, door in de kerstperiode geen kerstverlichting aan te steken, door in de weekends of op dagen dat men niet moet gaan werken wat langer uit te slapen zodat de verwarming pas op een later uur moet worden aangezet, door in de zomer geen energieverslindende airco te gebruiken, door geen overbodige (sier)lampjes aan te steken, door minder auto te rijden of door een grote wagen die veel verbruikt te vervangen door een kleine wagen die weinig verbruikt, enz., kan men zelf aanzienlijk op de energiefactuur en op de autobrandstof besparen. De verwarming minder vaak aanzetten en deze nooit hoger zetten dan 15 graden, zorgt er op zijn beurt ook nog eens voor dat de koelkast en de diepvriezer dan wat minder energie verbruiken. Kortom, energie besparen is gewoon een persoonlijke keuze die slechts enkele kleine inspanningen vraagt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cynicus : 29 augustus 2005 om 20:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ergens hebt ge gelijk....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() en gedaan met da internetten....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De gsm mag blijven.
Vermits levensnoodzakelijk. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() een strikt minimum aan energie moet volledig gratis zijn - al wat men daarbovenop nog uit decadentie meent te moeten gebruiken mag voor mijn part met belastingen en dergelijke tien keer zoveel duurder gemaakt worden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2005 om 21:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Elvis leeft nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de overheid moet ingrijpen om de basisvoorzieningen aan de burgers steeds te garanderen. Brandstoffen voor mobiliteit en verwarming behoren tot die basisvoorzieningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Maar ik vind dan ook dat wanneer de oliecrash eindelijk daar is, dat de overheid zich niet mag moeien wanneer de volkse vigilantes de laatste restjes rijkdom plunderen, daar waar ze schuilen, in hun riante villas.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar velen zijn al bezig met de stap te zetten van dure olie naar hout en gasverwarming. Ja, de vuurtjes op hout staan al allemaal verkocht. Komen we aan die energie bron, nml hout. Als men eens nagaat wat men dagelijks verbrand in de grote afval oven van ivago dan kan je waarschijnlijk een halve stad of ganse warmte geven op stoom. Toch ook iets om over na te denken? Vuilverbranding voor warme voetjes? ps; al dat gerecycleerd vuil smijten ze daar weer bij elkander. Ga maar eens kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Een zeer mooie post! inderdaad, de zwakkeren parasieteren te graag op de samenleving.
Iemand die niet in staat is om voor de warmte te betalen moet juiste conclusies trekken. Een extra job bijnemen, misschien iets minder aan iets anders uitgeven etc.. Voor warmte moet men werken..... Politici die aan de parasieten MIJN geld wegschenken in ruil voor goedkope populariteit moeten bestraft worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Je hebt echt wel een punt hoor!
Hoeveel was het ook alweer dat we ook alweer konden sparen? Ik geloof 30%.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() besparen dan door mensen in de winter te laten doodvriezen omdat ze van de gas werden afgesloten ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En verder: met energierationalisatie en het efficienter nuttigen ervan ( vlaamse overheid heeft in het kader van kyoto hieromtrent een campagne lopen ) kom je al een heel eind. Maar dat kost geld aan de gezinnen: voor het advies en voor de installatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
shizie, je doet aan overacting, is niet mooi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() de zogenaamde Stookoliefonds is niks anders dan een transfer naar de werklozen en vooral aan Wallonie. Wedden dat er meer aanvragen in Wallonie goedgekeurd zullen worden dan in Vlaanderen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
En wie het toch graag extra warm wil stoken, die moet maar bereid zijn om daar voor te betalen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cynicus : 18 september 2005 om 10:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Anderzijds moet de overheid niet dubbel meeprofiteren van de stijgende energieprijzen.
Ik zie niet in waarom de staat recht zou hebben op die extra inkomsten.
![]() |
#19 |
|
![]() Het zou al fijn zijn mocht de overheid wat minder belastingen innen, zodat de zwakkeren inderdaad voor zichzelf kunnen zorgen.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |