Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2005, 08:58   #1
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard Onze Guy gaat het eens aan de Nederlanders uitleggen....

[size=1] VERHOFSTADT WIL EEN NEDERLANDSE "JA"
Premier Verhofstadt heeft de Nederlan-
ders opgeroepen om voor de Europese
grondwet te stemmen.

Op 1 juni moeten de Nederlanders in een
referendum stemmen over de Europese
grondwet. Uit peilingen blijkt dat een
een meerderheid van de Nederlanders
tegen de EU-grondwet zou stemmen.

Premier Verhofstadt zei op de Neder-
landse radio dat het project van de
Europese grondwet in ieder geval door-
gaat, ook als een land tegenstemt.

Als 20 landen de grondwet bekrachtigen
zal een bijzondere vergadering van de
Europese Raad beslissen over de toe- [/size][size=1]
komst van Europa. [/size]

-----

Amai, eerst gaat hij het eens gaan uitleggen aan de Fransen,
en nu gaat hij zich nog eens dik maken bij de Nederlanders.
Alsof zijn oproep maar 1 Nederlander gaat aanzetten om ja te
stemmen. Hoogheidswaanzin...
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 09:03   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Onze Guy heeft ambitie : hij wil president worden van Europa, en dan van de wereld, en dan van ons zonnestelsel. Dus iedereen moet maar alles doen wat hij zegt zodat zijn dromen in vervulling kunnen gaan. Het algemeen belang van het volk komt pas op de tweede plaats.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 11:27   #3
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Goe gezegd!!!

Toch geen president voor mij
oz457 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 11:36   #4
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

wat een loser die Guy..

Als tegenprestatie heb ik alvast een aantal van mijn Nederlands-Limburgse vrienden opgeroepen om nu zeker NEE te stemmen!!!
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 11:41   #5
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

guy ging aan de vlamingen ook uitleggen waarom ze niet op het vlaams blok mochten stemmen, hij ging er zelfs het sukses van zijn regering aan afmeten.

hij zou ginder dus beter zwijgen indien hij een ja wil
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 12:13   #6
Esceha
Burger

Esceha's schermafbeelding

Standaard Wij worden gemaanschappelijk genaaid !!

[size=2]Kijk, dit is ook een ''oplossing'' om je zin te krijgen. Bedacht door de zich politiek ''correct'' noemde rakkers die het willen doordrukken. Als je voor je mening uitkomst heet dat dus ''dwarsliggen''.[/size]

[size=2]Ook de Belgische premier Guy Verhofstadt heeft voor de Nederlandse radio betoogd dat hij het niet zou begrijpen als de Nederlandse bevolking bij het referendum op 1 juni de Europese grondwet afwijst. Hij zei: "De toekomst van Nederland ligt in de Europese Unie''. Wat een gezwets. Ik wist al dat alle zicht op realiteit bij hem achter de kim van zijn denkvermogen ligt, maar dit heet officieel toch echt ''zich bemoeien met binnenlandse politiek van een ander land''. Hij ziet niet in dat definitieve ratificatie inhoudt dat niet alleen de soevereiniteit en autonomie van Nederland maar ook van zijn eigen mooie land wordt aangetast.[/size]

[size=2]G[/size][size=2]uy Verhofstadt is dus, wat wij hier noemen, een domme Belg!! [/size][size=2]Wij mogen geen moppen maken over Belgen. Zeker niet over domme Belgen. Maar Verhofstadt bevestigd het vooroordeel. Het is mij derhalve niet kwalijk te nemen, als ik zeg dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat ''als Verhofstadt naar orroeboeroeland zou verhuizen, dat positief zou zijn voor het gemiddelde IQ van Belgie.....''[/size]
[size=2]

[/size][size=2]Bij het daadwerkelijk doorgaan van een tweede referendum zal het gevolg ongetwijfeld zijn dat de opkomst dan beduidend minder zal zijn en degenen die wel gaan stemmen zullen dan in meerderheid voorstanders zijn. Ik verwacht namelijk dat degenen die tegen zijn, thuis blijven omdat ze - in mijn ogen zeer terecht - het idee hebben, dat ze voor de zoveelste maal door ''onze'' overheid worden genaaid !![/size]

[size=2]Cor Schorel[/size]
wees-waakzaam(at)esceha.kiest.nl

[size=2]Tweede referendum mogelijk in Nederland in geval van "nee" (PvdA)

DEN HAAG 24/05 (ANP/AFP/BELGA) = Als de Nederlandse bevolking volgende week woensdag "nee" zegt tegen de Europese Grondwet en Nederland als enige lidstaat dwarsligt, moet de regering overwegen volgend jaar opnieuw een referendum te houden. Dit heeft de voorzitter van de Partij van de Arbeid (PvdA) Wouter Bos gezegd in het Algemeen Dagblad.

"Over anderhalf jaar zijn alle tien referenda (tien EU-landen hebben besloten om een referendum te houden in het proces naar de ratificatie van de Europese grondwet, nvdr.) achter de rug. Dan pas weten we of Nederland alleen staat. Het zou heel goed kunen dat Nederland hierover dan opnieuw een referendum houdt", aldus Bos. Voor D-66 is dit "onaanvaardbaar". "Nee is nee en dan moet je niet dezelfde vraag blijven stellen", zei een parlementslid van de links-liberale partij.

Premier Balkenende riep dinsdag in de Franse krant Le Figaro opnieuw op om "ja" te stemmen. "Het is niet meer het moment om ons te verschansen achter onze landsgrenzen", zei Balkende. "Enkel een sterk Europa zal kunnen concurreren met China en India".

Het referendum in Nederland, drie dagen na de volksraadpleging in Frankrijk, is het eerste ooit op nationaal niveau en niet bindend. Maar wanneer de opkomst hoger is dan 30 procent, zal er rekening worden gehouden met de uitslag, zo verzekerden de grote partijen. Intussen blijkt dat in Frankrijk ongeveer een vijfde van de kiezers nog onbeslist is. Volgens Le Monde stellen 20 tot 24 procent van de Fransen, afhankelijk van de peiling, dat ze nog steeds hun stemgedrag kunnen veranderen voor het referendum op zondag 29 mei. De "onbesliste" kiezers zijn geen mensen zonder mening, maar eerder
mensen zonder overtuiging, stelt de krant. En dit maakt hen tot een belangrijke doelgroep voor de campagnevoerders.

Uit een peiling die dinsdag in Le Figaro staat, blijkt dat 53 procent tegen de grondwet is, tegenover 47 pct voor het "ja"-kamp. De peiling voorziet ook een hoge opkomst, 67 pct van de ondervraagden zegt zeker te gaan stemmen./.DED/DDW[/size][edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Esceha on 24-05-2005 at 13:20
Reason:
--------------------------------

[size=2]Kijk, dit is ook een ''oplossing'' om je zin te krijgen. Bedacht door de zich politiek ''correct'' noemde rakkers die het willen doordrukken. Als je voor je mening uitkomst heet dat dus ''dwarsliggen''.[/size]

[size=2]Ook de Belgische premier Guy Verhofstadt heeft voor de Nederlandse radio betoogd dat hij het niet zou begrijpen als de Nederlandse bevolking bij het referendum op 1 juni de Europese grondwet afwijst. Hij zei: "De toekomst van Nederland ligt in de Europese Unie''. Wat een gezwets. Ik wist al dat alle zicht op realiteit bij hem achter de kim van zijn denkvermogen ligt, maar dit heet officieel toch echt ''zich bemoeien met binnenlandse politiek van een ander land''. Hij ziet niet in dat definitieve ratificatie inhoudt dat niet alleen de soevereiniteit en autonomie van Nederland maar ook van zijn eigen mooie land wordt aangetast.[/size]

[size=2]G[/size][size=2]uy Verhofstadt is dus, wat wij hier noemen, een domme Belg!! [/size][size=2]Wij mogen geen moppen maken over Belgen. Zeker niet over domme Belgen. Maar Verhofstadt bevestigd het vooroordeel. Het is mij derhalve niet kwalijk te nemen, als ik zeg dat ik mij niet aan de indruk kan onttrekken dat ''als Verhofstadt naar orroeboeroeland zou verhuizen, dat positief zou zijn voor het gemiddelde IQ van Belgie.....''[/size]
[size=2]

[/size][size=2]Bij het daadwerkelijk doorgaan van een tweede referendum zal het gevolg ongetwijfeld zijn dat de opkomst dan beduidend minder zal zijn en degenen die wel gaan stemmen zullen dan in meerderheid voorstanders zijn. Ik verwacht namelijk dat degenen die tegen zijn, thuis blijven omdat ze - in mijn ogen zeer terecht - het idee hebben, dat ze voor de zoveelste maal door ''onze'' overheid worden genaaid !![/size]

DEN HAAG 24/05 (ANP/AFP/BELGA) = Als de Nederlandse bevolking volgende week woensdag "nee" zegt tegen de Europese Grondwet en Nederland als enige lidstaat dwarsligt, moet de regering overwegen volgend jaar opnieuw een referendum te houden. Dit heeft de voorzitter van de Partij van de Arbeid (PvdA) Wouter Bos gezegd in het Algemeen Dagblad.

"Over anderhalf jaar zijn alle tien referenda (tien EU-landen hebben besloten om een referendum te houden in het proces naar de ratificatie van de Europese grondwet, nvdr.) achter de rug. Dan pas weten we of Nederland alleen staat. Het zou heel goed kunen dat Nederland hierover dan opnieuw een referendum houdt", aldus Bos. Voor D-66 is dit "onaanvaardbaar". "Nee is nee en dan moet je niet dezelfde vraag blijven stellen", zei een parlementslid van de links-liberale partij.

Premier Balkenende riep dinsdag in de Franse krant Le Figaro opnieuw op om "ja" te stemmen. "Het is niet meer het moment om ons te verschansen achter onze landsgrenzen", zei Balkende. "Enkel een sterk Europa zal kunnen concurreren met China en India".

Het referendum in Nederland, drie dagen na de volksraadpleging in Frankrijk, is het eerste ooit op nationaal niveau en niet bindend. Maar wanneer de opkomst hoger is dan 30 procent, zal er rekening worden gehouden met de uitslag, zo verzekerden de grote partijen. Intussen blijkt dat in Frankrijk ongeveer een vijfde van de kiezers nog onbeslist is. Volgens Le Monde stellen 20 tot 24 procent van de Fransen, afhankelijk van de peiling, dat ze nog steeds hun stemgedrag kunnen veranderen voor het referendum op zondag 29 mei. De "onbesliste" kiezers zijn geen mensen zonder mening, maar eerder
mensen zonder overtuiging, stelt de krant. En dit maakt hen tot een belangrijke doelgroep voor de campagnevoerders.

Uit een peiling die dinsdag in Le Figaro staat, blijkt dat 53 procent tegen de grondwet is, tegenover 47 pct voor het "ja"-kamp. De peiling voorziet ook een hoge opkomst, 67 pct van de ondervraagden zegt zeker te gaan stemmen./.DED/DDW[/size][/size]

[size=1]After edit by Esceha on 24-05-2005 at 13:17
Reason:

[size=2]

DEN HAAG 24/05 (ANP/AFP/BELGA) = Als de Nederlandse bevolking
volgende week woensdag "nee" zegt tegen de Europese Grondwet en
Nederland als enige lidstaat dwarsligt, moet de regering overwegen
volgend jaar opnieuw een referendum te houden. Dit heeft de voorzitter
van de Partij van de Arbeid (PvdA) Wouter Bos gezegd in het Algemeen
Dagblad.

"Over anderhalf jaar zijn alle tien referenda (tien EU-landen
hebben besloten om een referendum te houden in het proces naar de
ratificatie van de Europese grondwet, nvdr.) achter de rug. Dan pas
weten we of Nederland alleen staat. Het zou heel goed kunen dat
Nederland hierover dan opnieuw een referendum houdt", aldus Bos.
Voor D-66 is dit "onaanvaardbaar". "Nee is nee en dan moet je niet
dezelfde vraag blijven stellen", zei een parlementslid van de
links-liberale partij.

Premier Balkenende riep dinsdag in de Franse krant Le Figaro
opnieuw op om "ja" te stemmen. "Het is niet meer het moment om ons te
verschansen achter onze landsgrenzen", zei Balkende. "Enkel een sterk
Europa zal kunnen concurreren met China en India".
Het referendum in Nederland, drie dagen na de volksraadpleging in
Frankrijk, is het eerste ooit op nationaal niveau en niet bindend.
Maar wanneer de opkomst hoger is dan 30 procent, zal er rekening
worden gehouden met de uitslag, zo verzekerden de grote partijen.
Intussen blijkt dat in Frankrijk ongeveer een vijfde van de
kiezers nog onbeslist is. Volgens Le Monde stellen 20 tot 24 procent
van de Fransen, afhankelijk van de peiling, dat ze nog steeds hun
stemgedrag kunnen veranderen voor het referendum op zondag 29 mei. De
"onbesliste" kiezers zijn geen mensen zonder mening, maar eerder
mensen zonder overtuiging, stelt de krant. En dit maakt hen tot een
belangrijke doelgroep voor de campagnevoerders.

Uit een peiling die dinsdag in Le Figaro staat, blijkt dat 53
procent tegen de grondwet is, tegenover 47 pct voor het "ja"-kamp. De
peiling voorziet ook een hoge opkomst, 67 pct van de ondervraagden
zegt zeker te gaan stemmen./.DED/DDW[/size][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

[size=2]Ook de Belgische premier Guy Verhofstadt heeft voor de Nedrlandse radio betoogd dat hij het niet zou begrijpen als de Nederlandse bevolking bij het referendum op 1 juni de Europese grondwet afwijst. Hij zei: "De toekomst van Nederland ligt in de Europese Unie''. Wat een gezwets. Ik wist al dat alle zicht op realiteit bij hem achter de kim van zijn denkvermogen ligt, maar dit heet officieel toch echt ''zich bemoeien met binnenlandse politiek van een ander land''. Hij ziet niet in dat ratificatie inhoudt dat niet alleen de soevereiniteit en autonomie van Nederland maar ook van zijn eigen country wordt aangetast.[/size]

[size=2]

DEN HAAG 24/05 (ANP/AFP/BELGA) = Als de Nederlandse bevolking
volgende week woensdag "nee" zegt tegen de Europese Grondwet en
Nederland als enige lidstaat dwarsligt, moet de regering overwegen
volgend jaar opnieuw een referendum te houden. Dit heeft de voorzitter
van de Partij van de Arbeid (PvdA) Wouter Bos gezegd in het Algemeen
Dagblad.

"Over anderhalf jaar zijn alle tien referenda (tien EU-landen
hebben besloten om een referendum te houden in het proces naar de
ratificatie van de Europese grondwet, nvdr.) achter de rug. Dan pas
weten we of Nederland alleen staat. Het zou heel goed kunen dat
Nederland hierover dan opnieuw een referendum houdt", aldus Bos.
Voor D-66 is dit "onaanvaardbaar". "Nee is nee en dan moet je niet
dezelfde vraag blijven stellen", zei een parlementslid van de
links-liberale partij.

Premier Balkenende riep dinsdag in de Franse krant Le Figaro
opnieuw op om "ja" te stemmen. "Het is niet meer het moment om ons te
verschansen achter onze landsgrenzen", zei Balkende. "Enkel een sterk
Europa zal kunnen concurreren met China en India".
Het referendum in Nederland, drie dagen na de volksraadpleging in
Frankrijk, is het eerste ooit op nationaal niveau en niet bindend.
Maar wanneer de opkomst hoger is dan 30 procent, zal er rekening
worden gehouden met de uitslag, zo verzekerden de grote partijen.
Intussen blijkt dat in Frankrijk ongeveer een vijfde van de
kiezers nog onbeslist is. Volgens Le Monde stellen 20 tot 24 procent
van de Fransen, afhankelijk van de peiling, dat ze nog steeds hun
stemgedrag kunnen veranderen voor het referendum op zondag 29 mei. De
"onbesliste" kiezers zijn geen mensen zonder mening, maar eerder
mensen zonder overtuiging, stelt de krant. En dit maakt hen tot een
belangrijke doelgroep voor de campagnevoerders.

Uit een peiling die dinsdag in Le Figaro staat, blijkt dat 53
procent tegen de grondwet is, tegenover 47 pct voor het "ja"-kamp. De
peiling voorziet ook een hoge opkomst, 67 pct van de ondervraagden
zegt zeker te gaan stemmen./.DED/DDW[/size][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esceha : 24 mei 2005 om 12:20.
Esceha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 12:31   #7
Askapena
Vreemdeling

Askapena's schermafbeelding

Standaard

Een leider van een staat die de eigen inwoners nog niet eens de kans geeft om zich degelijk te informeren over die grondwet, laat staan zich erover uit te spreken, heeft geen lessen te geven aan anderen.
Trouwens, is dat referendum geen binnenlandse aangelegenheid van Nederland? Waar moeit die man zich mee?
Oud 24 mei 2005, 12:43   #8
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

De Guy begaat dezelfde fout als de Jacques. Telkens deze neo-liberale marktkwezels hun mond opendoen, wint het NEEN-kamp spectaculair veel stemmen. Blijven praten dus, Guy, Jacques en Jan-Peuter.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 12:57   #9
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
[size=2][/size]
Guy is een zelfingenomen egoistische leider die zijn eigen carriere boven die van het volk stelt. Als zo een personen komen pleiten om 'voor Europa' te stemmen, zoals hij dat zo mooi zou zeggen is dit gewoon een reden om 'tegen' te stemmen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 13:07   #10
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Dit is de manier waarop de Europese Grondwet aan de burgers wordt verkocht:

Oud 24 mei 2005, 13:15   #11
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
[size=2]Ik wist al dat alle zicht op realiteit bij hem achter de kim van zijn denkvermogen ligt, maar dit heet officieel toch echt ''zich bemoeien met binnenlandse politiek van een ander land''.
[/size]
Waar slaat dat nou weer op?! Iedereen mag zich mengen in de discussie, ook mensen uit het buitenland. Het gaat nota bene om een Europees onderwerp.

Sterker nog, ik juig het zelfs toe dat mensen uit het buitenland zich mengen in de discussie. Dat vergroot alleen maar het onderlinge contact. Kijk maar naar uzelf, het heeft als gevolg dat u (weer) op een Vlaams/Belgisch politiek forum gaat posten.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 13:45   #12
Esceha
Burger

Standaard

Uiteraard heb ik het ook op diverse discussiefora in Nederland geplaatst. Ik ben - blijkbaar in afwijking van u - ten stelligste van mening dat plaatsing op een forum in uw land, waar het gaat om verwijten aan de heer Verhofstadt - gerechtvaardigd is. Dit los van het feit dat ik dit zelf bepaal.

Ik ben ten stelligste van mening dat de uiterste voorzichtigheid is geboden met - wat ik pleeg te noemen - de uitlevering van onze rescpectievelijke vaderlanden en verkwanseling van onze autonomie en soevereiniteit. ''Prudentie est mater sapientiae'', of wel voorzichtigheid is de moeder der wijsheid''

Met dank voor alle reacties tot dusverre, ook de uwe.
Cor Schorel.
Oud 24 mei 2005, 14:40   #13
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

De nederlanders gaan echt luisteren hoor . Guy die zelf het eigen volk niet laat beslissen gaat zomaar effe zeggen wat de nederlanders moeten doen
Oud 24 mei 2005, 14:50   #14
Dimitri

Standaard

Mijn verwijt is niet dat u een bericht plaatst op een Vlaams forum of een Vlaming een bericht plaatst op een Nederlands forum. Integendeel, ik juich dat juist toe. Ik ben zelf ook een Nederlander overigens (zie locatie). Ik vind het daarom ook onzin om te zeggen dat Verhofstadt zich niet met de Nederlandse politiek mag bemoeien OMDAT hij een Vlaming/Belg is!

Over de Europese Grondwet verschillen wij tot zover niet van mening. Over het Latijn wel vrees ik: prudentie moet natuurlijk prudentia zijn. Als je zelf een spreekwoord samenstelt, moet je het wel goed doen. [edit]
[size=1]After edit by Dimitri on 24-05-2005 at 15:50
Reason:

Mijn verwijt is niet dat u een bericht plaatst op een Vlaams forum of een Vlaming een bericht plaatst op een Nederlands forum. Integendeel, ik juich dat juist toe. Ik ben zelf ook een Nederlander overigens (zie locatie). Ik vind het daarom ook onzin om te zeggen dat Verhofstadt zich niet met de Nederlandse politiek mag bemoeien OMDAT hij een Vlaming/Belg is!

Over de Europese Grondwet verschillen wij tot zover niet van mening. Over het Latijn wel vrees ik: prudentie moet natuurlijk prudentia zijn. Als je zelf een spreekwoord samenstelt, moet je het wel goed doen. [/size]

Mijn verwijt is niet dat u een bericht plaatst op een Vlaams forum of een Vlaming een bericht plaatst op een Nederlands forum. Integendeel, ik juich dat juist toe. Ik ben zelf ook een Nederlander overigens (zie locatie). Ik vind het dus ook onzin om te zeggen dat Verhofstadt zich niet met de Nederlandse politiek mag bemoeien OMDAT hij een Vlaming/Belg is.

Over de Europese Grondwet verschillen wij tot zover niet van mening. Over het Latijn wel vrees ik: prudentie moet natuurlijk prudentia zijn. Als je zelf een spreekwoord samenstelt, moet je het wel goed doen. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Dimitri : 24 mei 2005 om 14:50.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 16:35   #15
skaldis
Banneling

Standaard

Al diegene die binnen de partij (vld) niet op de juiste lijn zitten vliegen eruit. Nederlanders stem ja want een neen telt niet mee. En ga zo maar door. Ik vraag me af waarvoor liber in liberaal eigenlijk staat. De aal weet ik wel al.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 17:27   #16
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Uitspraak van Mr. Verhofstad dat of de Nederlanders nu pro- of contra stemmen,het feitelijk niet uitmaakt doet een mens nadenken over de relativiteit van het democratisch proces....

Ooit,in een grijs verleden, kon Jan Modaal niet stemmen tenzij hij rijk genoeg was,of van blauw bloed.....

Beslissingen werden "elders" genomen.

Toen kon Jan Modaal stemmen op Adelbert Bovenmodaal.
Laatstgenoemde leerde op de duur ook beslissingen "elders" te nemen.

Binnenkort kan Jan Modaal stemmen wat,hoe,wie en waarom hij wil.
De kans dat onze verkozen Adelbert weegt op de politiek is uiterst gering.

Beslissingen worden "elders" genomen....

Er zit een zekere continuiteit in de geschiedenis...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2005, 18:26   #17
Esceha
Burger

Standaard Ik zal proberen beter op te letten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
''Als je zelf een spreekwoord samenstelt, moet je het wel goed doen''.
....of beter opletten bij het typen, want dat is een probleem met Opa Cor. Maar ik doe al zo mijn best met op te letten dat men niet NOG meer zaken ten detrimente van de bevolking gaat bedenken en uitvoeren.....

Cor Schorel

Ik heb velen de (kortste) weg (terug) willen wijzen naar het rood-wit-blauw en de Vlaamse leeuw, maar men wilde liever zelf de route bepalen.[edit]
[size=1]After edit by Esceha on 24-05-2005 at 19:34
Reason:

Citaat:
....of beter opletten bij het typen, want dat is een probleem met Opa Cor. Maar ik doe al zo mijn best met op te letten dat men niet NOG meer zaken ten detrimente van de bevolking gaat bedenken en uitvoeren.....

Cor Schorel

Ik heb velen de (kortste) weg (terug) willen wijzen naar het rood-wit-blauw en de Vlaamse leeuw, maar men wilde liever zelf de route bepalen.[/size]

Citaat:
....of beter opletten bij het typen, want dat is een probleem met Opa Cor.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Esceha : 24 mei 2005 om 18:34.
Oud 24 mei 2005, 18:29   #18
Esceha
Burger

Standaard

.....(citaat) ''Beslissingen werden "elders" genomen''.

Dat is nog steeds zo. Vlak voor de verkiezingen (lees verZieKingen) wil men u anders laten geloven.
Cor Schorel
Oud 25 mei 2005, 15:28   #19
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457
[size=1] VERHOFSTADT WIL EEN NEDERLANDSE "JA"
Premier Verhofstadt heeft de Nederlan-
ders opgeroepen om voor de Europese
grondwet te stemmen.

Op 1 juni moeten de Nederlanders in een
referendum stemmen over de Europese
grondwet. Uit peilingen blijkt dat een
een meerderheid van de Nederlanders
tegen de EU-grondwet zou stemmen.

Premier Verhofstadt zei op de Neder-
landse radio dat het project van de
Europese grondwet in ieder geval door-
gaat, ook als een land tegenstemt.

Als 20 landen de grondwet bekrachtigen
zal een bijzondere vergadering van de
Europese Raad beslissen over de toe- [/size][size=1]
komst van Europa.
[/size]
-----

Amai, eerst gaat hij het eens gaan uitleggen aan de Fransen,
en nu gaat hij zich nog eens dik maken bij de Nederlanders.
Alsof zijn oproep maar 1 Nederlander gaat aanzetten om ja te
stemmen. Hoogheidswaanzin...
Oud 25 mei 2005, 15:29   #20
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

[quote=oz457][size=1] VERHOFSTADT WIL EEN NEDERLANDSE "JA"
[/size]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be