![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Natuurlijk zijn de meeste Nederlandstalige Brusselaars tweetalig. Dat wil echter niet zeggen dat zij zich altijd maar een dienstverlening in het Frans moeten laten welgevallen. In bepaalde gevallen kan dit zelfs gevaarlijk zijn.
In mijn geval heben Franstalige artsen allerhande medische beslissingen genomen, gebaseerd op misverstanden die te wijten zijn aan het feit dat zij geen Nederlands kennen. Ze hadden er een Nederlanstalige collega moeten bij roepen. Zij hebben dit niet gedaan. De Orde der Geneesheren houdt zich nu met de zaak bezig. -------------FORWARDED MESSAGE---------------------------------- AAN: Het UVC-Brugmann Ziekenhuis AAN: Het Universitair Ziekenhuis Saint-Luc Geachte Heer ----- ZONDER NADELIGE ERKENTENIS ----- Betreffende mijn klacht zoals door U integraal opgenomen in Uw email van May 23, 2005 8:55 AM tegen de [geneesheren] auteur van genoemde beslissingen, die werkzaam [zijn] in Uw ziekenhuis. Betreffende: ref. 79602/MVL/wc/58488 van de Griffie van het Bureau van de Nationale Raad van de Orde der geneesheren, naar aanleiding van de plenaire zitting van 26 mei 2005, de beslissing in haar email van Jun 2, 2005 3:14 PM. --- OPNIEUW --- Gelieve de identiteit van de [geneesheren] dringend bekend te maken, zodanig dat ik [hen] persoonlijk en hoofdelijk kan dagvaarden met het [UCV-Brugmann/Universitair Ziekenhuis Saint-Luc], met betrekking tot de zeer ernstige beroepsfouten, de schade en het oorzakelijk verband dat ligt tussen de zeer ernstige beroepsfouten en voornoemde schade. U begrijpt dat U verplicht bent van dringend Uw medewerking te verlenen in het onderzoek dat gaat volgen, bij ontstentenis van welke ik deze medewerking zal vorderen met alle middelen naar recht. Ik word in deze zaak vertegenwoordigd door de volgende raadsheer aan de Brusselse balie: Judith Swerts - Avocat Av. Winston Churchill laan 149 1180 Bxl Gelieve de briefwisseling in dit dossier vanaf heden te voeren met de mij vertegenwoordigende raadsheer. Met de meeste hoogachting Erik Poupaert [edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 2 juni 2005 om 16:20. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom die eerste brief overigens niet meteen door je advocaat laten schrijven? Ik heb daar goeie ervaringen mee. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 2 juni 2005 om 16:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
(2) Omdat er eigenlijk in de brief toch niks in staat. P.S. Ik heb een hekel aan serieus zijn. Ge kent de reden voor het feit dat ik continue en actief op zoek ben naar het belachelijke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 2 juni 2005 om 16:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() St Luc,sja,"goei herinneringen".Vader was in spoed voor het hart.Lag op een afgelegen en in constructie zijnde vleugel(1978).
Krijg telefoon,hij was dood.Ik kreeg te horen van een bevriende verpleegster dat ze hem "vergeten" hadden. De dokter van dienst snauwde me af als een hond en in het frans op vraag van uitleg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Gewoon doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dit zijn allemaal zeer trieste zaken. En ik ben er me pijnlijk van bewust dat wanneer er thuis iets met me gebeurt, ook ik naar Erasmus gebracht wordt. Hopelijk gebeurt mijn potentieel ongeval in Leuven, dan kan ik in het mekka van de geneeskunde verzorgd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ondertussen zou het Vlaams Belang haar verantwoordelijkheid al kunnen nemen, en een speciaal loket oprichten om zulke klachtendossiers in ontvangst te nemen en de getroffen bevolking te helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is er geen meldingspunt geörganiseerd rond deze problemen? (ik denk wel dat het van de N-VA uit gaat)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat is de vreemdelingenpartij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Er gaat veel gezond verstand en veel moed nodig zijn, om de bevolking zonder al te veel kleerscheuren doorheen de komende decennia te loodsen. De denataliteit was al een feit. De ineenstorting van de levensverwachting is op komst, zodra de mensen geboren na 1960 over de vijftigjarige leeftijd gaan (2010). Ik weet niet hoe het zit met de vruchtbaarheid van de derde generatie (1e gen: 1960, 2e gen 1985, 3e gen 2010, 4e gen 2035), maar het zou wel eens best kunnen dat het opzetten van een vierde generatie extra veel moeite gaat kosten. Er gaan speciale maatregelen voor nodig zijn. Als we alles op zijn beloop laten gaan, gaat alles vanzelf volledig mis gaan. Als we op tijd handelen, gaan we er volgens mij best geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.sosmug.be/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
- In het belang van de vreemdelingen die er al zijn, gaat de immigratie gereguleerd worden. Het totaal toegelaten quotum dat kan immigreren zal vastgelegd worden door de coalitiepartner, terwijl de vreemdelingenpartij de quota zal verdelen over de nationale minderheden, die binnen het kader van bepaalde algemene regels, elk voor zich selecteert welke de beste kandidaten zijn. - De partij zoekt geloofwaardige regeringsverantwoordelijkheid in het belang van de ganse bevolking en niet alleen van de vreemdelingen - de partij gaat meewerken aan het beleid dat de ganse bevolking zonder al te veel kleerscheuren voorbij de komende ineenstorting van de levensverwachting gaat loodsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als politics.be daarmee akkoord gaat, gaan we dit forum gebruiken om de oprichtingsakte in mekaar te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ondertussen is het wel duidelijk dat de N-VA onvoldoende achterban heeft om het nodige verschil uit te maken. Uw natuurlijke achterban stemt op het Vlaams Belang. Met andere woorden, de Vreemdelingenpartij gaat eerder met hen moeten praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Op basis hiervan kunnen we anticipatief de nodige tegenzetten doen. |
|
![]() |
![]() |