Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2005, 16:17   #1
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard Wat met de Nederlandstalige Brusselaars?

Natuurlijk zijn de meeste Nederlandstalige Brusselaars tweetalig. Dat wil echter niet zeggen dat zij zich altijd maar een dienstverlening in het Frans moeten laten welgevallen. In bepaalde gevallen kan dit zelfs gevaarlijk zijn.

In mijn geval heben Franstalige artsen allerhande medische beslissingen genomen, gebaseerd op misverstanden die te wijten zijn aan het feit dat zij geen Nederlands kennen. Ze hadden er een Nederlanstalige collega moeten bij roepen. Zij hebben dit niet gedaan.

De Orde der Geneesheren houdt zich nu met de zaak bezig.

-------------FORWARDED MESSAGE----------------------------------

AAN: Het UVC-Brugmann Ziekenhuis
AAN: Het Universitair Ziekenhuis Saint-Luc

Geachte Heer

----- ZONDER NADELIGE ERKENTENIS -----

Betreffende mijn klacht zoals door U integraal opgenomen in Uw email van May 23, 2005 8:55 AM tegen de [geneesheren] auteur van genoemde beslissingen, die werkzaam [zijn] in Uw ziekenhuis.

Betreffende: ref. 79602/MVL/wc/58488 van de Griffie van het Bureau van de Nationale Raad van de Orde der geneesheren, naar aanleiding van de plenaire zitting van 26 mei 2005, de beslissing in haar email van Jun 2, 2005 3:14 PM.

--- OPNIEUW ---
Gelieve de identiteit van de [geneesheren] dringend bekend te maken, zodanig dat ik [hen] persoonlijk en hoofdelijk kan dagvaarden met het [UCV-Brugmann/Universitair Ziekenhuis Saint-Luc], met betrekking tot de zeer ernstige beroepsfouten, de schade en het oorzakelijk verband dat ligt tussen de zeer ernstige beroepsfouten en voornoemde schade.

U begrijpt dat U verplicht bent van dringend Uw medewerking te verlenen in het onderzoek dat gaat volgen, bij ontstentenis van welke ik deze medewerking zal vorderen met alle middelen naar recht.

Ik word in deze zaak vertegenwoordigd door de volgende raadsheer aan de Brusselse balie:

Judith Swerts - Avocat
Av. Winston Churchill laan 149
1180 Bxl

Gelieve de briefwisseling in dit dossier vanaf heden te voeren met de mij vertegenwoordigende raadsheer.

Met de meeste hoogachting
Erik Poupaert
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by erikpoupaert on 02-06-2005 at 17:20
Reason:
--------------------------------

Natuurlijk zijn de meeste Nederlandstalige Brusselaars tweetalig. Dat wil echter niet zeggen dat zij zich altijd maar een dienstverlening in het Frans moeten laten welgevallen. In bepaalde gevallen kan dit zelfs gevaarlijk zijn.

In mijn geval heben Franstalige artsen allerhande medische beslissingen genomen, gebaseerd op misverstanden die te wijten zijn aan het feit dat zij geen Nederlands kennen. Ze hadden er een Nederlanstalige collega moeten bij roepen. Zij hebben dit niet gedaan.

Geachte Heer

Betreffende mijn klacht zoals door U integraal opgenomen in Uw email van May 23, 2005 8:55 AM tegen de [geneesheren] auteur van genoemde beslissingen, die werkzaam [zijn] in Uw ziekenhuis.

Betreffende: ref. 79602/MVL/wc/58488 van de Griffie van het Bureau van de Nationale Raad van de Orde der geneesheren, naar aanleiding van de plenaire zitting van 26 mei 2005, de beslissing in haar email van Jun 2, 2005 3:14 PM.

--- OPNIEUW ---
Gelieve de identiteit van de [geneesheren] dringend bekend te maken, zodanig dat ik [hen] persoonlijk en hoofdelijk kan dagvaarden met het [UCV-Brugmann/Universitair Ziekenhuis Saint-Luc], met betrekking tot de zeer ernstige beroepsfouten, de schade en het oorzakelijk verband dat ligt tussen de zeer ernstige beroepsfouten en voornoemde schade.

U begrijpt dat U verplicht bent van dringend Uw medewerking te verlenen in het onderzoek dat gaat volgen, bij ontstentenis van welke ik deze medewerking zal vorderen met alle middelen naar recht.

Ik word in deze zaak vertegenwoordigd door de volgende raadsheer aan de Brusselse balie:

Judith Swerts - Avocat
1180 Bxl

Gelieve de briefwisseling in dit dossier vanaf heden te voeren met de mij vertegenwoordigende raadsheer.

Erik Poupaert
[/size]

[size=1]After edit by erikpoupaert on 02-06-2005 at 17:18
Reason:

Geachte Heer

Betreffende mijn klacht zoals door U integraal opgenomen in Uw email
van May 23, 2005 8:55 AM tegen de [geneesheren] auteur van genoemde
beslissingen, die werkzaam [zijn] in Uw ziekenhuis.

Betreffende: ref. 79602/MVL/wc/58488 van de Griffie van het Bureau
van de Nationale Raad van de Orde der geneesheren, naar aanleiding van
de plenaire zitting van 26 mei 2005, de beslissing in haar email
van Jun 2, 2005 3:14 PM.

--- OPNIEUW ---
Gelieve de identiteit van de [geneesheren] dringend bekend te maken,
zodanig dat ik [hen] persoonlijk en hoofdelijk kan dagvaarden met het
[UCV-Brugmann/Universitair Ziekenhuis Saint-Luc], met betrekking tot de zeer ernstige beroepsfouten, de schade en het oorzakelijk verband dat ligt tussen de zeer ernstige beroepsfouten en voornoemde schade.

Ik word in deze zaak vertegenwoordigd door de volgende raadsheer aan
de Brusselse balie:

Judith Swerts - Avocat
1180 Bxl

Erik Poupaert
</span>",0]);D(["ce"]);D(["ms","267"]);//-->Erik Poupaert[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

In mijn geval heeft een Franstalige arts allerhande medische beslissingen genomen, gebaseerd op misverstanden die te wijten zijn aan het feit dat hij geen Nederlands kent. Hij had er een Nederlanstalige collega moeten bij roepen. Hij heeft dit niet gedaan.

Geachte Heer

Betreffende mijn klacht zoals door U integraal opgenomen in Uw email
van May 23, 2005 8:55 AM tegen de [geneesheren] auteur van genoemde
beslissingen, die werkzaam [zijn] in Uw ziekenhuis.

Betreffende: ref. 79602/MVL/wc/58488 van de Griffie van het Bureau
van de Nationale Raad van de Orde der geneesheren, naar aanleiding van
de plenaire zitting van 26 mei 2005, de beslissing in haar email
van Jun 2, 2005 3:14 PM.

--- OPNIEUW ---
Gelieve de identiteit van de [geneesheren] dringend bekend te maken,
zodanig dat ik [hen] persoonlijk en hoofdelijk kan dagvaarden met het
[UCV-Brugmann/Universitair Ziekenhuis Saint-Luc], met betrekking tot de zeer ernstige beroepsfouten, de schade en het oorzakelijk verband dat ligt tussen de zeer ernstige beroepsfouten en voornoemde schade.

Ik word in deze zaak vertegenwoordigd door de volgende raadsheer aan
de Brusselse balie:

Judith Swerts - Avocat
1180 Bxl

Erik Poupaert
</span>",0]);D(["ce"]);D(["ms","267"]);//-->Erik Poupaert[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 2 juni 2005 om 16:20.
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 16:34   #2
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert

Geachte Heer
Ik heb zo het gevoel dat je met dit thema meer en serieuzer volk gaat aantrekken.

Waarom die eerste brief overigens niet meteen door je advocaat laten schrijven? Ik heb daar goeie ervaringen mee.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 16:39   #3
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat met de Nederlandstalige Brusselaars?
Die krijgen franstalige eigenbelangfolders ! [edit]
[size=1]After edit by Het Skill Effect on 02-06-2005 at 17:39
Reason:

Citaat:
Die krijgen franstalige eigenbelangfolders ! [/size]

Citaat:
Die krijgen franstalige eigenbelangfolders ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 2 juni 2005 om 16:39.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 16:50   #4
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Waarom die eerste brief overigens niet meteen door je advocaat laten schrijven?
(1) Omdat ge den dossier formeel moet overdragen. Daar moet ge toch een brief voor schrijven.
(2) Omdat er eigenlijk in de brief toch niks in staat.

P.S. Ik heb een hekel aan serieus zijn. Ge kent de reden voor het feit dat ik continue en actief op zoek ben naar het belachelijke.
Oud 2 juni 2005, 16:54   #5
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Die krijgen franstalige eigenbelangfolders !
[edit]
[size=1]After edit by erikpoupaert on 02-06-2005 at 17:56
Reason:

Citaat:
[/size]

Citaat:
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door erikpoupaert : 2 juni 2005 om 16:56.
Oud 2 juni 2005, 16:59   #6
Gargamel
Banneling

Standaard

St Luc,sja,"goei herinneringen".Vader was in spoed voor het hart.Lag op een afgelegen en in constructie zijnde vleugel(1978).
Krijg telefoon,hij was dood.Ik kreeg te horen van een bevriende verpleegster dat ze hem "vergeten" hadden.
De dokter van dienst snauwde me af als een hond en in het frans op vraag van uitleg
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 17:10   #7
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
franstalige eigenbelangfolders
Waarom niet?

Gewoon doen.
Oud 2 juni 2005, 17:20   #8
Het Skill Effect
Banneling

Het Skill Effect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom niet?

Gewoon doen.
hebben ze al gedaan.
Het Skill Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 19:08   #9
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
St Luc,sja,"goei herinneringen".Vader was in spoed voor het hart.Lag op een afgelegen en in constructie zijnde vleugel(1978).
Krijg telefoon,hij was dood.Ik kreeg te horen van een bevriende verpleegster dat ze hem "vergeten" hadden.
De dokter van dienst snauwde me af als een hond en in het frans op vraag van uitleg
Erasmus, waar gebeurd: Vrouw uit Grimbergen verkeert na een zware longtransplantatie in een diepe depressie. Ze heeft geen zin meer om te leven en heeft nood aan een vertrouwenspersoon. Ze moet het stellen met een Franstalige psycholoog die weigert Nederlands te spreken. 2 dagen later sterft ze.
Oud 2 juni 2005, 20:05   #10
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn allemaal zeer trieste zaken. En ik ben er me pijnlijk van bewust dat wanneer er thuis iets met me gebeurt, ook ik naar Erasmus gebracht wordt. Hopelijk gebeurt mijn potentieel ongeval in Leuven, dan kan ik in het mekka van de geneeskunde verzorgd worden.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2005, 21:50   #11
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Dit zijn allemaal zeer trieste zaken.
De Vreemdelingenpartij is nog in oprichting.

Ondertussen zou het Vlaams Belang haar verantwoordelijkheid al kunnen nemen, en een speciaal loket oprichten om zulke klachtendossiers in ontvangst te nemen en de getroffen bevolking te helpen.
Oud 2 juni 2005, 21:53   #12
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Is er geen meldingspunt geörganiseerd rond deze problemen? (ik denk wel dat het van de N-VA uit gaat)
Oud 2 juni 2005, 21:53   #13
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ondertussen zou het Vlaams Belang haar verantwoordelijkheid al kunnen nemen
Ik wil anders zeker het Vlaams Belang als onbetaald vrijwilliger komen helpen met de inspanningen (in naam van de Vreemdelingenpartij).
Oud 2 juni 2005, 21:55   #14
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Wat is de vreemdelingenpartij?
Oud 2 juni 2005, 21:59   #15
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is er geen meldingspunt geörganiseerd rond deze problemen? (ik denk wel dat het van de N-VA uit gaat)
Tja. Choose your battles.

Er gaat veel gezond verstand en veel moed nodig zijn, om de bevolking zonder al te veel kleerscheuren doorheen de komende decennia te loodsen.

De denataliteit was al een feit. De ineenstorting van de levensverwachting is op komst, zodra de mensen geboren na 1960 over de vijftigjarige leeftijd gaan (2010). Ik weet niet hoe het zit met de vruchtbaarheid van de derde generatie (1e gen: 1960, 2e gen 1985, 3e gen 2010, 4e gen 2035), maar het zou wel eens best kunnen dat het opzetten van een vierde generatie extra veel moeite gaat kosten. Er gaan speciale maatregelen voor nodig zijn.

Als we alles op zijn beloop laten gaan, gaat alles vanzelf volledig mis gaan. Als we op tijd handelen, gaan we er volgens mij best geraken.
Oud 2 juni 2005, 22:04   #16
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tja. Choose your battles.

Er gaat veel gezond verstand en veel moed nodig zijn, om de bevolking zonder al te veel kleerscheuren doorheen de komende decennia te loodsen.

De denataliteit was al een feit. De ineenstorting van de levensverwachting is op komst, zodra de mensen geboren na 1960 over de vijftigjarige leeftijd gaan (2010). Ik weet niet hoe het zit met de vruchtbaarheid van de derde generatie (1e gen: 1960, 2e gen 1985, 3e gen 2010, 4e gen 2035), maar het zou wel eens best kunnen dat het opzetten van een vierde generatie extra veel moeite gaat kosten. Er gaan speciale maatregelen voor nodig zijn.

Als we alles op zijn beloop laten gaan, gaat alles vanzelf volledig mis gaan. Als we op tijd handelen, gaan we er volgens mij best geraken.
Op welke manier laat ik de dingen op zijn beloop gaan? Ik vind dit een hoogstdringende zaak, en vind dat de N-VA dit goed aanpakt. Lees bijvoorbeeld de webstek van Marc Demesmaecker, die pleit voor een Vlaamse MUG in de rand. Dat zou al veel van deze problematiek oplossen.

http://www.sosmug.be/
Oud 2 juni 2005, 22:07   #17
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat is de vreemdelingenpartij?
De partij staat open voor alle leden van de bevolking, autochtonen en allochtonen, mannen en vrouwen, is momenteel in oprichting, en heeft voorlopig enkele agendapunten:

- In het belang van de vreemdelingen die er al zijn, gaat de immigratie gereguleerd worden. Het totaal toegelaten quotum dat kan immigreren zal vastgelegd worden door de coalitiepartner, terwijl de vreemdelingenpartij de quota zal verdelen over de nationale minderheden, die binnen het kader van bepaalde algemene regels, elk voor zich selecteert welke de beste kandidaten zijn.

- De partij zoekt geloofwaardige regeringsverantwoordelijkheid in het belang van de ganse bevolking en niet alleen van de vreemdelingen

- de partij gaat meewerken aan het beleid dat de ganse bevolking zonder al te veel kleerscheuren voorbij de komende ineenstorting van de levensverwachting gaat loodsen.
Oud 2 juni 2005, 22:09   #18
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De partij staat open
Als U wenst mee te werken aan de oprichtingsakte, neem contact op, op het volgende emailadres: [email protected].

Als politics.be daarmee akkoord gaat, gaan we dit forum gebruiken om de oprichtingsakte in mekaar te steken.
Oud 2 juni 2005, 22:13   #19
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Op welke manier laat ik de dingen op zijn beloop gaan?
Misschien laat U de dingen niet op hun beloop gaan.

Ondertussen is het wel duidelijk dat de N-VA onvoldoende achterban heeft om het nodige verschil uit te maken.

Uw natuurlijke achterban stemt op het Vlaams Belang. Met andere woorden, de Vreemdelingenpartij gaat eerder met hen moeten praten.
Oud 2 juni 2005, 22:16   #20
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met de vruchtbaarheid van de derde generatie (1e gen: 1960, 2e gen 1985, 3e gen 2010, 4e gen 2035.
Er gaat dringend wetenschappelijk onderzoek moeten gebeuren om de exacte datums vast te leggen, en de benodigde curven vooruit te tekenen.

Op basis hiervan kunnen we anticipatief de nodige tegenzetten doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be