![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de
zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen zo rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden met betonmolens, ladders en mortelkuipen. Op naar de bouw! |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Die invallide zal waarschijnlijk wel een dakdekker zijn. Uw stelling is niet juist. Sinds dat de DHZ zaken als paddenstoelen uit de grond schoten is het % doe het zelf quasi evenredig gestegen. Anno 2005 knutselen veel Belgen dus. Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() "Sergei" <[email protected]> wrote in message
news:[email protected]... > > Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. > ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. > Terechte terechtwijzing: gezond verstand tov rechtsche zuurte. U's |
![]() |
#4 |
|
![]() Helles wrote: > Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de > zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. > Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen zo > rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden met > betonmolens, ladders en mortelkuipen. > Op naar de bouw! Toch leuk, hé, zo'n "sociaal gecorrigeerde markteconomie". Wat dat ook moge zijn. Uwe Hayek. -- To be controlled in our economic pursuits, is to be controlled in everything -- F.A.Hayek. Government is not the solution, government is the problem. -- Ronald Reagan. |
![]() |
#5 |
|
![]() Sergei wrote: > Helles Wrote: > >>Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de >>zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. >>Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen >>zo rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden >>met betonmolens, ladders en mortelkuipen. >>Op naar de bouw! > > > jaja, ik zie die gehandicapte al direct gaan bouwen. > Die invallide zal waarschijnlijk wel een dakdekker zijn. Hoe raad je het !? Hij heeft Astma en is zowat 100% invalide. Echt waar, hij bestaat. Hij werkt zelfs met "werklozen" als "personeel". > Uw stelling is niet juist. Als jij maar niet van die stelling valt. > Sinds dat de DHZ zaken als paddenstoelen uit > de grond schoten is het % doe het zelf quasi evenredig gestegen. Anno > 2005 > knutselen veel Belgen dus. > > Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. > ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. Toch niet in het zwart ? Uwe Hayek. -- To be controlled in our economic pursuits, is to be controlled in everything -- F.A.Hayek. Government is not the solution, government is the problem. -- Ronald Reagan. |
![]() |
#6 |
|
![]() Uncle's schreef :
> "Sergei" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. >> ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. >> > > Terechte terechtwijzing: gezond verstand tov rechtsche zuurte. > > U's Lees jij maar rustig verder in "Dag Allemaal". |
![]() |
#7 |
|
![]() Sergei schreef :
> Helles Wrote: >> Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de >> zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. >> Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen >> zo rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden >> met betonmolens, ladders en mortelkuipen. >> Op naar de bouw! > > jaja, ik zie die gehandicapte al direct gaan bouwen. > Die invallide zal waarschijnlijk wel een dakdekker zijn. > Uw stelling is niet juist. Sinds dat de DHZ zaken als paddenstoelen uit > de grond schoten is het % doe het zelf quasi evenredig gestegen. Anno > 2005 > knutselen veel Belgen dus. > > Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. > ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. Vertel mij eerst eens hoe je dat gaat meten; daarna kunnen we verdere afspraken maken. |
![]() |
#8 |
|
![]() Het is zò dat Helles formuleerde :
> Sergei schreef : >> Helles Wrote: >>> Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de >>> zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. >>> Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen >>> zo rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden >>> met betonmolens, ladders en mortelkuipen. >>> Op naar de bouw! >> >> jaja, ik zie die gehandicapte al direct gaan bouwen. >> Die invallide zal waarschijnlijk wel een dakdekker zijn. >> Uw stelling is niet juist. Sinds dat de DHZ zaken als paddenstoelen uit >> de grond schoten is het % doe het zelf quasi evenredig gestegen. Anno >> 2005 >> knutselen veel Belgen dus. >> >> Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. >> ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. > > Vertel mij eerst eens hoe je dat gaat meten; daarna kunnen we verdere > afspraken maken. al eens nagedacht wat er zou gebeuren als alles in het wit moest(zou gebeuren)? En er zijn geen sociale wonigen ... -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
![]() |
#9 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected] says...
> > > Vertel mij eerst eens hoe je dat gaat meten; daarna kunnen we verdere > > afspraken maken. > > al eens nagedacht wat er zou gebeuren als alles in het wit moest(zou > gebeuren)? > En er zijn geen sociale wonigen ... > > Ja: er zouden pakken minder problemen zijn voor de mensen die zwartwerkers inhuren als voor de zwartwerkers zelf. Firma's als de onze zouden veel minder *wit* werk hebben doordat ze niet de kadavers van zwartwerkers moesten oplossen. Hier ten kantore: augustus 2001, een technieker werkt tijdens zijn vakantie in het zwart bij zijn schoonbroer (dakwerker). Hij is van 10 m naar beneden getuimeld en was jammer genoeg niet dood. Anno 2005 is betrokkene zijn job, zijn gezondheid (60% gehandicapt), zijn vrouw, zijn huis en zijn toekomst kwijt. Het firmaatje van zijn schoonbroer is al 3 jaar failliet, zijn schoonbroer gefailleerd op persoonlijke naam. Hij heeft 14 maand in het ziekenhuis gelegen -wat hem zijn laatste cent heeft gekost want geen enkele verzekering kwam tussenbeide-, heeft het werk hervat om 4 weken later te hervallen en opnieuw een jaar te revalideren. De volgende werkhervatting duurde 1 week en dan was hij weer werkonbekwaam. Tijdens de derde periode van werkonbekwaamheid heb ik hem na 6 maand ontslagen... Het zwartwerk heeft hem veel opgebracht. Tom - Witte wagen / zwarte wagen - De Moor |
![]() |
#10 |
|
![]() "Helles" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de > zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. > Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen zo > rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden met > betonmolens, ladders en mortelkuipen. > Op naar de bouw! > > Als de bouw je eigen vakantiehuis is, dan is dit geen probleem. Ga je zwart bijklussen dan kun je hierop worden gecontroleerd. Wie zwart werkt kan dan ook een hoge boete krijgen, mogelijk ook de opdrachtgever. Dit is althans zo sinds kort in Nederland. Hoe het in België is geregeld weet ik echter niet. Jaap |
![]() |
#11 | |||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nog vergeten, niet te lang wachten want ben bijna einde loopbaan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sergei : 4 juni 2005 om 20:15. |
|||||||||
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Tom De Moor plaatste dit op zijn scherm : > In article <[email protected]>, [email protected] says... >> >>> Vertel mij eerst eens hoe je dat gaat meten; daarna kunnen we verdere >>> afspraken maken. >> >> al eens nagedacht wat er zou gebeuren als alles in het wit moest(zou >> gebeuren)? >> En er zijn geen sociale wonigen ... >> >> > > Ja: er zouden pakken minder problemen zijn voor de mensen die zwartwerkers > inhuren als voor de zwartwerkers zelf. Firma's als de onze zouden veel minder > *wit* werk hebben doordat ze niet de kadavers van zwartwerkers moesten > oplossen. > > Hier ten kantore: augustus 2001, een technieker werkt tijdens zijn vakantie > in het zwart bij zijn schoonbroer (dakwerker). Hij is van 10 m naar beneden > getuimeld en was jammer genoeg niet dood. > > Anno 2005 is betrokkene zijn job, zijn gezondheid (60% gehandicapt), zijn > vrouw, zijn huis en zijn toekomst kwijt. Het firmaatje van zijn schoonbroer > is al 3 jaar failliet, zijn schoonbroer gefailleerd op persoonlijke naam. > > Hij heeft 14 maand in het ziekenhuis gelegen -wat hem zijn laatste cent heeft > gekost want geen enkele verzekering kwam tussenbeide-, heeft het werk hervat > om 4 weken later te hervallen en opnieuw een jaar te revalideren. De > volgende werkhervatting duurde 1 week en dan was hij weer werkonbekwaam. > Tijdens de derde periode van werkonbekwaamheid heb ik hem na 6 maand > ontslagen... > > Het zwartwerk heeft hem veel opgebracht. > > Tom - Witte wagen / zwarte wagen - De Moor mja, vanuit het werkgeversstandpunt ... en voor de mensen die nu net wel kunnen betalen maar geen geld hebben om minstens het dubbele in het wit neer te leggen? -- Lesj, De Grellige Lang leve politiek correct! |
![]() |
#13 |
|
![]() On Sat, 04 Jun 2005 19:11:50 +0200, Hayek <[email protected]>
wrote: > > >Sergei wrote: > >> Helles Wrote: >> >>>Op werkdagen kun je hier in onze wijk redelijk goed uitslapen. Maar de >>>zaterdag- en de zondagmorgen is er hier een drukte van jewelste. >>>Gehandicapten, invaliden, facteurs,politieagenten en doppers beginnen >>>zo rond zes uur 's morgends hun gammele aanhangwagentjes vol te laden >>>met betonmolens, ladders en mortelkuipen. >>>Op naar de bouw! >> >> >> jaja, ik zie die gehandicapte al direct gaan bouwen. >> Die invallide zal waarschijnlijk wel een dakdekker zijn. >Hoe raad je het !? Hij heeft Astma en is zowat 100% >invalide. Echt waar, hij bestaat. Hij werkt zelfs met >"werklozen" als "personeel". Een Astma-patient met 100% invaliditeit ! Een fenomeen waarachtig. Hij moet al gestopt zijn met ademen en ofwel dood of in coma zijn, en toch nog werken, da's nog eens wilskracht. Een trofee voor de heer in kwestie ! Anne |
![]() |
#14 |
|
![]() On Sat, 04 Jun 2005 18:18:13 GMT, Tom De Moor
<[email protected]> wrote: >In article <[email protected]>, [email protected] says... >> >> > Vertel mij eerst eens hoe je dat gaat meten; daarna kunnen we verdere >> > afspraken maken. >> >> al eens nagedacht wat er zou gebeuren als alles in het wit moest(zou >> gebeuren)? >> En er zijn geen sociale wonigen ... >> >> > >Ja: er zouden pakken minder problemen zijn voor de mensen die zwartwerkers >inhuren als voor de zwartwerkers zelf. Firma's als de onze zouden veel minder >*wit* werk hebben doordat ze niet de kadavers van zwartwerkers moesten >oplossen. > >Hier ten kantore: augustus 2001, een technieker werkt tijdens zijn vakantie in >het zwart bij zijn schoonbroer (dakwerker). Hij is van 10 m naar beneden >getuimeld en was jammer genoeg niet dood. > >Anno 2005 is betrokkene zijn job, zijn gezondheid (60% gehandicapt), zijn >vrouw, zijn huis en zijn toekomst kwijt. Het firmaatje van zijn schoonbroer is >al 3 jaar failliet, zijn schoonbroer gefailleerd op persoonlijke naam. > >Hij heeft 14 maand in het ziekenhuis gelegen -wat hem zijn laatste cent heeft >gekost want geen enkele verzekering kwam tussenbeide-, heeft het werk hervat om >4 weken later te hervallen en opnieuw een jaar te revalideren. De volgende >werkhervatting duurde 1 week en dan was hij weer werkonbekwaam. Tijdens de >derde periode van werkonbekwaamheid heb ik hem na 6 maand ontslagen... > >Het zwartwerk heeft hem veel opgebracht. > >Tom - Witte wagen / zwarte wagen - De Moor Dat 'jammer genoeg niet dood' moet je eens uitleggen. Anne |
![]() |
#15 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected] says...
> > mja, vanuit het werkgeversstandpunt ... > > en voor de mensen die nu net wel kunnen betalen maar geen geld hebben > om minstens het dubbele in het wit neer te leggen? > > > Voor die mensen is zwartwerk nog veel meer af te raden. Ook betwist ik trouwens dat zwart werk de helft kost van wit werk: bestekken van zwartwerkers zijn meestal vaag en weinig gedetailleerd. Zo worden inferieure materialen gebruikt, met de uren gegoocheld enz. De bouwheer heeft bij zwartwerkers noppes van garantie (de meeste dingen in de bouw dragen een 10 jarige garantie). Ten tweede hebben die mensen niet het geld om twee keer voor hetzelfde werk te betalen (betalen de eerste keer aan de zwartwerker en de tweede keer aan diegene die de fouten van die zwartwerker moet corrigeren, daarbij is de tweede keer het werk stukken duurder) Ten derde hebben ze evenmin de middelen en de liegkunst als de fiscus hen op de nek valt. Ondanks populair geloof van het tegendeel is de fiscus geen stomme ezel maar een mens zoals jij en ik. Die merkt snel wat je zelf kan en wat door anderen is gedaan. Maar soit: ik moet niet tegen mijn eigen voordeel praten. Willen mensen dat leveranciers en stielmannen voor hen in het zwart werken, dat ze dat doen. Maar dat ze achteraf dan ook niet komen bleiten als het verkeerd loopt. Tom De Moor |
![]() |
#16 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > Dat 'jammer genoeg niet dood' moet je eens uitleggen. > > > Toen het ongeluk gebeurde, was de man 33 jaar. Getrouwd, 1 kleine, huis op afbetaling, firmawagen, een meer dan degelijk loon (540 fr per uur bruto, 2002) en gewend van goed te leven. Door het zwartwerek en er te verongelukken weigerde elke verzekering enige tussenkomst. Het ziekenhuis eiste dagelijkse betaling, betaling voor elke operatie. In de familie ook dikke ambras: verwijten over en weer naar de schoonbroer, die ook geruineerd is. Na 14 maand kliniek en rekeningen waar je meer dan stil van wordt waren huis, vrouw, spaargeld weg en was de betrokkene voor 60% gehandicapt. Job hervat (ik had de wettelijke mogelijkheid van hem na 6 maand te ontslaan) en binnen de kortste tijd opnieuw hervallen (de inox stangen die zijn rug bij elkaar hielden kwamen los). Weer een jaar ziekenhuis. Toen hij terugkwam, heb ik hem gezegd dat hij nog 1 kans kreeg,een paar weken later was hij opnieuw werkonbekwaam: ik heb hem na 6 maand ontslagen. De kost voor de firma -voor een zaak waar we geen enkel verantwoordelijkheid in dragen- bedraagt ergens 15 tot 25.000 Eur. Ik had een verantwoordelijkheid tov hem, ik heb ook een verantwoordelijkheid tov onze andere mensen. Met "jammer genoeg niet dood" doel ik op de toestand waarin hij zich nu bevindt: zwarte armoede, kans op werk nihil, banken die hem achter de vodden zitten (loonbeslag), gebrekkelijk (60% is net niet voldoende voor een overlevingspensioen). Ik weet niet of je je een val van 10m kan voorstellen: dat is een val van de derde verdieping. Als het mij zou overkomenm, ik zou de korte pijn prefereren, ik ben zo niet voor lijdenswegen. Het zwartwerk heeft hem ver gebracht... Tom De Moor |
![]() |
#17 |
|
![]() On Sun, 05 Jun 2005 00:03:42 GMT, Tom De Moor
<[email protected]> wrote: >In article <[email protected]>, [email protected] >says... >> >> Dat 'jammer genoeg niet dood' moet je eens uitleggen. >> >> >> > >Toen het ongeluk gebeurde, was de man 33 jaar. Getrouwd, 1 kleine, huis op >afbetaling, firmawagen, een meer dan degelijk loon (540 fr per uur bruto, 2002) >en gewend van goed te leven. > >Door het zwartwerek en er te verongelukken weigerde elke verzekering enige >tussenkomst. Het ziekenhuis eiste dagelijkse betaling, betaling voor elke >operatie. > >In de familie ook dikke ambras: verwijten over en weer naar de schoonbroer, die >ook geruineerd is. > >Na 14 maand kliniek en rekeningen waar je meer dan stil van wordt waren huis, >vrouw, spaargeld weg en was de betrokkene voor 60% gehandicapt. > >Job hervat (ik had de wettelijke mogelijkheid van hem na 6 maand te ontslaan) >en binnen de kortste tijd opnieuw hervallen (de inox stangen die zijn rug bij >elkaar hielden kwamen los). Weer een jaar ziekenhuis. Toen hij terugkwam, heb >ik hem gezegd dat hij nog 1 kans kreeg,een paar weken later was hij opnieuw >werkonbekwaam: ik heb hem na 6 maand ontslagen. > >De kost voor de firma -voor een zaak waar we geen enkel verantwoordelijkheid in >dragen- bedraagt ergens 15 tot 25.000 Eur. Ik had een verantwoordelijkheid tov >hem, ik heb ook een verantwoordelijkheid tov onze andere mensen. > >Met "jammer genoeg niet dood" doel ik op de toestand waarin hij zich nu >bevindt: zwarte armoede, kans op werk nihil, banken die hem achter de vodden >zitten (loonbeslag), gebrekkelijk (60% is net niet voldoende voor een >overlevingspensioen). > >Ik weet niet of je je een val van 10m kan voorstellen: dat is een val van de >derde verdieping. Als het mij zou overkomenm, ik zou de korte pijn prefereren, >ik ben zo niet voor lijdenswegen. > >Het zwartwerk heeft hem ver gebracht... Je kan dan niet zo voor lijdenswegen zijn, maar wie ben jij om te zeggen dat iemand beter dood dan levend kan zijn omdat het zwartwerk was. Zijn kind zal je niet komen feliciteren om je uitspraak, Hij/zij zal liever zijn/haar papa liever levend hebben. Anne >Tom De Moor > > > |
![]() |
#18 |
|
![]() "Uncle's" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "Sergei" <[email protected]> wrote in message > news:[email protected]... >> >> Bovendien duid de denigrerende schrijfwijze erop dat je overdrijft. >> ik wil gerust het komende weekend in uw buurt de meting komen doen. >> > > Terechte terechtwijzing: gezond verstand tov rechtsche zuurte. > > U's > Je heb gelijk als het over familiale bezigheden gaat. Je weet wel broer help (gratis) schoonbroer of neef enz. Maar je kan moeilijk zwartwerk toestaan om zogezegd de verzuring tegen te gaan. Zo creëer je juist net een averechts euh avelinks effect. De wet moet zo veel mogelijk, wel is waar menselijk, gerespecteerd worden. |
![]() |
#19 |
|
![]() In article <[email protected]>, [email protected]
says... > > Je kan dan niet zo voor lijdenswegen zijn, maar wie ben jij om te > zeggen dat iemand beter dood dan levend kan zijn omdat het zwartwerk > was. Zijn kind zal je niet komen feliciteren om je uitspraak, Hij/zij > zal liever zijn/haar papa liever levend hebben. > > > Het ongeval hypothiceerde zijn leven, het zwartwerk maakte er de facto een einde van. Mbt de opmerking naar zijn kind toe: het enige wat ik ervan weet, is dat de rechter het kind aan de moeder toewees en dat hij zijn dochter in de laatste 2 jaar niet meer zag. Verder hoef ik geen felicitaties van dat kind. Het is een jammerlijke zaak en één waar ik benevens de mensen te kennen geen verantwoordelijkheid over draag noch in de brokken wil delen. Tom De Moor |
![]() |
#20 |
|
![]() "Lesj" <[email protected]> wrote in
news:[email protected]: > > en voor de mensen die nu net wel kunnen betalen maar geen geld hebben > om minstens het dubbele in het wit neer te leggen? > Lesje, wanneer ga je het nu eens een keer snappen: zwartwerk is doorgaans altijd duurder. De klant betaalt altijd het materiaal aan 21% BTW terwijl hij in de meeste gevallen aan 6% door een erkende aannemer gefactureerd wordt, de meeste klussen gebeuren namelijk aan woningen ouder dan vijf jaar. Daarbij komt dat die zwartklusser niet over de nodige (dure) gereedschappen beschikt en er minstens twee keer zo lang over doet dan een reguliere vakman, wat is dan de winst? Om nog maar te zwijgen over het onststellende gebrek aan vakkennis - heel wat van die klungelaars nemen werken aan waarvoor ze geen enkele kwalificatie of de nodige know-how beschikken - en knoeien er duchtig op los, met alle gevaren vandien voor de gebruiker in geval het om technische installaties gaat. Doe hier een rondvraag bij een aantal beroepslui en je krijgt gegarandeerd een karrevracht aan bloedstollende verhalen over wat die "goedkope" klusjesmannen klaargespeeld hebben. Overigens dat verhaaltje over "het dubbele in het wit neertellen" is klinklare nonsens: een serieuze aannemer zal je een ernstige offerte maken waarop tot in detail weergegeven wordt welke waar je voor je geld krijgt, van een zwartwerker krijg je hoogstens een vage mondelinge omschrijving zonder de minste waarborg over het resultaat en de garantie voor eventuele gebreken achteraf. |