![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Op vrtnieuws.net is momenteel volgende poll bezig:
Heeft Karel De Gucht de diplomatieke spelregels overtreden? ja =[size=4] 82%[/size] (6064) nee = [size=4]18% [/size](1355) Totaal aantal stemmen: 7419 Terwijl elke krant de uitspraak van De Gucht dom en beledigend vond en zijn leugens aan de kaak stelde (hij had het zo niet gezegd en wou de schuld op een journalist wou steken), is er één blad die meent de verdediging van De Gucht op zich meent te moeten nemen... Juist ja.. De Morgen, dat blad van de politiek correcten... Juist ja, Yves De Smedt, de paus van de correcten... Wat hebben die correcten toch altijd met het fout inschatten van de realiteit? Hieronder een uittreksel uit het opiniestuk van Paul Geuden van de GVA ter illustratie van wat de meeste kranten vinden: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eindelijk nog eens iemand die keet kan schoppen. IPV dat gesmeerd geouwehoer altijd...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nu hij niet meer mag kafferen op De Decker richt hij zijn pijlen maar op anderen. Maar inderdaad...Leve De Gucht, ik heb al lang niet meer zoveel plezier gehad in de politiek als de laatste weken...
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Een poll
![]() Alsof Jan met de pet iets zinnigs weet over 'diplomatieke spelregels'. Wat een zever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar goed, als de eerste de beste coiffeur vindt dat er 'diplomatieke spelregels' zijn overtreden (doet er niet toe of hij het zelfs kan uitspreken), laat die mens dan toch pollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Wie is Karel De Gucht? Of anders gezegd: is die man dan zo belangrijk dat er zoveel aandacht geschonken moet worden aan diens uitlatingen? Het is toch niet de eerste keer dat iemand Balkenende vergelijkt met Harry Potter? Waarom dan nu zoveel lawaai?
Is er geen belangrijker nieuws?
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De Gucht die zijn middelvinger opsteekt naar alle diplomatieke tradities en gewoonweg zijn gedacht zegt, prachtig, pure punk eigenlijk.
Coekie
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus daarom nu zoveel lawaai! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Typisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je beledigt gewoon geen andere politici die dezelfde duidelijke taal spreken !
op dat vlak is hij even onhandig als "Gros Loulou" Louis Michel...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Een schitterende lezersbrief van Annemie Gielsen in DS online !!
Hoe beledigd door Kuifje ? De Gucht hoeft niet in een land aanwezig te zijn om de lokale leiders te beledigen. Hij kan dat ook van op afstand. Hij hoefde niet in Nederland te zijn om Balkenende te beledigen. De Gucht de e-belediger. Hoe kleinzerig toch die Nederlandse regering die het onacceptabel vindt dat Balkenende "een mix van Harry Potter en brave stijfburgerlijkheid" genoemd wordt door De Gucht. Door zo hevig te reageren wordt geschaad aan het imago van de VLD. De Gucht heeft al een procedure gestart om Balkenende samen met de voltallige Nederlandse regering uit de VLD te zetten. De krant Het Laatste Nieuws die De Gucht zo incorrect geciteerd heeft wordt aangeklaagd door De Gucht. Blijkt dan dat de woorden uit de krant letterlijk weergegeven zijn (ik heb ze zelf gehoord). Wel, dat wijst dan toch maar op het komplot om de Belgische regering te doen vallen. Het Laatste Nieuws wordt uit de VLD gezet. "Als Balkenende al niet meer zo mag genoemd worden. Iedereen doet dat toch", zucht De Gucht, onze top e-diplomaat. Inderdaad. Advies aan de Nederlandse regering : noem voortaan de top van de VLD "de Grote Pinocchio met de Zeven Kleine Pinocchio's", iedereen doet dat toch al. Of nog beter vind ik voor Guy zelf "een mix van Pinocchio en de venijnige heks met de spleettand". Het is niet omdat niet iedereen Guy Verhofstadt zo noemt dat dit beeld niet zou kloppen. Een roepnaam voor de totale Belgische federale regering, daar kan ik niet zo op komen. Daar zijn geen woorden voor. Voor Karel de Gucht zelf stel ik de koosnaam "Kuifje in Wonderland" voor, hij blijft iets heroisch uitstralen. Toch blijft De Gucht er bij dat Balkenende er geen idee van heeft hoe je een referendum organiseert, en dat Harry Potter alles te leren heeft van De Gucht hoe je ervoor zorgt dat je referendum succesvol verloopt. Van De Gucht die in zijn leven nog geen referendum heeft meegemaakt (misschien bedoelt De Gucht dat het referendum van 1950 in onvervalste VLD stijl was : Laat België JA kiezen, laat Vlaanderen zelfs overweldigend JA kiezen, en doe dan NEEN). Nu heeft De Gucht acht dagen de tijd om in China Hu Jintao uit te maken voor "kleine onbegrijpelijke spleetoog die beter eens de principes van de democratie zou komen leren bij de Belgische federale regering", bijvoorbeeld in verband met een provincie die zich wil afscheiden. Ik voorspel ook dat De Gucht niet zal kunnen weerstaan aan het grapje "Who is Hu", iedereen maakt dat grapje toch. Niet erop lettende dat die journalist van Het Belangske met zijn recorder achter hem staat, voegt hij er binnensmonds aan toe "hou die Chinezen maar eens uit mekaar". En als Hu Jintao blijkt daar niet tegen te kunnen en zich beledigd voelt, dan zal De Gucht eerst ontkennen dat hij dat ooit gezegd heeft, daarna zal hij zeggen "'t is toch waar zeker", er sibillijns aan toevoegend "ik heb er geen probleem mee als mensen zeggen iets jammer te vinden dat ik dat ook spijtig vind", en daarna zet hij Hu Jintao uit de VLD. Wegens evidente samenzwering om het imago van de VLD te schaden. Daarna zal De Gucht zijn gedacht zeggen over Taiwan (hoe secessie) en over de Dalai Lama (hoe niet welkom in België). En volgend jaar gaat Kuifje aan de Kosovaren tonen hoe ze de perfecte grondwet moeten maken in een multi-etnisch land. Zonder referendum. 't Is toch waar zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vond het wel prachtig hoe die journalist van De Standard Desmet op zijn plaats zette toen die meende de verdedignig van De Gucht op zich te moeten nemen. Desmet maar orakelen uit die krant tot die journalist zei: nu moet u eens op de voorpagina kijken van diezelfde krant, met grote kop zes partikels breed...DE GUCHT LIEGT OVER ZIJN BELEDIGEN!!!!!!!!! Smetje naar af!!!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is wel neig hé, ... elke week is 't smullen in 't palieterke... ik wacht al vol ongeduld op mijn nieuw exemplaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yossarian, een staatshoofd van een bevriend buurland, vergelijken met Harry Potter en er dan vervolgens over liegen, ... Is voorbij de regels van 't fatsoen... Stel uzelf de vraag, zou u tegen een klant zeggen dat uw baas een stijfburgerlijke Harry Potter is ? Indien ja, en uw baas komt het te weten zult ge hoogstwaarschijnlijk met uw kloten buiten liggen, en ik zou hem 100 % gelijk geven ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Ik citeer uit een artikel in DM van vandaag (over een congres de rondreizende "guerilleros voor de democratie" die de revoluties in Servië, Oekraïne etc. op gang brachten): "Wij zijn begonnen met Milosevic uit te lachen zo hard als we konden. Van iemand waarmee je lacht, kan je geen schrik meer hebben". Egidius |
|
![]() |
![]() |