![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...row/index.html
Nu het niet op Zaventem is zijn de "Staker-bashers" wel heel verdacht "stil" ![]()
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tienduizend mensen gegijzeld en miljarden verliezen... Maar ja, dat is goed voor de mensen... U moet daar echt fier op zijn... De zakterroristen hebben weer werkgelegenheid bij gecreëerd... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Persoonlijk ben ik absoluut gekant tegen stakingen in een publieke (dienstverlenende) sector.
Zelf werk ik op de luchthaven en ik zal nooit ofte nimmer deelnemen aan een staking, omdat dit nadelig is voor de passagiers, onschuldige mensen die er niets mee te maken hebben. Dan vindt ik een betaalstaking (niet betalen voor de geleverde dienst) veel beter en effectiever zonder onschuldigen te treffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het toont aan dat het "filialiseren" van de verschillende afdelingen voor het in de lucht houden van een luchtvaartmaatschappij slechts 2 gevolgen heeft: 1) De business draait beter 2) De sociale omstandigheden boeren achteruit. 3) Filialen kun je gemakkelijker "dumpen",samen met de mensen... De problemen bij de catering-leverancier Gate Gourmet zijn alweer een tijdje bezig.Het gaat over lage verloning,uurverdeling,"flexibele" ontslagregelingen.......en dat allemaal bij een half- of zelfs ongeschoolde werknemersgroep,in veel gevallen bestaande uit "nieuwe Britten".OK,OK Gate Gourmet is winstgevend,BA,haar grootste afnemer krijgt zijn bereide schoteltjes,waarvan ik aanneem dat ze zelfs enigszins eetbaar zijn.... En ettelijke honderden werknemers krijgen net genoeg om van te leven,te weinig om hun leven verder uit te bouwen,draaien teveel uren om hun gezin te verzorgen,bij te studeren,enfin zich te verbeteren,enfin zitten eigenlijk muurvast in hun leven..... Het is fijn dat er werknemers bij BA zelf zijn die solidair zijn. The Brave New Anglo-Saxon Business Environment heeft al genoeg schade aangericht.....er is geen lineair verband tussen "above market" performers in het zakenleven en een gezonde,leefbare maatschappij... Het is ongeloofelijk dat dit nu onder een Labour regering moet gebeuren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik beloof dat ik volgende keer beter zal tellen;3 gevolgen dus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat op de luchthaven mogelijk is, is veel tralala verkondigen en het bedrijf in een slecht daglicht stellen, verder niets natuurlijk. Ik ken de perfecte manier om mijn eigen werkgever bijvoorbeeld op de knieën te krijgen, moest het ooit zover komen. Jammer genoeg kan ik daar niks over zeggen omdat het een beveiligingsfirma is met een grote invloed op de veiligheid op de luchthaven. Eén mogelijkheid is om de procedures zoals ze voorgeschreven staan, strikt na te volgen. Ik verzeker u, er gaan er velen mogen lopen om op tijd hun vlucht te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik jou voorstellen lees, stuur je aan op "stiptheidsacties". Wel, de chaos zou dan veel groter zijn, en de passagiers weten dan helemaal niet meer waar ze aan toe zijn.
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze zich zo maar niet laten afslachten, daar heb ik begrip voor, maar niet op die manier... Ik heb deze avond gezien dat er ouders met uitgedroogde en uitgehongerde babies waren... Maar ja, het stakingsrecht is heilig... Daar gaat niets boven... Het wordt hoogtijd dat bv de 'klanten' van de spoorwegen, luchthavens enz. zich beter gaan organisteren... en bij zulke stakingen eveneens 'terroristen' zouden inschakelen om die stakers 'uit te schakelen'... Want zowel dat die stakers rechten hebben, hebben toeristen, reizigers enz ook rechten... Waarom dan niets eens wat stakers gijzelen? Of mss nog beter... de vakbondsleiders... ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 12 augustus 2005 om 18:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De meesten houden er zich aan, enkel 'stijfkoppen' denken untouchable te zijn en komen last minute naar de luchthaven. De enige hinder die je hebt is dat passagiers te lang moeten aanschuiven aan de veiligheidscontrole bijvoorbeeld (mijn functie) wat bijlange niet comfortabel is en storend werkt, maar ze missen tenminste hun vlucht en eventueel bijhorende aansluiting niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() waarom moeten mensen ook perse het vliegtuig nemen?
waar moeten die in godsnaam zo ver naartoe? mij krijgen ze nooit in zo'n vliegende doodskist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Soms zijn het de werkgevers die echt te ver hun werkvolk uitzuigen, en dan krijg je zo'n hevige reaktie als een staking.
Soms zijn het de vakbonden die onredelijk denken dat de poetsvrouw evenveel moet verdienen dan de arbeidsgeneesheer, en dat dat mogelijk is zonder aan de rendabiliteit van het bedrijf te raken .... Nu is het een spel van mekaars macht en kracht af te tasten, zien hoe ver men kan gaan .... Een evenwichtige scheidsrechter zou beter zijn ... maar wellicht is dat onrealistisch en naïef van mij. ps: als ambtenaar zal ik nooit meedoen aan iets dat mijn klant hindert. Ik werk niet bij de nmbs, maar om dit als voorbeeld aan te halen: ik zou als vakbondslid zeer graag post vatten bij de loketten, zodat niemand nog kan betalen, en bij de kondukteur, zodat die niemand kan kontroleren, zodanig dat de betaalstaking reëel is. Mits iets of wat aankondiging kunnen ook abonnementen iet of wat meepikken van dat spel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |