![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Weinig borden om tegen richting te laten fietsen di 05/07/05 - Veel gemeentebesturen hebben nog altijd geen maatregelen genomen om fietsers in eenrichtingsstraten tegen het verkeer te laten inrijden. Dat zegt de Fietsersbond. Sinds een jaar mogen fietsers in eenrichtingsstraten in het centrum tegen de richting rijden. De gemeenten moeten daarvoor wel een speciaal verkeersbord plaatsen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vooral in Brussel en Wallonië zouden de bestuurders de regelgeving aan hun laars lappen. Ook de federale fietsambtenaar, Lieve Vermoere, bevestigt dat sommige gemeenten de wettelijke bepaling niet naleven. "Dat niet alle gemeenten de maatregel toepassen is betreurenswaardig. Sommige gemeenten noemen de maatregel bijvoorbeeld te duur, maar het gaat hier om de wet en die moet gerespecteerd worden", benadrukt Vermoere. Gemeenten kunnen ook weigeren om eenrichtingsstraten open te stellen voor fietsen in de tegenovergestelde richting. Dat kan als de verkeerssituatie gevaarlijk wordt voor de fietser. De bezwaren moeten wel eerst goedgekeurd worden door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer. bron vrtnieuws.net Dat krijg je dan wanneer je van de uitzondering de regel maakt ipv omgekeerd. Welke debiele politicus bokst nu zo'n wet ineen ? Zeker een met aandelen in verkeersborden. Zou het niet veel logischer, goedkoper en duidelijker zijn om fietsers door elke eenrichtingsstraat te laten rijden behalve die waar dit uitdrukkelijk verboden wordt ? Dan moet je toch belange zoveel verkeersborden niet plaatsen. Niet dat ik me ooit iets van zulke borden zo aantrekken. Ik rij overal door behalve in Gent waar ze een ware fietsgestapo in stand houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jawatte zeg. Ik fiets overal waar ik mij goed voel; fietspad of niet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() In het verkeer en de politiek zou dezelfde regel moeten gelden:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |