Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2005, 05:54   #1
skaldis
Banneling

Standaard Geen eenrichtingsverkeer voor fietsers !!

Weinig borden om tegen richting te laten fietsen di 05/07/05 - Veel gemeentebesturen hebben nog altijd geen maatregelen genomen om fietsers in eenrichtingsstraten tegen het verkeer te laten inrijden. Dat zegt de Fietsersbond. Sinds een jaar mogen fietsers in eenrichtingsstraten in het centrum tegen de richting rijden. De gemeenten moeten daarvoor wel een speciaal verkeersbord plaatsen.

"De wet moet gerespecteerd worden."

(foto VRT) Volgens de Fietsersbond weigeren sommige gemeentebesturen die borden te hangen. "Er is nog veel werk aan de winkel. In sommige gemeenten wordt de maatregel gewoon tegengehouden door politieke onwil", zegt Patrick D'haese van de Fietsersbond.

Vooral in Brussel en Wallonië zouden de bestuurders de regelgeving aan hun laars lappen. Ook de federale fietsambtenaar, Lieve Vermoere, bevestigt dat sommige gemeenten de wettelijke bepaling niet naleven.

"Dat niet alle gemeenten de maatregel toepassen is betreurenswaardig. Sommige gemeenten noemen de maatregel bijvoorbeeld te duur, maar het gaat hier om de wet en die moet gerespecteerd worden", benadrukt Vermoere.

Gemeenten kunnen ook weigeren om eenrichtingsstraten open te stellen voor fietsen in de tegenovergestelde richting. Dat kan als de verkeerssituatie gevaarlijk wordt voor de fietser. De bezwaren moeten wel eerst goedgekeurd worden door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer.

bron vrtnieuws.net

Dat krijg je dan wanneer je van de uitzondering de regel maakt ipv omgekeerd. Welke debiele politicus bokst nu zo'n wet ineen ? Zeker een met aandelen in verkeersborden. Zou het niet veel logischer, goedkoper en duidelijker zijn om fietsers door elke eenrichtingsstraat te laten rijden behalve die waar dit uitdrukkelijk verboden wordt ? Dan moet je toch belange zoveel verkeersborden niet plaatsen. Niet dat ik me ooit iets van zulke borden zo aantrekken. Ik rij overal door behalve in Gent waar ze een ware fietsgestapo in stand houden.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 07:02   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Jawatte zeg. Ik fiets overal waar ik mij goed voel; fietspad of niet...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 07:19   #3
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

In het verkeer en de politiek zou dezelfde regel moeten gelden:

Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 07:33   #4
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Jawatte zeg. Ik fiets overal waar ik mij goed voel; fietspad of niet...
Ook in de badkamer ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be