![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Regelmatig verschijnt er een post in het genre van “Moeder de kat heeft jongskes gekakt.” En dan volgen zo’n 10 pagina’s copy/paste en dan nog het liefst in het Engels. Om dan nog te zwijgen van die pipo die die 10 pagina’s citeert om te besluiten met: “Akkoord” En als ge geen goesting of tijd hebt om dat te lezen scroll dan maar. Na een tijdje wordt mijn muis er doodmoe van. ![]() Waarom niet in het Nederlands in enkele of meerdere zinnen uitleggen waarover het gaat en daarna een link plaatsen. Ik weet wel dat dit enige intellectuele inspanning vergt maar het is niet alleen hoffelijk maar ook niet zo irritant. Wat denken jullie hierover? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ja, is waar
![]() |
![]() |
#3 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad, niemand houd ervan om een ellenlang bericht te lezen en als het dan nog
on het engels staat is dat voor sommige onder ons waarschijnlijk ook moeilijker te lezen. Komt daarboven nog eventueel het copyright aspect en dan is het toch duidelijk dat er iets moet aan gedaan worden. @Moderators : dit is een van de reden waarom ik een verdieping van de forum regels vroeg. Het is nu ronduit onduidelijk waar ergens de grens ligt tot *knip* of erger. Daar heb ik me ondertussen al wel bij neergelegt. En inderdaad, soms balanceert het taalgebruik op de rand van het toelaatbare..lees eigenlijk al te ver gaand. Zeker als het naar een persoon gericht is en als staat er een smiley achter, dan verandert dit niks aan de inhoud van een bericht. een smiley mag je niet interpreteren in de zin van een grappig bedoelde opmerking want de smiley kan misbruikt worden. Als je in't echt al schertsend iemand beledigd verraard de gelaatsuitdrukking direct of het inderdaad al grap bedoeld werd of niet. In een tekst zie je dat niet en moet je dus een grappig bedoelde belediging anders interpreteren. Zeker omdat er bij het debatteren tegenstanders zijn...belgicisten...flamingisten...bvb. Bericht etiquette is een debat op zichzelf waard maar vraagt dan wel de nodige participatie van het moderator team want zij zijn het die de boel in goede banen leiden. Ik weet wel, dit klinkt misschien oudbollig maar is het zeker niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op het ogenblik van dit schrijven, vindt u één topicje hoger een houvast aangaande de problematiek waar u mee worstelt: Omtrent copy/paste Citaat:
Ik knip op verzoek van de geviseerde beledigingen aan diens adres, op voorwaarde dat hij ze zelf niet verspreidt via quote al dan niet vergezeld van een reactie. Veel plezier Peter Johan[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Peter Johan : 13 juni 2005 om 21:08. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
van copy/paste websites. Soms volstaat het vermelden van de bron niet en moet er effectief toestemming worden gevraagt ...zeker voor foto's het geval. Over het knippen : dus als een gevizeerde commentaar geeft dat ook eigenlijk te ver gaat, omdat de gevizeerde nu eenmaal al wat opgehitst was , dan mag die nog klagen dat hij/zij het wil en reageert U niet of reageert op beide? En stel iets in de term van ........is nen dikke zot ..enz..eindigend met een smiley. Voor mij kan zoiets bvb niet omdat smileys niet de werkelijke gemoedstoestand weergeven. Als ik zoiets zou rapporteren, wat dan? En het wordt dan nog verwarrender omdat dit rapport bij de ene moderator anders zal overkomen dan de andere. @Jeroen : ik zal er al maar direct bijvertellen, neen, ik wil niet dwars liggen maar dit is werkelijk bedoeld als feedback. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en nog iets, smileys zijn net ontworpen om in een geschreven bericht een gemoedstoestand weer te geven, ik denk dat je wel al redelijk wantrouwend moet zijn aangelegd om daar misbruiken in te zien
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ok, misschien wat ver gezocht. Of iemand het al of niet goed bedoeld hangt af van de inhoud van de tekst. iets zeggen in de trend van...... blah blah idioot ![]() Kan gerust in doodgewone taal omschreven worden en wie ben ik om over de Nederlandse taal te beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() In de vorm van copy-paste ziehier bv. een reeks interessante werkjes
die allicht verkrijgbaar zijn : The historical context of the special theory regarding relativity and the political consequences of naked people in contempory and renaissance arts. (essay 55p. £5,50 Les editions of the not so quite terrains-vagues, Paris 1972) Smoergasbroed : a Danish or a Chinese contribution to contempary not-so high cuisine ? (Flabbergasting idea's $ 12,75 - 1994 New York) Les voyages d'un idiot Africain en Roumanie (Fleuve trop humide Paris 2002 - Eur 19,75) Hamburger und Berliner : eine Deutsche Kulinarische Ausseinandersetzung am Anfang des 21sten Jahrhunderts (Bocksteiner Eintopfbücher 2004 - Leipzig - Aachen Eur 24,99)