Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2005, 23:23   #1
siggma
Banneling

siggma's schermafbeelding

Standaard rechtzaak tegen racistische islamieten !!!

bron gva;

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft zich dinsdag gebogen over twee zaken waarbij joden belaagd werden op straat.

Het is de eerste maal dat dergelijke feiten voor een rechtbank komen. De feiten dateren in beide rechtszaken van juni vorig jaar.

De 22-jarige Marokkaan Chbaba B. kwam op 7 juni naast een joodse man fietsen in de Statiestraat. "Ik ben Palestijn en ik wil alle joden doden", zei hij. De beklaagde toonde vervolgens een mes aan het slachtoffer. Die fietste pijlsnel door naar de synagoge en verwittigde de politie.
Het Forum van Joodse Organisaties stelde zich burgerlijke partij tegen beide beklaagden en vroeg een schadevergoeding van één symbolische euro.
siggma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2005, 23:36   #2
Snoesje
Partijlid

Standaard

Het zou tijd worden.
Hier in Nederland zingen de marokkaanse kleuters inmiddels "joden moeten we doden" en "Hamas Hamas alle Joden aan het gas" op de schoolpleinen.
Walgelijk, dat correcte gedoe, ze laten die kinderen gewoon tot sociale paria' s opgroeien met die racistisch anti-joodse ideeen van hun ouders, en dan later maar weer huilen dat niemand die arme antisemitische stakkerdjes een baan wil geven zeker.

Snapt nou iemand dat die moslimkindertjes daar zelf helemaal niet bij gebaat zijn.....
Aanpakken dat antisemitisme en racisme!
Geen enkel kind wordt als racist of jodenhater geboren, dus deze ook niet!
Oud 15 juni 2005, 07:02   #3
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

juist snoesje... het wordt van jongsaf aangeleerd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 08:38   #4
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siggma
bron gva;

De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft zich dinsdag gebogen over twee zaken waarbij joden belaagd werden op straat.

Het is de eerste maal dat dergelijke feiten voor een rechtbank komen. De feiten dateren in beide rechtszaken van juni vorig jaar.

De 22-jarige Marokkaan Chbaba B. kwam op 7 juni naast een joodse man fietsen in de Statiestraat. "Ik ben Palestijn en ik wil alle joden doden", zei hij. De beklaagde toonde vervolgens een mes aan het slachtoffer. Die fietste pijlsnel door naar de synagoge en verwittigde de politie.
Het Forum van Joodse Organisaties stelde zich burgerlijke partij tegen beide beklaagden en vroeg een schadevergoeding van één symbolische euro.
@ siggma

Wat je hier schrijft is niet fout natuurlijk.

Maar waarom belicht je alleen de moslim-zijde van antisemitisme in Antwerpen? Jij spreekt zelf van 2 zaken om dan vervolgens alleen die van de moslim te vernoemen. En de 2de zaak dan? De zaak van die Vlaamse jongen die ook een Jood afdreigde, ben je zeker vergeten te vermelden...

En uw titel dan...was die Vlaamse jongen ook een islamiet? Als dit niet het geval is, ga ik jouw vriendelijk verzoeken deze fout recht te trekken.

Eerlijkheid en objectiviteit zijn waarden die primeren op partijpropaganda en eigenbelang.

Weet ge, als je nu eens wat eerlijker geweest was door ook de zaak van die Vlaming te vermelden, en als je nu correcter geweest was door uw titel juist te kiezen, stond ik nu niet te 'zeveren' en kon ik niet anders doen dan je gelijk geven...(hopelijk stemt dit jou tot nadenken).

jammer, uw verachtelijke mentaliteit heeft deze topic al verkloot nog voordat het echt van de grond kwam.

styllo_ben
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 09:27   #5
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ach ach... dat is toch maar een grapje van die Palestijn.

En trouwens, die joden willen toch zo graag "praten" met moslims?
Oud 15 juni 2005, 10:58   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We kunnen een groot hek zetten, rond borgerhout...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 11:22   #7
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ach ach... dat is toch maar een grapje van die Palestijn.
Het grappigste vind ik eigenlijk dat het om een Marokkaan gaat.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 11:30   #8
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Het grappigste vind ik eigenlijk dat het om een Marokkaan gaat.
Nog grappiger wordt het als je weet dat het eigenlijk niet om een Marrokkaan maar om een Algerijn gaat. Kwestie van de moppen juist te vertellen.
Oud 15 juni 2005, 11:45   #9
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Nog grappiger wordt het als je weet dat het eigenlijk niet om een Marrokkaan maar om een Algerijn gaat. Kwestie van de moppen juist te vertellen.
Ik vond het grappig omdat hij zei dat hij Palestijn terwij hij dat helemaal niet was...

Of wat dacht jij dat mijn onderliggende bedoeling was?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 12:02   #10
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Ik vond het grappig omdat hij zei dat hij Palestijn terwij hij dat helemaal niet was...

Of wat dacht jij dat mijn onderliggende bedoeling was?
jaja, uw dinges had ik wel begrepen hoor.

Alleen ben ik chagrijnig omdat siggma het had over een Marokkaan terwijl dit niet waar is.
Oud 15 juni 2005, 12:27   #11
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, uw dinges had ik wel begrepen hoor.

Alleen ben ik chagrijnig omdat siggma het had over een Marokkaan terwijl dit niet waar is.
zo'n grote fout is het niet hoor... Marrokanen en Algerijnen zijn zoals Nederlanders en Vlamingen.
Oud 15 juni 2005, 12:38   #12
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
zo'n grote fout is het niet hoor... Marrokanen en Algerijnen zijn zoals Nederlanders en Vlamingen.
zo beetje wel ja.

Maar wat ik wil opmerken: door onterecht het woord Marokkaan te gebruiken, bewijst siggma dat hij geen objectief verhaal naar voren brengt maar alleen sloganeske praat verkoopt. Hij distilleert die dingen die hem uitkomen. Door bij iedere misdaad specifiek Marokkaan te vermelden, en meer in het algemeen islamiet (zoals hij dat doet in zijn titel), begrijp ik dat hij één bepaalde groep in het vizier heeft.

Hij heeft een bepaald idee over deze groep en om zijn idee te voeden herleidt hij systematisch alles wat verkeerd is en misdadig is tot anti-marokkaan en anti-islam propaganda.

Want is het niet zo dat vandaag de dag een marokkaan een boeman geworden is. Marokkanen dit Marokkanen dat...

siggma getuigt hier van een zeer verachtelijke mentaliteit...
Oud 15 juni 2005, 12:44   #13
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Om de vlaming niet te discrimineren die ook terecht staat voor dezelfde feiten maar andere invulling, zijn naam is Bart.

Nu mijn vraagje aan siggma, waarom knip je een heel stukje weg uit dat artikel? Wetende dat GVA effectief ook sprak over Bartje?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 12:59   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo beetje wel ja.

Maar wat ik wil opmerken: door onterecht het woord Marokkaan te gebruiken, bewijst siggma dat hij geen objectief verhaal naar voren brengt maar alleen sloganeske praat verkoopt. Hij distilleert die dingen die hem uitkomen. Door bij iedere misdaad specifiek Marokkaan te vermelden, en meer in het algemeen islamiet (zoals hij dat doet in zijn titel), begrijp ik dat hij één bepaalde groep in het vizier heeft.

Hij heeft een bepaald idee over deze groep en om zijn idee te voeden herleidt hij systematisch alles wat verkeerd is en misdadig is tot anti-marokkaan en anti-islam propaganda.

Want is het niet zo dat vandaag de dag een marokkaan een boeman geworden is. Marokkanen dit Marokkanen dat...

siggma getuigt hier van een zeer verachtelijke mentaliteit...
Als we de link zouden doortrekken, is zelfs een marrokaan een marrokaan noemen niet zonder risico. Immers, Noord Afrika is een mengelmoes van Arabieren en Berbers(en deze noemen zich zeker geen Marrokanen hoor ), de twee hebben op religie na haast niets gemeenschappelijk. Echter, het grootste aandeel aan noord-Afrikanen in Europa zijn Berbers! Wat dan ook de meest gesproken taal is door die 'bruin mannen'.

Ondanks m'n eigen algerijnse oorsprong, vind ik het heus niet erg als men alles wat noordwest-Afrikaans is, "marrokaan" noemt. Immers, hoe kan de threadstarter het verschil weten, tenzij ie een vrouw is of een wereldkaart als muismat heeft. Want als Vlaamse man, heeft ie waarschijnlijk nog nooit met een Noord-Afrikaan gesproken. En zelfs de Vlaamse Media maakt hier fouten tegen.

Het AEL bijvoorbeeld, differentieert zelf ook niet op nationaliteit (Marrokaans, Libisch, Tunesisch, Algerijns, Egyptisch of Saudie), dus het gaan verwachten van Vlamingen is heus niet aan de orde.

Zulke fouten getuigen meer van onwetendheid... Men moet al echt afgezakt zijn naar de verschillende landen, om de subtiele verschillen te leren (her)kennen.
Oud 15 juni 2005, 13:10   #15
Snoesje
Partijlid

Standaard

Citaat:

Nee.
Ik baseer me met mijn kritiek op Marokkanen op de criminaliteitscijfers, de cijfers over importbruiden, over sociale fraude, over werkloosheid, over structureel verhoogde vrouwenmishandeling, over analfabetisme en aanhuisbinding van vrouwen, over structureel verhoogd antisemitisme, over stuctureel verhoogde mishandeling van homo's, over het "dumpen"van vrouwen in Marokko, over schoolprestaties, over radicalisme, over cijfers inzake de voortgang van de integratie (alles Nederlands natuurlijk want ik ben er zo eentje)

Van die cijfers wordt ik allerminst blij, en dat zeg ik dan ook.
Dat soort feitelijke benadering kun je nauwelijks "iemand een boeman maken" noemen, wel?

@ Raven: je hebt gelijk te zeggen dat de meeste Marokkanen hier, etnisch geproken, Amazigh zijn, maar in hun paspoort staat toch echt: Marokkaan.
Net zoals bij hun arabische landgenoten overigens.
Dat geldt ook voor al-Jaza'ir .
De Berbers en Arabieren daar kan ik ook wel uit elkaar houden, en het verschil tussen Algerijns geintoneerd Arabisch, Tamazight en Kabyl hoor ik ook nog wel.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Snoesje on 15-06-2005 at 14:18
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Nee.
Ik baseer me met mijn kritiek op Marokkanen op de criminaliteitscijfers, de cijfers over importbruiden, over sociale fraude, over werkloosheid, over structureel verhoogde vrouwenmishandeling, over analfabetisme en aanhuisbinding van vrouwen, over structureel verhoogd antisemitisme, over stuctureel verhoogde mishandeling van homo's, over het "dumpen"van vrouwen in Marokko, over schoolprestaties, over radicalisme, over cijfers inzake de voortgang van de integratie (alles Nederlands natuurlijk want ik ben er zo eentje)

Dat soort feitelijke benadering kun je nauwelijks "iemand een boeman maken" noemen, wel?

@ Raven: je hebt gelijk te zeggen dat de meeste Marokkanen hier, etnisch geproken, Amazigh zijn, maar in hun paspoort staat toch echt: Marokkaan.
De Berbers en Arabieren daar kan ik ook wel uit elkaar houden, en het verschil tussen Algerijns geintoneerd Arabisch, Tamazight en Kabyl hoor ik ook nog wel.[/size]

[size=1]After edit by Snoesje on 15-06-2005 at 14:18
Reason:

Citaat:

Nee.

De Berbers en Arabieren daar kan ik ook wel uit elkaar houden, en het verschil tussen Abrabisch, Tamazight en Kabyl hoor ik ook nog wel.[/size]

[size=1]After edit by Snoesje on 15-06-2005 at 14:12
Reason:

Citaat:

Nee.

En raven: je hebt gelijk te zgegen dat de meeste Marokkanen hier, etnisch geproken Amazigh zijn, maar in hun paspoort staat toch echt: Marokkaan.
Net zoals bij hun arabische landgenoten overigens.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Nee.

Dat soort feitelijke benadering kun je nauwelijks "iemand een boeman maken" noemen, wel?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Snoesje : 15 juni 2005 om 13:18.
Snoesje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 14:54   #16
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoesje
Nee.

snoesje nogal goed dat jij in Nederland woont. Hier zijn er al voor minder voor een politiek rechtbank gebracht. In het PC België is aanhalen van cijfers een stigmatiserende vernederende handeling
Oud 15 juni 2005, 15:07   #17
Snoesje
Partijlid

Standaard

In Nederland ook, maar we trekken ons er gewoon geen ene moer meer van aan.
Ze kunnen moeilijk de halve belastingbetalende bevolking achter de tralies gooien.
Oud 15 juni 2005, 16:31   #18
Franz Ritter Von Epp
Banneling

Franz Ritter Von Epp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siggma
bron gva;

Vlaanderen kan niet tolereren dat Marokkaanse gastarbeiders hier hun conflicten met andere vreemdelingen komen uitvechten. De begeleide terugkéér van zowel de islamietische gastarbeiders als de Joodse vreemdelingen zal de spanningen in Antwerpen duidelijk doen afnemen.
Franz Ritter Von Epp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 16:40   #19
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoesje
In Nederland ook, maar we trekken ons er gewoon geen ene moer meer van aan.
Ze kunnen moeilijk de halve belastingbetalende bevolking achter de tralies gooien.
ok snoesje... GO ! GO ! GO !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 21:27   #20
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zaak van die Vlaamse jongen die ook een Jood afdreigde, ben je zeker vergeten te vermelden...
Dat was ook fameus zeg, vuile jood roepen.. als ze telkenmale een rechtszaak moeten beginnen omdat iemand vuile ... riep amai ..
Dus ik kan dit natuurlijk nu als precedent gebruiken wanneer iemand mij als 'vuile Belg' uitmaakt .. of is dit soort rechtsspraak alleen voorbehouden voor joden? [edit]
[size=1]After edit by Gorefest on 15-06-2005 at 22:30
Reason:

Citaat:
De zaak van die Vlaamse jongen die ook een Jood afdreigde, ben je zeker vergeten te vermelden...
Dat was ook fameus zeg, vuile jood roepen.. als ze telkenmale een rechtszaak moeten beginnen omdat iemand vuile ... riep amai ..
Dus ik kan dit natuurlijk nu als precedent gebruiken wanneer iemand mij als 'vuile Belg' uitmaakt .. of is dit soort rechtsspraak alleen voorbehouden voor joden? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dus ik kan dit natuurlijk nu als precedent gebruiken wanneer iemand mij als 'vuile Belg' uitmaakt .. of is dit soort rechtsspraak alleen voorbehouden voor joden? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Gorefest : 15 juni 2005 om 21:30.
Gorefest is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be