![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() bron gva;
De correctionele rechtbank van Antwerpen heeft zich dinsdag gebogen over twee zaken waarbij joden belaagd werden op straat. Het is de eerste maal dat dergelijke feiten voor een rechtbank komen. De feiten dateren in beide rechtszaken van juni vorig jaar. De 22-jarige Marokkaan Chbaba B. kwam op 7 juni naast een joodse man fietsen in de Statiestraat. "Ik ben Palestijn en ik wil alle joden doden", zei hij. De beklaagde toonde vervolgens een mes aan het slachtoffer. Die fietste pijlsnel door naar de synagoge en verwittigde de politie. Het Forum van Joodse Organisaties stelde zich burgerlijke partij tegen beide beklaagden en vroeg een schadevergoeding van één symbolische euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Het zou tijd worden.
Hier in Nederland zingen de marokkaanse kleuters inmiddels "joden moeten we doden" en "Hamas Hamas alle Joden aan het gas" op de schoolpleinen. Walgelijk, dat correcte gedoe, ze laten die kinderen gewoon tot sociale paria' s opgroeien met die racistisch anti-joodse ideeen van hun ouders, en dan later maar weer huilen dat niemand die arme antisemitische stakkerdjes een baan wil geven zeker. Snapt nou iemand dat die moslimkindertjes daar zelf helemaal niet bij gebaat zijn..... Aanpakken dat antisemitisme en racisme! Geen enkel kind wordt als racist of jodenhater geboren, dus deze ook niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist snoesje... het wordt van jongsaf aangeleerd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat je hier schrijft is niet fout natuurlijk. Maar waarom belicht je alleen de moslim-zijde van antisemitisme in Antwerpen? Jij spreekt zelf van 2 zaken om dan vervolgens alleen die van de moslim te vernoemen. En de 2de zaak dan? De zaak van die Vlaamse jongen die ook een Jood afdreigde, ben je zeker vergeten te vermelden... En uw titel dan...was die Vlaamse jongen ook een islamiet? Als dit niet het geval is, ga ik jouw vriendelijk verzoeken deze fout recht te trekken. Eerlijkheid en objectiviteit zijn waarden die primeren op partijpropaganda en eigenbelang. Weet ge, als je nu eens wat eerlijker geweest was door ook de zaak van die Vlaming te vermelden, en als je nu correcter geweest was door uw titel juist te kiezen, stond ik nu niet te 'zeveren' en kon ik niet anders doen dan je gelijk geven...(hopelijk stemt dit jou tot nadenken). jammer, uw verachtelijke mentaliteit heeft deze topic al verkloot nog voordat het echt van de grond kwam. styllo_ben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach ach... dat is toch maar een grapje van die Palestijn.
En trouwens, die joden willen toch zo graag "praten" met moslims?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen een groot hek zetten, rond borgerhout...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Of wat dacht jij dat mijn onderliggende bedoeling was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alleen ben ik chagrijnig omdat siggma het had over een Marokkaan terwijl dit niet waar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wat ik wil opmerken: door onterecht het woord Marokkaan te gebruiken, bewijst siggma dat hij geen objectief verhaal naar voren brengt maar alleen sloganeske praat verkoopt. Hij distilleert die dingen die hem uitkomen. Door bij iedere misdaad specifiek Marokkaan te vermelden, en meer in het algemeen islamiet (zoals hij dat doet in zijn titel), begrijp ik dat hij één bepaalde groep in het vizier heeft. Hij heeft een bepaald idee over deze groep en om zijn idee te voeden herleidt hij systematisch alles wat verkeerd is en misdadig is tot anti-marokkaan en anti-islam propaganda. Want is het niet zo dat vandaag de dag een marokkaan een boeman geworden is. Marokkanen dit Marokkanen dat... siggma getuigt hier van een zeer verachtelijke mentaliteit... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Om de vlaming niet te discrimineren die ook terecht staat voor dezelfde feiten maar andere invulling, zijn naam is Bart.
Nu mijn vraagje aan siggma, waarom knip je een heel stukje weg uit dat artikel? Wetende dat GVA effectief ook sprak over Bartje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ondanks m'n eigen algerijnse oorsprong, vind ik het heus niet erg als men alles wat noordwest-Afrikaans is, "marrokaan" noemt. Immers, hoe kan de threadstarter het verschil weten, tenzij ie een vrouw is ![]() Het AEL bijvoorbeeld, differentieert zelf ook niet op nationaliteit (Marrokaans, Libisch, Tunesisch, Algerijns, Egyptisch of Saudie), dus het gaan verwachten van Vlamingen is heus niet aan de orde. Zulke fouten getuigen meer van onwetendheid... Men moet al echt afgezakt zijn naar de verschillende landen, om de subtiele verschillen te leren (her)kennen.
![]() |
![]() |
#15 | |||||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik baseer me met mijn kritiek op Marokkanen op de criminaliteitscijfers, de cijfers over importbruiden, over sociale fraude, over werkloosheid, over structureel verhoogde vrouwenmishandeling, over analfabetisme en aanhuisbinding van vrouwen, over structureel verhoogd antisemitisme, over stuctureel verhoogde mishandeling van homo's, over het "dumpen"van vrouwen in Marokko, over schoolprestaties, over radicalisme, over cijfers inzake de voortgang van de integratie (alles Nederlands natuurlijk want ik ben er zo eentje) Van die cijfers wordt ik allerminst blij, en dat zeg ik dan ook. Dat soort feitelijke benadering kun je nauwelijks "iemand een boeman maken" noemen, wel? @ Raven: je hebt gelijk te zeggen dat de meeste Marokkanen hier, etnisch geproken, Amazigh zijn, maar in hun paspoort staat toch echt: Marokkaan. Net zoals bij hun arabische landgenoten overigens. Dat geldt ook voor al-Jaza'ir ![]() De Berbers en Arabieren daar kan ik ook wel uit elkaar houden, en het verschil tussen Algerijns geintoneerd Arabisch, Tamazight en Kabyl hoor ik ook nog wel.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Snoesje : 15 juni 2005 om 13:18. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Partijlid
|
![]() In Nederland ook, maar we trekken ons er gewoon geen ene moer meer van aan.
Ze kunnen moeilijk de halve belastingbetalende bevolking achter de tralies gooien. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Dus ik kan dit natuurlijk nu als precedent gebruiken wanneer iemand mij als 'vuile Belg' uitmaakt .. of is dit soort rechtsspraak alleen voorbehouden voor joden? ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 15 juni 2005 om 21:30. |
|||||
![]() |
![]() |