![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een verbod komen (bv hier in België)? | |||
Ja, het moet ook streng gestraft worden |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,55% |
Ja, maar het moet niet strict opgevolg worden |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Nee, natuurlijk niet |
![]() ![]() ![]() |
21 | 95,45% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burgemeester
|
![]() http://www.cnn.com/2005/POLITICS/06/....ap/index.html
Citaat:
In de VS is dus het amendement om de grondwet te wijzigen om het verbranden van de Amerikaanse vlag te verbieden door het congres geraakt en heeft het eindelijk ook een kans om door de senaat goedgekeurd te worden. (De volgende stap is echter nog moeilijker, het amendement moet daarna immers nog door minimaal 38 staten goedgekeurd worden, dus de kans blijft klein dat het wordt ingevoerd). Dit moet trouwens voor de duidelijkheid via een grondwetswijziging gebeuren omdat een gewone wet rond deze zaak zoieso zal verworpen worden door het hooggerechtshof (freedom of speech). Overigens bewijst dat er niet alleen in België idiote politiekers zijn, sommige amerikaanse verkozenen moeten blijkbaar niet voor hen onderdoen. (zie bv vetgedrukte tekst) Nu moet zoiets verboden worden, ik vind van niet, een vlag heeft voor mij geen enkele waarde, maar misschien zijn er mensen met een andere mening, daarom de poll. (Er zijn natuurlijk veel vlaamsgezinden die met plezier een Belgische vlag in brand steken, maar zou het bv mogen met een Vlaamse leeuw?)
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het heeft weinig zin om het illegaal te maken in de VS. Als je daar publiek een vlag van de VS in brand steekt heb je zowieso veel kans om een peer op uw muil te krijgen.
Het is uiteraard een zotte wet. Waarde hechten aan symbolen is iets waar we ons al lang hadden moeten over zetten. Of het nu een kruis, een hoofddoekje of een vlaggetje is maakt niet veel uit.
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() mja symbolen verneuken, ik stoor mij er niet aan, maar zijn hakenkruisen ook geen symbolen?
wordt de "ontkenning van de holocaust" ook niet gebruikt als symbool Dat is allemaal wel illegaal.
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Een vlag is een idioot symbool op zich, ze verbranden is inderdaad enkel om aandacht vragen.
|
![]() |
![]() |