Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2005, 11:00   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard Vlaming heeft meer vertrouwen in Koning dan in Vlaamse regering

Uit het recent onderzoek naar het vertrouwen van de mensen in personen/instellingen... is gebleken dat 37,1 % van de Vlamingen vertrouwen heeft in de Koning, in tegenstelling tot 12,7 % voor de Vlaamse Regering. De Koning staat daarmee op de vijfde plaats, de Vlaamse Regering op de achttiende...

Het is nu wel duidelijk hoe de Vlaming denkt over de overbodige regeringen.

Wat Vlaams is, slecht is!
Wat VlaemSSch is, ValSSch is!
Oud 18 juni 2005, 11:01   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Uit het recent onderzoek ...
Welk onderzoek? En hoe kan een kleinschalige bevraging representatief zijn voor "de" Vlamingen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 11:02   #3
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit het recent onderzoek naar het vertrouwen van de mensen in personen/instellingen... is gebleken dat 37,1 % van de Vlamingen vertrouwen heeft in de Koning, in tegenstelling tot 12,7 % voor de Vlaamse Regering. De Koning staat daarmee op de vijfde plaats, de Vlaamse Regering op de achttiende...

HAHAHA ongelooflijke debiel. By the way, waar valt dit onderzoek (de vraagstelling, de ondervraagden, kortom de parameters,...) in te kijken en wie heeft het uitgevoerd? De BUB-studiedienst?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 11:03   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Welk onderzoek? En hoe kan een kleinschalige bevraging representatief zijn voor "de" Vlamingen?
Leeft u op mars?
Oud 18 juni 2005, 11:04   #5
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman
HAHAHA ongelooflijke debiel. By the way, waar valt dit onderzoek (de vraagstelling, de ondervraagden, kortom de parameters,...) in te kijken en wie heeft het uitgevoerd? De BUB-studiedienst?
Kijkt u naar het nieuws?
Oud 18 juni 2005, 11:05   #6
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Kijkt u naar het nieuws?
Inderdaad, alleen niet op zaterdagmorgen.

Oud 18 juni 2005, 11:06   #7
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, alleen niet op zaterdagmorgen.
Het is gisteren al op de radio gezegd, en op het nieuws geweest.
Oud 18 juni 2005, 11:08   #8
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het is gisteren al op de radio gezegd, en op het nieuws geweest.
Op vrijdagavond houd ik er een gezond sociaal leven op na.

Oud 18 juni 2005, 11:11   #9
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

ik vind overigens nergens de door u vermelde cijfers terug. Een beetje hulp hierbij?

Oud 18 juni 2005, 11:16   #10
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe kun je vertrouwen hebben in Bert Bibber als hij niets te zeggen/doen heeft?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 12:09   #11
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pier den Drol
Hoe kun je vertrouwen hebben in Bert Bibber als hij niets te zeggen/doen heeft?
Bekijk het zo: ''Bert Bibber'' zegt weinig, maar doet veel. U kan hier zelf uithalen wat het Vlaamse parlement doet! Idd, veel zeggen, weinig doen!
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 12:16   #12
Pier den Drol
Provinciaal Statenlid

Pier den Drol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
Bekijk het zo: ''Bert Bibber'' zegt weinig, maar doet veel. U kan hier zelf uithalen wat het Vlaamse parlement doet! Idd, veel zeggen, weinig doen!
Als je meer vertrouwen hebt in Bert dan in de Vlaamse regering dan kun je evengoed meer vertrouwen hebben in een Poolse kuisvrouw dan in de Vlaamse regering.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello
Pier den Drol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 12:24   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je meer vertrouwen hebt in Bert dan in de Vlaamse regering dan kun je evengoed meer vertrouwen hebben in een Poolse kuisvrouw dan in de Vlaamse regering.
Degene die meer vertrouwen heeft in een politieker dan in de koning is dom. Heel dom....het uitschot van de aarde heet politieker. Op een goede tweede plaats komen de advocaten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Tavek on 18-06-2005 at 13:24
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Degene die meer vertrouwen heeft in een politieker dan in de koning is dom. Heel dom....het uitschot van de aarde heet politieker. Op een goede tweede plaats komen de advocaten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Degene die meer vertrouwen heeft in een politieker dan in de koning in dom. Heel dom....het uitschot van de aarde heet politieker. Op een goede tweede plaats komen de advocaten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Tavek : 18 juni 2005 om 12:24.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 12:44   #14
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Hm sorry maar ik vind daar nergens iets over terug. Trouwens, een peiling van zowel VTM en VRT lieten laatst iets anders horen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 12:49   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu maakt u zich wel echt belachelijk: het komt van uw Vlaemsche overheid. (Vandaag in het lang en in het breed in HBVL).

Er staat ook in dat men weinig vertrouwen heeft in de federale overheid (dat zal u plezieren), maar dat komt omdat die juist geen macht meer heeft door al die defederaliseringen en bestuurd wordt door anti-Belgen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Hans1 on 18-06-2005 at 13:50
Reason:

Citaat:
Nu maakt u zich wel echt belachelijk: het komt van uw Vlaemsche overheid. (Vandaag in het lang en in het breed in HBVL).

Er staat ook in dat men weinig vertrouwen heeft in de federale overheid (dat zal u plezieren), maar dat komt omdat die juist geen macht meer heeft door al die defederaliseringen en bestuurd wordt door anti-Belgen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Nu maakt u zich wel echt belachelijk: het komt van uw Vlaemsche overheid.

Er staat ook in dat men weinig vertrouwen heeft in de federale overheid (dat zal u plezieren), maar dat komt omdat die juist geen macht meer heeft door al die defederaliseringen en bestuurd wordt door anti-Belgen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 18 juni 2005 om 12:50.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 13:27   #16
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Er staat ook in dat men weinig vertrouwen heeft in de federale overheid (dat zal u plezieren), maar dat komt omdat die juist geen macht meer heeft door al die defederaliseringen en bestuurd wordt door anti-Belgen.
vooruit, mss maakte ik mij 'nu' belachelijk - nog altijd beter dan voorzitter zijn van een belachelijk clupske en er nog publiekelijk voor uitkomen.
Overigens lees ik HBVL niet en kan ik van de vernoemde enquete geen cijfers terugvinden op de sites van vrtnieuws en DS. Bijgevolg blijf ik kritisch, zeker wat betreft de vraagstelling.

Oud 18 juni 2005, 13:43   #17
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rodeo
De Koning doet twee keer niets.
Liever Piet Pienter dan Bert Bibber.

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 14:21   #18
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Ach, de koning... De koning is een Sinterklaas voor de simpelen van geest. Iedereen kent wel zo'n oud besje of een halve gek die voortdurend brieven naar de koning stuurt om te klagen over een haag die te ver op zijn grasveld staat of een losse stoeptegel.

Recentelijk moest mijn vader nog een man colloqueren (=onder voorlopig bewind plaatsen gezien zijn geestelijke toestand). In de rechtbank stond die dan een uur te roepen dat hij de koning zou schrijven, die ging hem minister van justitie maken en alle slechte rechters in de gevangenis stoppen...

Kortom, de koning is een symbool dat makkelijk beheersbaar is en bereikbaar lijkt voor de mensen die minder mee zijn met de hedendaagse maatschappij, en zo zijn er nog heel wat. Dat die dus goed scoort in zo'n peiling verbaast me dus hoegenaamd niet.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 14:38   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ach, de koning... De koning is een Sinterklaas voor de simpelen van geest. Iedereen kent wel zo'n oud besje of een halve gek die voortdurend brieven naar de koning stuurt om te klagen over een haag die te ver op zijn grasveld staat of een losse stoeptegel.
Dergelijke mensen hebben blijkbaar teveel sprookjes gelezen en menen bijgevolg dat een koning nog feodale macht heeft...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2005, 14:54   #20
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dergelijke mensen hebben blijkbaar teveel sprookjes gelezen en menen bijgevolg dat een koning nog feodale macht heeft...
Hoe? Heeft hij die dan niet?? Oef, dan mag ik eindelijk stoppen met ieder jaar een tiende van mijn oogst, twaalf kippen en zeven schapen naar Laken te sturen...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be