![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Dringende oproep ,schending van vrije menings uiting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
geachte lezers ik roep iedereen op eens zuiver te beginnen inzien wat men hier wel met zou willen verwezlijken in gans europa. Softwarpatenten zijn een middel om menselijk denken en redeneren te kunnen ontvangen .Dit per software en dat men dan zou weten wat men aan de andere kant van de werled aan het denken is zou nadien wel snel te weten zijn ! Hoe denkt een minister er aan wanneer zij met een ontwerp van een staatsveiligheid bezig zijn en die op een website van een ander land kunnen terug vinden zonder er met een ander land te hebben over gesproken .Dit ijn schendingen van de internationale privecy wet ,de bescherming van de mensheid over gans europ. Op woensdag 6 juli stemt het Europees Parlement over de softwarepatent-richtlijn. Als er geen grote aanpassingen aangenomen worden zijn softwarepatenten binnenkort een feit in de Europa. Op dinsdag 5 juli zal eer een ultieme demonstratie zijn in Straatsburg. FFII zorgt voor gratis bussen vanuit Gent en Brussel naar Straatsburg die dag. Meer informatie hierover vind je op: http://noepatents.eu.org/index.php/StbDemo050604 en http://wiki.noepatents.eu.org/index.php/StbDemoCoaches Geef alsjeblieft je naam op via de laatstgenoemde site of mail naar [email protected] als je meewil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik zie niet in waarom we deze wet nodig hebben, maar ik zie evenmin in wat er nu zal veranderen. Wanneer ik een programma schrijf behoud ik het auteursrecht over de broncode. Men kan mij dus niet verplichten om broncode vrij te geven. Als patenthouder van een stuk programmeercode kan je dus wel de rechten hebben over een bepaald stuk code, maar hoe ga je controleren of die iedentieke code ook effectief werd gebruikt in een programma. Per programma een proces aanspannen?
Ik kan mij vergissen, ik ken de inhoud van die wet niet helemaal, maar mijn inziens is het een storm in een glas water.
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zou het trouwens enkel die broncode zijn is het ook zeker geen storm in een glas water. Zoiets is nefast voor de open source community in Europa. Als we het nu met andere zaken vergelijken komt het er op neer dat je een vork, stoel of mes kan patenteren. Niet zomaar een speciaal vork, maar gewoon het principe zelf, dus uiteindelijk is zoiets totaal absurd en enkel koren op de molen van de multinationals. Ik ben zelf webdesigner/developer en als dit er door komt, en als die patenten echt gebruikt worden, zit ik zonder werk, of ben ik verplicht te gaan werken voor een enorme grote firma die die patentkosten kan betalen en/of die patenten bezit. En ik ben heus niet de enige in Europa, want er zijn hier enorm veel kleine bedrijven en freelancers die de kans lopen failliet te gaan als die wet er door komt en toegepast wordt door de bezitters van de patenten. Het is dan ook een schande dat de grote partijen in België, en dan vooral de CD&V en SPA, zo mak doen over deze patentwetgeving. Opnieuw een bewijs dat traditioneel-links en de vakbonden een hoop verraders zijn en dienaars van het establishment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Als die wet erdoor komt krijgen we meer toestanden zoals British Telecom die een patent wilden op de hyperlink (enkele jaren geleden)...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() jep, net als op de "voortschrijdingsbalk"
Als't aan de SP-A lag, was die wet allang gestemt, net als de pc-taksen
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als je het mij vraagt ruikt men ergens geld en tracht men dit met een stukje papier dat wet heet zo aan te pakken dat de kleine mens er weer de dupe van wordt.
Voor Belgische imago politiek vindt ik dit voor de zoveelste keer zéér verdacht,raar en deze wet zal weinig aanhangers vinden vrees ik maar alvast succes . |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het Europees parlement heeft gelukkig tegen gestemd gisteren maar de strijd is nog niet gedaan. http://mail.fsfeurope.org/pipermail/...q3/000109.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dan eens beginnen met een heleboel ideën te patenteren en dan slapend rijk te worden...
Ik ben daar goed in, concepten uitvinden, alleen ik ben geen developer of ingenieur om dat in praktijk te brengen, maar als ik het idee op zich al kan panteren, dan ga ik elke avond voor het slapengaan, een uurke, stargazen, en filosoferen, en tegen dat we een uur verder zijn heb ik minstens 3 nieuwe dingen uitgevonden die goed zouden zijn voor de mensen en ook voor mijn bankrekening ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() men zegt me dat ik daar ook goed in ben maar meestal voor de ander rijk te maken zelf zie ik altijd niets financieel :-s ...zucht morja who cares en why bother denk k te dikwijls.
Wel even laten bemerken dat ik aangenaam verast ben en hoop dat er vele baat bij zullen vinden. Tjah hoop doet leven; wie weet binnen 10 jaar als ik 40 zal ik me ooit eens begrepen voelen tjah dan kan ik me al voorbereiden om over te gaan pfffff nog 10 jaar wachten ....zucht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() bedankt voor de ierse info enzo maat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we weten veel van vrijemeningsuiting maar dit is niet wat wij bedoelen, maar ge moogt altijd iets laten weten...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I know the feeling, ik heb al verschillende keren gezegd shit ziede wel ze zijn weer met mijn idee gaan lopen, ! bv HUD 's voor auto's, ik zat al met dat idee te spelen nog voor de eerste op de markt kwam, het hele concept was al compleet op de markt voor ze met de eerste proefmodellen afkwamen... HUD is een Head Up Display, steekt in elk deftig jachtvliegtuig, en projecteert de data voor de piloot op zijn venster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Er wordt precies de laatste tijd nogal veel informatie gelekt via software. Maar niet alleen dat is het probleem, het is de laatste tijd al maar moeilijker om je pc te beschermen tegen Hackers, die informatie heel vaak misbruiken en doorverkopen. Of ja, zelfs misbruiken om te trachten iemand in discrediet te brenegn of zelfs uitspraken te formuleren in de pers in naam van de betrokkene, dit terwijl de betrokkene niets af wist van het feit dat deze informatie bij de pers terrecht kwam met zijn naam er onder.
Hackers kunnen dit zo goed en snel. Ja zelfs met uw IPP adres eronder gezet. Wanneer uw pc open staat kunnen zij makkelijk inloggen op uw pc, zij verbergen hen IPP adres en op deze manier werken zij ongezien via uw pc. Er moet dringend iets gebeuren om zowel Software als het gehele systeem te beveiligen tegen dit soort zaken. Wanneer u uw pc en software voor 100% wil beveiligen dan moet je een krak zijn en bijna zelf een Hacker. Om goed te zijn zou je elke twee dagen nieuwe beveiligingsmaatregelen moeten treffen tegen Hackers op uw pc of om uw software te beschermen. Dat kan je nooit bijhouden, want zo snel evolueerd nu eenmaal alles in dit mulieu. Dus is een wetgeiving hier wel nodig, pas daarna kan men er werk van maken om software voor de volle 100% te beschermen. Maar het is evenmin slim om software te gebruiken waar een patent werd op genomen. Men zou hier in dit geval eigen mensen in dienst moeten nemen die software ontwikkelen enkel voorzien voor deze diensten, deze software komt dan niet terrecht op de vrijë markt en is dan wel voor de volle 100% beschermd.
![]() |
#15 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En pc's van particulieren worden eigenlijk ook maar zelden gehackt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 7 juli 2005 om 10:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je er zelf voor kiest om je emailadres op honderden sites in te geven, en programma's te installeren die er om vragen krijg je spam.
![]() |
![]() |
#18 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
hoeveel % van de programmeurs in Vlaanderen of België weten volluit wat open source is. Stel je voor hoe dit gesteld is met niet-programmeurs, die alle recht en reden hebben om hun neus te krullen voor deze vaktermen. En ik ken geen programmeurs in de politiek. Juist, die stemmen die wetdan maar ... Ik maak me weinig illusies.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() QUOTE: "En ik ken geen programmeurs in de politiek."
Ik wel ooit eens op een chat box ontmoet het was een jonge gast van 16 nen universitair die vrouwen stalkte en met e goverment files werkte en hack programs. Toen ik hem niet wou geloven brak die in mijnen pc den hacker; zelfs door firewalls ![]() |
![]() |
![]() |