![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even knip en plak uit de Standaard:
"De oppositiepartij Groen! wil dat federale regering meer voor de gezondheidszorg doet dan alleen maar besparen. De partij heeft voorstellen en pleit nu ook, als laatste, voor de splitsing of defederalisering van het gezondheidsbeleid. ,,Om fundamentele stappen vooruit te doen, moet de organisatie van de gezondheidszorg deelstaatmaterie worden.'' De gemeenschappen hoeven niet zelf voor het geld te zorgen; dat moet blijven komen van de federale schatkist; dat federale geld moet verdeeld worden op basis van het inwonersaantal en sociale criteria die de behoeften per deelstaat weergeven. ,,Maar de Franstaligen zullen zelf moeten uitmaken hoe ze hun uitgaven zullen verminderen'', zegt Groen!-voorzitter Vera Dua. Dat is een opmerkelijke koerswijzing: tot voor kort was Groen! de enige Vlaamse partij die niet voor defederalisering was." De Groenen, als allerlaatsten, hebben het nu ook door. Wat hen heeft doen omslaan, daar hebben we nog het raden naar. En dat is nu juist het interessantste. Zijn er hier mensen die daar een kijk op hebben? En nu de hamvraag: alle Vlaamse partijen zijn overtuigd ... hoe lang moeten we nu nog wachten in deze zogenaamde demokratie ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [edit]
[size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 25 juni 2005 om 08:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goh, nu zijn dat ook Flamingantische landverraders zeker he?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() amai dat duurde..
Het laatste restantje unitarisme in Vlaanderen is hiermee opgeruimd. Hoewel ik Groen nog altijd even verafschuw (en née ik ben geen voorstander van groot-industrie en boskapperij maar Groen is extreemlinks en haar naam NIET waard) is het een stap in de goede richting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
![]() ik zie van Kim een leeg bericht.. ik dacht misschien had ze inderdaad iets geschreven in dienen trant en achteraf beseft oei kan ik beter niet doen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee hoor, ik had de term "knip en plak" verkeerd begrepen, ik dacht hij niet het gehele artikel gepubliceerd had, maar het blijkt wel zo te zijn.
![]()
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik van dat artikel moet denken, bij Groen! weet je het nooit zeker. De ene week zeggen ze dit en de week daarna weer totaal iets anders...
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() tja, Groen! zal nodig willen zijn zeker?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Groen! heeft met zijn linkse koers zijn stemmers naar partijen als de VLD gejaagd. Ze weigeren bij hun groene standpunten te blijven, en gingen zich enkel bemoeien met sociale aangelegenheden. Van hun ecologische erfgoed blijft zo goed als niets meer over.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De belgicisten kunnen zeggen wat ze willen, de trend zet zich voort. Vandaag heeft Groen! als laatste Vlaamse partij geopperd voor het gedeeltelijk splitsen van de sociale zekerheid. Het eens ZO heilig Belgische huisje gaat onderhand opgedeeld worden in Vlaamse, Waalse en Brusselse appartementen, ookal blijft de Belgische conciërge er wonen. Het zal niet zo lang meer duren, of de bewoners van de appartementen vinden de appartementen te klein en de conciërge te duur, zodat ze gaan willen verhuizen naar een eigen huisje.
Als 30 jaar geleden iemand voorstelde om de sociale zekerheid te (gedeeltelijk) splitsen was het kot te klein, nu is het de dagelijkse realiteit. Zegt toch iets over hoe dit land aan het evolueren is, niet dan?
![]() |
#13 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Ik hoor het Patriot nog zeggen: "Onze goede vriend Ludo Dierickx," (B-Plus-(voorman) "is naar Groen! gegaan om het terug Belgisch te maken!"
Ligt het nu aan mij of heb ik de indruk dat Ludo Dierickx niet goed bezig is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() De flaminganten zijn weer blij met een dode mus. Wat scheelt dat nu met de huidige federale (unitaire) situatie van de SZ? Als alles eerst in federale pot gaat om nadien verdeeld te worden, dan is het aandeel van Vlaanderen toch nog steeds groter indien het waar zou zijn dat er in Wallonië meer van de SZ getrokken wordt? En nadien wordt alles evenredig teruggestort. Enfin, als het voor julie goed is: ik klaag zelden over een grijpstuiver.........
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Hans1 : 3 juli 2005 om 19:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |