![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb iets heel belachelijks opgevangen vandaag via via. Blijkbaar brengt de nieuwe wetgeving rond homohuwelijken een aantal juridische problemen met zich mee.
Het komt erop neer dat iedereen die geen homo is en een huwelijkscontract heeft, het huwelijkscontract zou moeten vernieuwen (via notaris) om te voldoen aan de nieuwe wetgeving. In het huwelijkscontract mag er niet meer gesproken worden van echtgenoot-echtgenote, maar simpelweg over partners. Met andere woorden, als men strikt juridisch een correct huwelijkscontract wenst te hebben moeten alle huwelijkscontracten aangepast worden. Ik vergelijk het met de statutenverandering die verplicht was voor alle bedrijven in België na de invoering van de Euro. Elke onderneming diende zijn statuten aan te passen aan de nieuwe wetgeving. Gevolg: notariskosten. Dit grenst aan het ongelofelijke! Ik moet wel zeggen dat deze informatie me bereikt heeft via een niet sterk te vertrouwen bron. Kan iemand me er meer over vertellen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Bron? Aangezien je dit via via hebt opgevangen en het me bullshit lijkt, staat dit momenteel genoteerd als een "urban legend"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() En ik heb van de vriend van een tante van mijn vrouw haar neef gehoord dat ook de huwelijksmis moet worden overgedaan en 's avonds het feest. Iedereen die aanwezig was op het feest moet getuigen dat het koppel wel degelijk was gehuwd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |