![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() In zuidelijk Afrika sterft volgens het VN-kinderfonds UNICEF jaarlijks bijna de helft van alle kinderen vóór hun vijfde verjaardag. Ten zuiden van de Sahara sterven jaarlijks 4,7 miljoen kinderen, meestal door te voorkomen ziektes als malaria, diarree, longontsteking of chronische ondervoeding, zo liet UNICEF donderdag weten.
In landen als Botswana is echter 57 pct van de kindersterfte te wijten aan aids. In Afrika beneden de Sahara sterft jaarlijks 44,1 procent van de kinderen onder vijf jaar. Op het ganse Afrikaanse continent gaat het om één kind op vijf. In Zuid-Azië haalt bijna een derde van de kinderen hun vijfde levensjaar niet. In industrielanden ligt dat percentage lager dan 1 pct. "De stille en massale sterfte bij kinderen in Afrika is een schandaal", zegt Dietrich Garlichs, van UNICEF Duitsland. Gezondheidsprojecten van de organisatie in West-Afrika toonden aan dat de eenvoudigste middelen miljoenen kinderlevens kunnen redden, bijvoorbeeld door inentingscampagnes, verdeling van vitamine A, verdeling van muggennetten of voorlichtingscampagnes. Met de G8-top in Schotland voor de deur (6-8 juli) eist UNICEF dat ontwikkelingslanden een meer billijke toegang krijgen tot de wereldmarkt en dat de industrielanden hun landbouwsubsidies afbouwen. Volgens het kinderfonds moet ook de impact van de kwijtschelding van de schulden van de armste landen niet overdreven worden ************************************************** Ik vind het best spijtig dat er zoveel miserie in Afrika is. MAar voedsel en medicatie geven lijkt mij niet verstandig. Imho moet men meer aan geboortebeperking doen, in plaats van voedsel en medicaties te geven. Hun grond is gewoon niet geschikt om te culteverenm het gebied is onbewoonbaar voor de mens. Geef voedsel en medicaties en morgen zijn er 100x meer mensen in nood daar.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Shizie, Afrika kan de graanschuur van de wereld zijn. Dat is het probleem niet.Kwa bevolkingsdichtheid is het niet vergelijkbaar met Europa.
Wat wel een probleem is zijn de bestuurlijke capaciteiten van de leiders ginders. Ze lijken wel Belgische politici op speed. Ook de onwil van de bevolking om veranderende omstandigheden te aanvaarden is geen hulp.
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Minder wippen is minder kinderen,al de bruinen die hier zitten en leerden op de kosten terug naar ginder,die zullen dat wel in orde brengen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh Afrika ten zuiden van de Sahara is gewoon Afrika hoor, niet zuidelijk Afrika...
Zwarten noemen 'bruinen' zoals de honorabele gargamel vermeldde, geen Afrikanen, noch beschouwen diezelfde 'bruinen' zich Afrikaan. Beter zou dus zijn om te zeggen dat één op twee kinderen in Afrika sur tout sterft. Daar heb ik dan serieus mijn twijfels bij. In Ethiopië, in de zwaarst getroffen streken, sterft één kind op zes tussen het nulde en tweede levensjaar. De helft lijkt mij tamelijk sterk, maar ja, Unicef moet ook zijn budgetverantwoording halen zeker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wacht even, "ik vind het BEST spijtig"?
"Ik vind het BEST spijtig"? WTF? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen wonder dat er nooit iets uitgevonden werd in zwart Afrika. Volgens wetenschappens zit een gemiddelde afrikaan fysiologisch +- 200 000 jaar achter Europeanen in evolutie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() een hoge kindersterfte is normaal in afrika.
de geboortes liggen ook veel hoger. net als bij ons 500 jaar geleden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bronnen please????? ![]() ![]() ![]() 200.000 jaar, da's nog voor de neanderthaliër!!!! ![]() ![]() ![]() Eigenlijk is dit geen reactie waard... ![]()
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Shizie, de zwartenhatende extreem-rechtse Rus.
Terug naar Syberië met dat vuil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik heb een forum ban gevraagd van de moderators no offense bye. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Op jou kunnen ze nauwelijks een split second achter liggen. Ben je nog van plan hier nog heel hard op hard racisme door te gaan, of ga je elders proberen? Ik hoop dat je je aangevraagde forum-ban zo gauw mogelijk krijgt. Veel succes.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 juli 2005 om 15:29. |
|||||
![]() |
![]() |