Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juli 2005, 09:32   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard rijken maken zich rijker: dokters verhogen erelonen met 1,55 procent.

rijken maken zich rijker

De artsen verhogen eenzijdig hun erelonen met 1,55 procent. Ze reageren daarmee op de weigering van minister Rudy Demotte om hun erelonen te indexeren. Als ze de verhoging effectief doorvoeren, zal de patiënt die uit eigen zak moeten betalen, want het is niet duidelijk of alle artsen hun dreigement hard zullen maken.

Bijna 1.300 geneesmiddelen worden goedkoper, goed voor ruim 10 procent van het huidige repertoire. De prijsdalingen moeten dienen om de ziekteverzekering uit de rode cijfers te houden.

Voor jobstudenten geldt vanaf deze zomer een soepeler regeling. Nu mag een student maximaal 23 dagen werken in de zomermaanden als hij van de voordelige regeling voor de sociale zekerheid wil genieten. Het aantal dagen met lager RSZ-tarief wordt verdubbeld, maar de bijkomende dagen moeten wel buiten de zomermaanden worden opgenomen.

Vandaag draagt Banksys zijn geldautomaten over aan de banken. Tegelijk zullen de selfbanks van de banken geleidelijk worden opengesteld voor cliënten van andere banken. Op 1 januari 2007 moet de operatie afgerond zijn.

De RVA spreekt vanaf vandaag ook de groep van de dertig- tot veertigjarige werklozen aan. Ze moeten bewijzen dat ze zich hebben ingespannen om werk te zoeken. De VDAB moet voor de begeleiding zorgen.

Op 1 juli sluiten 31 kleinere spoorstations hun loket. Tien ervan bevinden zich in Vlaanderen.

----------------------------------------------------

jacht op de arme mensen en de sociaal zwakkeren, meer flexibiliteit en slavernij, doch minder loon voor de gewone werknemers, en ondertussen verhogen de rijke dokters eventjes hun 'ere'-lonen, zodat straks de armen zich geen verzorging meer kunnen betalen.

wat een onrechtvaardige wereld.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 09:46   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Dokters zijn niet te vertrouwen. Die van mij heeft zijn zwijgplicht geschonden in betrekking tot mij.

De klootzakken.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 09:48   #3
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

docters zijn heel vaak ook gewoon vertegenwoordigers - deur aan deur verkopers - van legale internationale drugkartels ![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 01-07-2005 at 10:50
Reason:
--------------------------------

docters zijn heel vaak ook gewoon vertegenwoordigers - deur aan deur verkopers - van legale internationale drugkartels ![/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 01-07-2005 at 10:49
Reason:

docters zijn heel vaak ook gewoon vertegenwoordigers - deur aan deur verkopers - van legale internationale drugskartels ![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

docters zijn heel vaak ook gewoon vertegenwoordigers van legale internationale drugskartels ![/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 09:50.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 14:28   #4
skaldis
Banneling

Standaard

Kak maar op de dokters ja, bij het minste lopen jullie waarschijnlijk de doktersdeur plat. Moederskindjes. En die dokters zijn geen goden die jullie onsterfelijk leven kunnen bezorgen hoor, het zijn gewoon mensen die het dagdagelijkse gebedel om ziektebriefjes moeten meemaken en daarbij ook nog eens kot in de nacht uit hun bed gehaald worden omdat de kleine niet kan slapen of omdat er weer een met een stuk in zijn kloten tegen een boom is geknald. Als je vind dat de dokters rip-off zijn ga dan niet !
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 14:55   #5
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

ik ga ook niet ( toch al zeker twaalf jaar intussen )

Moest ik nu echt kreperen ok

maar voor de rest ben ik mijn eigen docter en de natuur is mijn apotheek.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 01-07-2005 at 15:55
Reason:

maar voor de rest ben ik mijn eigen docter en de natuur is mijn apotheek.[/size]

maar voor de rest ben ik mijn eigen docter.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 14:55.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:02   #6
Jampie
Minister

Standaard

Wat ???? 1.5 % opslag. Wat een schande !! Dat is 0.25 Euro per doktersbezoek. Wat een dieven !!
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:10   #7
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

ja, want de gemiddelde huisdokter verdiend meer dan de gemiddelde loodgieter [edit]
[size=1]After edit by Eternity on 01-07-2005 at 16:11
Reason:

ja, want de gemiddelde huisdokter verdiend meer dan de gemiddelde loodgieter [/size]

ja, want huisdokter is nogaltijd zo'n elitair beroep & je wordt er nogaltijd rijk van ..[/size]
[/edit]

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 1 juli 2005 om 15:11.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:38   #8
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Dokters zijn niet te vertrouwen. Die van mij heeft zijn zwijgplicht geschonden in betrekking tot mij.

De klootzakken.

Aids zeker
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:46   #9
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
Aids zeker
Wat een fantastische stigmatiserende grap.
Spijtig dat musketo geen flikker is, anders had ik er nog mee kunnen lachen.

Idioot

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:56   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
rijken maken zich rijker

De artsen verhogen eenzijdig hun erelonen met 1,55 procent. Ze reageren daarmee op de weigering van minister Rudy Demotte om hun erelonen te indexeren. Als ze de verhoging effectief doorvoeren, zal de patiënt die uit eigen zak moeten betalen, want het is niet duidelijk of alle artsen hun dreigement hard zullen maken.

Bijna 1.300 geneesmiddelen worden goedkoper, goed voor ruim 10 procent van het huidige repertoire. De prijsdalingen moeten dienen om de ziekteverzekering uit de rode cijfers te houden.

Voor jobstudenten geldt vanaf deze zomer een soepeler regeling. Nu mag een student maximaal 23 dagen werken in de zomermaanden als hij van de voordelige regeling voor de sociale zekerheid wil genieten. Het aantal dagen met lager RSZ-tarief wordt verdubbeld, maar de bijkomende dagen moeten wel buiten de zomermaanden worden opgenomen.

Vandaag draagt Banksys zijn geldautomaten over aan de banken. Tegelijk zullen de selfbanks van de banken geleidelijk worden opengesteld voor cliënten van andere banken. Op 1 januari 2007 moet de operatie afgerond zijn.

De RVA spreekt vanaf vandaag ook de groep van de dertig- tot veertigjarige werklozen aan. Ze moeten bewijzen dat ze zich hebben ingespannen om werk te zoeken. De VDAB moet voor de begeleiding zorgen.

Op 1 juli sluiten 31 kleinere spoorstations hun loket. Tien ervan bevinden zich in Vlaanderen.

jacht op de arme mensen en de sociaal zwakkeren, meer flexibiliteit en slavernij, doch minder loon voor de gewone werknemers, en ondertussen verhogen de rijke dokters eventjes hun 'ere'-lonen, zodat straks de armen zich geen verzorging meer kunnen betalen.

________

Eerlijk gezegd, een dokter kost haast niets voor een arme - het is de medicatie die niet betaalbaar is (als je chronisch ziek bent).
Maar ook daarvoor wil het OCMW wel eens opdraaien.
De marginale verhoging waarvan sprake hier, speelt dus haast geen rol.
Een doktersbezoek kost me nog geen euro.
Dat ze unilateral beslissen hun tarieven te verhogen is wel een staaltje arrogantie.
Niet allle dokters verdienen het zout in hun soep, overigens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 15:57   #12
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Aids zeker
Lach er maar mee. Sinds dat bekend is geraakt geworden, kan ik niet meer zomaar mensen besmetten en dus ook mijn taak als homo niet meer deftig vervullen...
Oud 1 juli 2005, 16:04   #13
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Lach er maar mee. Sinds dat bekend is geraakt geworden, kan ik niet meer zomaar mensen besmetten en dus ook mijn taak als homo niet meer deftig vervullen...

Er lopen meer dan genoeg suicidale homo's rond hoor. Meestal dragen ze Londensdale.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 16:20   #14
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aids zeker

Lager kon je niet meer vallen zeker?
Oud 1 juli 2005, 17:28   #15
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
rijken maken zich rijker

Dan is de boodschap duidelijk me dunkt; kom eens buiten, doe wat moeite, studeer en wordt dokter...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 17:42   #16
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Dan is de boodschap duidelijk me dunkt; kom eens buiten, doe wat moeite, studeer en wordt dokter...
Uhu?!?
Oud 1 juli 2005, 17:52   #17
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity
ja, want de gemiddelde huisdokter verdiend meer dan de gemiddelde loodgieter
Voor zover de fiscus weet wel ja.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 18:13   #18
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Hmm, en de arbeiders hebben geen loonsverhoging, wat was die indicatieve norm van 4,5 (?) dan?
Oud 1 juli 2005, 18:34   #19
bk232214
Gouverneur

Standaard Arme dokter

Mijn moeder woondt in en servicflat eenmaal per maand komt de dokter op bezoek hij heeft zeker 20 klanten . Bij mijn moeder blijft hij 10min aan 21 euro .Rekent het maar eens uit
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2005, 18:40   #20
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bk232214
Mijn moeder woondt in en servicflat eenmaal per maand komt de dokter op bezoek hij heeft zeker 20 klanten . Bij mijn moeder blijft hij 10min aan 21 euro .Rekent het maar eens uit
Man,en dan trekt u moeder de helft nog eens terug van de ziekekas.Wat zitten jullie toch te zeuren.

En 10min daarna zit je moeder misschien een koffie te drinken van 2€.Als er mensen zijn die geld mogen verdienen,dan zijn het toch wel de dokters!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be