Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2005, 09:13   #1
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard Waarom de flaminganten zich zo hatelijk maken

Waarom maken de flaminganten zich zo hatelijk? Hieronder volgen de vijf hoofdredenen:

- Het hanteren van het 'Vlamingen-op'-principe:
Meermaals oproepen tot collaboratie jegens de Belgische Staat. Hierbij wekken ze de valse schijn dat ze opkomen voor, en spreken namens alle Vlamingen, terwijl de overgrote meerderheid er niets van moet hebben. (87 %)

- De dader is het slachtoffer:
De flaminganten willen de rest van de Vlamingen opzadelen met hun minderwaardigheidscomplex. ("Arm Vlaanderen", "Wij laten op onze kop kakken"...)
vb.: zie Vlaams Blok arrest.

- Dwepen met de Nazi's:
Duizenden voorbeelden kan men hier aanhalen, zoals het meest recente: de IJzerwake, alwaar nazi-collaborateurs Staf De Clercq en Irma Laplasse als goden vereerd werden.

- Het 'prototype' van een flamingant:
Flaminganten zijn doorgaans lelijke mensen. Ze lopen op sandalen en dragen meestal vieze baarden. De tuin versieren ze met tuinkabouters en op de vensterbank staan een reeks cactussen. De VL-sticker kleeft natuurlijk op de wagen. Het is het type dat zegt: 'Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op', al betwijfel ik het sterk of de rest van de Vlamingen er fier op is dat hij/zij dat is.

- Wie van België houdt, is tegen Vlaanderen:
Wie voor zijn land opkomt, en fier is een Belg te zijn, is een franskiljon en een Vlamingenhater, omdat ze verder geen 'argumenten' tegen dit collectief gevoel van trots kunnen inbrengen.

Flaminganten zijn de schande van Vlaanderen en van België.
Oud 29 juni 2005, 09:20   #2
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Flaminganten zijn doorgaans lelijke mensen. Ze lopen op sandalen en dragen meestal vieze baarden. De tuin versieren ze met tuinkabouters en op de vensterbank staan een reeks cactussen. De VL-sticker kleeft natuurlijk op de wagen. Het is het type dat zegt: 'Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op', al betwijfel ik het sterk of de rest van de Vlamingen er fier op is dat hij/zij dat is.
De rest van de zever had ik al eerder gehoord, maar wtf?

Cactussen, tuinkabouters, sandalen en baarden zijn typisch voor flaminganten? Hippies & flaminganten, één strijd!
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:23   #3
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
De rest van de zever had ik al eerder gehoord, maar wtf?

Cactussen, tuinkabouters, sandalen en baarden zijn typisch voor flaminganten? Hippies & flaminganten, één strijd!
Dat wordt altijd bevestigd. Ik zag zo eens in Beerse dorp een afgrijselijk figuur, met een vuile baard, een onderhemdje zonder mouwen, een korte broek met daaronder spierwitte gespierde benen en sandalen. Ik keek naar men zus, en we lachten allebei: "NE VLOAMING!". En effectief, die gast stapte in een opel met een VL-sticker!!!
Oud 29 juni 2005, 09:28   #4
Vlaanderen Boven

Standaard

Je moet het wel weten hé, zijn de flaminganten nu hippies of nazis?

PS. Als ze gespierd zijn zullen het inderdaad vlaams-nationalisten zijn 8)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Vlaanderen Boven on 29-06-2005 at 10:28
Reason:
--------------------------------

PS. Als ze gespierd zijn zullen het inderdaad vlaams-nationalisten zijn 8)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Je moet het wel weten hé, zijn de flaminganten nu hippies of nazis?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 29 juni 2005 om 09:28.
Oud 29 juni 2005, 09:31   #5
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen van beiden. Het is een ras apart.

Citaat:
PS. Als ze gespierd zijn zullen het inderdaad vlaams-nationalisten zijn 8)
Ja maar hoe.
Oud 29 juni 2005, 09:31   #6
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heeft u gewoon cactussen op de vensterbank staan. Anders zou u niet zo heftig in de verdediging gaan.
Oud 29 juni 2005, 09:36   #7
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft u gewoon cactussen op de vensterbank staan. Anders zou u niet zo heftig in de verdediging gaan.
Heftig in de verdediging?

Beste Yann, dit is gewoon weer een hilarisch onderwerp van je. Ik heb geen cactussen, draag zelden sandalen, heb geen baard en zeker geen tuinkabouters. Maar als je wilt kan daar verandering in komen

Trouwens, is aandacht niet wat je wou? Of moeten we dit nu serieus nemen?
Oud 29 juni 2005, 09:40   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heftig in de verdediging?

Beste Yann, dit is gewoon weer een hilarisch onderwerp van je. Ik heb geen cactussen, draag zelden sandalen, heb geen baard en zeker geen tuinkabouters. Maar als je wilt kan daar verandering in komen

Trouwens, is aandacht niet wat je wou? Of moeten we dit nu serieus nemen?
Ik ben bloedserieus, u blijkbaar niet?

Als u dit grappig vindt, dan is dat een teken dat de tekst emotioneel te hoog gegrepen is voor u, daar ze bv. te harde waarheden bevat. Dat zei onze leerkracht Nederlands altijd.
Oud 29 juni 2005, 09:43   #9
Vlaanderen Boven

Standaard

En hij meent het nog ook!

Beste Yann, ik zou zeggen, ga eens naar buiten, naar het zonnetje. Uw opgekropte (hoewel...) frustraties, debiele denkbeelden en haatneigingen zullen smelten als sneeuw voor de zon.

Maar doe vooral geen sandalen aan, anders denkt men nog dat je flamingant bent!
Oud 29 juni 2005, 09:45   #10
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hij meent het nog ook!

Beste Yann, ik zou zeggen, ga eens naar buiten, naar het zonnetje. Uw opgekropte (hoewel...) frustraties, debiele denkbeelden en haatneigingen zullen smelten als sneeuw voor de zon.

Maar doe vooral geen sandalen aan, anders denkt men nog dat je flamingant bent!
Ik haat flaminganten, en wind daar geen doekjes om.
Oud 29 juni 2005, 09:48   #11
Piet Hein
Minister

Standaard

En dit is de koning in zijn dagelijks bestaan.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:48   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik haat flaminganten, en wind daar geen doekjes om.

Echt? Dat wisten we nog niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:49   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:50   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort

Oud 29 juni 2005, 09:56   #15
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Flaminganten-haattopic nummer 45645685654648886465 van Yann...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 09:57   #16
Koning Pinteman
Lokaal Raadslid

Koning Pinteman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom maken de flaminganten zich zo hatelijk? Hieronder volgen de vijf hoofdredenen:
Hallo kinderen, ik ben Yann 'aka Bassie van Bassie & Adriaan', dorpsfiguur, starter van nutteloze topics en inhoudsloos lid van dit forum.

Citaat:
- Het hanteren van het 'Vlamingen-op'-principe:
Meermaals oproepen tot collaboratie jegens de Belgische Staat. Hierbij wekken ze de valse schijn dat ze opkomen voor, en spreken namens alle Vlamingen, terwijl de overgrote meerderheid er niets van moet hebben. (87 %)
Leer uw geschiedenis vent, en stop met de brede Vlaamse beweging te verwarren met het vlaams-nationalisme, en weet dat het ontstaan van dit tweede rechtstreeks te wijten is aan de staat België zelf.

-
Citaat:
De dader is het slachtoffer:
De flaminganten willen de rest van de Vlamingen opzadelen met hun minderwaardigheidscomplex. ("Arm Vlaanderen", "Wij laten op onze kop kakken"...)
vb.: zie Vlaams Blok arrest.
Get real. Weet je op wie dit bovenstaande van toepassing is? Op u en de uwen. Het BUB-partijprogramma al eens gelezen? Net het smiley-tje dat schreeuwt ontbreekt eraan "en...snif....ze willen...snik...België kapot maakeeeuh...snik..."; en dit probeert u te verkopen?

Citaat:
- Dwepen met de Nazi's:
Duizenden voorbeelden kan men hier aanhalen, zoals het meest recente: de IJzerwake, alwaar nazi-collaborateurs Staf De Clercq en Irma Laplasse als goden vereerd werden.
...of Belgicistische kringen waar Nieuwe Orde-Leopold III op een sokkeltje staat. Kijk, Yanneman, ik zeg niet dat er geen Vlaams-nationalistische kringen zijn waar men dweept met de Nieuwe orde-ideologie, maar om dan te stellen dat "flaminganten dwepen met nazi's"!? Ik stel me ernstige vragen bij uw geestelijke gezondheid.

Citaat:
Flaminganten zijn doorgaans lelijke mensen. Ze lopen op sandalen en dragen meestal vieze baarden. De tuin versieren ze met tuinkabouters en op de vensterbank staan een reeks cactussen. De VL-sticker kleeft natuurlijk op de wagen. Het is het type dat zegt: 'Ik ben een Vlaming en daar ben ik fier op', al betwijfel ik het sterk of de rest van de Vlamingen er fier op is dat hij/zij dat is
.

Ik kan u verzekeren dat ik en vele vlaamsgezinden met mij het prototype van een adonis zijn. Dit dan weer in tegenstelling tot vele Belgicisten, waarvan de foto's via de BUB-site te vinden zijn.

Citaat:
- Wie van België houdt, is tegen Vlaanderen:
Wie voor zijn land opkomt, en fier is een Belg te zijn, is een franskiljon en een Vlamingenhater, omdat ze verder geen 'argumenten' tegen dit collectief gevoel van trots kunnen inbrengen.
Vlaanderen en de Vlaamse Beweging zijn steeds vragende partij geweest een federaal België. Een federale staatsvorm laat een dubbele loyauteit toe, opdat men zich kan vereenzelvigen met de Vlaamse identiteit en tegelijkertijd de Belgische niet af hoeft te zweren.

Citaat:
Flaminganten zijn de schande van Vlaanderen en van België.
u bent meer dan waarschijnlijk de schande van uw familie en beperkte kennisenkring, maar hoort u daar iemand over zeuren?

Koning Pinteman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:07   #17
Vlaanderen Boven

Standaard

Volledig ingemaakt, maar waarom moeite doen? Binnen twee dagen staat er nieuw, soortgelijk onderwerp.

Ik verkies om eens achterover te leunen met mijn sandalen op het bureau, mijn baard te wrijven en eens goed te lachen
Oud 29 juni 2005, 10:10   #18
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Hoe ziet een goede belg eruit?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:14   #19
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Let op het feit dat hij zijn eigen walgelijke schrijfsels niet eens durft onderschrijven met zijn eigen naam. Voor mij zegt dat reeds genoeg. Elke lafaard kan vulgaire rommel over anderen schrijven, en in laf zijn munten belgicisten uit.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2005, 10:15   #20
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verkies om eens achterover te leunen met mijn sandalen op het bureau, mijn baard te wrijven en eens goed te lachen
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be