![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op alle zenders lopen ze rond, de survival- en/of prepper-experts.
Men gooit ze ergens boven een oerwoud, woestijn of moeras uit een helicopter (hoe de filmcrew aan de grond gezet wordt krijgen we nooit te zien) en men volgt de expert op zijn weg naar de beschaving of iets wat er daar in dat oerwoud, woestijn of moeras op lijkt. Omdat ik de kans klein acht ooit te verdwalen in een oerwoud, woestijn of moeras volg ik de expert met niet het minste beetje empathie. Je wilt zo'n gast gewoon zien verongelukken. Dat hij vuur kan maken met 2 stokjes weten we ondertussen al wel. En daar gaat het over; het vuur. De rode draad door alle survival en preppers docu's. Vuur is van levensbelang en vandaar dat men er ook de gekste dingen voor meesleurt. Gaande van magnesium-blokken waar je met je mes vonken vanaf kan schieten, tot gsm-batterijen en propjes staalwol of lenzen waarmee je zonnestralen focust op wat brandbaar oerwoudspul. Het maakt niet uit wat het weegt of hoe groot het is; als je er vuur mee kan maken moet het mee! Waarna we als kijker getrakteerd worden op tien minuten gevloek en gevonk alvorens er een vuurtje verschijnt. Nooit of nooit zie je zo'n survivaller of prepper een waterdicht zakje openen waaruit hij een van de tien waterproof-aanstekers uithaalt. De meest logische oplossing voor het meest urgente probleem en niemand ziet dat. Staalwol en magnesiumblokken meenemen op een wandeling, ja, daar denkt iedereen aan natuurlijk… Idioten. Koop nu toch eens 10 aanstekers voor je vertrekt!! Vuur voor de eerstkomende jaren. Aanstekers ja. Wat anders? Klein, betrouwbaar, handig, licht,… Aanstekers. Tsjik, vuur, punt. En als we dan dat 'vuur maken' gedeelte voortaan uit de programma's kunnen schrappen blijft er meer tijd over voor onze survivalmannen om eens echt deftig te verongelukken natuurlijk. ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() hahaha ja
bear grylls op de apple tv wiet wiet preppen wietvoorraad voor kernoorlog wiet hahaha ja lekker peukie roken ja wiet hahaha ja kernoorlog wiet eigen plas drinken kevers roken wiet wiet wiet oerwoud wiet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslims Biatch.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het maakt mij niet uit waar jullie voor aan't preppen zijn (apple- of moslimdominantie, mij al gelijk), het gaat er gewoon om dat jullie aanstekers moeten kopen.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kijk daar ook nooit naar... Maar wil je me verwittigen als er zo'n kwistenbiebel zich aan zo'n vuurtje verbrandt ? En als 't kan op welk tijdstip van 't programma dat gebeurt zodat ik niet gans dat spel moet bekijken. Bij voorbaat vurig bedankt.
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien een idee om zo'n katheder mee te nemen op survivaltocht, want gloeien = vuur.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoewel de "nieuwigheid" er wel een beetje af is,toch kan ik het niet laten er naar te kijken Meneer Grylls die de wereld als een commando-parcours ziet(hij is een Britse ex-commando voor zover ik begrepen heb) levert dan wel de meest sensationele programmas af,maar ook de minst "bruikbare", voor de ongetrainde mensen die de meesten van ons zijn....
Dan lijken "rustiger" programmas als "Dual Survival" best wel interessant. .....het leert ons vooral wat wij,"city-dwellers" niet meer kunnen....het maakt eigenlijk een beetje nederig.... en dan die larven.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 februari 2014 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Bij i shouldn't be alive zie je wat er gebeurt als mensen onverwacht in onherbergzame streken terecht komen,of net wel goed voorbereid zijn maar hun mes,geweer en aansteker verliezen.Mijn favoriete survival reeks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarom moet je kijken naar i shouldn't be alive,daar slagen ze er nooit in vuur te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hahaha ja
bear grylls op de apple tv wiet wiet preppen wietvoorraad voor kernoorlog wiet hahaha ja lekker peukie roken ja wiet hahaha ja kernoorlog wiet eigen plas drinken kevers roken wiet wiet wiet oerwoud wiet |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
Net als sigaretten trouwens. Prima ruilmiddel in tijden van schaarste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb verkeerd geprept... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 12 februari 2014 om 21:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Zijn degenen die het zoeken en die je, terwille van de kijkcijfers, halsbrekende toeren voorschotelen. Die wil je op hun bek zien gaan. Toch zeker als je weet dat hun heroische trektocht langs kliffen, ravijnen en watervallen ook doodgewoon door een filmcrew worden afgelegd. Hoe moeilijk en heroisch kan een trektocht zijn als mensen met volle rugzakken en camera's rond hun nek vrolijk in je voetsporen volgen? Dan denk ik al snel: Doe eens normaal of flikker dan tenminste eens echt van zo'n 'metershoge' klif. Maar kom me vooral 's avonds met je magnesiumvonken niet vertellen dat er van heel die crew niemand gewoon een aansteker bijheeft!! Poser!!
![]() |