Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2005, 19:12   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard wildkamperen

ik zou in Juli eens gaan wildkamperen, heeft iemand hier al ervaring mee? Met twee man en een boltentje een weeklang in púur natuur, dus geen toeristische toestanden, geen campings, geen gasvuurkes,..
't is een serieuze trektocht dus elke nacht gewoon erges anders slapen, in een bos bij een beek dus liefst.kaartje van 1:10000 en kompas zijn natuurlijk basisvereistenhiervoor. Ik wil nog weten hoe ik de rook zodanig kan reduceren dat ze niet boven de bomen uitkomt (!) iemand ervaring met houtsoorten?. (ex-)scouts?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 15-06-2005 at 20:12
Reason:
--------------------------------

ik zou in Juli eens gaan wildkamperen, heeft iemand hier al ervaring mee? Met twee man en een boltentje een weeklang in púur natuur, dus geen toeristische toestanden, geen campings, geen gasvuurkes,..
't is een serieuze trektocht dus elke nacht gewoon erges anders slapen, in een bos bij een beek dus liefst.kaartje van 1:10000 en kompas zijn natuurlijk basisvereistenhiervoor. Ik wil nog weten hoe ik de rook zodanig kan reduceren dat ze niet boven de bomen uitkomt (!) iemand ervaring met houtsoorten?. (ex-)scouts?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

ik zou in Juli eens willen wildkamperen, heeft iemand hier al ervaring mee? Met twee man en een boltentje een weeklang in púur natuur, dus geen toeristische toestanden, geen campings, geen gasvuurkes,..
't is een serieuze trektocht dus elke nacht gewoon erges anders slapen, in een bos bij een beek dus liefst.kaartje van 1:10000 en kompas zijn natuurlijk basisvereistenhiervoor. Ik wil nog weten hoe ik de rook zodanig kan reduceren dat ze niet boven de bomen uitkomt (!) iemand ervaring met houtsoorten?. (ex-)scouts?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 juni 2005 om 19:12.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 19:22   #2
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

zegt misschien eerst ne keer waar je wil trekken ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 19:47   #3
Ambiorix

Standaard

van Marche-en-Famenne tot Aarlen, quasi-vogelvlucht.
Oud 15 juni 2005, 19:49   #4
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Dan zou ik me de moeite van het koken besparen, in ieder dorp is er wel een fituur o.i.d. (ik ben er niet eme aan't zwanzen) : eten weegt veel, en het bereiden kost veel tijd)
Oud 15 juni 2005, 19:52   #5
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Dan zou ik me de moeite van het koken besparen, in ieder dorp is er wel een fituur o.i.d. (ik ben er niet eme aan't zwanzen) : eten weegt veel, en het bereiden kost veel tijd)
ja is dat zo?
ik heb vroeger al dikwijls door de Ardennen getrokken (maar dan op kampeerterreinen) en ik vond het toffe er juist aan dat ge eens weg waart van het 'stedelijke'; veel winkels en fritkoten kwamen we dus ook niet echt tegen, eerder woonkernen uit natuursteen, mét gastvrije mensen waaronder veelal boeren; altijd handig en plezant als er niet direct een strategische wildkampeerplaats (lees bos met beek) is.
veel eten gaan we ook niet meepakken, 't is inderdaad zwaar.[edit]
[size=1]After edit by Zwart & Geel on 15-06-2005 at 20:53
Reason:

Citaat:
ja is dat zo?
ik heb vroeger al dikwijls door de Ardennen getrokken (maar dan op kampeerterreinen) en ik vond het toffe er juist aan dat ge eens weg waart van het 'stedelijke'; veel winkels en fritkoten kwamen we dus ook niet echt tegen, eerder woonkernen uit natuursteen, mét gastvrije mensen waaronder veelal boeren; altijd handig en plezant als er niet direct een strategische wildkampeerplaats (lees bos met beek) is.
veel eten gaan we ook niet meepakken, 't is inderdaad zwaar.[/size]

Citaat:
ja is dat zo?
ik heb vroeger al dikwijls door de Ardennen getrokken (maar dan op kampeerterreinen) en ik vond het toffe er juist aan dat ge eens weg waart van het 'stedelijke'; veel winkels en fritkoten kwamen we dus ook niet echt tegen, eerder woonkernen uit natuursteen, mét gastvrije mensen waaronder veelal boeren; altijd handig en plezant als er niet direct een strategische wildkampeerplaats (lees bos met beek) is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 juni 2005 om 19:53.
Oud 15 juni 2005, 19:58   #6
Ambiorix

Standaard

Citaat:
en het bereiden kost veel tijd)
da's relatief natuurlijk. als je voor warm eten pakweg 2 uur uittrekt perdag moet je ruim voldoende hebben peis ik. (incl. tijd om vuurplaats en vuur te maken, eten, en af te wassen)
Oud 15 juni 2005, 20:00   #7
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Twee jaar geleden hebben we dat ook es gedaan. We wilden van Kortrijk tot in het groothertogdom fietsen. Jammer genoeg waren er meisje mee. Die hielden het niet lang vol.
Ergens in de buurt van Mons hebben we onze tent opgezet in de hoek van een weide, die uitkwam op een beekje en een bos. Mijn ervaring: altijd eerst aan de boer vragen als je op zijn grond kampeert. D'r komen vodden van.

En anders: zeker doen. Ik kan me geen leukere manier voorstellen dan per fiets of te voet rondtrekken.
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 20:08   #8
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Twee jaar geleden hebben we dat ook es gedaan. We wilden van Kortrijk tot in het groothertogdom fietsen. Jammer genoeg waren er meisje mee. Die hielden het niet lang vol.
Ergens in de buurt van Mons hebben we onze tent opgezet in de hoek van een weide, die uitkwam op een beekje en een bos. Mijn ervaring: altijd eerst aan de boer vragen als je op zijn grond kampeert. D'r komen vodden van.

En anders: zeker doen. Ik kan me geen leukere manier voorstellen dan per fiets of te voet rondtrekken.
niet op privé terrein hoor
proberen op openbare bossen.. als't donker is natuurlijk; en vuur altijd maken naast een beek. Want als je daar probs mee krijgt zit je met de gebakken peren
Enja, in noodgevallen idd aan boeren vragen, 9/10 laten ze je toe op een weide of een schuur. weet ik uit ervaring.
Oud 15 juni 2005, 20:18   #9
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ja vriendelijke mensen daar in de Ardennen...

Ik wens je veel plezier maar ik kan me geen erger 'vakantie' voorstellen dan in een tentje ergens in de bossen te zitten, brrr
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 20:23   #10
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Allee, dat is toch superplezant!!!!

Al lijkt het me niet zo leuk als je met je tentje in een mierennest blijkt te staan... (en mezelf kennende zou ik dat weer voorhebben ) [edit]
[size=1]After edit by Kim on 15-06-2005 at 21:24
Reason:

Allee, dat is toch superplezant!!!!

Al lijkt het me niet zo leuk als je met je tentje in een mierennest blijkt te staan... (en mezelf kennende zou ik dat weer voorhebben ) [/size]

[size=1]After edit by Kim on 15-06-2005 at 21:24
Reason:

Allee, dat is toch super!!!!

Al lijkt het me niet zo leuk als je met je tentje in een mierennest blijkt te staan... (en mezelf kennende zou ik dat weer voorhebben ) [/size]

Allee, dat is toch keileuk!

Al lijkt het me niet zo leuk als je met je tentje in een mierennest blijkt te staan...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 15 juni 2005 om 20:24.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 21:17   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Met genoeg drank en weiiiiinig fysieke inspanning moet dat nog wel te doen zijn , maar naar ik lees is z&g wel iets sportievers van plan
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 22:15   #12
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:

Per fiets rondtrekken is inderdaad heel leuk. Met een paar vrienden hebben we een fietstocht gedaan van Brugge naar Cap gris-nez, via Duinkerke en dan terug via Saint-Omer en Ieper. De streek rond cap gris-nez en Saint-Omer is echt wel lastig om fietsen (zeker als je Cassel doet), maar wel een mooie streek. Wild kamperen was niet echt gemakkelijk daar en als je een camping zoekt in een streek waar je er niet zo veel vindt bel je beter eens voor een plaatsje te verzekeren, want we stonden daar mooi in cap gris-nez bij een volgeboekte camping
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2005, 22:31   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Vermijd alles met vocht op je vuur, dat geef mega doemp.

Extreem droog hout is het beste, als je dat kan vinden......ik heb zo eens een boswachter achter me aangehad in La Roche omdat we Denneappels aant stoken waren, niet slim, twas just bosbrand.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 11:29   #14
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
't is een serieuze trektocht dus elke nacht gewoon erges anders slapen, in een bos bij een beek dus liefst.kaartje van 1:10000 en kompas zijn natuurlijk basisvereistenhiervoor. Ik wil nog weten hoe ik de rook zodanig kan reduceren dat ze niet boven de bomen uitkomt (!) iemand ervaring met houtsoorten?. (ex-)scouts?
In Schotland mag het, maar ik denk dat in de meeste andere landen wildkamperen verboden is. Allez, ik denk dat, ik weet het niet.

In Schotlans is het best wel toe doen. Tip: neem een spade mee voor een gat te graven in de grond...
Oud 16 juni 2005, 11:35   #15
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ja vriendelijke mensen daar in de Ardennen...

Ik wens je veel plezier maar ik kan me geen erger 'vakantie' voorstellen dan in een tentje ergens in de bossen te zitten, brrr
Ach, dat hangt af van je ingesteldheid. Soms heb ik echt wel zin om te kamperen (zoals verleden jaar). Soms wil ik een lekkere verwenvakantie (zoals dit jaar). En soms wil ik avontuur (dat zal voor volgend jaar zijn)...
Oud 16 juni 2005, 11:38   #16
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
van Marche-en-Famenne tot Aarlen, quasi-vogelvlucht.
Hmmm... In Wallonie mocht je niet wildkamperen dacht ik
Oud 16 juni 2005, 12:01   #17
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Bij ons kwamen er vroeger trouwens mensen wildkamperen, op een stukje grond voor ons huis. Nooit iets van gezegd zolang ze de boel opkuisen. Ik snap niet waarom ze het niet toelaten in bepaalde streken, dat ze dan gewoon enkele simpele regels opleggen ivm het maken van vuur, afval, enz.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 21:31   #18
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Wat je overigens NIET hoeft mee te nemen (want ik heb mensen het al wel weten doen !) zijn het SAS-survivalhandboek en vuurpijlen om de everzwijnen te verjagen
Oud 16 juni 2005, 21:33   #19
Nick_

Nick_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Hmmm... In Wallonie mocht je niet wildkamperen dacht ik
Er mag ook niet gevloekt worden ...
Nick_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2005, 22:52   #20
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er mag ook niet gevloekt worden ...
Welk artikel in het strafwetboek is dat?
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be