![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zou in Juli eens gaan wildkamperen, heeft iemand hier al ervaring mee? Met twee man en een boltentje een weeklang in púur natuur, dus geen toeristische toestanden, geen campings, geen gasvuurkes,..
't is een serieuze trektocht dus elke nacht gewoon erges anders slapen, in een bos bij een beek dus liefst.kaartje van 1:10000 en kompas zijn natuurlijk basisvereistenhiervoor. Ik wil nog weten hoe ik de rook zodanig kan reduceren dat ze niet boven de bomen uitkomt (!) iemand ervaring met houtsoorten?. (ex-)scouts?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 juni 2005 om 19:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() zegt misschien eerst ne keer waar je wil trekken ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() van Marche-en-Famenne tot Aarlen, quasi-vogelvlucht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Dan zou ik me de moeite van het koken besparen, in ieder dorp is er wel een fituur o.i.d. (ik ben er niet eme aan't zwanzen) : eten weegt veel, en het bereiden kost veel tijd)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
|
![]() Citaat:
ik heb vroeger al dikwijls door de Ardennen getrokken (maar dan op kampeerterreinen) en ik vond het toffe er juist aan dat ge eens weg waart van het 'stedelijke'; veel winkels en fritkoten kwamen we dus ook niet echt tegen, eerder woonkernen uit natuursteen, mét gastvrije mensen waaronder veelal boeren; altijd handig en plezant als er niet direct een strategische wildkampeerplaats (lees bos met beek) is. veel eten gaan we ook niet meepakken, 't is inderdaad zwaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 15 juni 2005 om 19:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Twee jaar geleden hebben we dat ook es gedaan. We wilden van Kortrijk tot in het groothertogdom fietsen. Jammer genoeg waren er meisje mee. Die hielden het niet lang vol.
![]() Ergens in de buurt van Mons hebben we onze tent opgezet in de hoek van een weide, die uitkwam op een beekje en een bos. Mijn ervaring: altijd eerst aan de boer vragen als je op zijn grond kampeert. ![]() En anders: zeker doen. Ik kan me geen leukere manier voorstellen dan per fiets of te voet rondtrekken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() proberen op openbare bossen.. als't donker is natuurlijk; en vuur altijd maken naast een beek. Want als je daar probs mee krijgt zit je met de gebakken peren ![]() Enja, in noodgevallen idd aan boeren vragen, 9/10 laten ze je toe op een weide of een schuur. weet ik uit ervaring. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja vriendelijke mensen daar in de Ardennen...
Ik wens je veel plezier maar ik kan me geen erger 'vakantie' voorstellen dan in een tentje ergens in de bossen te zitten, brrr ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee, dat is toch superplezant!!!!
![]() Al lijkt het me niet zo leuk als je met je tentje in een mierennest blijkt te staan... (en mezelf kennende zou ik dat weer voorhebben ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 15 juni 2005 om 20:24. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met genoeg drank en weiiiiinig fysieke inspanning moet dat nog wel te doen zijn
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Vermijd alles met vocht op je vuur, dat geef mega doemp.
Extreem droog hout is het beste, als je dat kan vinden......ik heb zo eens een boswachter achter me aangehad in La Roche omdat we Denneappels aant stoken waren, niet slim, twas just bosbrand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
In Schotlans is het best wel toe doen. Tip: neem een spade mee voor een gat te graven in de grond...
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17 |
Staatssecretaris
|
![]() Bij ons kwamen er vroeger trouwens mensen wildkamperen, op een stukje grond voor ons huis. Nooit iets van gezegd zolang ze de boel opkuisen. Ik snap niet waarom ze het niet toelaten in bepaalde streken, dat ze dan gewoon enkele simpele regels opleggen ivm het maken van vuur, afval, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat je overigens NIET hoeft mee te nemen (want ik heb mensen het al wel weten doen !) zijn het SAS-survivalhandboek en vuurpijlen om de everzwijnen te verjagen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |