![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Neem jullie potlood ter hand en maak een mooie, waarheidsgetrouwe tekening van mohamed op basis van de koran en ahadith. Lees eerst even wat de bedoeling is!
Materiaal daarvoor vinden jullie hier : http://www.faithfreedom.org/oped/sina60206p2.htm De tekeningen kunnen daar ook gepost worden. Men zegge het voort...
http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum islamisme is een waanzinnige, fascistische cultus en gematigde islam is hun paard van Troje In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
de wereld staat bijna in brand. gelukkig heeft dutch nog wat benzine om te blussen. alhamduli'llah slm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als zij niet kunnen relativeren, moeten wij een handje helpen. Brombrom
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
de strijd voor homobevrijding is door de janetten en de potten gevoerd. de vrouwenbeweging heeft liever niet te veel mannen in zijn rangen. de overgrote meerderheid van de mensen in de anti-apartheidsbeweging in zuid-afrika hadden een zwarte huidskleur. de verlichting in het westen is door westerlingen gevoerd. oeten wij dan een zogenaamde verlichting opleggen aan een andere cultuur? maar daar draait het zelfs niet om. op dit moment is een onnodig conflict hopeloos uit de hand aan het lopen. iedereen die erin betrokken is, en dat is eigenlijk heel de mensheid, zou zijn uiterste best moeten doen om het conflict tot bedaren te brengen zodat verschillende culturen mekaar weer in een serene sfeer kunnen ontmoeten. zonder iemand te willen beschuldigen, denk ik toch dat iedereen die nu nog olie op het vuur gooit mee verantwoordelijk is. het conflict nu aanwakkeren betekent mee verantwoordelijkheid opnemen voor de verschillende mensen die fysiek of psychisch door dit conflict verminkt of zelfs gedood zullen worden. lieve mensen, is het nu echt zo moeilijk om gewoon vriendelijk te zijn? ik heb hier een paar dagen geleden de vietnamese monnik thich nhat hanh al geciteerd. in hetzelfde boek over vrede schrijft hij: "During the war in Vietnam we young Buddhists organized ourselves to help victims of the war rebuild villages that had been destroyed by the bombs. Many of us died during service, not only because of the bombs and the bullets, but because of the people who suspected us of being on the other side. We were able to understand the suffering of both sides, the Communists and the anti-Communists. We tried to be open to both, to understand this side and to understand that side, to be one with them. That is why we did not take a side, even though the whole world took sides." lieve mensen, lieve moslims, christenen, atheisten, joden, hindus... laar ons alstublieft allemaal leren van deze vriendelijke woorden van een buddhistische monnik. we hebben wereldvrede te hard nodig om ermee te kunnen spelen. we moeten nu handelen, nu liefde en vriendelijkheid verspreiden, want anders is het misschien te laat. assalaam alaikum, redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens is het misschien een goed idee van een collecte te houden voor een rondreis in het Midden-Oosten? Redwasp zal daar zeker met zijn mohammedaanse-wereldvreemde ideeën met open armen ontvangen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() assalaam alaikum,
lieve basy lys. eerst en vooral moet het me van het hart dat ik het niet zo heel leuk vind dat je het symbool van de kommunistische partij van belgië hier aan je anti-islamitische berichtjes koppelt. marx en lenin waren welliswaar atheist, ze hebben er allebei altijd voor opgeroepen om respect te hebben voor religie. daarenboven hebben beiden altijd, zelfs in de hevigste polemieken, geprobeerd om fatsoenlijk te blijven. noch het respect, noch het fatsoen van die twee grote voorgangers van de communistische beweging vind ik terug in wat jij schrijft. doch dit natuurlijk ter zijde. daarnaast vind ik het jammer dat je een eerlijke vraag om niet meer bot en kwetsend te communiceren blijkbaar alleen maar kunt interpreteren als een oproep om te zwijgen. is het dan zo erg dat je niet meer kunt spreken zonder te kwetsen en zonder te beledigen? kun je je zelfs geen dialoog meer voorstellen zonder onvriendelijkheid? ik ben trouwens in verschillende zogenaamde moslimlanden geweest en heb er altijd heel open en eerlijk mijn gedachten over alles verwoord. aangezien ik daar vooral door moslims werd omringd, vond ik het daar nodig om de nadruk vooral te leggen op wat zij volgens mij beter kunnen doen. net zoals ik hier vooral de nadruk leg op wat de niet-moslims in dit conflict zouden kunnen doen om weer vrede te krijgen. ik werd er inderdaad met open armen ontvangen, ook mijn ideeën werden door veel mensen herkend. eigenlijk verwoord ik iets dat veel van hen al heel lang zelf denken, maar waar zij zelf geen woorden voor vonden. ik moet toegeven dat ik telkens alleen maar door de mohammeds met de pet werd ontvangen. ik heb daar dus alleen maar de gewone mensen in de gewone dorpen en stadswijken gezien. ik ken dus een beetje het uitschot, de gewone families, de werkende mensen. ik ben er nooit met de sociale of culturele elite in contact gekomen en voel me dus niet in staat om daar een echt oordeel over te vellen. ik vrees trouwens dat ik niet zo heel veel tijd overheb voor een rondreis in het midden oosten. janssens en grootjans hebben besloten om de wijk waar ik woon en werk aan te pakken en dat brengt voor een straathoekwerker nogal wat gedoe mee. ik vrees dus dat ik voorlopig nog wel even hier nodig ben. als ik tijd heb, laat ik wel iets weten. assalaam alaikum redwasp |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Doet me een beetje denken aan een zekere Duncan! Laatst gewijzigd door colargo : 6 februari 2006 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |