Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 17 juli 2005, 15:25   #1
Jong CRL Nationaal
Vreemdeling

Jong CRL Nationaal's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jong CRL Nationaal
Standaard coveliers lonkt naar N-VA

[font=Arial]Coveliers lonkt naar N-VA

Hugo Coveliers staat niet afkerig tegenover een eventuele aansluiting van zijn nieuwe partij bij de N-VA. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt de voormalige VLD-senator.

Begin dit jaar kondigde Hugo Coveliers aan dat hij in de lente de naam en een ontwerptekst voor zijn nieuwe partij zou bekendmaken. Nu mikt de onafhankelijke senator op het najaar. "Ik wil eerst zien of de federale regering valt en wie er nog allemaal opstapt bij de VLD", aldus Coveliers.

Na zijn tumultueuze vertrek bij de VLD is Coveliers zich nog steeds aan het oriënteren. "Ik wil de kiezer een rechts alternatief bieden, maar ik weet nog niet hoe. Ik voer gesprekken met een aantal bewegingen en partijen, maar concrete akkoorden zijn er nog niet."

Coveliers is in elk geval bereid om samen te werken met het Vlaams Belang: "Het cordon sanitaire vervalst de democratie." Maar ook de N-VA van voorzitter Bart De Wever spreekt hem wel aan. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt Coveliers. Daarmee verwijst hij naar oude vrienden met wie hij destijds nog samen in de Volksunie heeft gezeten en die nu lid zijn van de N-VA.

N-VA-voorzitter Bart De Wever wilde vrijdag liever niet reageren. Volgende week praten N-VA en CD&V over een kartelvorming in Antwerpen.[/font]
Jong CRL Nationaal is offline  
Oud 17 juli 2005, 16:03   #2
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong CRL Nationaal

Hugo Coveliers staat niet afkerig tegenover een eventuele aansluiting van zijn nieuwe partij bij de N-VA. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt de voormalige VLD-senator.

Begin dit jaar kondigde Hugo Coveliers aan dat hij in de lente de naam en een ontwerptekst voor zijn nieuwe partij zou bekendmaken. Nu mikt de onafhankelijke senator op het najaar. "Ik wil eerst zien of de federale regering valt en wie er nog allemaal opstapt bij de VLD", aldus Coveliers.

Na zijn tumultueuze vertrek bij de VLD is Coveliers zich nog steeds aan het oriënteren. "Ik wil de kiezer een rechts alternatief bieden, maar ik weet nog niet hoe. Ik voer gesprekken met een aantal bewegingen en partijen, maar concrete akkoorden zijn er nog niet."

Coveliers is in elk geval bereid om samen te werken met het Vlaams Belang: "Het cordon sanitaire vervalst de democratie." Maar ook de N-VA van voorzitter Bart De Wever spreekt hem wel aan. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt Coveliers. Daarmee verwijst hij naar oude vrienden met wie hij destijds nog samen in de Volksunie heeft gezeten en die nu lid zijn van de N-VA.

N-VA-voorzitter Bart De Wever wilde vrijdag liever niet reageren. Volgende week praten N-VA en CD&V over een kartelvorming in Antwerpen.[/font]
Principieel ben ik niet gekant tegen toedreding van H.C. bij de
N-VA. Maar de flamboyante ex-VUer kennende zou het niet lang duren vooraleer het er bovenarms zou opzitten met de N-VA top. Dus maar afwachten hoe de zaken evolueren. Het lonken van H.C. naar de N-VA is trouwens niet nieuw. Maanden geleden werd het al gesuggereerd door Knack en met Hugo's instemming.
robert t is offline  
Oud 17 juli 2005, 16:27   #3
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Laten we hopen op kartelvorming tussen zijn nieuwe partij/beweging en de N-VA. Als de N-VA het PC-denkende pad dan even zou kunnen verlaten kan ze samen in coalitie gaan met VB (ik spreek over Antwerpen). Maar ja, eerst de gesprekken met de tsjeven afwachten. We zien wel. Maar ik ben een Coveliers-fan, dus zie hem graag, maar met 'bange' gevoelens , komen naar de coalitie/lijst/partij.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 17 juli 2005, 17:24   #4
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Coveliers, de eeuwige verliezer...

Och nee zeg.
Musketo is offline  
Oud 17 juli 2005, 17:28   #5
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Coveliers, de eeuwige verliezer...

Och nee zeg.
Hij had waarschijnlijk net ietsje meer stemmen dan jij ooit gehad hebt of zult hebben. Is het daarom, die jaloersheid?
Oud 17 juli 2005, 17:31   #6
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Haha, ja dat is een goeie, denken dat ik mijn leven zou vergooien aan politiek.

Simpele.
Musketo is offline  
Oud 17 juli 2005, 17:45   #7
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Dat die maar weg blijft. De n-va geraakt juist stilletjesaan wat af van haar (onterechte) rechtse imago.
Flandriar is offline  
Oud 17 juli 2005, 18:26   #8
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Dat die maar weg blijft. De n-va geraakt juist stilletjesaan wat af van haar (onterechte) rechtse imago.

De NiVeA werd door Trends uitgeroepen tot meest liberale partij van Vlaanderen dus Coveliers zal er zich wel goed in z'n vel voelen zeker?
Guderian is offline  
Oud 17 juli 2005, 19:32   #9
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

De NiVeA werd door Trends uitgeroepen tot meest liberale partij van Vlaanderen dus Coveliers zal er zich wel goed in z'n vel voelen zeker?
Ik kan verkeerd zijn beste, maar de "Nivea" had (volgens Trends althans) het meest economisch gerichte programma.

(verbeter me indien niet zo)
gorik is offline  
Oud 17 juli 2005, 20:41   #10
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Het zou misschien geen slecht gedacht zijn partijen bij hun corrrecte naam te noemen. Het zou voor mij een koud kunstje zijn je nick te commentariëren of van Het Vlaams Behang te spreken. Ik doe dit niet, ik vind dat een beetje correctheid altijd meegenomen is.
robert t is offline  
Oud 18 juli 2005, 00:23   #11
giserke
Banneling

Standaard

voor mij hoeft hij er niet bij. Ik denk dat dit een eeuwige gifbol is, die in iedere partij scheten laat.
giserke is offline  
Oud 18 juli 2005, 03:50   #12
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

In de tijd heeft hij de VU verlaten om zijn "postje" veilig te stellen bij de VLD. Nu terugkomen? ????
Den Bal is offline  
Oud 18 juli 2005, 06:22   #13
Jampie
Minister

Standaard

Ik denk dat HC een geheime opdracht heeft gekregen van het VB. Alle andere partijen van binnenuit kapotmaken.
Jampie is offline  
Oud 18 juli 2005, 08:35   #14
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
voor mij hoeft hij er niet bij. Ik denk dat dit een eeuwige gifbol is, die in iedere partij scheten laat.
zeker zeker.
Volgens mij kan ie enkel functioneren als partijleider. Anders is het altijd hommeles.

En ja, de NVA daar hoort hij het meeste thuis denk ik (qua standpunten en gedachtengoed).
Ambiorix is offline  
Oud 18 juli 2005, 10:02   #15
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Standaard

Als ik het zo hoor: N-VA + Coveliers' partij => in kartel. In de partij zou het misschien wel eens tegen kunnen zitten. Maar dan moet de N-VA de CD&V laten vallen, en ik vrees dat ze dat niet gaan doen.
Oud 18 juli 2005, 11:18   #16
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Dat hij maar blijft waar hij is !
gorik is offline  
Oud 18 juli 2005, 11:28   #17
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
Dat hij maar blijft waar hij is !

nergens dus
Ambiorix is offline  
Oud 18 juli 2005, 11:47   #18
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Niemand zit te wachten op Coveliers denk ik. Het enigste wat die kerel wil bewerkstellen is een goedgesplaatst postje! En dat denkt hij te vinden bij n-va...
Het enigste waar hij kan op hopen is dat Dedecker eruit stapt en dat die een nieuwe partij start. Want zonder DD geraakt hij niet over de 5% grens.
Dinooke is offline  
Oud 19 juli 2005, 02:56   #19
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
voila dat is mooi verwoord. Ik heb zelfs schrik dat als hij naar het Vlaams Belang zou gaan dat hij ook daar kritiek gaat beginnen uiten en die ruzie's kunnen we missen als kiespijn.
Internaut is offline  
Oud 19 juli 2005, 18:46   #20
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong CRL Nationaal

Ik denk eerder: zijn nieuwe partij geraakt niet van de grond.

Citaat:
Het is nog altijd wachten op die enorm massa die in de slipstream van Coveliers de VLD zou verlaten.

Citaat:
Hoezo? Hij wist toch alles beter?

Citaat:
Nogal wat NVA'ers... Dat is zoiets als 'Nogal wat VLD'ers zullen mij volgen als ik uit de VLD stap'... Kostelijk!

Citaat:
De Wever staat ook al niet te huppelen van blijdschap... Arme Hugo...
Den Duisteren Duikboot is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be