![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() [font=Arial]Coveliers lonkt naar N-VA
Hugo Coveliers staat niet afkerig tegenover een eventuele aansluiting van zijn nieuwe partij bij de N-VA. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt de voormalige VLD-senator. Begin dit jaar kondigde Hugo Coveliers aan dat hij in de lente de naam en een ontwerptekst voor zijn nieuwe partij zou bekendmaken. Nu mikt de onafhankelijke senator op het najaar. "Ik wil eerst zien of de federale regering valt en wie er nog allemaal opstapt bij de VLD", aldus Coveliers. Na zijn tumultueuze vertrek bij de VLD is Coveliers zich nog steeds aan het oriënteren. "Ik wil de kiezer een rechts alternatief bieden, maar ik weet nog niet hoe. Ik voer gesprekken met een aantal bewegingen en partijen, maar concrete akkoorden zijn er nog niet." Coveliers is in elk geval bereid om samen te werken met het Vlaams Belang: "Het cordon sanitaire vervalst de democratie." Maar ook de N-VA van voorzitter Bart De Wever spreekt hem wel aan. "Nogal wat N-VA'ers vragen mij om terug te keren naar de oude stal", zegt Coveliers. Daarmee verwijst hij naar oude vrienden met wie hij destijds nog samen in de Volksunie heeft gezeten en die nu lid zijn van de N-VA. N-VA-voorzitter Bart De Wever wilde vrijdag liever niet reageren. Volgende week praten N-VA en CD&V over een kartelvorming in Antwerpen.[/font] |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
N-VA. Maar de flamboyante ex-VUer kennende zou het niet lang duren vooraleer het er bovenarms zou opzitten met de N-VA top. Dus maar afwachten hoe de zaken evolueren. Het lonken van H.C. naar de N-VA is trouwens niet nieuw. Maanden geleden werd het al gesuggereerd door Knack en met Hugo's instemming. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Laten we hopen op kartelvorming tussen zijn nieuwe partij/beweging en de N-VA. Als de N-VA het PC-denkende pad dan even zou kunnen verlaten kan ze samen in coalitie gaan met VB (ik spreek over Antwerpen). Maar ja, eerst de gesprekken met de tsjeven afwachten. We zien wel. Maar ik ben een Coveliers-fan, dus zie hem graag, maar met 'bange' gevoelens
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Coveliers, de eeuwige verliezer...
Och nee zeg. |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Haha, ja dat is een goeie, denken dat ik mijn leven zou vergooien aan politiek.
Simpele. |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat die maar weg blijft. De n-va geraakt juist stilletjesaan wat af van haar (onterechte) rechtse imago.
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De NiVeA werd door Trends uitgeroepen tot meest liberale partij van Vlaanderen dus Coveliers zal er zich wel goed in z'n vel voelen zeker? |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
(verbeter me indien niet zo) |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() voor mij hoeft hij er niet bij. Ik denk dat dit een eeuwige gifbol is, die in iedere partij scheten laat.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Gouverneur
|
![]() In de tijd heeft hij de VU verlaten om zijn "postje" veilig te stellen bij de VLD. Nu terugkomen? ????
|
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Ik denk dat HC een geheime opdracht heeft gekregen van het VB. Alle andere partijen van binnenuit kapotmaken.
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan ie enkel functioneren als partijleider. Anders is het altijd hommeles. En ja, de NVA daar hoort hij het meeste thuis denk ik (qua standpunten en gedachtengoed). |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() Als ik het zo hoor: N-VA + Coveliers' partij => in kartel. In de partij zou het misschien wel eens tegen kunnen zitten. Maar dan moet de N-VA de CD&V laten vallen, en ik vrees dat ze dat niet gaan doen.
|
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Dat hij maar blijft waar hij is !
|
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() nergens dus |
|
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() Niemand zit te wachten op Coveliers denk ik. Het enigste wat die kerel wil bewerkstellen is een goedgesplaatst postje! En dat denkt hij te vinden bij n-va...
Het enigste waar hij kan op hopen is dat Dedecker eruit stapt en dat die een nieuwe partij start. Want zonder DD geraakt hij niet over de 5% grens. |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |||||