Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2005, 21:04   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard De racisten hadden gelijk

Toen de moslimgastarbeiders hier in de jaren zestig aankwamen, bracht dit al snel spanningen met zich mee. Aan vele cafés verschenen in die tijd van die akelige plaatjes met als opschrift "Interdit aux Nord-Africains".

Veel aandacht kreeg dat fenomeen toen niet want arbeiders - degenen die rechtstreeks met de gastarbeiders uit de moslimlanden geconfronteerd werden - werden toen al niet veel hoger ingeschat als de gastarbeiders zelf. Men beschouwde die zaken als de primaire uitingen van primaire reacties van primaire mensen onder elkaar. Wat geruzie onder het schorremorrie van hier en ginder ahw.

Toen echter scheldwoorden als "makkak" ingang begonnen te doen in het spraakgebruik van de onderste lagen van de maatschappij begonnen stilaan meer mensen zich hieraan te ergeren. Die kleine bordjes in de volksbuurten kon je nog ontwijken. Naarmate er steeds meer gastarbeiders toekwamen en zeker na de gezinsherenigingsgolf die vanaf de oliekrisis werd ingezet, werd dit akelige woord meer en meer gewoon bij arbeiders.

Geleidelijk aan bleek er echter meer aan de hand te zijn dan wat platvloers Neanderthalergeroep heen en weer. Steeds grotere groepen van mensen in de samenleving begonnen negatieve gevoelens te koesteren tegenover de gastarbeiders die door de politiekers en sociologen inmiddels tot "migranten" waren herdoopt.

Plots was het ook niet meer netjes om een en ander eens voluit te zeggen zoals het op je lever lag. Voortaan werd je als racist of zelfs als fascist bestempeld. De bordjes met "Interdit aux Nord-Africains" moesten verdwijnen. Over de problemen met de gastarbeiders, excuseer, migranten, mocht niet meer gesproken worden. Op straffe van uitsluiting op je werk, in je vriendenkring etc.

Het was echter al boter aan de galg, want de tegenstellingen tussen de groepen werden steeds groter. De migranten gingen meer en meer hun westerse kleren omruilen voor hoofddoeken en lange kleren en overal begonnen moskeeën en vzw's als paddestoelen uit de grond te schieten.

Het herdopen van de migranten in "allochtonen" en de Europeanen in "autochtonen" kon niet verhinderen dat partijen als het Vlaams Blok tot de grootste van het land uitgroeide. Zelfs niet als alle middelen werden ingezet om deze partij voor te stellen als nog erger dan de ergste nazi's.

De gastarbeiders > migranten > allochtonen werden inmiddels, aangezien ze zich steeds meer als een aparte groep begonnen te gedragen en overal ter wereld aanslagen begonnen uit te voeren tegen westerse doelwitten door de samenleving, aangeduid als "dé moslims".

En nu siddert de ganse westerse wereld voor het moslimggeweld en wacht in spanning de volgende aanslag af.

In de grote steden van Europa hebben de moslims de toekomst in handen, aangezien zij er nu de meerderheid van de jongeren vormen.

Of anders gezegd, de "racisten" van de jaren zestig hebben al die tijd toch gelijk gehad.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 21:29   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Jij moet voor het Laatste Nieuws gaan schrijven joh.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 23:33   #3
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

tjakkaaa!
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:39   #4
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

In de grote steden van Europa hebben de moslims de toekomst in handen, aangezien zij er nu de meerderheid van de jongeren vormen.
Zijn jullie nu de witte makaken of gewoon dezelfde sale Flamands ...

Citaat:
Of anders gezegd, de "racisten" van de jaren zestig hebben al die tijd toch gelijk gehad.
Waarin hebben ze gelaaaaaaaaaak gehad ... ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Big_daddy on 13-07-2005 at 15:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Zijn jullie nu de witte makaken of gewoon dezelfde sale Flamands ...

Citaat:
Waarin hebben ze gelaaaaaaaaaak gehad ... ?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Zullen jullie nu de witte makaken of gewoon dezelfde sale Flamands ...

Citaat:
Waarin hebben ze gelaaaaaaaaaak gehad ... ?[/size]
[/edit]
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/

Laatst gewijzigd door Big_daddy : 13 juli 2005 om 14:39.
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 23:21   #5
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Om aan te tonen dat de "racisten" het bij het rechte eind hadden en dat hun gedrag enkel een reactie was op dat van de écht racistische moslims die hier toekwamen, volgende quote uit een ander topic:

Citaat:
In het islamitische Jordanië blijkt 100 procent van de bevolking problemen te hebben met de joden, in Libanon 99 procent en in Marokko 88 procent. Ook heeft 61 procent van de Marokkanen moeite met christenen.

Behoeft geen verder commentaar, of wel?
Oud 15 juli 2005, 10:14   #6
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om aan te tonen dat de "racisten" het bij het rechte eind hadden en dat hun gedrag enkel een reactie was op dat van de écht racistische moslims die hier toekwamen, volgende quote uit een ander topic:

En 100% van de Wrekers heeft problemen met Moslims.
Dus nee, geen verder commentaar...
Oud 15 juli 2005, 10:17   #7
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

ik had gelijk geen wreker-topics meer te openen. (helaas helaas...)
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 11:19   #8
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook heeft 61 procent van de Marokkanen moeite met christenen.
zo weinig ?
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 12:48   #9
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
zo weinig ?
En ook heeft 88% van de Marokkanen (in Marokko) problemen met Joden.

Ik zou dat getal eens willen zien voor respectievelijk de Belgische, Vlaamse en Antwerpse autochtonen.

Ik denk dat dat getal dan minder dan 10% zou zijn.[edit]
[size=1]After edit by Wreker on 15-07-2005 at 13:48
Reason:

Citaat:
zo weinig ?
En ook heeft 88% van de Marokkanen (in Marokko) problemen met Joden.

Ik zou dat getal eens willen zien voor respectievelijk de Belgische, Vlaamse en Antwerpse autochtonen.

Ik denk dat dat getal dan minder dan 10% zou zijn.[/size]

Citaat:
zo weinig ?
En ook heeft 88% van de Marokkanen problemen met Joden.

Ik denk dat dat getal dan minder dan 10% zou zijn.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 15 juli 2005 om 12:48.
Oud 15 juli 2005, 15:27   #10
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
oliekrisis
oliecrisis, lekker dier.
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2005, 19:29   #11
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Jouw redenering is dus: racisten hebben gelijk, want elders zijn er ook xenofoben ...

Amaai, zo heb ik ook gelijk Big Daddy en Big Mummy geven elkaar gelijk ...
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Oud 15 juli 2005, 21:14   #12
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Jouw redenering is dus: racisten hebben gelijk, want elders zijn er ook xenofoben ...

Amaai, zo heb ik ook gelijk Big Daddy en Big Mummy geven elkaar gelijk ...
Ik had beter van je verwacht BDke. Blijven proberen jong.
Oud 15 juli 2005, 23:28   #13
myrdjinn
Burgemeester

myrdjinn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu siddert de ganse westerse wereld voor het moslimggeweld en wacht in spanning de volgende aanslag af.
dit zinnetje vat het mooi samen. heel mooi eigenlijk.

1) ik sidder niet
2) ik wacht niet

ik heb een leven te leiden en dat wil ik niet verloren zien gaan aan voor een groot stuk denkbeeldige angst (niet helemaal natuurlijk: de bewijzen zijn er) en daaruitvloeiende haat.

je kan AL je berichten vervangen door: "we moeten ze allemaal afmaken. we moeten schrik van ze hebben. ze zijn gevaarlijk. wij zijn goed, zij zijn slecht. we moeten milities vormen." ik kan niet beweren dat je dom bent of het vlug opgeeft, ik kan ook niet beweren dat er geen problemen zijn, maar besef je dat jijzelf ook een onderdeel bent van het hele probleem?
myrdjinn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 16:45   #14
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik had beter van je verwacht BDke. Blijven proberen jong.
"Racisten hebben gelijk want elders zijn er ook xenofoben "

Niet van terug ZwartWrekertje ? Je doet nochtans niets anders dan proberen. Hoeveel topics schrijf je zo per minuut ?
En wat leer je eruit ?
Niets blijkbaar want je blijft verder proberen.
Oud 20 juli 2005, 13:04   #15
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myrdjinn
dit zinnetje vat het mooi samen. heel mooi eigenlijk.

1) ik sidder niet
2) ik wacht niet

ik heb een leven te leiden en dat wil ik niet verloren zien gaan aan voor een groot stuk denkbeeldige angst (niet helemaal natuurlijk: de bewijzen zijn er) en daaruitvloeiende haat.

je kan AL je berichten vervangen door: "we moeten ze allemaal afmaken. we moeten schrik van ze hebben. ze zijn gevaarlijk. wij zijn goed, zij zijn slecht. we moeten milities vormen." ik kan niet beweren dat je dom bent of het vlug opgeeft, ik kan ook niet beweren dat er geen problemen zijn, maar besef je dat jijzelf ook een onderdeel bent van het hele probleem?
Ik had het niet beter kunnen zeggen... die Wreker is een echte rechts-extremist en moslimhater zonder enig onderscheid te maken, hij spreekt over neits anders...
Oud 20 juli 2005, 14:25   #16
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Niet van terug ZwartWrekertje ? Je doet nochtans niets anders dan proberen. Hoeveel topics schrijf je zo per minuut ?
En wat leer je eruit ?
Beter lezen he. De reactie van de zogenaamde "racisten" was gewoon een reactie op het racistisch gedrag dat ze ondervonden van de moslimmigranten waarmee ze direct geconfronteerd werden.

Het kwam dus niet uit het niets en had ook niets vandoen met het gedrag van groepen elders. Dat citaat was enkel om te onderstrepen dat de intuitie van die zogenaamde "racisten" en hun instinctieve reflex de juiste was.

Niets dan last met die discriminerende en apartheid lievende moslims.

Europa : Interdit aux Nord-Africains et aux autres racistes musulmans![edit]
[size=1]After edit by Wreker on 20-07-2005 at 15:25
Reason:

Citaat:

En wat leer je eruit ?
Beter lezen he. De reactie van de zogenaamde "racisten" was gewoon een reactie op het racistisch gedrag dat ze ondervonden van de moslimmigranten waarmee ze direct geconfronteerd werden.

Het kwam dus niet uit het niets en had ook niets vandoen met het gedrag van groepen elders. Dat citaat was enkel om te onderstrepen dat de intuitie van die zogenaamde "racisten" en hun instinctieve reflex de juiste was.

Europa : Interdit aux Nord-Africains et aux autres racistes musulmans![/size]

Citaat:

En wat leer je eruit ?

Europa : Interdit aux Nord-Africains et les autres racistes musulmans![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 20 juli 2005 om 14:25.
Oud 20 juli 2005, 14:26   #17
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik had het niet beter kunnen zeggen... die Wreker is een echte rechts-extremist en moslimhater zonder enig onderscheid te maken, hij spreekt over neits anders...
Zegt iemand die 0,0 van de islam afweet.
Oud 20 juli 2005, 15:58   #18
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Beter lezen he. De reactie van de [size=4]zogenaamde "racisten"[/size] was gewoon een reactie op het racistisch gedrag dat ze ondervonden van de moslimmigranten waarmee ze direct geconfronteerd werden.

Europa : Interdit aux Nord-Africains et aux autres racistes musulmans!
"Zogenaamde racisten" hebben gelijk want van elders komen er ook xenofoben.

Is dat wat je wil zeggen zwartwrekertje ?

Big_Daddy en Big Mummy geven elkaar ook altijd de schuld. Wie er begonnen is ? Dat hangt af aan wie je het eerst vraagt ...
Oud 20 juli 2005, 17:16   #19
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Big_Daddy en Big Mummy geven elkaar ook altijd de schuld. Wie er begonnen is ? Dat hangt af aan wie je het eerst vraagt ...
Geef toe, de meeste moslimmigranten hebben zich tegenover ons totnogtoe gedragen als een zootje ondankbare onbeschofteriken.

Die eersten van ons die met hen mochten kennis maken op de werkvloer hadden dat al snel door. Dit geheel in tegenstelling tot mierenbreinen zoals jij.[edit]
[size=1]After edit by Wreker on 20-07-2005 at 18:17
Reason:

Citaat:

Geef toe, de meeste moslimmigranten hebben zich tegenover ons totnogtoe gedragen als een zootje ondankbare onbeschofteriken.

Die eersten van ons die met hen mochten kennis maken op de werkvloer hadden dat al snel door. Dit geheel in tegenstelling tot mierenbreinen zoals jij.[/size]

Citaat:

Die eerste van ons die met mochten kennis maken op de werkvloer hadden dat al snel door. Dit geheel in tegenstelling tot mierenbreinen zoals jij.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 20 juli 2005 om 17:17.
Oud 20 juli 2005, 17:28   #20
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, Belgen werden makakken genoemd. De marokkaanse rijkswacht klopte er maar op los. Het verhuren van huizen, het vinden van werk was een fluitje van een cent, ...

Je hebt er problemen mee dat allochtonen je van repliek dienen. Je verwacht dat een bruine geboren is een uniform van de onmondige klasse. Dit mierenbrein denkt dat je nog vaak zult verschietten.

Citaat:
Die eersten van ons die met hen mochten kennis maken op de werkvloer hadden dat al snel door. Dit geheel in tegenstelling tot mierenbreinen zoals jij.
Dit mierenbrein denkt dat je nog nooit een werkvloer gezien hebt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be