![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Is een gewenning aan het terrorisme ? | |||
Ja, alles went, de mensheid is soepel genoeg |
![]() ![]() ![]() |
10 | 62,50% |
Nee, iedereen blijft schrik hebben |
![]() ![]() ![]() |
3 | 18,75% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,25% |
Terrorisme mag niet wennen, anders wordt terrorisme in naam van de Islam nutteloos |
![]() ![]() ![]() |
2 | 12,50% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() We hebben de laatste jaren al wat terroristische aanslagen meegemaakt. Wat mij hierbij opvalt is dat er een soort gewenning komt. Na de laatste aanslag zetten zelfs de meeste toeristen hun reis gewoon verder.
Is de mens zo soepel dat zelfs terrorisme went ? Als je vergelijkt met bvb. het gevaar op de weg waar jaarlijks duizenden doden vallen en dit vergelijkt met het terrorisme is het wel voor een deel te begrijpen. Wat denk jij ervan ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 27 juli 2005 om 12:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Gewenning? Pfff, die dingen zie je toch enkel op tv om het half jaar ofzo ... kheb daar voor de rest bitter weinig van gemerkt ... waarom zou je trouwens je reis afzeggen? Geef me één goede reden? De kans dat je omkomt bij een terroristische aanslag is een pak kleiner dan te crashen met een vliegtuig en dat is op zijn beurt nog eens pak kleiner dan met de auto op vakantie te gaan ...
Ik weet niet of je over gewenning kan spreken, het is is niet omdat de mensen niet bang zijn dat er al gewenning is hé... mensen zijn gewoon realistisch daarin en beginnen niet hysterisch te doen en blijven gewoon ginder, m'n neef is ook met z'n vriendin vakantie in Sharm El Sheik of hoe schrijf je dat... hij was amper 3 dagen daar, ze hebben gewoon een sms gedaan nr huis toen ze doorhadden dat er een aanslag was en thuis waren ze al gerust... voor de rest niets aan de hand, ze gingen voor te duiken en hebben daar een heel jaar naar uitgekeken... dan ga je niet zomaar als een kip-zonder-kop terugkeren naar huis...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Volgens een aantal Israelies die ik vroeger heb gesproken treedt er nooit gewenning op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij zijn er nu niet meer terroristische aanslagen dan pakweg 10 of 20 jaar geleden.
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Nee, terrorisme went niet. Dat is een farce gestart door de Belgische media. En de mensen die effectief daar in die aanslag zaten, gaan NOOOOOOOOOOIT meer terug.
persoonlijk zou ik echter m'n reizen ook niet schrappen hoor. Zeker niet naar Egypte. De kans dat ze daar een tweede aanslag kennen is erg klein. Garantie loopt daar nu overal het leger rond, en zijn alle militanten die in de gaten werden gehouden opgepakt, en hangen nu waarschijnlijk ondersteboven met 220 volt op hun kloten, te zingen over hun activiteiten de laatste 5 jaar. Ik zou veel meer schrik hebben was die aanslag gebeurd in Brussel, omdat ik weet dat in België men u eerder zou oppakken voor racisme als je een moslimmilitant zou melden, dan dat men achter die moslimmilitant gaat.
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Je kan gewoon niet anders danb eraan beginnen wennen, dat heet overleven. Ik keur terrorisme niet goed maar kan je oorlog veroorzaakt door rijke indusstrielanden wel goed keuren? Volkeren die onderdrukt worden komen altijd in revolte, kijk maar naar Vlaanderen, toen wij onderdrukt werden door de industriële bazen gingen we er op een bepaald moment ook tegenin. Onrechtvaardigheid moet uit de wereld... jammer dat het nooit gaat lukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
De enige mogelijkheid tot terrorisme is GELD BEZITTEN. Door de oliedollars kunnen zelfs de meest krankzinnigen, andere mensen opleiden en motiveren tot terrorisme. Als een gek met geld mensen zou opleiden tot een terroristische daad omdat hij meent dat de aarde plat is en dit in één of ander religieus boek staat dan zal dit hen zonder veel problemen lukken. Dat is wat er nu eigenlijk gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Of maak jij een selectie van wie het verdiend heeft en wie niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() ja maar met religieus terrorisme ben ik het niet eens, en het is niet de enige vorm van terrorisme die bestaat. Neem nu Palestina, die zijn onderdrukt en ik sta er achter dat ze stappen ondernemen, hoewel aanslagen met onschuldige slachtoffers geen oplossing brengen.... maar hoe zou jij zijn? Wanneer je familie geen water krijgt terwijl de andere kant water verspilt aan groene pleintjes en fonteintjes, terwijl jij enkel tussen steen en afval zit = onrechtvaardig!
Dat nu het westen getroffen wordt door terrorisme is ook ons schuld, wij hebben jarenlang geproffiteerd van arme landen, ze uitgebuit en wat kreeg de bevolking daar? Njet. Maar natuurlijk wordt nu alles vermomd als een heilige oorlog tegen ons, heidenen, terwijl het eigelijk jarenlange (zelfs generaties oude) frustraties zijn die de kop opduiken. Het gaat nu om het rijke westen tegen het arme zuiden en de laatste slag is nog niet gestreden. Waarom denk je dat er zoveel mensen zich plots verdiepen in het Islamisme? Door angst. Om hun eigen vel te redden. Waarom kunnen mensen elkaar gewoon niet laten leven en elkaar respecteren voor wat ze zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
De vele andere plaatsen waar de islam slaagt om op barbaarse manier terrein te veroveren daar moet zedig over gezwegen worden. Me dunkt ben je al goed gehersenspoeld door de linkse media. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Palestina, waar iedereen toch nog drinkbaar water en voedsel heeft, en velen de dood ZELF opzoeken door vooraan de vechtlinies stenen te gaan gooien naar een stel gewapende mannen, is een vreselijk tafereel waar de terroristen niet moeten gezocht worden bij de mannen en jongens die zich in één of ander winkelcentrum opblazen.... maar volgens sommigen verdorie bij degene die moeten schieten teneinde hun eigen leven te beschermen. Daar waar de toestand in Sudan ontelbare keren erger is, volgens onafhankelijken de grootste menselijke tragedie op aarde ooit, niet eens op de agenda van de VN komt (laat staan in de hoofden van linkse multicullers).
![]() |
![]() |
#17 |
Vreemdeling
|
![]() Me dunkt ben je al goed gehersenspoeld door de linkse media.
![]() Ik volg m'n eigen gedachtengoed en leer uit ervaring (en die is niet altijd even leuk). Ik ben geen linkse die in de mooiste buurt van tstad woont ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 28 juli 2005 om 13:59. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Daar waar de toestand in Sudan ontelbare keren erger is, volgens onafhankelijken de grootste menselijke tragedie op aarde ooit, niet eens op de agenda van de VN komt (laat staan in de hoofden van linkse multicullers).[/quote]
Wat daar gebeurt is inderdaad veel erger, maar ik wou gewoon een voorbeeld geven dat ik de terroristen niet misversta. Wat trouwens in Soudan aan de hand is is een volkerenuitmoording maar wees gerust dat de Israëlische bevolking zich in dezelfde slachtofferrol draait en ze nog steeds medeleven vragen voor de Jodenuitmoording tijdens de wereldoorlogen en daarop veel van hun steun krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Het noorden van Afrika is me zeker niet onbekend. Ik verblijf er heel graag en laat me graag meesleuren in de chaos, het is een geheel ander leefritme, maar je moet ervoor zijn. Ik moet wel toegeven dat het als vrouw geen pretje is om je er tussen thuis te voelen, want je blijft de blanke geile vrouw die ze op de televisie te zien krijgen �* la Britney Spears
|
![]() |
![]() |