![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wereld Referendum Religie : welke optie zou kiezen? | |||
Alle bestaande religies moeten behouden blijven zoals ze zijn |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Enkel de bestaande religies, goedgekeurd door een wereldreferendum zijn toegelaten |
![]() ![]() ![]() |
1 | 9,09% |
Slechts één van de bestaande religies, verkozen in een wereldreferendum, is toegelaten, de andere moeten verdwijnen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Slechts één nieuwe wereldreligie is toegelaten, samen te stellen uit het beste van alle religies, alle bestaande religies verdwijnen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Alle religies moeten verdwijnen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dat het hoog tijd wordt dat de wereld zich eens gaat bezinnen over hoe het nu verder moet met de religie op deze aarde. In een tijdperk van internet waar we spreken over Global Village en wereldintegratie gaat het toch niet meer op dat de ene groep mensen de andere opblaast of het leven zuur maakt in de naam van een of andere godsdienstwaanzinnige overtuiging.
Zou het daarom niet stilaan tijd worden om aan de mensen zelf te vragen wat ze vinden wat er met de religie moet gebeuren? Mogelijke opties voor zo'n wereldreferendum zouden kunnen zijn: - Alle religies moeten behouden blijven zoals ze zijn; - Enkel religies goedgekeurd door een wereldreferendum zijn toegelaten; - Slechts één van de bestaande religies, verkozen in een wereldreferendum, is toegelaten, de andere moeten verdwijnen; - Slechts één nieuwe wereldreligie is toegelaten, samengesteld uit het beste van alle religies, verkozen in een wereldreferendum, alle bestaande religies moeten verdwijnen; - Alle religies moeten verdwijnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wreker, ge hebt zo'n obsessie met religie dat ik denk dat ge in feite latent religieus zijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Banneling
|
![]() Een briljant idee!!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Musketo : 18 juli 2005 om 09:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Als er voor kandidaat-stemmers problemen zijn over wat er onder de 5 opgesomde opties verstaan dient te worden, vraag maar he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het beste van alle religies houdt in dat je de keuze van anderen respecteert. Je hebt dus niets begrepen van mijn suggestie Wreker. Daar is nergens sprake van verbod tenzij verbod op onverdraagzaamheid. Het beste van alle religies is vrede door begrip, empathie en respect. Je kan het ook als een nieuwe religie beschouwen. De religie van de glimlach. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Al die religies zijn bullshit labyrinth, dan kun we in een geïntegreerd werelddorp toch maar beter 1 religie of een heel beperkt aanbod van tolereerbare toestanden dulden. Beter 1 onschuldige soort bullshit for the brains, dan verschillende soorten religieuze hard-drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En wie wil er nu een religie met een Wreker als profeet ......... ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 juli 2005 om 21:40. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, de titel van dit topic is "Wereld Referendum over Religie". Dat wil dus zeggen dat iedereen daar zijn zeg mag over hebben. Zegt de overgrote meerderheid van de wereld "weg met al die rommel" : so be it. Zegt de overgrote meerderheid van de wereld "laat alles maar bij het oude" : so be it. Trouwens, jij lijkt nog veel minder vertrouwen in de religies te hebben dan ik! Want ik heb gestemd op de optie: Slechts één nieuwe wereldreligie is toegelaten, samen te stellen uit het beste van alle religies, alle bestaande religies verdwijnen Jouw commentaar hierop: Wil je de bloeddorstigen laven Wreker ? Als je dus het beste van alle religies verenigt, krijg je volgens jou een bloedbad. ![]() ![]() [edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 18 juli 2005 om 22:00. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Wreker]
Citaat:
Hoe ga je je referendum noemen ? Het 'Rommelreferendum' ? ps. wat een aanpassing Wreker ...... Die andere religies doen verdwijnen hoe doe je dat ? Met een hocus-pocus ? Het beste uit alle religies natuurlijk maar dat alle anderen moeten verdwijnen dat is in jouw geval de dictatuur van het beste ...... Die knop Wreker waarop je moet duwen zal je daar zelf geen last en schilfertjes van krijgen ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 18 juli 2005 om 22:17. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laat al dat goeds maar komen. Wie kan daar nu tegen zijn? De duivel? Misschien is die "dictatuur van het beste" wel het beruchte "Rijk Gods" waar Jezus het altijd over had. ![]() Trouwens een prachtige uitdrukking vind ik, hoe meer ik het hoor. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 18 juli 2005 om 22:16. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
't Is niet eenvoudig Wreker.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .......... of eerder de chaos van het slechte zoals nu in Irak waarvan de gewone bevolking het slachtoffer is.
Dan heb ik toch liever als 'België danst' op de tonen van ' ik hou van u'....... Geef toe, al die blije gezichten dat is toch wat anders dan de oorlog, het bloed en de tranen van Irak. Ik ga dus voor het beste van de boeken....... Zeker weten ! Maar zonder een oorlog te ontketenen tegen de andere religies door te zeggen dat ze moeten verdwijnen. Ik stem dus niet in je poll omdat jij er inderdaad waarschijnlijk een dictatuur zou van maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dan zal inderdaad het heilig huisje van de godsdienstvrijheid eerst moeten gesloopt worden. Maar als de overgrote meerderheid van de wereldbevolking dat OK vindt, wat is daar dan mis mee?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 19 juli 2005 om 10:52. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gouverneur
|
![]() Wreker kijkt alleen naar België.
Hij ziet Belgische kerken leeglopen en trekt de lijn door naar de rest van de wereld. Ik ben wel voorstander van een wereldreferendum, gewoonweg om wreker met de neus in de feiten te rammen. Ik weet nu al, zonder referendum, dat de overgrote meerderheid van de wereld voor behoudt van alle relegies zijn. Een referendum in Islamitische landen zal +90% opleveren voor behoudt en dat zijn er al +1miljard mensen. Heel Amerika, van noord tot zuid, zal ook een cijfer van +90% opleveren.half miljard. Indië, ook een goei +90%, bijna een miljard mensen China, ook een goei +90%, miljard mensen Alleen Europa zal geen hoge score halen, maar een 60-70% zien ik er wel uitkomen. kwart miljard. En ondertussen hebben we de meerderheid gehad van de wereldbevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste voorstellen doen mij veel denken aan de situatie in Europa een paar eeuwen geleden... Toen was er ook maar één godsdienst (en dan nog, een strekking binnen een bepaalde godsdienst) toegelaten...
Het resultaat was nu niet bepaald bevredigend te noemen... ![]()
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men zou kunnen vragen aan de mensen of de religies, alvorens tot de "elite-religies" te behoren eerst aan een test moeten onderworpen worden. Enkel de "elite-religies" die aan strenge kwaliteitsnormen voldoen, worden dan toegelaten. Religies die een quotering "ISO 9/11" krijgen zouden dan niet meer mogen verbreid worden bvb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nochtans staat er deze optie bij : Citaat:
|
||
![]() |