Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2005, 10:14   #1
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard Hoe de Terugkeer in goede banen leiden?

Meestal wordt, van zodra het woordje "terugkeer" uitgesproken wordt onmiddellijk gereageerd met termen als deportatie en ander lelijks.

Het lijkt erop alsof de wereld wel lijkt te vergaan als nog maar aan zoiets wordt gedacht door Europeanen, dan vliegen ze elkaar naar de keel en beginnen elkaar uit te schelden dat het niet meer mooi is.

Nochtans doen de moslims niet anders dan voortdurend terugkeren naar hun thuislanden en dan na een tijdje weer naar hier te komen. De overgrote meerderheid van de moslims in Europa gaat zijn partner in de thuislanden halen. Dat soort migratie is voor velen blijkbaar wel mogelijk zonder veel problemen.

Om nu een deftig debat mogelijk te maken zou het misschien niet slecht zijn om eens een denkoefening te maken over hoe zo'n terugkeer van de moslims nu het best zou georganiseerd worden. Wat komt er allemaal bij kijken? Waar moet je op letten? Met welke dingen begin je best eerst?

Als dan blijkt dat een en ander best kan meevallen en helemaal niet zo'n drama hoeft te zijn als sommigen voorstellen, dan kan er ook op een meer serene manier met dit thema omgegaan worden en wordt het gemakkelijker om dit thema op de politieke agenda geplaatst te krijgen.

Hoe zou zo'n aanpak van de terugkeer van de moslims naar de moslimlanden er dus praktisch kunnen uitzien?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 10:17   #2
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Ow yeah. Hardcore.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 10:18   #3
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Hoe zou zo'n aanpak van de terugkeer van de moslims naar de moslimlanden er dus praktisch kunnen uitzien?
Er zijn voorbeelden in de recente geschiedenis. Als ik me niet vergis heeft Idi Amin ergens eind jaren '80 een massale terugkeer van migranten (Soedanezen?) georganiseerd, met vrachtwagens. En in Mozambique hebben ze het ook een keer gedaan, dacht ik.
Het zijn niet direct de voorbeelden waar je naar zoekt. Om van de Krimtataren nog te zwijgen.
Je zal dus aan iets heel nieuws moeten werken. Wortel en stok, zoiets.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 16:52   #4
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Het terugkeer-spoor hoeft daarom niet het enige spoor te zijn om een zelfde doel te bereiken.

- Naast de terugkeer kan ook nog een "uitdoof-beleid" gevoerd worden: geen gezinshereniging meer in Europa.
- Gezinshereniging enkel in de thuislanden - en dit aanmoedigen.
- Maatregelen die ex-moslims het mogelijk maken om zonder gevaar voor hun leven volledig te assimileren in de westerse wereld.

Dit gekoppeld aan een zeer restrictief beleid naar de islam toe, met als ultieme doelstelling : het volledig bannen van de islam uit de westerse wereld. Dit kan ook stapsgewijs gebeuren - in een stappenplan - zodat de druk geleidelijk toeneemt op degenen die niet willen assimileren om toch maar een plek op te zoeken waar ze zich beter zullen voelen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Wreker on 16-07-2005 at 17:52
Reason:
--------------------------------

Het terugkeer-spoor hoeft daarom niet het enige spoor te zijn om een zelfde doel te bereiken.

- Naast de terugkeer kan ook nog een "uitdoof-beleid" gevoerd worden: geen gezinshereniging meer in Europa.
- Maatregelen die ex-moslims het mogelijk maken om zonder gevaar voor hun leven volledig te assimileren in de westerse wereld.

Dit gekoppeld aan een zeer restrictief beleid naar de islam toe, met als ultieme doelstelling : het volledig bannen van de islam uit de westerse wereld. Dit kan ook stapsgewijs gebeuren - in een stappenplan - zodat de druk geleidelijk toeneemt op degenen die niet willen assimileren om toch maar een plek op te zoeken waar ze zich beter zullen voelen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Dit gekoppeld aan een zeer restrictief naar de islam toe, met als ultieme doelstelling : het volledig bannen van de islam uit de westerse wereld. Dit kan ook stapsgewijs gebeuren - in een stappenplan - zodat de druk geleidelijk toeneemt op degenen die niet willen assimileren om toch maar een plek op te zoeken waar ze zich beter zullen voelen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 16 juli 2005 om 16:52.
Oud 16 juli 2005, 17:34   #5
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Dit gekoppeld aan een zeer restrictief beleid naar de islam toe, met als ultieme doelstelling : het volledig bannen van de islam uit de westerse wereld. Dit kan ook stapsgewijs gebeuren - in een stappenplan - zodat de druk geleidelijk toeneemt op degenen die niet willen assimileren om toch maar een plek op te zoeken waar ze zich beter zullen voelen.
Je hebt er idd baat bij om niet de islamieten te bannen, maar wel de islam. Een snelle decadentie, zoals bij de christenen gebeurd is, is de meest efficiënte weg.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 20:49   #6
sinan123
Banneling

Standaard

Welke ''Terugkeer'' ?
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 20:54   #7
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Van zodra het aantal islamieten wat te groot wordt in een overwegend andersdenkende maatschapij wordt het samenleven idd wel moeilijk zo is gebleken.
De meeste westerlingen zijn niet zo snel geneigd om zich tot de islam te bekeren.
(sommige/veel?) islamieten maken van hun geloof hun banier om onder te strijden, hoewel dit wss niet echt een geloofskwestie is?
Het is wel wat vreemd dat veel moslims, naar hier komen en dan blijkbaar verwachten dat wij gaan leven naar hun normen of tenminste hun gebruiken tolereren ook al gaat dit in tegen onze manier van denken.
In deze zou de gast zich toch wel moeten aanpassen aan het gastland.
Nu blijkt de gast wel eens het omgekeerde te verwachten.
Als de gast merkt dat de gastheer niet bereid is om hieraan tegemoet te komen zou het mss wel beter zijn dat hij dan terugkeert naar een plaats waar de door hem geliefde islam algemeen beleden wordt.
Mss is het om te beginnen niet slecht om duidelijk te maken dat godsdienstvrijheid best kan maar dat er duidelijke grenzen zijn aan de toepassing ervan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 21:19   #8
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sinan123
Welke ''Terugkeer'' ?
Dé Terugkeer.
Oud 16 juli 2005, 22:18   #9
Musketo
Banneling

Standaard

Amai, mét hoofdletter zelfs.

Dat zal nogal wat kosten. Ik wil ook mee als het zo zit. Die vreemdelingen krijgen anders al ons geld voor hun vakantie.
Oud 16 juli 2005, 22:24   #10
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Ik hoor telkens het verhaal dat de moslim's die in ons land verblijven een groot contrast vertonen met de moslims in bev Turkije en Marokko.Zo hoor ik dikwijls dat de turkse vrouwen in Turkije er in westerse kledij(jeans en t-shirt,topje,....)rondlopen.

Weet iemand hier meer over?

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen,verblijven wel welkom zijn in hun "geboorteland".[edit]
[size=1]After edit by Grellig on 16-07-2005 at 23:37
Reason:

Ik hoor telkens het verhaal dat de moslim's die in ons land verblijven een groot contrast vertonen met de moslims in bev Turkije en Marokko.Zo hoor ik dikwijls dat de turkse vrouwen in Turkije er in westerse kledij(jeans en t-shirt,topje,....)rondlopen.

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen,verblijven wel welkom zijn in hun "geboorteland".[/size]

[size=1]After edit by Grellig on 16-07-2005 at 23:26
Reason:

Ik hoor telkens het verhaal dat de moslim's die in ons land verblijven een groot contrast vertonen met de moslims in bev Turkije en Marokko.Zo hoor ik dikwijls het verhaal dat de turkse vrouwen in Turkije er in westerse kledij(jeans en t-shirt,topje,....)rondlopen.

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen,verblijven wel welkom zijn in hun "geboorteland".[/size]

[size=1]After edit by Grellig on 16-07-2005 at 23:25
Reason:

Ik hoor telkens het verhaal dat de moslim's die in ons land verblijven een groot contrast vertonen met de moslims in bev Turkije en Marokko.Zo hoor ik dikwijls het verhaal dat de turkse vrouwen in Turkije er in westerse kledij(jeans en t-shirt,topje,....)rondlopen.

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen verblijven,wel welkom zijn in hun "geboorteland".[/size]

Ik hoor telkens het verhaal dat de moslim's die in ons land verblijven een groot contrast vertonen met de moslims in bev Turkije en Marokko.Zo hoor ik dikwijls het verhaal dat de turkse vrouwen in turkije er in westerse kledij(jeans en t-shirt,topje,....)rondlopen.

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen verblijven,wel welkom zijn in hun "geboorteland".[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 16 juli 2005 om 22:37.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2005, 22:34   #11
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Uitleg simpel.
Turken in Europa waren boeren die naar de stad trokken en daarna verder naar Europa.
Turkse vrouwen in Istanbul/Akara/Izmir (en de andere grote steden) kleden zich meestal westers.
Citaat:

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen,verblijven wel welkom zijn in hun "geboorteland".
De kloof wordt sowieso steeds groter. (logisch lijkt mij)[edit]
[size=1]After edit by sinan123 on 16-07-2005 at 23:35
Reason:

Citaat:
Uitleg simpel.
Turken in Europa waren boeren die naar de stad trokken en daarna verder naar Europa.
Turkse vrouwen in Istanbul/Akara/Izmir (en de andere grote steden) kleden zich meestal westers.
Citaat:

Dan is het natuurlijk de vraag of de hard-core moslims die in ons land,en andere europese landen,verblijven wel welkom zijn in hun "geboorteland".
De kloof wordt sowieso steeds groter. (logisch lijkt mij)[/size]

[size=1]After edit by sinan123 on 16-07-2005 at 23:35
Reason:

Citaat:
Uitleg simpel.
Turkse vrouwen in Istanbul/Akara/Izmir (en de andere grote steden) kleden zich meestal zo.
Citaat:

Citaat:
Uitleg simpel. Turken in Europa waren boeren die naar de stad trokken en daarna verder naar Europa. Turkse vrouwen in Istanbul/Akara/Izmir (en de andere grote steden) kleden zich meestal zo

Citaat:

[/edit]

Laatst gewijzigd door sinan123 : 16 juli 2005 om 22:35.
Oud 16 juli 2005, 22:38   #12
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Uitleg simpel.
En hoe zit het met deze vrouwen hun geloofsbelevenis Sinan,is die niet zo diepgaand als de moslims in Antwerpen die zich wel ritueel kleden?

Novalis
Oud 16 juli 2005, 22:43   #13
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met deze vrouwen hun geloofsbelevenis Sinan,is die niet zo diepgaand als de moslims in Antwerpen die zich wel ritueel kleden?
Zoveel weet ik niet, wel weet ik dat de overgrote meerderheid wel gelovig is.
Oud 16 juli 2005, 22:49   #14
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Zoveel weet ik niet, wel weet ik dat de overgrote meerderheid wel gelovig is.
Ja,geloven doen we eigenlijk allemaal wel,het ligt er natuurlijk aan hoe letterlijk je u geloof opneemt.En hier knelt het schoentje altijd.

De gulden middenweg is natuurlijk altijd het beste.Zo ben ik een fervent lezer van Boeddhisme,het helpt me op moeilijke momenten,maar ik ga natuurlijk ook niet in een klooster zitten.Boeddha zegt zelf dat je zijn filosofie niet letterlijk moet nemen maar alleen als een vlot waar je de andere kant van de rivier mee moet berijken en dan moet je het vlot laten voor wat het is.Kan het nog mooier?De mooiste filosofie van allemaal!

Novalis
Oud 16 juli 2005, 22:55   #15
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja,geloven doen we eigenlijk allemaal wel,het ligt er natuurlijk aan hoe letterlijk je u geloof opneemt.En hier knelt het schoentje altijd.
Idd, het is sowieso onmogelijk om letterlijk naar een geloof te leven.

Citaat:

De gulden middenweg is natuurlijk altijd het beste.Zo ben ik een fervent lezer van Boeddhisme,het helpt me op moeilijke momenten,maar ik ga natuurlijk ook niet in een klooster zitten.Boeddha zegt zelf dat je zijn filosofie niet letterlijk moet nemen maar alleen als een vlot waar je de andere kant van de rivier mee moet berijken en dan moet je het vlot laten voor wat het is.Kan het nog mooier?De mooiste filosofie van allemaal!
Het Boeddhisme is idd heel boeiend.
Oud 16 juli 2005, 23:22   #16
Musketo
Banneling

Standaard

Sinan, ge valt weer uit uw rol hé!! Verdomme toch!

Uw tekst was: 'Ja die kloteboeddhisten eh! Ik wil ze allemaal de strot oversnijden!'

Snapt ge't?
Oud 16 juli 2005, 23:24   #17
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Sinan, ge valt weer uit uw rol hé!! Verdomme toch!

Uw tekst was: 'Ja die kloteboeddhisten eh! Ik wil ze allemaal de strot oversnijden!'

Snapt ge't?
Dat vroeg ik me ook af Musketo,ik zal nooit vergeten hoe ik die eeuwenoude Boeddhabeelden de lucht in zag gaan door springstof van islamitische makelij.

Novalis
Oud 16 juli 2005, 23:59   #18
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vroeg ik me ook af Musketo,ik zal nooit vergeten hoe ik die eeuwenoude Boeddhabeelden de lucht in zag gaan door springstof van islamitische makelij.
Neen neen, Grellig. De gebruikers van de springstof waren Islamitisch. De springstof zelf was waarschijnlijk een restantje van de Sovjets of een cadeau van de Amerikanen.
Oud 17 juli 2005, 00:10   #19
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Neen neen, Grellig. De gebruikers van de springstof waren Islamitisch. De springstof zelf was waarschijnlijk een restantje van de Sovjets of een cadeau van de Amerikanen.
Idd,geef er maar weer aan draaitje aan.

Novalis
Oud 17 juli 2005, 00:11   #20
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd,geef er maar weer aan draaitje aan.
Juist is juist, he.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be