![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 20 juli met veel fanfare: wereldrecordpoging
![]() Naar aanleiding van 175-25 zullen de feestelijkheden in het kader van de Nationale Feestdag met muziek worden ingeleid. Op 20 juli worden alle muzikanten van fanfares, brassbands, harmonieën, muziekverenigingen en andere mobiele orkesten in Brussel verwacht om samen het wereldrecord van de grootste fanfare te breken, namelijk 11.158 deelnemers. Dit record is sedert enkele maanden in handen van Japan (het geldige record op het ogenblik dat het project werd opgestart was 4 700 muzikanten…) 175-25 draagt zodoende bij tot de erkenning van deze volkskunst, die in ons land tienduizenden aanhangers kent. Het evenement wordt uitgezonden op televisie. Programma van de dag De deelnemers kunnen vanaf 15.30 uur op het Rogierplein. De deelnemers beslissen zelf of ze deelnemen aan het défilé of niet. Van 16u30 tot 17u15: repetitie van de fanfares 17u15: alle fanfares die op het Rogierplein verzameld zijn spelen beide muziekstukken: de Brabançonne en het « 175-25 » lied. Daarna kan het defilé beginnen. Wanneer het record bereikt is kan het feest losbarsten… o Het parcours wordt met pijlen aangegeven tot aan de verzamelplaats op het Rogierplein. o Vrijwilligers in “175-25” t-shirt zullen de toeschouwers en deelnemers bijstaan. Traject van de fanfares zoals voorgesteld door de Politie De fanfares zullen de volgende verkeerswegen volgen: o Rogierplein o Pachecolaan o Keizerinlaan o Keizerlaan o Kapelleplein o Hoogstraat o Blaesstraat o Einde van het defilé: Waterloosesteenweg (in de nabijheid van het Zuidstation) De muziek De stukken die door de fanfares voor het wereldrecord worden gespeeld zijn: o De Europese Hymne (Ode an die Freude) o De Brabançonne o Het « 175-25 » lied "Ik hou van jou/Je t'aime tu sais" (het lied kan hier beluisterd worden: http://www.stijnmeuris.be/ikhouvanu/) o De Mars van de Bevrijding De partituren kunnen alleen gedownload worden door reeds ingeschreven verenigingen die over het paswoord beschikken. Na het record defileren de fanfares in Brussel. Ze zijn daarbij vrij de stukken van hun keuze te spelen. De fanfares zijn tijdens het defilé 15 meter van elkaar verwijderd. De dirigent Majoor Crepin zal de verzamelde muziekgezelschappen leiden. Hij heeft in Dinant grote muziekbijeenkomsten geleid en heeft dus ervaring hiermee. Parkeergelegenheid voor autobussen o De autobussen die de fanfares vervoeren kunnen de deelnemers in de omgeving van het Rogierplein afzetten. o Deze bussen worden begeleid van het Rogierplein naar het Zuidstation. o Voor de bussen die de fanfares hebben vervoerd is parkeergelegenheid voorzien op het einde van het parcours, in de omgeving van het Zuidstation. Parking voor auto's o Wij raden de deelnemers die met de auto komen aan hun wagen buiten Brussel te parkeren. Het verkeer zal die dag erg vertraagd verlopen. o Er bestaan rond Brussel gratis parkings. De metro brengt u dan naar het Rogierplein (halte Rogier). Halte Rogier: Tram 90, 56, 81, 52 en 55 Lijn 2 van de metro (richting Clémenceau en Simonis) De organisatie o Elke fanfare of muziekgroep krijgt een toegangsplan. Dit plannetje kan eveneens worden gedownload. o Aan de ingang van de zone zal een telling plaatsvinden zodat het record gevalideerd kan worden. o Alle deelnemers ontvangen een kenteken, een armband of ander herkenningsteken. Volgorde waarin de fanfares en majorettes optrekken Wat de recordpoging betreft, worden de eerst aangekomen groepen vooraan geplaatst, gevolgd door de andere groepen. De majorettes blijven bij hun respectievelijke muziekgroepen. Bijkomende informatie o Instrumentenhoezen en –kisten kunnen tijdens de hele duur van het record en het defilé achtergelaten worden in een bewaakte zone op de plek van het evenement. o Alle deelnemers krijgen drankbonnetjes. o De muzikanten mogen hun uniformen dragen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door instromaniac : 14 juli 2005 om 13:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe staat het met de inschrijvingen?
Ik hoorde dat het totnogtoe niet fameus was. Is die (vakantie)periode wel gelukkig gekozen? Blijven de mensen thuis van hun reis voor Groote Belgische Feesten?
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het Yann niet die - indien nodig - met gemak 500.000 man op de been kon brengen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal daaraan liggen dat er tot nu toe nauwelijks iemand op de been gebracht werd. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Al dat geforceerd "Belgische" (inhoudsloos begrip) van Patriot! slaat gewoon nergens op. Dat ventje post hier duizenden berichten met elk één zin in een soort gekwelde-militaristische toon, waarschijnlijk denkt hij daarmee "Belgisch" over te komen. Dat is natuurlijk allemaal hypocriet, al dat gedweep met die fanfares en andere folkoristische rommel.
Zie naar de poll die Patriot zojuist invulde: ![]() Wat heeft nu in godsnaam een walgelijke en vulgaire zender te bieden aan een zogezegde "Belgicist" die hier weer eens zit te dwepen met belgicistische fanfares en holle slagzinnen zoals "voor Volk en Vaderland". Hier is naar wat dat ventje dus dagelijks zit te kwijlen; ![]() ![]() Wat in godsnaam is daar nu "Belgisch" aan?! ![]() Op de site van een zekere Cedrik Vloetmans kan je foto's zien van alle BUUbers samen die een of ander podium bestormen, daar zit "Patriot" (met zonnenbril) ook tussen, en men kan al raden hoe "belgisch" zijn kleren zijn. 8) Zelden iemand gezien met zo'n gespleten persoonlijkheid; een verkrampte "belg" uitbeelden op het internet, en een wigger met afro-amerikaanse kleding in real life. Each to his own, I suppose? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kunt ge nergens anders over neuten, ga nog eens een franstalige "agressor" zoeken ofzo.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, de muziekstijl die de gefrustreerde Sturmbahnfuhrer aan mij wil toeschrijven is geheel niet de mijne: ik verafschuw R&B, hip hop en wat ist allemaal. Ik hou meer van rock, hedendaags of niet, en op rustiger momenten zet ik wel eens een cdtje (voor 1 euro te kopen in mediamarkt
![]() Ik heb ook nog niemand horen klagen over het smetteloze kostuum dat ik meestal draag op partijbijeenkomsten. Dat deze man zoveel ongezonde belangstelling stelt in mijn privé-leven vind ik daarentegen wel ziekelijk, en eigenlijk zelfs beangstigend. Ik zou de sturmbahnfuhrer dan ook aanraden, met de beste bedoelingen, om in behandeling te gaan bij een psychiater. Dit kan immers niet gezond zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kijk af en toe naar MTV, is dat een schande?
![]() Nu vraag ik met aandrang te stoppen met mij te stalken, stubaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Stubaf. vind ik een gefrustreerde zeikerd. Dat kereltje heb ik nog nooit iets positiefs weten tikken. Maar ja goed, nu zal er wel weer zo'n lekkere typische reactie volgen. Kijk maar uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jij maakt er een sport van om provocerende berichten en threads te plaatsen, maar o wee als iemand een lans opneemt tegen al die onzin. Maar kom, ik versta wat je bedoelt. Ik zal er niet verder op ingaan, vermits het vandaag de échte Belgische feestag is. Ge ziet, aan goodwill ontbreekt het mij niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een bericht over een recordpoging is een provocatie? Uw leven moet wel heel erg zwaar zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=3] Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel met u mee, Stubaf. Wat ook de reden mag zijn van je enorme frustratie en haat, het moet érg zijn. Daarom: sterkte!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet weten waar je moet ophouden, Stubaf. Je gaat al veel te ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |