![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vanavond, 22:25 op VTM. sterk aanbevolen
Telefacts leeft een maand tussen de zwaarste gevallen in de psychiatrie op de afdeling dubbeldiagnose in het psychiatrisch centrum van Sleidinge. Hier verblijven 15 patiënten die drugverslaafd en psychotisch zijn. Deze patiënten hebben waanbeelden en stemmen in hun hoofd die hen vertellen wat wel en niet mag. Ze ruiken, horen en zien zaken die er niet zijn. Gino is nieuw op de afdeling en leeft in een andere wereld. "Ik ben een weerwolf, op Halloween verscheur ik mensen." Gino rookte zijn eerste joint op zijn 13de. "Als ik gebruik, ben ik met mijn brein verbonden met het internet en verstuur berichten naar de maan", vertelt Gino. Ondanks het kalmerende effect van cannabis is het geen onschuldige drug. Jonge gebruikers die gevoelig zijn voor psychoses hebben 50% kans om de ziekte te krijgen. Tieners jonger dan 16 lopen het grootste gevaar." Naar schatting zijn er in ons land minstens 100.000 mensen psychotisch. 60% van hen gebruiken drugs om de waanbeelden en stemmen in hun hoofd te verdringen. Maar hard drugs zoals speed, coke en XTC lokken juist psychoses uit. Erwin waant zich de nieuwe Messias: "Ik ben een soldaat bij het leger van God." Vandaag heeft Erwin alle drugs afgezworen. Hij slikte op zijn 17e LSD en krijgt zijn eerste psychotische aanval. "Ik dacht dat er overal verborgen camera's hingen die me filmden. Ik was de hoofdrolspeler in een film en ging ik op de vlucht voor de maffia. Ik haalde vandalenstreken uit en belandde uiteindelijk in de gevangenis." Erwin wordt door de rechter ontoerekeningsvatbaar verklaard en opgenomen in de psychiatrie. Veel jonge psychoten leiden een zwervend bestaan. Yves is drie maanden in therapie geweest in Sleidinge en mag weer vertrekken. Hij heeft een slaapplaats gevonden in een boomhut. "Ik slaap op een houten plank maar ik ben gelukkig", vertelt Yves. Ook hij is af van de harddrugs, maar niet van zijn stemmen. "Ik kan er beter mee omgaan dan vroeger. Ik ben nooit alleen. Er zijn stemmen die me vermaken en mij het gevoel geven dat ik God ben!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Een fatsoenlijke, hygiënische maatschappij verlost dergelijke mensen uit hun lijden met euthanasie. Mensen die drugs gebruiken omwille van de psychische effecten die dit teweegbrengt zijn ziek in hun hoofd. Een normaal functionerend mens heeft dat niet nodig. De vraag is: moet de gemeenschap blijvend opdraaien voor gevallen zoals hierboven vermeld door hen in opvangtehuizen en instellingen te stoppen, de kosten die ze teweegbrengen wanneer ze vrij in de maatschappij worden losgelaten,... Biohygiënische maatregelen moeten overwogen worden in het beleid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Afghanistan heeft twee exportproducten, 1) afghanen 2) opium. Zo een land is imho minderwaardig. Schande dat onze verslaafden (+ wij allemaal natuurlijk) die untermenschen steunen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik denk dat vele forumgangers hier beter ook eens de psychiatrie zouden opzoeken. (als hetgeen ze hier anoniem zeggen ook echt hun mening is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Probeer mijn MENING te respecteren.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Shizie : 25 juli 2005 om 20:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dus nee, ik respecteer uw mening niet... 'minderwaardige mensen'... Wat maakt u dan zo meerderwaardig ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alsjeblieft! Ik hoop dat jij nu, zoals velen hier, gaan afkomen dat het sarcastisch was bedoelt ... maar ik betwijfel het gezien uw argumentatie ...
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Fervente aanhanger zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() pfff, wa ne schele, ik rook al wiet van m'n 15 en al verschillende jaren quasi dagelijks en ik ben een paar weken afgestudeerd als industrieel ingenieur, bij telefacts halen ze de marginalen der ook uit, kijk eens naar alcohol, hoeveel verslaafden zijn er daar niet van ?
Ik ondervind niet het minste probleem van cannabis, ik heb een leuk sociaal leven, een vriendin en een pak sollicitaitebrieven hier liggen ...
![]() |
#11 | ||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind Nederland een minderwaardig land met minderwaardige mensen die bijna allemaal van weedteelt leven en enorm veel miserie veroorzaken in de rest van de wereld. Ik vind Colombia een minderwaardig land met minderwaardige mensen die bijna allemaal van cocateelt leven en enorm veel miserie veroorzaken in de rest van de wereld. Maar ja, deze uitspraken passen waarschijnlijk niet in jouw racistische kraampje. En neuh, alcohol en tabak zorgen voor geen problemen, niemand in het Westen is eraan verslaafd, het kost bijna niets aan de gemeenschap en het maakt geen gezinnen kapot. Niets aan de hand jongen, doe maar voort met je selectief denken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 25 juli 2005 om 20:25. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Edit: Komt blijkbaar in orde
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 25 juli 2005 om 20:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pietje : 25 juli 2005 om 20:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat een bewijs dat alkohol zonder gevaren is ? Normaal gezien zoudt gij als ingenieur toch moeten kunnen redeneren.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Cannabis-onkruid is net als al die poeders die men snuift/spuit en pillen die men slikt en die onder de noemer "drugs" worden gerekend, bedoeld om een psychologisch effect teweeg te brengen vanaf de kleinste hoeveelheid die men ervan gebruikt. Wie een glaasje alcohol-houdende drank nuttigt, doet dit meestal niet omwille van de psychologische effecten eraan verbonden. Dit is enkel het geval bij alcoholici, waartegen ook naar mijn mening uiterst hard mag worden opgetreden. Ook onverbeterlijke alcoholici mogen wat mij betreft ge-euthanaseerd worden. Ik doe niet mee aan dat links-liberale kromdenken in de pro-drugslobby waarbij "alcohol" als vluchtheuvel moet dienen om het gebruik van allerlei vuiligheid te rechtvaardigen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Guderian : 25 juli 2005 om 21:15. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |