![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() [size=1](belga) - Het Antwerpse parket wenst niet te reageren op het bericht in het Laatste Nieuws van woensdag waarin staat dat speurders al jarenlang aanwijzingen hebben dat er in de Scheldestad enkele tientallen Pakistaanse moslimextremisten actief zijn.[/size]
Die groep zou jaarlijks honderdduizenden euro's doorsluizen naar verdachte bestemmelingen in het buitenland. De speurders die het dossier al een hele tijd volgen, vrezen dat de groep ook op terreurdaden broedt. Voorlopig schiet de samenwerking met de Pakistaanse inlichtingendiensten te kort om de verdachten daadwerkelijk in de gaten te houden. OCMW-raadslid Marco Laenens bracht vorige week aan het licht dat tientallen Pakistaanse steuntrekkers verdacht vaak naar hun geboorteland reizen, hoewel ze daar naar eigen zeggen bedreigd worden. Afgelopen vrijdag werd hij daarover ondervraagd door de cel terrorisme van de federale recherche. Volgens het raadslid zijn de rechercheurs al sinds 1992 een onderzoek aan het voeren naar een groepering van Pakistaanse extremisten in Antwerpen. Of er een link bestaat tussen hun verdachten en de OCMW-reizigers is nog niet duidelijk. 14:46 - 27/07/2005 Copyright © Tijdnet 1. Dewael was fout, zwaar fout toen hij het raadslid- overigens een partijgenoot- een zware reprimande gaf. Gelukwensen om het genomen inititiatief ware beter op zijn plaats geweest. 2. In HLN stond eveneens dat de speurders reeds lang vermoedens hadden, doch dat zij niet mogen schaduwen. Dat recht is voorbehouden aan de Staatsveiligheid. En van de staatsveiligheid krijgen zij geen informatie. Hallo, waarom diende de politiehervorming? Hall0 Dewael, kom tussen en stop dat gekrakeel tussen de inmiddels goed betaalde politiediensten en zorg voor eenefficiënte politie. 3. Als dit in Antwerpen voorvalt, waarom niet in andere gemeenten? Brussel, Luik of ergens een brave Vlaamse plattelandsgemeente; 4. Overal dient naar mijn oordeel nauwgezette controle uitgeoefend worden, op een permanente wijze, op de noodzaak van de uitbetaling van een leefloon. Ik hoorde onlangs het verslag van een OCMW mandataris: Ik zag op de parking een grote Mercedes met een man van het Afrikaanse type. In zijn wagen zaten drie dames. Mijn indruk was van lichte zeden. De man kwam zijn leefloon ophalen. Ik begaf mij naar de wagen terwijl de man binnen was. Ik wilde de zaak controleren. Ik zegde dat ik van het OCMW was. Direct wreef één van de dames met haar hand over mijn kruis, ze stelde voor om met mij mee te gaan naar mijn bureau en ik mocht haar alles vragen was ze wilde. Ik heb de voorzitter geïnformeerd en deze persoon werd geschrapt van de lijst, na verder onderzoek. 5. Sociale Zekerheid is een sociaal vangnet, voor mensen die ongeluk hebben gehad in hun leven. Sociale zekerheid is geen sociale hangmat waar men zich in koestert en van profiteert.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 27 juli 2005 om 14:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2; bij mijn weten valt de staatsveiligheid niet onder de politiehervorming; 3; ook daar: verdachte zaken kunnen gemeld worden aan de bevoegde diensten; 4&5; ben het met u eens: een nauwgezette controle is noodzakelijk, en misbruik zorgt voor het failliet van het systeem; ik vind de conclusie waarbij die mensen geassocieerd worden met terrorisme of drugshandel echter nogal gewaagd, toch voor een ocmw raadslid: wat voor hem van belang is, is of die mensen niet beschikken over middelen en alternatieve inkomsten, en of op basis daarvan hun ocmw bijdrage niet dient te worden geschrapt; meer dan dit is niet zijn bevoegdheid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Inderdaad, leefloon zou alleen voor mensen mogen zijn die geen enkele inkomsten hebben, of die zo'n kleine inkomsten hebben dat ze niet aan het leefloon geraken. En dan nog mag alleen bijgegeven worden tot het leefloon bereikt is. Dus bijvoorbeeld een gescheiden vrouw die enkel 200 euro alimentatie krijgt, kan van het OCMW nog zo'n 400 euro bijkrijgen tot het leefloon bereikt is.
Dat kan men dan ook geen profitariaat meer noemen. De persoon die u vernoemt in het raadsverslag is waarschijnlijk niet alleen een OCMW - profiteur maar ook nog eens een pooier.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 27 juli 2005 om 14:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De klokkeluiders worden vaker of harder gestraft dan de daders (herinner u maar de fraude bij de europse commissie).
De man zou al meerdere keren zijn beklag gedaan bij verschillende instanties, maar zonder veel gevolg. Hij moest wel naar de pers stappen om de zaak in het openbaar te brengen ! Zo zal heel de zaak zeker niet in de doofpot geraken !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Binnen de Pakistaanse gemeenschap in Antwerpen is een georganiseerde groep van tientallen moslimextremisten actief. Die groep sluist jaarlijks honderdduizenden euro's door naar verdachte bestemmelingen in het buitenland.
De speurders, die het dossier al een hele tijd volgen, vrezen zelfs dat de groep ook op terreurdaden broedt, in na&volging van de bomaanslagen in London. Voorlopig schiet de samenwerking met de inlichtingendienst te kort om de verdachten daadwerkelijk in de gaten te houden (Het Laatste Nieuws). Deze onthullingen over het Pakistaanse moslimextremisme in Antwerpen komen er na een noodkreet die OCMW-raadslid Marco Laenens onlangs slaakte. Laenens ontdekte dat tientallen Pakistaanse steuntrekkers verdacht vaak terug naar hun geboorteland reizen, hoewel ze daar naar eigen zeggen bedreigd worden... je moet maar durf en lef hebben !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet dat de pers niet duidelijk bericht geeft over deze zaak;
ofwel door te zeggen dat het niet klopt, dat er dus wel degelijk en fatsoenlijk een en ander onderzocht is geweest (en dat dat raadslid dus uit zijn nek klapt ...) ofwel door de waarheid boven te halen: reizen die mensen reeds op en neer sedert 92; werd dat gesignaleerd, opgemerkt, onderzocht, konklusies uit getrokken ??? In ieder geval weer dezelfde konklusie: de berichtgeving is niet 100 percent duidelijk; zovele mensen blijven in hun overtuiging of worden nu overtuigd dat er helemaal geen behoorlijk bestuur is in ons land; dus stemmen ze op het blok.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() En dan te weten dat ons groen madam Mieke Vogels (waarom schrijf ik haar naam nog met hoofdletters eigenlijk) vorige week in de krant nog haar afgunst ten toon spreidde ivm 'de heksenjacht op de steuntrekkers en de zwakken' zoals ze zelf zei. Het is immers normaal volgens haar dat die gasten regelmatig naar hun heimat terugkeren, als ze het niet kunnen betalen dan legt hun 'gemeenschap' bij om het ticket te kunnen financieren, yeah right!!!
Het zijn zo'n domme uitspraken van ultranaieve mensen zoals er nogal veel zijn onder het linkse kamp die het racisme van de nodige zuurstof voorzien. Dat ze hun ideologien maar eens gaan herbronnen ipv het Vlaams Belang steeds met de vinger te wijzen bij alles wat fout gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() En die Marco Laenens is geen blokker maar een VLDer ? Er is duidelijk iets mis met de coalitie partners. Het OCMW in Antwerpen is al jaren een SP.A bastion waar niemand inzicht krijgt in de boeken Ze draaien hun hand niet om voor een tekort van 25 miljoen euro. Als ze dergelijke dingen nu al laten lekken, wat mogen we dan nog verwachten. Het doet me denken op een boek dat ik indertijd gelezen heb over het leven van Jimmy Hoffa en de manier waarop de pensioen fondsen werden afgeroomd door de maffia. Zelf een VLDer van rechtse signatuur zou ik bijna denken dat het Vlaams Belang toch wel ergens een punt heeft als het spreekt over linkse corruptie.
![]() |
#9 | ||
Vreemdeling
|
![]() watskeburt?
tja, waarom zouden groen, spa & ps dan ook nieuw potentieel kiesvee een strobreed in de weg leggen? die asielzoekers zijn heilig, en worden opgeleid al vanaf hun ontvangst tot regularisatie tot nieuwe kameraden! vee = met uitsluiting van varkens, want dat hebben ze niet graag[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door bratvdb : 28 juli 2005 om 10:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
1. Dewael was wel degelijk fout met zijn publieke afkeuring. Blijkbaar was dit fenomeen al lang bekend aan de speurders... en er gebeurde niets....! Ook nu weigert het parket enige commentaar. Het VLD raadslid heeft dit onderwerp met de voorzitter Deconink besproken. Het kreeg een afwijzend en moederlijk zalvend antwoord: de wet op de privacy van onze klanten...Wanneer iemand een beroep doet op het OCMW voor een leefloon moet hij bereid zijn alle informatie te geven over zijn inkomsten. Wanneer iemand met criminele of erger nog terroristische activiteiten te maken heeft telt de wet op de privacy niet meer. Ons OCMW raadslid heeft er dus wel degelijk zeer goed aan gedaan met dit dossier naar de media te stappen, in de hoop dat er eindelijk iets zou aan gedaan worden in plaats van in de doofpot te stoppen. 2. Staatsveiligehid en politiehervaroming. Laat ons niet miereneuken. Staatsveiligheid behoorde strictu senso niet tot de politiehervorming. Maar ressorteeert wel degelijk onder de minister van Binnenlandse zaken en deze is de hoofd-verantwoordelijke voor coördinatie. Enkele maanden terug verscheen hierover een mededeling in de pers: De federale politie niet in staat is om het terrorisme te bestrijden. De federale politie heeft veel te weinig mankracht om het terrorisme te bestrijden. Van de oprichting van een centrale antiterreurcel is nog niks in huis gekomen. Het korps werkt vandaag nog met exact evenveel middelen als voor de aanslagen van 11 september. Het was een speurder die de pers gecontacteerd had na een publieke verklaring van Dewael dat er zich geen problemen stelden bij de terrorismebestrijding. [size=2]De samenwerking met gerecht is ook verre van optimaal. In London hield de hoofdcomissaris van Politie, na één dag een persconferentie met een duidelijke mededeling. Door een politieman! Hier blijft het parket zwijgen. [/size]Het probleem met deze paarse regering is dat er zoveel beloofd wordt, dat er zoveel gelogen wordt dat de burger inderdaad op het Blok gaat stemmen. Het Blok werd niet groot door hun eigen voorstellen of acties, maar wel door het bijna systematisch falen van paars op elk terrein dat ze betreedt, doch nog veel erger, door systematisch de bevolking te bedriegen. En dan is het gerechtvaardigd naar de media te stappen om een doofpotoperatie te vermijden. De vraag stelt zich overigens wat gebeurt in Brussel, Luik of in andere gemeenten? Herinneren we ons het probleem in Lokeren: een rechter heeft de schepen van de burgerlijke stand van de gemeente Lokeren veroordeeld wegens de weigering om een evident schijnhuwelijk te voltrekken met een persoon die volgens het gebruikelijke administratieve onderzoek, opgesloten was in het gesloten centrum van Vottem. We hebben bekwame bestuurders nodig met zin voor verantwoordelijkheid die de financiële middelen op een ernstige manier beheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() wiens brood men eet... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De migrantengemeenschappen hebben er baat bij dat opgetreden wordt tegen de rotte appels. De problemen kun je niet toedekken door hard te roepen tegen de mensen die de problemen signaleren. Vooral Vlaams Belang wordt onmiddellijk overladen met alle zonden.
Eens blij dat het van de overheid zelf komt !
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Beste PieterP,
Ik begrijp niet goed waarom je punt 5 toevoegd, de opmerking klopt op zich wel maar op welke manier is dit verhaal gelinkt met de sociale zekerheid? Coekie
![]() |
#14 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het leefloon is de laatste vorm van sociale zekerheid voor mensen die uit het officiële systeem van de Sociale Zekerheid gevallen zijn. Het leefloon wordt direct gefinacierd met belastinggeld, ten dele door de gemeente via het OCMW en ten dele aangevuld met fianciële middelen uit de rijksbegroting. Een reden te meer om zorgvuldig na te gaan wie werkelijk een sociaal vangnet nodig heeft, en wie er zal profiteren door zich te nestelen in een sociale hangmat.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 28 juli 2005 om 14:43. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() “Geluukig dat het dossier door het OCMW raadslid naar de media werd gebracht. Zo schiet het dossier plots op.
We lazen in de media: In GVA lezen wij ondermeer: Het parket zal wel zijn redenen hebben om die krantenberichten noch te bevestigen noch te ontkennen. Dat er al sinds 1992 een onderzoek wordt gevoerd naar moslimextremisme onder Pakistanen in Antwerpen, had wel een woordje uitleg verdiend. Als dat juist is, voert het gerecht 13 jaar lang een antiterroristisch onderzoek zonder aanwijsbare resultaten. Het is niet duidelijk wat er allemaal fout loopt in nacht- en telefoonwinkels in Antwerpen. Het parket wilde gisteren niet ingaan op beweringen dat in die winkels honderdduizenden euro’s worden versast naar verdachte bestemmingen. Daarbij werd openlijk gezegd dat Pakistaanse extremisten in Antwerpen in nauw contact staan met terroristische organisaties in hun thuisland. Het is toch niet niks. De Pakistaanse gemeenschap heeft zwaar geprotesteerd tegen de verdachtmakingen aan haar adres In HLN lezen wij ![]() Er staat ook een uitgebreid intervieuw in van een leefloner. Die komt er verdorie voor uit dat hij een sjoemelaar is, maar meneer, neen, geen terrorist. Ja, ik ven een profiteur, maar geen terrorist. Dat is toch normaal dat ik in het zwart wat bijverdien in een nachtwinkel. Want ik wil mijn eigen winkel hebben . Daar kan ik 1.600 euro verdienen in plaats van jullie schamel leefloontje. Ja, en het is juist dat mijn vrienden regelmatig naar Pakistan gaan. Ik ook, om de twee jaar. En het is juist dat er in Pakistan veel extremisten zijn, maar ik ken ze ook niet alle. Zo zie je maar, Minster Dewael, waarom dat het goed is dat een dossier soms in de media komt. Zo is de vraag, Minister Deawel die u had moeten stellen aan uw eigen mensen waarom uw speurders 13 jaar zoeken en dit zonder resultaat? Zo is de vraag hoeveel mensen misbruik gemaakt hebben van de snel belg wet om zich hier met criminele of terroristiche motieven te vestigen naast uiteraard de economische. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Gouverneur
|
![]() Staatsveiligheid laakt tegenwerking Antwerps OCMW
09:09 (tijd) - De Staatsveiligheid is niet te spreken over het Antwerpse OCMW. Dat waarschuwde onlangs voor de verdachte activiteiten van steuntrekkers. Ze zijn mogelijk betrokken bij terrorisme. 'Er was een tussenkomst van het parket bij het OCMW nodig om de verdachte dossiers met naam en toenaam vrij te geven', zegt de Staatsveiligheid. 'Het OCMW heeft altijd geweigerd identiteiten te geven.' Gelukkig dat een VLD raadslid de zaak zelf naar de media gebracht heeft in plaats van in de doofpot te laten verdwijnen zoals DeWael gevraagd had. De voorzitter van de raad van bestuur is duidelijk onbekwaam. Het is een vriendelijk maske maar komt nog uit de pamper- en de flower power periode. Cathy Berxk, de ondervoorzitter van OCMW Antwerpen spreekt in GVA vandaag een totaal andere taal. Ik resumeer: wij moeten een beleid uitvoeren dat federaal beslist wordt. Met vreeemdelingen-zaken zijn geen afspraken. Eén keer de Belgische nationalisteit verworven is er niemand die nog controleert. De hereniging der gezinnen stelt ons voor veel problemen. Op de korste keer zitten ze hier allen en moeten wij iedereen uitbetalen. Ik geloofde mijn ogen niet als ik dat las. Conclusies 1. Monica Deconink is totaal onbekwaam om de leiding waar te nemen.Stop het pamperen. 2. Wetgeving Snel Belg wet moet herzien worden 3. Lokale OCMW s moeten meer vrijheid hebben om te schorsen. 4. Dienst Vreemdelingenzaken moet zich reorganiseren. 5. Wet Privacy is ondergeschikt aan algemeen belang[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 29 juli 2005 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Formeel hebt u voor België gelijk. In Nederland is dat wel wat anders. Bovendien is hun takenpakket- ongewoon voor Nederlandse gewoonte- ongeloofelijk helder en duidelijk geformuleerd [size=1]Taak[/size] [size=1]-Verrichten van onderzoek naar personen en organisaties die een bedreiging kunnen vormen voor de democratische rechtsorde, de staatsveiligheid of andere gewichtige belangen van de staat;[/size] [size=1]De directie heeft als aandachtsgebieden: -de ongewenste bemoeienis van vreemde mogendheden; -verspreiding van massavernietigingswapens en ongewenste handel in conventionele wapens; -aantasting van integriteit van het openbaar bestuurd door georganiseerde misdaad; -veiligheidsrisico's verbonden aan huisvesting van internationale organisaties op het gebied van rechtspraak;[/size] [size=1]-illegale migratie.[/size] [size=1]Plaats in de organisatie:[/size] [size=1] ![]() ![]() [size=2] In UK behaalt de politie nu het ene succes na het andere. dat is het resultaat van een efficiënte politie onder een deskundige leiding. [/size][/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door PieterP : 29 juli 2005 om 14:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Vreemdeling
|
![]() Ik snap dat niet hoor, hoe dom kunt ge zijn om aan mensen uit die landen geld te geven. dat is er gewoon om vragen bommen te komen leggen. aan asielzoekers zouden ze alleen het hoogstnodige mogen geven, maar zeker geen geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gouverneur
|
![]() [size=1]Belgische inlichtingendiensten hielpen Londen aanslag te voorkomen[/size]
([size=1]belga) - In Groot-Brittannië is een terroristische aanslag voorkomen dankzij inlichtingen geleverd door Belgische diensten. Dat meldt Le Soir vrijdag, zonder evenwel te preciseren.[/size] [size=1]Details van de operatie mogen om veiligheidsredenen niet worden vrijgegeven.[/size] [size=1]"Het gaat om een belangrijk feit," aldus nog Le Soir, "ook al dateert het van voor 7 juli. Een tragedie werd voorkomen en een klein land hielp een groot om het ergste te vermijden.".[/size] [size=1]09:55 - 29/07/2005 Copyright © Tijdnet [/size] [size=1][size=2]Het kan dus wel, om efficiënt te zijn. [/size][/size] [size=1][size=2]Doch dan moet je wel met met beter volk samenwerken dan met figuren zoals Monica Deconinck en anderen met hetzelfde profiel.[/size][/size][size=1] [/size] |
![]() |
![]() |