![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten uitkeringen progressief gemaakt worden aan inkomen en bezit? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
7 | 58,33% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 41,67% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Moeten de uitkering progressief in verband gebracht worden met inkomsten en bezittingen van rechthebbenden?
Die vraag dook op bij mij in verband met een kleine woordenwissel over SZ in een andere thread, die ik hieronder weergeef ___________________ Phoebe: Sociale zekerheid is iets mooi, maar men mag er zich niet in nestelen. profiteurs moeten opgespeurd en aangepakt worden,Werkweigeraars dienen gesanctioneerd te worden.[/quote] Eno2: Wel, 't is heel simpel hé. Ga via de belastingen na, wie over hoge inkomens beschikt (andere dan uit loon), en wie er warmpjes inzit in allerlei bezittingen en beleggingen. Verhoog ook de controle op zwartgeld en zwartwerk. Daaarmee localiseer je dan de échte profiteurs, zij die een uitkering als drinkgeld kunnen incasseren en dus nooit meer een poot hoeven uit te steken. ____________[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2005 om 10:19. |
||
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() De uitkeringen moeten sterk beperkt worden of er moet iets tegenover staan, zoals verplichte gemeenschapsdienst.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Maar volgens mij localiseeert men hiermee o.a. de pamperialisten nog niet... Dus diegenen die weigeren te werken en toch een 'fatsoenlijk' leefloon wensen, gezien ze dit als een basisrecht beschouwen... Anderen, de zogenaamde werkslaven, zullen wel werken, zeggen ze zelfs luidop...
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen antwoord dus? Of toch, je stemde neen. De grootste profiteurs mogen dus verder profiteren?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2005 om 10:36. |
|||||
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat ik hiermee de echte profiteurs gelocaliseerd heb. Je stemde niet...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2005 om 10:35. |
|||||
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Wat voor een a-sociaal egoïtisch ventje ben jij ? |
|
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Poen pakken" met een uitkering van 21.500 BF gedurende tien jaar? Wat voor een aritmisch-rekenend ventje ben jij? De bazen moeten mij niet meer. Te oud. Wie is er dan asociaal? Ik zeg niet dat je direct moet interen op je bezit. Alleen dat je na verloop van tijd op een uitjering geplaatst wordt die overeenkomt met je financieel en materieel draagvermogen. Waarom zouden rijken en bezitters recht hebben op hulp en uitkeringen van de staat? Dat is pas hypocriet en profitariaat.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2005 om 10:56. |
|||||
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
A-sociaal tot en met. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() men spreekt altijd van 'werkweigeraars' die gesanctionneerd moeten worden.
wanneer is men eigenlijk een werkweigeraar? moet elke werkloze zomaar elke job aannemen die ze hem opdringen? moet iemand met hoogtevrees ramen gaan wassen op 't zevende verdiep? moet iemand met een zwakke rug in de bouw gaan werken? moet een dierenvriend in een slachthuis gaan werken? zijn dat geldige redenen om die job te weigeren volgens de asocialen, of moeten die mensen hun uitkering verliezen? |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Neen, het eenvoudigste zou zijn dat we iedereen een basisinkomen geven (dus iedereen dezelfde uitkering) en de belasting hervormen naar een flat-tax. Reken maar na: het is perfect progressief.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De tijd van parasieten is bijna voorbij Mitgard |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#16 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 augustus 2005 om 11:52. |
|||||
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Als geen enkele consument een goed wil kopen, zal de prijs moeten zakken. Als geen enkele werkgever nog banen wil scheppen, zal de prijs moeten zakken (door de belastingen te verminderen, liefst). Als geen enkele werknemer nog wil werken, zal het loon moeten stijgen. Maar ook dat kan door belastingverminderingen.
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of 'werkt' dat bij niet zelfverklaarde liberalen anders? ![]() [size=1](U lapt er nu wel de belastingsverminderen bij, waarmee ik natuurlijk akkoord ga)[/size] |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
De inkomstenbelasting kan verminderd worden; de patronale bijdragen kunnen verminderd worden (zodat de werkgevers in het land met de hoogste loonkosten ter wereld de lonen kunnen doen stijgen); of we kunnen de brutolonen verhogen, wat niet zo interessant is omdat het de rendabiliteit van de ondernemingen aantast. En wat ik zei was een algemene uitspraak (als niemand wil werken, moeten de lonen maar stijgen); geen bijzondere (in het Belgische geval moeten de nettolonen omhoog, bij voorkeur door lastenverlagingen).
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Ik wil ook een leffloon en nog in zwart gaan bij klussen.
![]() |
![]() |