Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2005, 10:21   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard arme mensen worden doodgeschoten in VS

arme mensen en daklozen in new orleans worden doodgeschoten omdat ze eten moeten stelen uit ondergelopen winkels om te overleven.
er is immers onvoldoende drinkwater en er zijn niet genoeg bussen om daklozen te evacueren.

Ruim driehonderd soldaten, gewapend met M-16-geweren, zijn in New Orleans aangekomen en hebben het recht om te vuren op de 'plunderaars'. ,,En ik hoop dat ze dat ook doen’’, verklaarde Kathleen Blanco, de gouverneur van Louisiana. ,,We hebben 300 soldaten van de Nationale Garde van Arkansas die aangekomen zijn in New Orleans. Ze komen terug uit Irak, getraind en gehard om de controle in de straten te heroveren’’, zei Blanco. Ze hebben geladen M-16’s. Ze weten hoe ze moeten vuren en doden en zijn meer dan gewillig om dat te doen indien nodig en ik hoop dat ze het effectief doen’’, voegde ze eraan toe.

--------------------------

je zal maar beter rijk zijn...
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 10:45   #2
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
arme mensen en daklozen in new orleans worden doodgeschoten omdat ze eten moeten stelen uit ondergelopen winkels om te overleven.
er is immers onvoldoende drinkwater en er zijn niet genoeg bussen om daklozen te evacueren.

Ruim driehonderd soldaten, gewapend met M-16-geweren, zijn in New Orleans aangekomen en hebben het recht om te vuren op de 'plunderaars'. ,,En ik hoop dat ze dat ook doen’’, verklaarde Kathleen Blanco, de gouverneur van Louisiana. ,,We hebben 300 soldaten van de Nationale Garde van Arkansas die aangekomen zijn in New Orleans. Ze komen terug uit Irak, getraind en gehard om de controle in de straten te heroveren’’, zei Blanco. Ze hebben geladen M-16’s. Ze weten hoe ze moeten vuren en doden en zijn meer dan gewillig om dat te doen indien nodig en ik hoop dat ze het effectief doen’’, voegde ze eraan toe.

--------------------------

je zal maar beter rijk zijn...
Mitgard, een beetje nuance zou ook van pas komen . Het wordt tijd dat er opgetreden wordt tegen de ergste vormen van wetteloosheid. Beschietingen op hulpverleners, grootschalige plunderingen , deze dingen moeten gestopt worden. Dat hiervoor grote middelen nodig zijn is spijtig, maar de politie kan het dus duidelijk niet aan. De klein man die zich wat etenswaren verschaft zal heus niet zomaar neergeschoten worden.
Oud 2 september 2005, 10:56   #3
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
De klein man die zich wat etenswaren verschaft zal heus niet zomaar neergeschoten worden.
Ach kom, dat geloof je nu toch zelf niet.

Dit moet weer typisch de VS zijn: ze zien een grote ramp van vér aankomen, maar even wat voorbereiding doen??

Duizenden mensen zitten er zonder eten en drinken, zelfs de ziekenhuizen hebben amper nog voedsel.

Ze trommelen wat halfgetraumatiseerde soldaten op die pas uit Irak terug zijn, nog helemaal in oorlogssfeer, die al gewend zijn om wat in 't rond te schieten. Die soldaten komen er vanzelfsprekend NA de ramp, veel voorbereiding kwam daar ook niet aan te pas.

Al de centjes zijn naar oorlogsvoering gegaan.
Als er dan iets gebeurd in het eigen land, zijn ze zodanig onvoorbereid dat ze moeten rekenen op buitenlandse hulp.

Ge gaat me nie wijsmaken dat een land als de VS, dat in een maand tijd miljarden euro vrijmaakt om een land plat te bombarderen, ook geen middelen kan hebben om op tijd voedsel en water naar hun eigen noodlijdend volk te brengen.

Nu gaan ze ze nog eens lekker allemaal overhoop schieten ook.

Goe bezig.
Oud 2 september 2005, 11:00   #4
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

ik heb gehoord dat er volop verkracht en vermoord wordt in New Orleans.
Niet enkel voedselwinkels worden geplunderd; maar vooral juweliers, dure electronica zaken etc..
shoot them all ffs
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 11:05   #5
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

en hier zijn de VS bashers weer! jullie vinden het dus normaal dat er op hulpverleners wordt geschoten?
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 11:26   #6
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
en hier zijn de VS bashers weer! jullie vinden het dus normaal dat er op hulpverleners wordt geschoten?
wat hebben armen eraan om op hulpverleners te schieten?
die hebben meestal niet eens wapens.
dat zullen wel een klein aantal getto-gangsters zijn die dat doen, niet de echte armen.

die hebben honger en dorst, en er is geen drinkwater, geen evacuatie, hoe zou je dan zelf zijn als je een godverlaten supermarkt tegenkomt?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 02-09-2005 at 12:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
dat zullen wel een klein aantal getto-gangsters zijn die dat doen, niet de echte armen.

die hebben honger en dorst, en er is geen drinkwater, geen evacuatie, hoe zou je dan zelf zijn als je een godverlaten supermarkt tegenkomt?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

die hebben honger en dorst, en er is geen drinkwater, geen evacuatie, hoe zou je dan zelf zijn als dan een godverlaten supermarkt tegenkomt?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 september 2005 om 11:26.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 11:29   #7
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Ja dat is normaal.
Als ge arm zijt en altijd als vuil behandelt word, dan kan het wel eens voorkomen dat er maar een kleine trigger nodig is. Doodnormaal.
Die trigger was niet echt klein.[edit]
[size=1]After edit by Bhairav on 02-09-2005 at 12:29
Reason:

Ja dat is normaal.
Als ge arm zijt en altijd als vuil behandelt word, dan kan het wel eens voorkomen dat er maar een kleine trigger nodig is. Doodnormaal.
Die trigger was niet echt klein.[/size]

Ja dat is normaal.
Als ge arm zijt en altijd als vuil behandelt word, dan kan het wel eens voorkomen dat er maar een kleine trigger nodig is. Doodnormaal.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bhairav : 2 september 2005 om 11:29.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 11:29   #8
V-men
Banneling

V-men's schermafbeelding

Standaard

Dat die Amerikanen elkaar maar onderling afmaken.
V-men is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 11:53   #9
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Een links volkske is een mooi volkske... Spijtig dat het zo stinkt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 12:00   #10
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ach kom, dat geloof je nu toch zelf niet.

Dit moet weer typisch de VS zijn: ze zien een grote ramp van vér aankomen, maar even wat voorbereiding doen??

Duizenden mensen zitten er zonder eten en drinken, zelfs de ziekenhuizen hebben amper nog voedsel.

Ze trommelen wat halfgetraumatiseerde soldaten op die pas uit Irak terug zijn, nog helemaal in oorlogssfeer, die al gewend zijn om wat in 't rond te schieten. Die soldaten komen er vanzelfsprekend NA de ramp, veel voorbereiding kwam daar ook niet aan te pas.

Al de centjes zijn naar oorlogsvoering gegaan.
Als er dan iets gebeurd in het eigen land, zijn ze zodanig onvoorbereid dat ze moeten rekenen op buitenlandse hulp.

Ge gaat me nie wijsmaken dat een land als de VS, dat in een maand tijd miljarden euro vrijmaakt om een land plat te bombarderen, ook geen middelen kan hebben om op tijd voedsel en water naar hun eigen noodlijdend volk te brengen.

Nu gaan ze ze nog eens lekker allemaal overhoop schieten ook.

Goe bezig.
Nyorsk, jij gooit alles op één hoopje. Natuurlijk zijn er zware tekortkomingen op het vlak van het verlenen van hulp. FEMA faalt zwaar, in mijn ogen. Maar dat wil nog niet zeggen dat elke arme zwarte die zich nu nog in NO bevindt en die probeert te overleven, doodgeschoten zal worden.. In elk geval, we zullen het snel weten want zoiets zal niet ongemerkt voorbijgaan.
Oud 2 september 2005, 12:26   #11
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft moorden, verkrachten, dure hifi stelen, hulpverleners beschieten ............met overleven te maken? Anarchie op zijn best. Enige structuur valt weg en tegelijkertijd ook het greintje menselijkheid. En de overgrote meerderheid van dat uitschot zijn toch wel toevallig weer zwarten. Het zal wel in de genen zitten zeker.
M16? Te licht. Met de .50cal den enen band na de andere erdoor jagen.
Oud 2 september 2005, 12:31   #12
Shizie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Wat heeft moorden, verkrachten, dure hifi stelen, hulpverleners beschieten ............met overleven te maken? Anarchie op zijn best. Enige structuur valt weg en tegelijkertijd ook het greintje menselijkheid. En de overgrote meerderheid van dat uitschot zijn toch wel toevallig weer zwarten. Het zal wel in de genen zitten zeker.

heb je gezien hoe DIK dat de meeste 'arme' negers daar zijn ?

arme mensen horen dun te zijn ...

PS. M16 doet zijn ding hoor een paar kogels door het hoofd en de hersenen vliegen rond hoor
Oud 2 september 2005, 12:31   #13
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
net zozeer als het toevallig is dat net die arme, zwarte bevolking niet werd geevacueerd en aangewezen werd op eigen middelen om zichzelf te redden.
Oud 2 september 2005, 12:36   #14
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Pff. Het zal wel zijn omdat het geen Bush kiezers zijn mijn gedacht.
Oud 2 september 2005, 12:41   #15
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Bijzonder erg wat ginder gebeurt, maar blijkbaar zijn mensen toch niet verschillend, wanneer de basisvoorzieningen worden weggenomen ziet men overal ter wereld dezelfde reacties.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 12:46   #16
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
heb je gezien hoe DIK dat de meeste 'arme' negers daar zijn ?

arme mensen horen dun te zijn ...

ik neem aan dat je dit niet uit onwetendheid zegt, maar enkel ter provocatie, Chipie..

Arme mensen in de States zijn vaak dik omdat ze slecht, vet en suikerrijk voedsel eten.
Oud 2 september 2005, 12:51   #17
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat je dit niet uit onwetendheid zegt, maar enkel ter provocatie, Chipie..

Arme mensen in de States zijn vaak dik omdat ze slecht, vet en suikerrijk voedsel eten.
Lyot, heb ik U met een spitsmuizencomplex opgezadeld? Het moet Shizie zijn (denk ik)...

En vanaf nu ben ik minister-president... en ik wil als dusdanig behandeld worden...

Chipie
Minister-President[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 02-09-2005 at 13:59
Reason:

Citaat:

Lyot, heb ik U met een spitsmuizencomplex opgezadeld? Het moet Shizie zijn (denk ik)...

En vanaf nu ben ik minister-president... en ik wil als dusdanig behandeld worden...

Chipie
Minister-President[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 02-09-2005 at 13:58
Reason:

Citaat:

En vanaf nu ben ik minister-president... en ik wil als dusdanig behandeld worden...[/size]

Citaat:

Lyot, heb ik U met een spitsmuizencomplex opgezadeld? Het moet Shizie zijn (denk ik)...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 2 september 2005 om 12:59.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 12:52   #18
Jimmy S4W
Vreemdeling

Standaard

ik heb gisteren ook wel beelden gezien van een supermarkt die leeggehaald werd in het bijzijn van flikken, het was een redelijk kort fragment dus misschien gaf het wel een verkeerde indruk maar mij leek het alsof die flikken rustig mee aan het shoppen waren (ze liepen in ieder geval met een karretje rond). het is toch ook niet meer dan normaal dat supermarkten en dergelijke geplunderd worden in zo'n situatie, er is geen eten, geen water, geen electriciteit,..... en na de ramp moeten die goederen waarschijnlijk toch weggegooid worden
Jimmy S4W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2005, 12:52   #19
Shizie
Banneling

Standaard

provoceren is cool, mensen kwaad maken en reacties uitlokken
Oud 2 september 2005, 12:56   #20
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Pff. Het zal wel zijn omdat het geen Bush kiezers zijn mijn gedacht.
toch 60% Bush kiezers daar in NO

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be