Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2005, 10:01   #1
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard Ruzie over Zaventem kan leiden tot splitsing België

Laten we hopen dat de boel uiteenvalt!!
Eerst zullen er weeral Vlaamse offers nodig zijn, maar uiteindelijk zullen we het waalse juk kunnen afschudden:


Citaat:
Ruzie over Zaventem kan leiden tot splitsing België
Patrick Luysterman 06-09-2005

De komende weken trachten de verschillende regeringen in dit land een oplossing te vinden voor Zaventem. Het Brussels Gewest houdt vooralsnog vast aan de egoïstische concentratiepolitiek van Isabelle Durant die de lasten van de luchthaven volledig bij Vlaanderen legt. De uitkomst is niet alleen belangrijk voor het voortbestaan van de federale regering, maar ook voor het voortbestaan van België, stelt WERNER KONINCKX.
Sommige Franstalige politici voeren aan dat Wallonië tot in de jaren 50 solidair is geweest met Vlaanderen en dat er toen omgekeerde transfers bestonden. Het is al regelmatig aangetoond - ook in deze krant - dat dit verhaaltje gewoon niet waar is. Er zijn dus geen objectieve voorbeelden voorhanden van solidariteit van de Franstalige Gemeenschap met de Vlaamse. Daarom is de verdeling van de overlast van Zaventem zo interessant vanuit communautair opzicht. Het blijkt immers dat de Franstalige, in dit geval vooral Brusselse, politici helemaal geen zin hebben om enige solidariteit te tonen met de Vlamingen. Ze draaien er zelfs hun hand niet voor om gewoon leugens te vertellen. Zo beweren sommigen dat het vliegen over Brussel onveilig zou zijn (de veiligste manier van opstijgen is nochtans rechtdoor vliegen, dus over Brussel), dat sommige banen ongeschikt zijn om op te stijgen (de drie banen van Zaventem worden al 40 jaar in alle richtingen gebruikt om op te stijgen), enzovoort.

De voorgaande elementen zijn allemaal een verpakking om op een elegante manier de grote egoïstische boodschap in te kleden, namelijk dat men zelf vooral geen enkele last wil. Wie die last dan wel mag hebben, interesseert diezelfde politici niet. In de praktijk zijn het uiteraard de Vlamingen (noord- en oostrand) die het gelag betalen.

Simpele, ethische vragen
Het dossier van Zaventem wordt vaak nodeloos technisch voorgesteld. De echte vragen betreffen echter ethische principes en zijn in hun vraagstelling heel simpel. De eerste vraag is of de normen van het Brussels en het Vlaams Gewest geharmoniseerd worden. De tweede vraag is of banengebruik en routegebruik zo georganiseerd worden dat iedereen die op een zelfde afstand van de luchthaven woont ongeveer evenveel last te verwerken krijgt. In een samenleving die gebaseerd is op ethische normen, zou het antwoord op dergelijke vragen heel simpel zijn. In België is dat blijkbaar niet en wel omdat één Gewest vindt dat het alles voor zichzelf zo kan regelen dat men enkel last heeft in de 'opgeofferde gebieden' en verder niet meer. De term 'opgeofferde gebieden' is van Didier Gosuin (FDF), voormalig Brussels minister van Milieu. Hij doelt hiermee op die Brusselse wijken die onvermijdelijk overvlogen worden aangezien ze dermate dicht bij de startbaan liggen dat het levensgevaarlijk zou zijn zo vroeg een bocht te maken.

Het gevolg van de Brusselse opstelling is dat het Vlaams Gewest de facto gechanteerd wordt door Vlaanderen voor de keuze te stellen om ofwel Zaventem af te bouwen ofwel een ondraaglijke last te accepteren voor zijn eigen bewoners.

In het recente verleden heeft deze strategie goed gewerkt. Kijk naar de afloop van de BHV-onderhandelingen waar men zolang 'non' is blijven zeggen tot de Vlamingen zonder resultaat naar af konden. De vraag is of die strategie gaat blijven werken. In het dossier van de dag- en nachtvluchten, zou het slagen van die strategie leiden tot de onthutsende vaststelling dat in de federale staat België de gezondheid van de Brusselaars belangrijker is dan die van de Vlamingen.

De echte problemen

Als de grote staatsman van Wallonië, Elio Di Rupo, een vraag krijgt over de communautaire problemen, antwoordt hij steevast dat de regering moet bezig zijn met de echte problemen van de mensen.

Wellicht is het goed dat hij die raad ook geeft aan Brussel. Problemen zijn er genoeg in Brussel: de hoge werkloosheid, het niet bedienen van Nederlandstaligen in hun eigen taal in de Brusselse ziekenhuizen, de samenleving tussen autochtonen en allochtonen, de properheid van de stad, om er maar enkele te noemen. Brussel heeft een fantastisch potentieel dankzij zijn ligging, de multiculturaliteit, de aanwezigheid van internationale beslissingscentra, enz. Door slecht en versnipperd beleid wordt dat potentieel echter totaal niet benut met alle gevolgen van dien.

De Brusselse politici verkiezen blijkbaar er vooral voor te zorgen dat er geen enkel vliegtuig boven hun villa of herenhuis vliegt. Legendarisch zijn de vergaderingen waar Brusselse politici routes zitten te tekenen, routes die zo ver als mogelijk verwijderd zijn van het eigen huis of dat van naaste familie. Het zou hen sieren indien ze gewoon hun deel van de last zouden nemen. De Vlamingen doen dat ook en vragen niet dat de Brusselaars meer dan hun deel nemen.

In een normaal partnership worden lusten en lasten verdeeld. Wanneer één partner altijd opnieuw het onderste uit de kan wil, heb je een recept voor mislukking en dus scheiding of splitsing. Als Vlaanderen voor de Franstalige politici gewoon een melkkoe is waarvoor geen enkel respect wordt opgebracht, kan het land beter gesplitst worden.
Staatsmannen zouden dit moeten beseffen. Het woord is aan de Franstalige toppolitici.

De auteur studeerde economieen filosofie, is bedrijfsleidervan het adviesbureau Naviusen inwoner van Meise


Patrick Luysterman
© 2005 Uitgeversbedrijf Tijd NV

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mosasaurus on 06-09-2005 at 11:05
Reason:
--------------------------------

Laten we hopen dat de boel uiteenvalt!!
Eerst zullen er weeral Vlaamse offers nodig zijn, maar uiteindelijk zullen we het waalse juk kunnen afschudden:


Citaat:
Ruzie over Zaventem kan leiden tot splitsing België
Patrick Luysterman 06-09-2005

De komende weken trachten de verschillende regeringen in dit land een oplossing te vinden voor Zaventem. Het Brussels Gewest houdt vooralsnog vast aan de egoïstische concentratiepolitiek van Isabelle Durant die de lasten van de luchthaven volledig bij Vlaanderen legt. De uitkomst is niet alleen belangrijk voor het voortbestaan van de federale regering, maar ook voor het voortbestaan van België, stelt WERNER KONINCKX.
Sommige Franstalige politici voeren aan dat Wallonië tot in de jaren 50 solidair is geweest met Vlaanderen en dat er toen omgekeerde transfers bestonden. Het is al regelmatig aangetoond - ook in deze krant - dat dit verhaaltje gewoon niet waar is. Er zijn dus geen objectieve voorbeelden voorhanden van solidariteit van de Franstalige Gemeenschap met de Vlaamse. Daarom is de verdeling van de overlast van Zaventem zo interessant vanuit communautair opzicht. Het blijkt immers dat de Franstalige, in dit geval vooral Brusselse, politici helemaal geen zin hebben om enige solidariteit te tonen met de Vlamingen. Ze draaien er zelfs hun hand niet voor om gewoon leugens te vertellen. Zo beweren sommigen dat het vliegen over Brussel onveilig zou zijn (de veiligste manier van opstijgen is nochtans rechtdoor vliegen, dus over Brussel), dat sommige banen ongeschikt zijn om op te stijgen (de drie banen van Zaventem worden al 40 jaar in alle richtingen gebruikt om op te stijgen), enzovoort.

De voorgaande elementen zijn allemaal een verpakking om op een elegante manier de grote egoïstische boodschap in te kleden, namelijk dat men zelf vooral geen enkele last wil. Wie die last dan wel mag hebben, interesseert diezelfde politici niet. In de praktijk zijn het uiteraard de Vlamingen (noord- en oostrand) die het gelag betalen.

Simpele, ethische vragen
Het dossier van Zaventem wordt vaak nodeloos technisch voorgesteld. De echte vragen betreffen echter ethische principes en zijn in hun vraagstelling heel simpel. De eerste vraag is of de normen van het Brussels en het Vlaams Gewest geharmoniseerd worden. De tweede vraag is of banengebruik en routegebruik zo georganiseerd worden dat iedereen die op een zelfde afstand van de luchthaven woont ongeveer evenveel last te verwerken krijgt. In een samenleving die gebaseerd is op ethische normen, zou het antwoord op dergelijke vragen heel simpel zijn. In België is dat blijkbaar niet en wel omdat één Gewest vindt dat het alles voor zichzelf zo kan regelen dat men enkel last heeft in de 'opgeofferde gebieden' en verder niet meer. De term 'opgeofferde gebieden' is van Didier Gosuin (FDF), voormalig Brussels minister van Milieu. Hij doelt hiermee op die Brusselse wijken die onvermijdelijk overvlogen worden aangezien ze dermate dicht bij de startbaan liggen dat het levensgevaarlijk zou zijn zo vroeg een bocht te maken.

Het gevolg van de Brusselse opstelling is dat het Vlaams Gewest de facto gechanteerd wordt door Vlaanderen voor de keuze te stellen om ofwel Zaventem af te bouwen ofwel een ondraaglijke last te accepteren voor zijn eigen bewoners.

In het recente verleden heeft deze strategie goed gewerkt. Kijk naar de afloop van de BHV-onderhandelingen waar men zolang 'non' is blijven zeggen tot de Vlamingen zonder resultaat naar af konden. De vraag is of die strategie gaat blijven werken. In het dossier van de dag- en nachtvluchten, zou het slagen van die strategie leiden tot de onthutsende vaststelling dat in de federale staat België de gezondheid van de Brusselaars belangrijker is dan die van de Vlamingen.

De echte problemen

Als de grote staatsman van Wallonië, Elio Di Rupo, een vraag krijgt over de communautaire problemen, antwoordt hij steevast dat de regering moet bezig zijn met de echte problemen van de mensen.

Wellicht is het goed dat hij die raad ook geeft aan Brussel. Problemen zijn er genoeg in Brussel: de hoge werkloosheid, het niet bedienen van Nederlandstaligen in hun eigen taal in de Brusselse ziekenhuizen, de samenleving tussen autochtonen en allochtonen, de properheid van de stad, om er maar enkele te noemen. Brussel heeft een fantastisch potentieel dankzij zijn ligging, de multiculturaliteit, de aanwezigheid van internationale beslissingscentra, enz. Door slecht en versnipperd beleid wordt dat potentieel echter totaal niet benut met alle gevolgen van dien.

De Brusselse politici verkiezen blijkbaar er vooral voor te zorgen dat er geen enkel vliegtuig boven hun villa of herenhuis vliegt. Legendarisch zijn de vergaderingen waar Brusselse politici routes zitten te tekenen, routes die zo ver als mogelijk verwijderd zijn van het eigen huis of dat van naaste familie. Het zou hen sieren indien ze gewoon hun deel van de last zouden nemen. De Vlamingen doen dat ook en vragen niet dat de Brusselaars meer dan hun deel nemen.

In een normaal partnership worden lusten en lasten verdeeld. Wanneer één partner altijd opnieuw het onderste uit de kan wil, heb je een recept voor mislukking en dus scheiding of splitsing. Als Vlaanderen voor de Franstalige politici gewoon een melkkoe is waarvoor geen enkel respect wordt opgebracht, kan het land beter gesplitst worden.
Staatsmannen zouden dit moeten beseffen. Het woord is aan de Franstalige toppolitici.

De auteur studeerde economieen filosofie, is bedrijfsleidervan het adviesbureau Naviusen inwoner van Meise


Patrick Luysterman
© 2005 Uitgeversbedrijf Tijd NV

[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mosasaurus on 06-09-2005 at 11:02
Reason:
--------------------------------

Laten we hopen dat de boel uiteenvalt!!
Eerst zullen er weeral Vlaamse offers nodig zijn, maar uiteindelijk zullen we het waalse juk kunnen afschudden:


Citaat:
Ruzie over Zaventem kan leiden tot splitsing België
Patrick Luysterman 06-09-2005

De komende weken trachten de verschillende regeringen in dit land een oplossing te vinden voor Zaventem. Het Brussels Gewest houdt vooralsnog vast aan de
egoïstische concentratiepolitiek van Isabelle Durant die de lasten van de luchthaven volledig bij Vlaanderen legt. De uitkomst is niet alleen belangrijk voor het
voortbestaan van de federale regering, maar ook voor het voortbestaan van België, stelt WERNER KONINCKX.
Sommige Franstalige politici voeren aan dat Wallonië tot in de jaren 50 solidair is geweest met Vlaanderen en dat er toen omgekeerde transfers bestonden. Het is al regelmatig
aangetoond - ook in deze krant - dat dit verhaaltje gewoon niet waar is. Er zijn dus geen objectieve voorbeelden voorhanden van solidariteit van de Franstalige Gemeenschap
met de Vlaamse. Daarom is de verdeling van de overlast van Zaventem zo interessant vanuit communautair opzicht. Het blijkt immers dat de Franstalige, in dit geval vooral
Brusselse, politici helemaal geen zin hebben om enige solidariteit te tonen met de Vlamingen. Ze draaien er zelfs hun hand niet voor om gewoon leugens te vertellen. Zo
beweren sommigen dat het vliegen over Brussel onveilig zou zijn (de veiligste manier van opstijgen is nochtans rechtdoor vliegen, dus over Brussel), dat sommige banen
ongeschikt zijn om op te stijgen (de drie banen van Zaventem worden al 40 jaar in alle richtingen gebruikt om op te stijgen), enzovoort.

De voorgaande elementen zijn allemaal een verpakking om op een elegante manier de grote egoïstische boodschap in te kleden, namelijk dat men zelf vooral geen enkele last
wil. Wie die last dan wel mag hebben, interesseert diezelfde politici niet. In de praktijk zijn het uiteraard de Vlamingen (noord- en oostrand) die het gelag betalen.

Simpele, ethische vragen
Het dossier van Zaventem wordt vaak nodeloos technisch voorgesteld. De echte vragen betreffen echter ethische principes en zijn in hun vraagstelling heel simpel. De eerste
vraag is of de normen van het Brussels en het Vlaams Gewest geharmoniseerd worden. De tweede vraag is of banengebruik en routegebruik zo georganiseerd worden dat
iedereen die op een zelfde afstand van de luchthaven woont ongeveer evenveel last te verwerken krijgt. In een samenleving die gebaseerd is op ethische normen, zou het
antwoord op dergelijke vragen heel simpel zijn. In België is dat blijkbaar niet en wel omdat één Gewest vindt dat het alles voor zichzelf zo kan regelen dat men enkel last heeft in
de 'opgeofferde gebieden' en verder niet meer. De term 'opgeofferde gebieden' is van Didier Gosuin (FDF), voormalig Brussels minister van Milieu. Hij doelt hiermee op die
Brusselse wijken die onvermijdelijk overvlogen worden aangezien ze dermate dicht bij de startbaan liggen dat het levensgevaarlijk zou zijn zo vroeg een bocht te maken.

Het gevolg van de Brusselse opstelling is dat het Vlaams Gewest de facto gechanteerd wordt door Vlaanderen voor de keuze te stellen om ofwel Zaventem af te bouwen ofwel
een ondraaglijke last te accepteren voor zijn eigen bewoners.

In het recente verleden heeft deze strategie goed gewerkt. Kijk naar de afloop van de BHV-onderhandelingen waar men zolang 'non' is blijven zeggen tot de Vlamingen zonder
resultaat naar af konden. De vraag is of die strategie gaat blijven werken. In het dossier van de dag- en nachtvluchten, zou het slagen van die strategie leiden tot de onthutsende
vaststelling dat in de federale staat België de gezondheid van de Brusselaars belangrijker is dan die van de Vlamingen.

De echte problemen

Als de grote staatsman van Wallonië, Elio Di Rupo, een vraag krijgt over de communautaire problemen, antwoordt hij steevast dat de regering moet bezig zijn met de echte
problemen van de mensen.

Wellicht is het goed dat hij die raad ook geeft aan Brussel. Problemen zijn er genoeg in Brussel: de hoge werkloosheid, het niet bedienen van Nederlandstaligen in hun eigen taal
in de Brusselse ziekenhuizen, de samenleving tussen autochtonen en allochtonen, de properheid van de stad, om er maar enkele te noemen. Brussel heeft een fantastisch
potentieel dankzij zijn ligging, de multiculturaliteit, de aanwezigheid van internationale beslissingscentra, enz. Door slecht en versnipperd beleid wordt dat potentieel echter totaal
niet benut met alle gevolgen van dien.

De Brusselse politici verkiezen blijkbaar er vooral voor te zorgen dat er geen enkel vliegtuig boven hun villa of herenhuis vliegt. Legendarisch zijn de vergaderingen waar
Brusselse politici routes zitten te tekenen, routes die zo ver als mogelijk verwijderd zijn van het eigen huis of dat van naaste familie. Het zou hen sieren indien ze gewoon hun deel
van de last zouden nemen. De Vlamingen doen dat ook en vragen niet dat de Brusselaars meer dan hun deel nemen.

In een normaal partnership worden lusten en lasten verdeeld. Wanneer één partner altijd opnieuw het onderste uit de kan wil, heb je een recept voor mislukking en dus scheiding
of splitsing. Als Vlaanderen voor de Franstalige politici gewoon een melkkoe is waarvoor geen enkel respect wordt opgebracht, kan het land beter gesplitst worden.
Staatsmannen zouden dit moeten beseffen. Het woord is aan de Franstalige toppolitici.

De auteur studeerde economieen filosofie, is bedrijfsleidervan het adviesbureau Naviusen inwoner van Meise


Patrick Luysterman
© 2005 Uitgeversbedrijf Tijd NV

[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mosasaurus on 06-09-2005 at 11:01
Reason:
--------------------------------

Laten we hopen dat de boel uiteenvalt!!
Eerst zullen er weeral Vlaamse offers nodig zijn, maar uiteindelijk zullen we het waalse juk kunnen afschudden:


Citaat:
Ruzie over Zaventem kan leiden tot splitsing België
Patrick Luysterman 06-09-2005

De komende weken trachten de verschillende regeringen in dit land een oplossing te vinden voor Zaventem. Het Brussels Gewest houdt vooralsnog vast aan de
egoïstische concentratiepolitiek van Isabelle Durant die de lasten van de luchthaven volledig bij Vlaanderen legt. De uitkomst is niet alleen belangrijk voor het
voortbestaan van de federale regering, maar ook voor het voortbestaan van België, stelt WERNER KONINCKX.
Sommige Franstalige politici voeren aan dat Wallonië tot in de jaren 50 solidair is geweest met Vlaanderen en dat er toen omgekeerde transfers bestonden. Het is al regelmatig
aangetoond - ook in deze krant - dat dit verhaaltje gewoon niet waar is. Er zijn dus geen objectieve voorbeelden voorhanden van solidariteit van de Franstalige Gemeenschap
met de Vlaamse. Daarom is de verdeling van de overlast van Zaventem zo interessant vanuit communautair opzicht. Het blijkt immers dat de Franstalige, in dit geval vooral
Brusselse, politici helemaal geen zin hebben om enige solidariteit te tonen met de Vlamingen. Ze draaien er zelfs hun hand niet voor om gewoon leugens te vertellen. Zo
beweren sommigen dat het vliegen over Brussel onveilig zou zijn (de veiligste manier van opstijgen is nochtans rechtdoor vliegen, dus over Brussel), dat sommige banen
ongeschikt zijn om op te stijgen (de drie banen van Zaventem worden al 40 jaar in alle richtingen gebruikt om op te stijgen), enzovoort.

De voorgaande elementen zijn allemaal een verpakking om op een elegante manier de grote egoïstische boodschap in te kleden, namelijk dat men zelf vooral geen enkele last
wil. Wie die last dan wel mag hebben, interesseert diezelfde politici niet. In de praktijk zijn het uiteraard de Vlamingen (noord- en oostrand) die het gelag betalen.

Simpele, ethische vragen
Het dossier van Zaventem wordt vaak nodeloos technisch voorgesteld. De echte vragen betreffen echter ethische principes en zijn in hun vraagstelling heel simpel. De eerste
vraag is of de normen van het Brussels en het Vlaams Gewest geharmoniseerd worden. De tweede vraag is of banengebruik en routegebruik zo georganiseerd worden dat
iedereen die op een zelfde afstand van de luchthaven woont ongeveer evenveel last te verwerken krijgt. In een samenleving die gebaseerd is op ethische normen, zou het
antwoord op dergelijke vragen heel simpel zijn. In België is dat blijkbaar niet en wel omdat één Gewest vindt dat het alles voor zichzelf zo kan regelen dat men enkel last heeft in
de 'opgeofferde gebieden' en verder niet meer. De term 'opgeofferde gebieden' is van Didier Gosuin (FDF), voormalig Brussels minister van Milieu. Hij doelt hiermee op die
Brusselse wijken die onvermijdelijk overvlogen worden aangezien ze dermate dicht bij de startbaan liggen dat het levensgevaarlijk zou zijn zo vroeg een bocht te maken.

Het gevolg van de Brusselse opstelling is dat het Vlaams Gewest de facto gechanteerd wordt door Vlaanderen voor de keuze te stellen om ofwel Zaventem af te bouwen ofwel
een ondraaglijke last te accepteren voor zijn eigen bewoners.

In het recente verleden heeft deze strategie goed gewerkt. Kijk naar de afloop van de BHV-onderhandelingen waar men zolang 'non' is blijven zeggen tot de Vlamingen zonder
resultaat naar af konden. De vraag is of die strategie gaat blijven werken. In het dossier van de dag- en nachtvluchten, zou het slagen van die strategie leiden tot de onthutsende
vaststelling dat in de federale staat België de gezondheid van de Brusselaars belangrijker is dan die van de Vlamingen.

De echte problemen

Als de grote staatsman van Wallonië, Elio Di Rupo, een vraag krijgt over de communautaire problemen, antwoordt hij steevast dat de regering moet bezig zijn met de echte
problemen van de mensen.

Wellicht is het goed dat hij die raad ook geeft aan Brussel. Problemen zijn er genoeg in Brussel: de hoge werkloosheid, het niet bedienen van Nederlandstaligen in hun eigen taal
in de Brusselse ziekenhuizen, de samenleving tussen autochtonen en allochtonen, de properheid van de stad, om er maar enkele te noemen. Brussel heeft een fantastisch
potentieel dankzij zijn ligging, de multiculturaliteit, de aanwezigheid van internationale beslissingscentra, enz. Door slecht en versnipperd beleid wordt dat potentieel echter totaal
niet benut met alle gevolgen van dien.

De Brusselse politici verkiezen blijkbaar er vooral voor te zorgen dat er geen enkel vliegtuig boven hun villa of herenhuis vliegt. Legendarisch zijn de vergaderingen waar
Brusselse politici routes zitten te tekenen, routes die zo ver als mogelijk verwijderd zijn van het eigen huis of dat van naaste familie. Het zou hen sieren indien ze gewoon hun deel
van de last zouden nemen. De Vlamingen doen dat ook en vragen niet dat de Brusselaars meer dan hun deel nemen.

In een normaal partnership worden lusten en lasten verdeeld. Wanneer één partner altijd opnieuw het onderste uit de kan wil, heb je een recept voor mislukking en dus scheiding
of splitsing. Als Vlaanderen voor de Franstalige politici gewoon een melkkoe is waarvoor geen enkel respect wordt opgebracht, kan het land beter gesplitst worden.
Staatsmannen zouden dit moeten beseffen. Het woord is aan de Franstalige toppolitici.

De auteur studeerde economieen filosofie, is bedrijfsleidervan het adviesbureau Naviusen inwoner van Meise


Patrick Luysterman
© 2005 Uitgeversbedrijf

Tijd NV[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Laten we hopen dat de boel uiteenvalt!!
Eerst zullen er weeral Vlaamse offers nodig zijn, maar uiteindelijk zullen we het waalse juk kunnen afschudden:


Citaat:
Ruzie over Zaventem kan leiden tot splitsing België
Patrick Luysterman 06-09-2005

De komende weken trachten de verschillende regeringen in dit land een oplossing te vinden voor Zaventem. Het Brussels Gewest houdt vooralsnog vast aan de
egoïstische concentratiepolitiek van Isabelle Durant die de lasten van de luchthaven volledig bij Vlaanderen legt. De uitkomst is niet alleen belangrijk voor het
voortbestaan van de federale regering, maar ook voor het voortbestaan van België, stelt WERNER KONINCKX.
Sommige Franstalige politici voeren aan dat Wallonië tot in de jaren 50 solidair is geweest met Vlaanderen en dat er toen omgekeerde transfers bestonden. Het is al regelmatig
aangetoond - ook in deze krant - dat dit verhaaltje gewoon niet waar is. Er zijn dus geen objectieve voorbeelden voorhanden van solidariteit van de Franstalige Gemeenschap
met de Vlaamse. Daarom is de verdeling van de overlast van Zaventem zo interessant vanuit communautair opzicht. Het blijkt immers dat de Franstalige, in dit geval vooral
Brusselse, politici helemaal geen zin hebben om enige solidariteit te tonen met de Vlamingen. Ze draaien er zelfs hun hand niet voor om gewoon leugens te vertellen. Zo
beweren sommigen dat het vliegen over Brussel onveilig zou zijn (de veiligste manier van opstijgen is nochtans rechtdoor vliegen, dus over Brussel), dat sommige banen
ongeschikt zijn om op te stijgen (de drie banen van Zaventem worden al 40 jaar in alle richtingen gebruikt om op te stijgen), enzovoort.

De voorgaande elementen zijn allemaal een verpakking om op een elegante manier de grote egoïstische boodschap in te kleden, namelijk dat men zelf vooral geen enkele last
wil. Wie die last dan wel mag hebben, interesseert diezelfde politici niet. In de praktijk zijn het uiteraard de Vlamingen (noord- en oostrand) die het gelag betalen.

Simpele, ethische vragen
Het dossier van Zaventem wordt vaak nodeloos technisch voorgesteld. De echte vragen betreffen echter ethische principes en zijn in hun vraagstelling heel simpel. De eerste
vraag is of de normen van het Brussels en het Vlaams Gewest geharmoniseerd worden. De tweede vraag is of banengebruik en routegebruik zo georganiseerd worden dat
iedereen die op een zelfde afstand van de luchthaven woont ongeveer evenveel last te verwerken krijgt. In een samenleving die gebaseerd is op ethische normen, zou het
antwoord op dergelijke vragen heel simpel zijn. In België is dat blijkbaar niet en wel omdat één Gewest vindt dat het alles voor zichzelf zo kan regelen dat men enkel last heeft in
de 'opgeofferde gebieden' en verder niet meer. De term 'opgeofferde gebieden' is van Didier Gosuin (FDF), voormalig Brussels minister van Milieu. Hij doelt hiermee op die
Brusselse wijken die onvermijdelijk overvlogen worden aangezien ze dermate dicht bij de startbaan liggen dat het levensgevaarlijk zou zijn zo vroeg een bocht te maken.

Het gevolg van de Brusselse opstelling is dat het Vlaams Gewest de facto gechanteerd wordt door Vlaanderen voor de keuze te stellen om ofwel Zaventem af te bouwen ofwel
een ondraaglijke last te accepteren voor zijn eigen bewoners.

In het recente verleden heeft deze strategie goed gewerkt. Kijk naar de afloop van de BHV-onderhandelingen waar men zolang 'non' is blijven zeggen tot de Vlamingen zonder
resultaat naar af konden. De vraag is of die strategie gaat blijven werken. In het dossier van de dag- en nachtvluchten, zou het slagen van die strategie leiden tot de onthutsende
vaststelling dat in de federale staat België de gezondheid van de Brusselaars belangrijker is dan die van de Vlamingen.

De echte problemen

Als de grote staatsman van Wallonië, Elio Di Rupo, een vraag krijgt over de communautaire problemen, antwoordt hij steevast dat de regering moet bezig zijn met de echte
problemen van de mensen.

Wellicht is het goed dat hij die raad ook geeft aan Brussel. Problemen zijn er genoeg in Brussel: de hoge werkloosheid, het niet bedienen van Nederlandstaligen in hun eigen taal
in de Brusselse ziekenhuizen, de samenleving tussen autochtonen en allochtonen, de properheid van de stad, om er maar enkele te noemen. Brussel heeft een fantastisch
potentieel dankzij zijn ligging, de multiculturaliteit, de aanwezigheid van internationale beslissingscentra, enz. Door slecht en versnipperd beleid wordt dat potentieel echter totaal
niet benut met alle gevolgen van dien.

De Brusselse politici verkiezen blijkbaar er vooral voor te zorgen dat er geen enkel vliegtuig boven hun villa of herenhuis vliegt. Legendarisch zijn de vergaderingen waar
Brusselse politici routes zitten te tekenen, routes die zo ver als mogelijk verwijderd zijn van het eigen huis of dat van naaste familie. Het zou hen sieren indien ze gewoon hun deel
van de last zouden nemen. De Vlamingen doen dat ook en vragen niet dat de Brusselaars meer dan hun deel nemen.

In een normaal partnership worden lusten en lasten verdeeld. Wanneer één partner altijd opnieuw het onderste uit de kan wil, heb je een recept voor mislukking en dus scheiding
of splitsing. Als Vlaanderen voor de Franstalige politici gewoon een melkkoe is waarvoor geen enkel respect wordt opgebracht, kan het land beter gesplitst worden.
Staatsmannen zouden dit moeten beseffen. Het woord is aan de Franstalige toppolitici.

De auteur studeerde economieen filosofie, is bedrijfsleidervan het adviesbureau Naviusen inwoner van Meise


Patrick Luysterman
© 2005 Uitgeversbedrijf

Tijd NV[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 6 september 2005 om 10:05.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 10:12   #2
Vanderlinden d'Hoogvorst
Burger
 
Vanderlinden d'Hoogvorst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2004
Berichten: 129
Standaard

De Vlamingen zullen buigen als altijd. En Verhofstadt zal zeggen dat er niemand wakker van zal liggen. Buiten de Vlamingen dan. Letterlijk.
__________________
Vanderlinden d'Hoogvorst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 11:35   #3
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

Voor één keer stel ik dat België splitsen dit probleem niet gaat verhelpen. Na een eventuele splitsing ligt de luchthaven nog evenveel in de weg als nu. En hoe gaan we het dan oplossen? Internationale bemiddeling of rechtszaken?
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 11:41   #4
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mosasaurus on 06-09-2005 at 12:44
Reason:
--------------------------------

de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mosasaurus on 06-09-2005 at 12:41
Reason:
--------------------------------

de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in d eWesterschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 6 september 2005 om 11:44.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 11:48   #5
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)
Daar zit iets in, tenslotte kunnen we onze regering-in-ballingschap dan ook uit Brussel laten vertrekken.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:01   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)
Geen gek plan. Een Gentse prof zei hetzelfde
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:12   #7
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Geen gek plan. Een Gentse prof zei hetzelfde
Het is veel efficienter om 1 grote luchthaven te hebben voor de benelux. Dat heb ik ook al eerder gezegd hier op dit forum. Alleen het verschil tussen jullie en mij is dat ik niet de splitsing van Belgie wil. Dit kan perfect binnen het huidig kader, met wat politieke wil en moed.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:16   #8
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het is veel efficienter om 1 grote luchthaven te hebben voor de benelux. Dat heb ik ook al eerder gezegd hier op dit forum. Alleen het verschil tussen jullie en mij is dat ik niet de splitsing van Belgie wil. Dit kan perfect binnen het huidig kader, met wat politieke wil en moed.
Met wat politieke wil en moed kan er morgen ook wereldvrede zijn. Geen naïviteit propageren he
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:20   #9
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Met wat politieke wil en moed kan er morgen ook wereldvrede zijn. Geen naïviteit propageren he
Als ge het zo bekijkt kunt ge alle voorstellen afschieten en moeten de politici niks doen. (wat niet veel verschilt van wat nu gaande is)

CDG, LHR....allemaal luchthavens voor een markt die vele malen groter is als de benelux. Het is volstrekt idioot om zaventem en schiphol langs elkaar te laten bestaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:32   #10
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 17.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het is veel efficienter om 1 grote luchthaven te hebben voor de benelux. Dat heb ik ook al eerder gezegd hier op dit forum. Alleen het verschil tussen jullie en mij is dat ik niet de splitsing van Belgie wil. Dit kan perfect binnen het huidig kader, met wat politieke wil en moed.
Daarmee is enkel het probleem van de luchthaven uit de wereld geholpen, maar niet van de Walen die onze zuurverdiende centen wegzuigen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:39   #11
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)
Ik denk eerder dat de Walen dan de luchthaven van Bierset (Luik) gaan omvormen. Het is pefect gelegen binnen Europa, zeker voor vrachtsverkeer (treinverbindingen, Mas, Albertkanaal, snelwegen).[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bad Attila on 06-09-2005 at 13:41
Reason: stommiteit
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)
Ik denk eerder dat de Walen dan de luchthaven van Bierset (Luik) gaan omvormen. Het is pefect gelegen binnen Europa, zeker voor vrachtsverkeer (treinverbindingen, Mas, Albertkanaal, snelwegen).[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
de oplossing is belziek splitsen, Zaventem sluiten voor internationaal verkeer en samen met onze Nederlandse vrienden een nieuwe luchthaven 'uit de grond stampen' in de Westerschelde.
Zaventem wordt een regionale Vlaamse luchthaven.
Indien Belziek geslipt leggen we met het vrijgekomen transfergeld een hst-lijn vanuit de nieuwe luchthaven naar de belangrijkste Vlaamse steden en industriele centra (desnoods volledig ondertunneld; want met jaarlijks 12 miljard euro kan je heel wat investeringen doen)
Ik denk eerder dat de Walen dan de luchthaven van Bierset (Luik) gaan omvormen. Het is pefect gelegen:[/size]
[/edit]
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 6 september 2005 om 12:41. Reden: stommiteit
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:45   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Het is veel efficienter om 1 grote luchthaven te hebben voor de benelux.
Dat is inderdaad waar. Maar het schort toch wel ergens. Je bent met de HST in 1u18 in Paris-Charles de Gaulle maar pas na 2u24. Het eerste ligt wel op 300km en het tweede op 200 km.

Zaventem is trouwens een kleine luchthaven, met een dikke 1000 ha. Schiphol ook met een 2000 ha. Als je dat vergelijkt met bv de luchthaven King Fahd International Airport in Saoedi-Arabië (ook zo'n 27 miljoen inwoners) met 78 000 ha, dan is dat serieus weinig. Nu, dat is ook wel een extreem voorbeeld, maar die Benelux luchthaven dient toch wel een behoorlijke grootte te hebben, laat ons zeggen tussen de 3000 en 4000 ha.

Alleen ben je naïef als je denkt dat dit enkel via internationale samenwerking kan komen.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:46   #13
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Als ge het zo bekijkt kunt ge alle voorstellen afschieten en moeten de politici niks doen. (wat niet veel verschilt van wat nu gaande is)
Oei, nihilisme en naiviteit: een gevaarlijke cocktail
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 12:50   #14
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik denk eerder dat de Walen dan de luchthaven van Bierset (Luik) gaan omvormen. Het is pefect gelegen binnen Europa, zeker voor vrachtsverkeer (treinverbindingen, Mas, Albertkanaal, snelwegen).
Maar wij doen het zonder de walen. Waarom dan niet Beek uitbreiden?? (Maastrict - Aachen airport) ligt nog beter dan Bierset!

Maar het ount is dat we een eigen luchthaven nodig hebben op een betere locatie dan Zaventem. In de Westerschelde heb je trouwens geen klagende buurtbewoners. En via een goeds uitgedokterd HST-netwerk (geld genoeg daarvoor indien de transfers stoppen) kan dit de hele benelux ten goede komen...
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 21:46   #15
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Pff dat ze in Brussel ook eens wat verdragen. De luiaards...
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 22:09   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 117.759
Standaard

De Franstaligen vergeten intussen wel dat, hoe meer ze de werkgelegenheid in Vlaanderen kapot maken, hoe moeilijker het is voor Vlaanderen om de enorme transfers te blijven ophoesten.
Op die manier hebben ze het versnelde uiteenvallen van Belgique aan zichzelf te wijten.
__________________
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk.
De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2005, 22:47   #17
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Laten we hopen dat de boel uiteenvalt!!
Eerst zullen er weeral Vlaamse offers nodig zijn, maar uiteindelijk zullen we het waalse juk kunnen afschudden:

Als er iets zeer snel kan leiden tot unitarisme is het dit wel: Zaventem leeft van heel België, inclusief Brussel.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 09:21   #18
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als er iets zeer snel kan leiden tot unitarisme is het dit wel: Zaventem leeft van heel België, inclusief Brussel.
Hans,

In welke dimensie leef jij?

[size=1]In de dimensie waardat 15 personen met een vlag een groep van 50 zijn? [/size]
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 11:34   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Voor de "goede orde", even dit : de luchthaven van Zaventem (gebouwen + infrastructuur) is eigendom van "BIAC". En BIAC is voor zo'n kleine 70% in Australische handen . Ik weet trouwens uit redelijke "goede bron", dat Luc Vandenbosche tegen begin januari 2006 plaats zal mogen maken voor een Australiër.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Pietje on 07-09-2005 at 12:52
Reason:
--------------------------------

Voor de "goede orde", even dit : de luchthaven van Zaventem (gebouwen + infrastructuur) is eigendom van "BIAC". En BIAC is voor zo'n kleine 70% in Australische handen . Ik weet trouwens uit redelijke "goede bron", dat Luc Vandenbosche tegen begin januari 2006 plaats zal mogen maken voor een Australiër.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Voor de "goede orde", even dit : de luchthaven van Zaventem (gebouwen + infrastructuur) is eigendom van "BIAC". En BIAC is voor zo'n kleine 70% in Australische handen .[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pietje : 7 september 2005 om 11:52.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2005, 13:44   #20
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Voor de "goede orde", even dit : de luchthaven van Zaventem (gebouwen + infrastructuur) is eigendom van "BIAC". En BIAC is voor zo'n kleine 70% in Australische handen . Ik weet trouwens uit redelijke "goede bron", dat Luc Vandenbosche tegen begin januari 2006 plaats zal mogen maken voor een Australiër.
beter dan een franstalige.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be