![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Dit jaar zijn er al 25000 bouwdossiers voor nieuwbouw goedgekeurd. Vlaanderen is nog niet volgebouwd(sic). Ik baal serieus. Elk jaar opnieuw kan je zien hoe hier en daar stukjes groen wegvallen of achter de huizen onzichtbaar worden. Huizen moeten dringend worden afgebroken. Er is enorm veel verdoken leegstand. Er moet 1 nationale database komen met leegstaande, te verkopen, te renoveren, af te breken huizen zodat nieuwbouw volledig onnodig wordt. Nieuwbouwers zijn moordenaars !!!!!!!!!! Renoveren kan de bouw ook rechthouden. Er dienen serieuse maatregelen te komen. Lintbebouwing moet gedwongen worden afgebroken zodat er meer groen zichtbaar wordt. Er moet meer in wijken gebouwd worden, kleinere huizen, .... . En vooral, er moeten veel meer bomen aangeplant worden zodat we weer meer in een natuurlijke bosomgeving gaan wonen. Weg met de pillen, leve de bomen !!!
bron : radio1nieuws[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door skaldis : 29 juli 2005 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | ||
Gouverneur
|
![]() [edit]
[size=1]Edit:[/size]
Legalise & advertise ! Laatst gewijzigd door krizis : 29 juli 2005 om 12:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() Je hebt gelijk, mijn Gemeente,(die hier niet ga vernoemen) is de meest vruchtbare van heel Limburg, ze heeft het meeste aantal geboortes en het meeste inwijkelingen ... het inwonersaantal stijgt de laatste jaren hier keifel ... ik heb nu wel al een bouwgrond op mijn naam (van opa geerfd)... ik weet nog vroeger dat mijn straat redelijk leeg was, maar tegenwoordig worden overal maar huizen bijgezet, alsof het niets is, alle groen verdwijnt, ik weet ook wel dat men rekening moet houden met mensen die willen bouwen, maar als het zo nog 10 jaar doorgaat blijft er niets meer over ... 't is echt een metamorfose tegenover 10 jaar geleden ... ik ben ook neit zo naïf van te zeggen dat elke boom moet blijven staan, maar hier wordt er echt wel weinig aandacht aan geschonken, geen enkel 'groen'-project ... alleen maar nieuwe wegen en verkavelingen, nergens een parkje ... gewoon zoveel mogelijk huizen op zo kleine mogelijke plekken ne iedereen gaat ook met de auto naar de winkel in 't centrum (2km) verder, dat maakt het in de week echt druk hier op de weg, terwijl ik weet dat we vroeger nog op de weg konden spelen als ik klein was ... ik begrijp ook wel dat het drukker wordt, maar dat kan toch op een betere manier... beetje rustig aan ... de gemeente denkt precies alleen maar aan de inkomsten van de belastingen, we hebben hier danook al sinds de 2e wereldoorlog ene CD&V bestuur :s volledig CD&V en altijd hetzelfde kliekje, oppositie is nihiel ... en die mensen in 't gemeentehuis zijn daar vastgeroest, een jeugdbeleid hebben ze niet, grootste fuifzal waarover deze gemeente beschikt is voor 250 personenen :s en dat voor een gemeente van 9000 inwoners, hier is gn zak te doen voor de jeugd ... nu is men wel bezig met dat jeugdhuis dat wij na lang zagen uit de grond hebben kunne stampen ... maar daar kregen we totaala geen budget ... en 't stelt nog neit veel voor ... veel gemeentes laten maar alles volbouwen omat ze denken op korte termijn, meer inwoners is meer belastingen innen, maar op lange termijn gaat dat toch knellen ... de openbare voorzieningen moeten navenant zijn vind ik ...
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even realistisch blijven; Vlaanderen is een dicht bevolkte regio. Ook ik ben voor meer groen, maar we hebben hier de ruimte niet voor het grijpen.
Trouwens, als je jou maatregelen gaat volgen krijgen je beton en steen waar mensen wonen en daartussen een beetje groen. Dan kan je volgens mij (aangezien je toch krap zit qua plaats) de woonblokken beter verdelen zodat die min of meer verweven met het groen. Het is misschien ook niet ideaal maar beter dan alle woningen te groeperen. De mens heeft ruimte nodig. Dat kan bij lintbebouwing wel, bij wijken niet... De redenering die stelt dat renovatie de bouwsector recht kan houden houdt volgens mij geen steek. De kwaliteit van de huizen is hier hoog en renovatie van huizen beperkt zich vaak tot het renoveren van het binnenwerk (pleisteren, schilderen, plafonds...). Daarop kan onze bouwsector niet draaien, zeker nu niet meer wanneer steeds meer buitenlandse arbeiders voor een appel en een ei je huis komen witten. Wanneer de structuur van het bouwwerk renovatie behoeft is het vaak financieel interessanter om af te breken en opnieuw te beginnen. Dan is het ook geen renovatie meer, maar nieuwbouw. Ik vind die lintbebouwing ook niet echt mooi, maar voor een gebied als Vlaanderen is het nog zo gek niet dacht ik. Of verhuizen we met zijn allen naar de Ardennen?
![]() |
#6 | ||
Schepen
|
![]() De massa nieuwe woningen die de laatste jaren gebouwd worden zijn inderdaad een bedreiging van het groen. De vraag is natuurlijk waarom er steeds nieuwe woningen bijgebouwd moeten worden. De bestaande huizen die te koop staan (buiten de steden)zijn niet meer voldoende omdat steeds meer mensen die zich het kunnen permitteren de stad ontvluchten (waar leegstand optreedt). Omdat de meeste mensen toch liever wat verder weg wonen van de o zo leuke multi-culturele stad (op wat alternaivelingen na). In de steden blijven alleen migranten, asielzoekers, en autochtonen die het zich niet kunnen permiteren om de stad te verlaten over. M.a.w. de gevolgen van de multikul zijn bedreigend voor het groen.[edit]
Laatst gewijzigd door Beagle : 29 juli 2005 om 13:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken een oplossing voor die versnipperde bebouwing. Geprivatiseerde nutsvoorzieningen. Als iemand in the middle of nowhere wil gaan wonen, zou hij zelf de aanleg van een weg, elektriciteitskabels, waterleidingen, gas, distributie... moeten bekostigen. Tegenwoordig worden die kosten door de gemeenschap gedragen; het is voor de gemeenschap echter veel goedkoper en voordeliger als iemand in de stad gaat wonen. Met het systeem dat ik schets (oké, het is een rudimentaire schets, maar goed), zou in de stad wonen veel goedkoper zijn: je hébt al wegen en nutsleidingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De staat doet er ook niets aan om het renoveren te bemoedigen ,een vriend koopt een bouwval en wil renoveren om dan te verhuren ,om de kosten te dekken wil hij veel zelf doen,hij is een prof doehetzelver en veel van zijn werk is even goed zoniet beter dan het werk van de prof's. Natuurlijk moet hij een berg papierwerk doorworstelen en bouwaanvragen indienen en wachten op dosiers en bouwvergunningen en in Belgie kan zoals iedereen dat weet wel even kafkaiaans op zich laten wachten ,als kers op de taart krijg je 1 jaar voor die renovatie en daarna mag je natuurlijk betalen voor leegstand . 1jaar voor een verbouwing da moet gaan zal je denken , ja dat gaat maar niet als je eerst een half jaar moet wachten op je papieren en dat wachten op vadertje staat trekken ze natuurlijk niet af van dat 1ne jaar dat je hebt . Er zijn ook gevallen bekend van mensen die renoveren in het huis waar ze wonen maar die door hun financiële toestand er langer over doen dan 1 jaar ,wel als bedankje voor het renoveren van een huis kunnen ze wat verkrotingstax betalen . Je zou voor minder een nieuwbouw zetten ,als je de centen hebt natuurlijk . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In 2005 was in de gewestplannen voor woningbouw 227.332 hectaren voorzien op een totaal van 1.343.716 hectaren grond of dus ongeveer 17%, de stelling dat Vlaanderen is volgebouwd is dus minsten wat overdreven. Voor natuur, bos en dergelijk is net geen 200.000 hectaren voorzien, er is dus bijna evenveel ruimte voor de bloemetjes en bijtjes in Vlaanderen als voor de mensen. De grote slokop wat grond in Vlaanderen betreft is de landbouw die net geen 60% van alle vlaamse grond inpalmt.
http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...UIMBOBE001.xls Coekie
![]() |
#13 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | ||
Banneling
|
![]() vlaanderen is een lelijke, volgebouwde, stinkende, vervuilde strontvlek waar de grond barst van de nitraten en ander gif, waardoor er steeds meer misvormde en debiele boorlingen het levenslicht zien.[edit]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 30 juli 2005 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 30 juli 2005 om 16:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zeker 3 keer teveel. Ik heb gelukkig nog mijn herinneringen van uit de jaren zestig, toen er in Vlaanderen nog landschappen bestonden. Diegenen die later geboren zijn die hebben pech, die hebben zelfs die herinneringen niet meer.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 30 juli 2005 om 16:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waar is dat ergens Tjolder? |
|
![]() |
![]() |